Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilske

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:41

arans schreef:
Het gaat om de kwalitiet van de lessen Ilske Knipoog Wij hebben nu een achterstand op school, omdat er te weinig docenten. En dan wilt de regering juist meer lessen geven. Stop daar dan niet je geld in, maar stop je geld in de kwaliteit!

En we doen dit idd voor onzelf.

Met deze mentaliteit zullen er wel veel vacatures opgevuld worden ja Zij zijn groot en ik is klein!

MissJ

CtjeLief schreef:
ik snap dat gezeur over tussenuren niet.. die zijn er altijd al geweest, hoezo drama?? vul het gewoon in met huiswerk, kun je ook niet klagen dat je na school geen tijd hebt voor je paard/sociale leven etc...!

simpel!

Amen Afgod

CtjeLief

ik zeg ook niet dat zij een relschopper is, maar dat ze het al sensatie vind is duidelijk.. en juist met deze houding wordt dit opgefokt.. en loopt het uit de hand..

SuuZzel

KiWiKo schreef:
Jaduuh schreef:

Naja, als je dit rekensommetje aan mijn school vertelt. Knipoog
Ik zit minstens 35 uur op school per week namelijk.

kan niet ivm de vakanties Lachen Lachen

Die snap ik even niet.. 11 weken in een jaar vakantie.. dan blijven er 41 over om naar school te gaan..
Wat kan er dan niet?
En 35 uur per week op school, zou kunnen, maar daar staan dan wel weer een aantal "leerweken" zonder lessen tegenover..
Of weken met heel weinig lessen..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:43

Jaduuh schreef:
Het hoeft ook niets nieuws te zijn, maar doordat de uren omhoog zijn gegaan, zijn het er alleen nog maar meer geworden. Ik vind het geen probleem als ik in de week een paar tussenuren heb, soms zit je gezellig in de aula, soms maak je wat huiswerk. Maar 't gaat mij om die nutteloze uren. Bij ons moet je dan in een studiezaal zitten, waar 1 iemand het overzicht heeft (die nu al meerdere dagen ziek is, waardoor die zaal niet eens open is) en niet bevoegd is tot wel vak dan ook. Hoewel er wel mensen zijn die 6 uur per week extra moeten maken daar. Dát zijn de nutteloze uren.

6 uren per week? Nou, dan ben je toch helemaal klaar met al je huiswerk?
Mijn punt: tegenwoordig denken een heleboel scholieren dat ze het veel slechter hebben dan vroeger. Dat is dus absoluut niet het geval. En toen ging toch ook niet iedereen massaal de straat op om andermans spullen te slopen?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:43

Kom op jongens, allemaal het onderwijs in! Ja Dan zijn we overal vanaf!

Zegt een juffie in opleiding Vork

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:44

SuuZzel schreef:
KiWiKo schreef:

kan niet ivm de vakanties Lachen Lachen

Die snap ik even niet.. 11 weken in een jaar vakantie.. dan blijven er 41 over om naar school te gaan..
Wat kan er dan niet?
En 35 uur per week op school, zou kunnen, maar daar staan dan wel weer een aantal "leerweken" zonder lessen tegenover..
Of weken met heel weinig lessen..

Ja, mijn proefwerkweken waarin ik tegenwoordig ook gewoon les heb. Alleen dan een 4 uur ipv 8 ofzo. Knipoog
En je vergeet dat school soms een paar uur moet laten vervallen om vergaderingen. Ookal proberen ze die zo veel mogelijk buiten de lesuren te plannen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:45

Petulan schreef:
Kom op jongens, allemaal het onderwijs in! Ja Dan zijn we overal vanaf!

Zegt een juffie in opleiding Vork

Nee dank u, ik zou gillend gek worden. Nagelbijten / Gniffelen Mede daarom heb ik diep respect voor de mensen die nog steeds de keuze maken om het onderwijs in te gaan Lachen

lesilla

Ik ga wel professor worden Tong uitsteken die hebben nog wat respect

Aan scholieren lesgeven zal niks voor mij zijn. Ik denk dat ik binnen no time terug schandpaal introduceer Clown
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-11-07 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

paix

Julie hebben het voor mekaar!! minder uren!

waar staken jullie nu nog voor?? Rolleyes Nors opkijken

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:46

Ik doe nu 50/50

werk 32 uur, ga 8 uur naar school en maak per week 10 uur huiswerk.. En als ik dan een dik uur reis om op school te komen valt er ook wel eens iets uit..

Als leerlingen tegewoordig al zo stug en moeilijk zijn, hoe moet dit dan ooit in de toekomst..

en dan die leraren die ook nog mee gaan met de leerlingen.. Ik vind het echt belachelijk! (maar dat was al duidelijk denk ik)

de mentaliteit is ver te zoeken..

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:47

Ach, staken om voor je rechten op te komen, prima.. Maar blijf met je takken van andermans spullen af.. Lekker nuttig om iemand zijn autoruit te slopen die 40 uur per week keihard werkt voor zijn geld..

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:47

Het is toch belachelijk? Krijg ik dit net te lezen, het is een jongen die ik best goed ken van school.
Tijdens de staking;

17-Jarige jongen uit Hoofddorp met een mes in zijn rug gestoken
Hoofddorp - In een broodjeszaak aan het Marktplein in Hoofddorp is maandagmiddag rond 15.45 uur een 17-jarige jongen uit Hoofddorp met een mes in zijn rug gestoken. Het slachtoffer is voor behandeling naar een ziekenhuis gebracht.

Het is nog niet duidelijk hoe ernstig zijn verwondingen zijn. Door de politie is een jongen uit Hoofddorp aangehouden die wordt verdacht van betrokkenheid bij de steekpartij. De aanleiding is nog niet duidelijk, dit wordt onderzocht. De politie verwacht meer verdachten te kunnen aanhouden.

Dan ben je toch ziek in je hoofd? Bloos! Gestoord

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:48

en nu hoeven de leerlingen nog minder naar school..
Kunnen ze natuurlijk nog meer hangen, jatten, slopen en mss zelfs moorden.. *ping*

achja dat houd mij dan weer van de straat haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:48

Jantine_ schreef:
Het is toch belachelijk? Krijg ik dit net te lezen, het is een jongen die ik best goed ken van school.
Tijdens de staking;

Hoofddorp - In een broodjeszaak aan het Marktplein in Hoofddorp is maandagmiddag rond 15.45 uur een 17-jarige jongen uit Hoofddorp met een mes in zijn rug gestoken. Het slachtoffer is voor behandeling naar een ziekenhuis gebracht.

Het is nog niet duidelijk hoe ernstig zijn verwondingen zijn. Door de politie is een jongen uit Hoofddorp aangehouden die wordt verdacht van betrokkenheid bij de steekpartij. De aanleiding is nog niet duidelijk, dit wordt onderzocht. De politie verwacht meer verdachten te kunnen aanhouden.

Dan ben je toch ziek in je hoofd? Bloos! Gestoord

arm ding Ach gut wie doet nu zoiets, zijn echt criminelen in opleiding
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-11-07 19:49, in het totaal 2 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:49

Citaat:
die 40 uur per week keihard werkt voor zijn geld..

die je daar ook niet over hoort zeuren.. of andermans spullen gaat vernielen..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:50

Citaat:

kijk, ik mocht het in een vorige post nog vragen, moet er eerst een dode vallen voordat scholieren beseffen wat voor ziekelijk gedrag ze vertonen??!

SuuZzel

CtjeLief schreef:
Citaat:
die 40 uur per week keihard werkt voor zijn geld..

die je daar ook niet over hoort zeuren.. of andermans spullen gaat vernielen..

Precies.. en ook rustig nog een paar uurtjes overwerkt om zijn werk af te krijgen..

Jaduuh

MissJ schreef:
Jaduuh schreef:
Het hoeft ook niets nieuws te zijn, maar doordat de uren omhoog zijn gegaan, zijn het er alleen nog maar meer geworden. Ik vind het geen probleem als ik in de week een paar tussenuren heb, soms zit je gezellig in de aula, soms maak je wat huiswerk. Maar 't gaat mij om die nutteloze uren. Bij ons moet je dan in een studiezaal zitten, waar 1 iemand het overzicht heeft (die nu al meerdere dagen ziek is, waardoor die zaal niet eens open is) en niet bevoegd is tot wel vak dan ook. Hoewel er wel mensen zijn die 6 uur per week extra moeten maken daar. Dát zijn de nutteloze uren.

6 uren per week? Nou, dan ben je toch helemaal klaar met al je huiswerk?
Mijn punt: tegenwoordig denken een heleboel scholieren dat ze het veel slechter hebben dan vroeger. Dat is dus absoluut niet het geval. En toen ging toch ook niet iedereen massaal de straat op om andermans spullen te slopen?

Ja, of je zit vervolgens 3 uur niets te doen. Of je hebt een computer nodig om gegeven op te zoeken (computers wordt bij ons op school nu gelukkig aan gewerkt, maar duurt nog wel even voordat die er zijn) en je kan/mag niemand om hulp vragen. Als ik mijn wiskunde maak, moet ik haast standaard een computer bij de hand hebben om de uitwerkingen op te zoeken. Voor natuurkunde geldt precies hetzelfde. Mensen met aardrijkskunde, geschiedenis e.d. moeten vaak PO's maken. Dat kan allemaal niet, hoewel dat júist de vakken zijn waar je veel uren in moet maken.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:51

CtjeLief schreef:
Citaat:

kijk, ik mocht het in een vorige post nog vragen, moet er eerst een dode vallen voordat scholieren beseffen wat voor ziekelijk gedrag ze vertonen??!

Jezus, ben hier wel van geschrokken. Nooit gedacht dat het zover zou gaan. Maar toch, eerst maar een s wachten wat de aanleiding was.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:51

je hebt ook altijd boeken waar je uit kunt leren.. je kunt me niet wijsmaken dat je niets kan doen zonder pc.. no way..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:52

in mijn tijd WAS er niet eens een pc

en zeker wel tussenuren Lachen Lachen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:52

Dat viel te verwachten. Scheve mond

CtjeLief schreef:
je hebt ook altijd boeken waar je uit kunt leren.. je kunt me niet wijsmaken dat je niets kan doen zonder pc.. no way..

Uh, ja zo ver kom je die 3 uur en die andere 3 dan?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:53

KiWiKo schreef:
in mijn tijd WAS er niet eens een pc

en zeker wel tussenuren Lachen Lachen

En hoefde je dus ook geen verslagen, PO's en dergelijke te maken op de computer. Knipoog

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:53

ehmm.. Improviseren? dat zul je in de cariere die je ooit gaat maken ook moet kunnen...