Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:09

Ik heb een mail gestuurd naar een potentiële danspartner! :D

Had de advertentie al een tijdje op het oog, maar zat heel erg te twijfelen of ik wel wilde en blablabla... Toch maar gedaan, ben benieuwd! :Y)

Jullie ook allemaal een gelukkig nieuwjaar! :):)

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:25

Spannend! Wat voor danspartner is het (niveau, ballroom/latin, enz.) ?

En voor iedereen natuurlijk heel veel dansplezier gewenst in 2013 :)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:45

Ballroom en latin, debutanten 3 :)

tina

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:21

spannend lady

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:18

hoe is het afgelopen lady met die partner ?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:04

Beste wensen nog voor allemaal (mag nog even toch in januari). Ik ben ook wel benieuwd of je inmiddels al een try-out hebt gehad Lady-M?
A.s. zondag gaan de kids dus dansen in Nieuwegein, ballroom om 10.00 uur, latin pas om 16.00 uur, dat wordt een heeeele lange dag hihi. Niemand uit dit topic kwam daar ook dansen he? Jammer :(.
Bernette, volgens mij hebben jullie je laatste puntje in de ballroom gehaald om te promoveren naar debutanten 2 toch? Gefeliciteerd!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:43

Eva, dat klopt! Dus we zijn deze week maar weer hard aan het trainen geslagen, zodat we daar geen laatste gaan worden ;).
In latin nog 3 puntjes, dus daar mogen we nog even 3e klasse blijven dansen. (Al willen we wel heel graag naar de debutanten 2) ;)

Nieuwegein doen wij inderdaad niet mee, de tentamens staan voor de deur, en dat vind ik toch wel heel belangrijk.
We wilden ook eigenlijk als eerste NADB het Densgala in Oss doen, maar dat is echt de zondag voor mijn tentamens. Dus nu wordt het óf Wijchen, of pas in Tilburg.
Dansen je kids veel NADB?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:08

Geloof mij maar, laatste worden jullie echt niet ;).
Die van ons hebben wel wat NADB wedstrijden gedanst, maar nog niet veel, vanaf nu gaan ze er wel in meedraaien met het oog op het aankomende amateurschap, dan is het toch handig als al wat juryleden je hebben gezien ;). Bovendien is het handig om aan het niveau te wennen want dat ligt toch wel wat hoger en ook de entourage is wat indrukwekkender (grote zalen) dan bij de Brado. Mede daarom vind ik de WDC wedstrijden ook zo leuk, grote zalen, veel deelnemers (zijn al 199 ingeschreven voor zondag). Een groot deel is toch ook jezelf goed kunnen presenteren en dat leer je alleen maar door veel te doen. Ik zie je dan in ieder geval wel in Wijchen óf in Tilburg (belachelijk duur daar trouwens, waar dat dan weer goed voor is :S). Doen jullie wel mee aan het NK in Almere in maart van de NADB?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:25

Haha ik hoop het niet ;)

Dat is ook precies de reden dat wij NADB's gaan dansen ;).

Het NK doen we zeker mee ja! Lijkt me heel gaaf om mee te maken. Ik hoorde inderdaad ook dat Tilburg redelijk duur is...
Maar misschien besluiten we wel om in Hilversum toch mee te doen (in eerste instantie vinden we dat te ver rijden).

Dansen hier nog meer mensen NADB? Doen er meer mee met het NK?

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:46

Jep, wij dansen NADB (afgewisseld met Daveno) en doen mee met het NK!

Hoe duur is Tilburg dan? Duurder dan WDC wedstrijden?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:59

199 had ik gelezen op FB ,klinkt veel maar over hoeveel rubrieken verdeeld eigenlijks?

heb een dillema zaterdag :+

mijn man meeslepen ("dwingen") naar een workshop en vrije dansavond erna ,welliswaar een stukje rijden voor ons wat de tegenargument van mijn man is
(oke heeft die ietwat gelijk aan maar laast voor werk was een feestje nog verder weg en die afstand leek totaal geen probleem ,ook niet dat ik geen oppas had die avond )

of gewoon social dansen op de dansschool ,die hebben een dansavond voor de gezelligheid ,wat dichterbij is maar je niks van leert :+

ik ben enthousiaster dan mijn man met techniek erin

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:25

@wineds, geen idee eigenlijk, hoe duur Tilburg is. Ik hoorde alleen dat ie iets duurder was ;).

Tina, dat is een lastige! Ikzelf zou denk ik voor de eigen dansschool gaan, daar ken je iedereen, en weet ke zeker dat het gezellig is. Een andere dansschool kan ook wel eens heel erg leuk zijn, maar je loopt dan wel eens kans dat de workshop geheel anders is dan je gewend bent ;).
Maar kan daardoor zeker wel leuk zijn! Een andere dansschool kan juist ook een eyeopener zijn ;)
Maar persoonlijk zou ik dus voor eigen gaan, scheelt een hoop 'gepush' naar je man en is ook leuk ;).

Eva, dans jij eigenlijk zelf ook? Of heb je gedanst?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:22

Ik heb vroeger gedanst, en heb recent weer 3 cursussen met mijn man gedaan maar heb zelf een probleem met mijn gewicht en voel me heel onzeker als ik in de rondte hups. Gestopt dus en nu trouwe supporter van mijn kids.
Tilburg kost 25 euro per dag, toegang alleen. Als je dan met z'n vieren gaat ... tel maar uit je winst hihi, en daar komt het inschrijfgeld voor deelname dan nog bij.
Tina, ik zou ook voor eigen gaan en dan met als belangrijkste reden dat mijn man blij bleef ;).

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:15

Ja dan is Tilburg wel echt duur! Sjonge!

Jammer dat je zo onzeker wordt. Er wordt ook wel snel geoordeeld in de danswereld, helaas, zeker als het niet volgens het 'perfecte plaatje' is.

De kids zijn vast blij met je support! Zou dolgraag willen dat mijn ouders wat vaker komen kijken , maar gaat helaas vaak niet vanwege paarden en wedstrijden van mijn zusje.
Gelukkig betalen ze wel mijn dansschoenen en een deel van de lessen :)
Laatst bijgewerkt door Bnet op 05-05-24 22:34, in het totaal 3 keer bewerkt

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:58

jammer dat je om je gewicht niet meer danst ,dat je je onzeker daarom voelt :(:)

persoonlijk vind ik het geen probleem dat stevige mensen dansen of om ze te zien dansen ,ik zie ze vaak genoeg bij me op de dansschool

volgens mij is er ook geen gewichtscriteria in de danssport ;)
een hoog of een laag lichaamsgewicht is geen indictatie voor wel of niet goed kunnen dansen ,dan schud er toch maar iets mee ,een goede sportbeha houd heel wat in bedwang *lacht*

een jurylid die alleen op gewicht /uiterlijk zou gaan beoordelen is naar mijn mening geen goed jurylid

@Bernedetto ,ik persoonlijk vond je post wat "vreemd" aanhorend alsof alleen slanke mensen danssport zouden mogen bedrijven ?omdat er een jury naar je kijkt of las ik het nou verkeerd ?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:04

Nee nee dat zeg ik niet! Ik vind juist dat als je al onzeker bent over je lichaam, het verstandig is dat je daarnaar luistert ;).
Mensen hebben al snel hun oordeel klaar in de danswereld, en dan kun je al gauw het idee hebben dat iedereen je aankijkt of over je praat. Spreek uit ervaring ;)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:06

oke ,verkeerd gelezen dus :+

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:04

Geeft niet, heb het ook wat krom verwoord zie ik ;).
Vind het juist altijd erg leuk als mensen 'schijt hebben aan de rest' en zich wel laten zien. Maar jezelf onzeker maken of laten maken is niet goed en dat weet je zelf het beste ;).
Ken ook genoeg 'stevige' paren die veel beter zijn dan ik ;). Daarbij kun je er ook niet altijd iets aan doen en ben ik de laatste die oordeelt dat iemand te 'dik' is om te dansen ;).

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:06

Uiteindelijk voel ik me nu beter bij het niet dansen dan elke keer weer die spanning ;). Even iets anders delen, ik ben zo blij! Vandaag is ons nieuwe paard goedgekeurd!! 10-jarige bruine stekelharige ruin (Oscar x cabochon). Hij heet Vivant:)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:50

Wat leuk gefeliciteerd! Hoeveel paarden hebben jullie eigenlijk? Rijden je kinderen (heeft Sem eigenlijk nog broertjes/zusjes?) ook?
Wel een beetje te combineren met de wedstrijden van de kids? ;)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:07

Thanks, we hebben nog een 3 jarige merrie (jazz x monaco). Zij staat bij Kathleen van Winden die haar straks ook uit gaat brengen. De nieuwe aanwinst is voor mijn oudste zoon van 16, Max. Meer kids heb ik niet ;). Als Max straks weer wedstrijd gaat rijden dan zal het idd passen en meten worden, maar kunnen mijn man en ik altijd nog opsplitsen als de kids op zelfde dag wedstrijd zouden hebben. Het is hier altijd vrij hectisch, want Sem danst zo'n 6x in de week en ook het paard staat niet op fiets afstand dus ik speel regelmatig taxi haha

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:13

eva1969 schreef:
Uiteindelijk voel ik me nu beter bij het niet dansen dan elke keer weer die spanning ;). Even iets anders delen, ik ben zo blij! Vandaag is ons nieuwe paard goedgekeurd!! 10-jarige bruine stekelharige ruin (Oscar x cabochon). Hij heet Vivant:)

+:)+ wat fijn

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:20

eva1969 schreef:
Thanks, we hebben nog een 3 jarige merrie (jazz x monaco). Zij staat bij Kathleen van Winden die haar straks ook uit gaat brengen. De nieuwe aanwinst is voor mijn oudste zoon van 16, Max. Meer kids heb ik niet ;). Als Max straks weer wedstrijd gaat rijden dan zal het idd passen en meten worden, maar kunnen mijn man en ik altijd nog opsplitsen als de kids op zelfde dag wedstrijd zouden hebben. Het is hier altijd vrij hectisch, want Sem danst zo'n 6x in de week en ook het paard staat niet op fiets afstand dus ik speel regelmatig taxi haha

Klinkt bekend! Nu kan ik gelukkig wel naar mijn paard fietsen, maar op deze stalling moet ik zelf mesten enzo.
En gelukkig hebben zowel mijn vriend als ik ons rijbewijs en intotaal 4 auto's die we in principe kunnen meenemen, maar dat valt af en toe nog tegen, als iedereen moet werken... ;)
Beetje passen en meten soms, maar t lukt ;)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:07

Helemaal trots, de kids gisteren in de latin pre-amateurs A-poule een tweede plaats!
Was wel weer een slopend lange dag trouwens ;-)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:43

Wat goed, gefeliciteerd!
Was dat zo'n wedstrijd waarin je in de voorronde wordt ingedeeld?