Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:25

Nou ik heb het niet gevraagd er stond alleen dat QR printen geld kost, geen idee of een sticker ook geld kost?? Misschien dat dan niet?? Want die kan je idd niet thuis printen!
Nou ik vind 75 cent voor de dingen die ik verkoop wel echt teveel :+ Maar ik verkoop vooral kinderkleren die voor weinig weggaan

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Yonker schreef:
Nou ik heb het niet gevraagd er stond alleen dat QR printen geld kost, geen idee of een sticker ook geld kost?? Misschien dat dan niet?? Want die kan je idd niet thuis printen!
Nou ik vind 75 cent voor de dingen die ik verkoop wel echt teveel :+ Maar ik verkoop vooral kinderkleren die voor weinig weggaan

QR printen zal dan inderdaad gaan om het label wat naar het buitenland gaat en wat je thuis kan printen. Het is natuurlijk ook verwarrend dat dat ook Qr codes zijn :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:24

Ik verzend heel veel met VintedGo. Ook naar buitenland en idd code scannen en dan plakken zij een barcode er op. Ik vind VintedGo echt wel een van makkelijkste verzendmethodes.
Ja DHL is vaak sneller, maar ook vaak gedoe met dingen kwijt. VintedGo gebeurd dat wel een keertje, maar naar verhouding minder vaak.
Mondial ook vaak prima, alleen duur. Al snel €5,50…

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:13

foxy80 schreef:
Tancreda4 schreef:
Hier een 4 sterren met de tekst; "Mooie snelle afhandeling van de verkoop!" Oke. Wat was een probleem dan voor die laatste ster?

reageert ze niet op een pb? Ik geef anders 4 sterren terug, dan merken ze wel wat voor effect dat heeft

Ohnee dit vind ik dan heel flauw. Kopers hebben het recht om sterren te geven en mogen zelf bepalen of ze bij tevredenheid 4 of 5 sterren geven. Dat je dan privé berichten gaat sturen of als “wraak” ook vier sterren gaat geven, dat vind ik dan echt heel stom. Dan moet je niet bij anderen erover vallen als je het zelf ook doet. En dan doe je het ook nog eens omdat je ‘ontevreden’ bent (waar de review voor is), maar omdat je “een punt wil maken”. Vier sterren is nog steeds heel goed.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Nouja je bent toch ontevreden met de gehele transactie? Review geven is daar onderdeel van, en als iemand je een niet kloppende review geeft (tekst = blij mee, sterren is niet 100%), daar niet op reageert dan vind ik dat wel een minnetje in de gehele transactie. Zou daar dan ook 4* voor teruggeven denk ik, maar wel met die uitleg in de review.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

Vier sterren betekent goed. Vijf sterren betekent perfect. Als iemand het gewoon goed vindt, waarom maken we daar een probleem van? Dat is iemand die er blij mee is, maar misschien iets niet perfect vond. Dat heeft niks met ontevredenheid te maken. Dat bij een 2 of een 1. Drie sterren is ook zelfs nog voldoende.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Het zijn geen schoolcijfers, 4 sterren geven is op vinted wel een statement. Net zoals uber etc. Geen 5 sterren = niet goed.

Mag ik ondertussen nog ff janken :')
Voor de 2e keer geprobeerd een legoset te kopen, 1e keer gaf de verkoper aan dat het compleet was maar de boekjes miste. Teruggestuurd, nieuwe gekocht. Expliciet gevraagd of de boekjes erbij zaten ''ja zitten erbij!'' Komt het net aan: geen boekjes.
Wel een snelle reactie van de verkoper; die dacht dat omdat de instructies op de lego website staan ik ze niet nodig had. Uhm.. wat?! Ik vraag er expliciet naar, hoe kan je dat denken echt waar?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

CastaMickey, dat is wel echt extra stom! Ik koop daarom alleen gesealde Lego sets.. dan weet ik zeker dat alles erin zit :') Om welke set gaat het?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:48

Een flower bouquet, het was ook een goede prijs omdat er wat onderdelen missen maar de boekjes wilde ik wel graag origineel hebben. Twijfel of ik voor brick owl ga en de missende onderdelen en boekjes kan bestellen of dat ik toch ergens een nieuwe(re) set koop. Ga er zelf nog een advent van knutselen dus moet ook de losse bloemen uit elkaar halen, vind dat toch zonde met een volledig nieuwe set ofzo, maar het moet nu ook wel met een weekje helemaal af zijn dus ik kan niet meer eindeloos treuzelen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:51

Als iemand mee een flauwe 4 sterren geeft geef ik dat ook gewoon terug.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:57

beert schreef:
Vier sterren betekent goed. Vijf sterren betekent perfect. Als iemand het gewoon goed vindt, waarom maken we daar een probleem van? Dat is iemand die er blij mee is, maar misschien iets niet perfect vond. Dat heeft niks met ontevredenheid te maken. Dat bij een 2 of een 1. Drie sterren is ook zelfs nog voldoende.

In welke wereld is 3 sterren voldoende?

Alles lager dan 5 sterren betekent dat je ergens niet tevreden mee bent

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:34

Dat staat gewoon zelf zo op Vinted hoor, maar ik zal je een screenshot geven. En dan rechtsboven staat het woord “voldoende”. Zodra je er 4 sterren van maakt, staat er goed en bij 5 staat er perfect.
Afbeelding
Dus dan kunnen jullie wel roepen dat het geen schoolcijfers en afvragen in welke wereld het is, maar dit is letterlijk hoe het op Vinted staat! Dus zo gek is het niet als mensen dat ook zo lezen en daar naar beoordelen.

Dat we tegenwoordig vier sterren als slecht zijn gaan beschouwen zegt vooral iets over jezelf.

En nee, ik heb geen drie sterren gegeven aan deze verkoper. Het was alleen voor het screenshot. Ik geef zelf vrijwel altijd vijf sterren, maar ga niet flauw doen als iemand een keer vier sterren geeft.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:38

Beert, dat platform draait voor een groot deel op vertrouwen. Vertrouwen dat verkoper goede en echte foto 's maakt, spullen correct omschrijft, vervolgens goed verpakt en ook nog opstuurt (en geen baksteen). Ga jij vertrouwen hebben in lui die 3 of 4 sterren hebben, terwijl 90% 5 sterren heeft? Sowieso kijken mensen altijd naar de negatieve reviews, en nooit naar de goede, hoeveel dat er ook zijn. Dat risico wil je gewoon niet.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:41

4 sterren vind ik ook een goede score hoor, als iemand 4 sterren heeft durf ik er wel te kopen. Sommige mensen geven misschien ook wel altijd 4 sterren omdat er altijd ruimte is voor verbetering, hoe goed iets ook is.