Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef::O
Wat jij meestal over buitenlanders en/of marokkanen vertelt, komt ook niet over alsof er een zorgvuldige afweging aan vooraf is gegaan. Maar kennelijk begrijp je niet echt wat met zwart/wit of nuance bedoeld wordt, geeft niet, is wel iets om rekening mee te houden.
Karin schreef:Ik bedoel het idd anders ja. Jij kunt wel in hoofdletters beweren dat je niet klaagt over de cultuur in Marokko als je daar bent, maar hoe weet je dat zo zeker? Misschien bevalt het je daar wel helemaal niet, weet jij veel.
coydog schreef:Ik probeer het zo neer te zetten dat ik duidelijk laat zien in wat ik geloof.
Dat er ook binnen de moslimcultuur meerdere kampen zijn en dat ik mensen spreek uit het meest vredelievende om het zo maar te noemen.
Maar ik zie er ook die me dreigen neer te steken.
En dat ik het jammer vind dat je alleen maar de agressieve groep hoort.
Natuurlijk hoeven de andere zich niet te bewijzen maar een figuurlijke oorvijg naar dat dwarse grut en doorgeschoten idioten zou wel eens kunnen helpen.Zolang de moslimgemeenschap zelf niet opstaat om te zeggen:"zo doen wij dit niet, dit heeft niets meer met ons geloof te maken" blijft deze ellende doorgaan.
Desiree schreef:ze hebben geen stem. Zijn niet brutaal. Alleen brutalen worden gehoord. Maar ik hoor ze wel degelijk. En wat ik van ze hoor probeer ik hier ook altijd te weergeven. Ze distantieren zich wel degelijk van dergelijke "moslims". zoals ik me heb laten uitleggen, zijn zulke mensen geen oprechte moslims en verschuilen ze zich achter de islam.
coydog"]
Dat is dus waar ik ook mee zit, ze zeggen het wel in een gesprek maar niet in het "openbaar".
[/quote]
Jawel, maar de media is er toevallig niet bij als ze het zeggen.[quote="Lovely schreef:Waarom doe je er zelf niet iets aan? Schrijf die man een brief of ga er eens heen voor een goed gesprek, wie weet bereik je er iets mee.
Desiree schreef:Dat vind jij, dat er geen zorgvuldige afweging aan vooraf is gegaan. Terwijl ik die er toch altijd weer bijzet. Maar je bent het er gewoon niet mee eens, dus vind jij het geen zorgvuldige afweging. Maar het is een doodgewone meningsverschil. En als jij je gelijk wilt behalen beweer je gewoon dat de ander geen zorgvuldige afweging maakt. Maar dat geeft niet hoor, het is wel iets om rekening mee te houden.
Desiree schreef:Yeah right, we hebben het hier wel over een fundamentalist he! Die zijn niet voor rede vatbaar! Wat een naieve uitspraak!
Desiree schreef:Ik denk niet dat mijn mening over bepaalde onderwerpen duidelijk of helder zijn voor jou. Want jij leest mijn reacties met een gekleurde bril. Maar dat maakt me niets uit. Want je bovenstaande reactie over het schrijven van een brief aan een fundamentalist getuigt weer hoe dom je eigenlijk bent.
Desiree schreef:ja Lovely, ga een actie inzamelen voor een clubhuis! Dat lijkt me nu echt iets voor jou!