Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 19:11

paars schreef:
Lalidan schreef:
zou een suiker-brander (zo'n ding waarmee je normaal de suiker bovenop je crème brulee verbrand, maar die ook prima werkt als je kleding wil verbranden) een optie kunnen zijn? Want die heb ik voor het grijpen.
volgens Google wordt deze vlam 1300graden dus me dunkt warm genoeg. Succes!

Gelukt 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dank voor het besparen van veel moeite en ellende, de suiker-brander voldeed probleemloos!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:01

Lalidan schreef:
Gelukt 8-)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dank voor het besparen van veel moeite en ellende, de suiker-brander voldeed probleemloos!

En nu vraag ik me af, wat dit voorwerp is, wat eraf moest en waarom? _O-

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:19

Lalidan schreef:
[...]
Gelukt 8-)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Kapot plastic en handen die nog heel zijn! *\o/*
:D

Succes met verder knutselen! +:)+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:27

Maddy_Paola schreef:
Lalidan schreef:
Gelukt 8-)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En nu vraag ik me af, wat dit voorwerp is, wat eraf moest en waarom? _O-

Een tube-houder, zoiets als deze:
https://1ehulpwinkel.nl/product/laerdal ... pediatric/

Maar die dingen hebben een bijtblok dat tussen je kiezen komt, dat als je wel spasmen oid krijgt, je de tube niet dicht kan bijten. Maar in mijn geval wordt het in simulaties gebruikt, wat betekend dat we [ik]doen alsof [/ik] ik geintubeerd ben, met dit ding en een afgeknipte tube (duur dus net in mijn mond stopt). Alleen dat bijtblok maakt slikken onmogelijk, wat naar is als ze je op je rug leggen. Als je echt geintubeerd bent, is dat geen enkel probleem, maar in het geval van simulatie toch wel. Geeft het idee alsof je bij de tandarts in de stoel ligt zonder tussendoor de kans te krijgen te slikken en zonder dat iemand af en toe de boel even afzuigt, zeg maar. Dus vandaar dat dat bijtblok eraf moest.

En die simulaties zijn voor het trainen van trauma hulp verleners, dus niet zomaar 'voor de grap' ofzo.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:46

Lalidan schreef:
Een tube-houder, zoiets als deze:
https://1ehulpwinkel.nl/product/laerdal ... pediatric/

Maar die dingen hebben een bijtblok dat tussen je kiezen komt, dat als je wel spasmen oid krijgt, je de tube niet dicht kan bijten. Maar in mijn geval wordt het in simulaties gebruikt, wat betekend dat we [ik]doen alsof [/ik] ik geintubeerd ben, met dit ding en een afgeknipte tube (duur dus net in mijn mond stopt). Alleen dat bijtblok maakt slikken onmogelijk, wat naar is als ze je op je rug leggen. Als je echt geintubeerd bent, is dat geen enkel probleem, maar in het geval van simulatie toch wel. Geeft het idee alsof je bij de tandarts in de stoel ligt zonder tussendoor de kans te krijgen te slikken en zonder dat iemand af en toe de boel even afzuigt, zeg maar. Dus vandaar dat dat bijtblok eraf moest.

En die simulaties zijn voor het trainen van trauma hulp verleners, dus niet zomaar 'voor de grap' ofzo.

Ah jij bent trauma acteur voor trainingen.

Nu snap ik hem, maar net dacht ik echt, heh, wat moet dat voorstellen.

Bedankt voor de uitleg, nooit bij stilgestaan dat er een bitje op zit

Sheran

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 11:23

Wow interessant!

Vraag over AirBnB. We hadden laatst voor het eerst een AirBnB geboekt en achteraf moet je dan reviewen. Het was een leuk huisje, heel leuk ingericht. Werd als heel rustig geadverteerd, rustige omgeving, veel stilte, en dit lazen we ook in de reviews. Wij hebben echter heel slecht geslapen omdat het boerenbedrijf naast de deur tot 10u 's avonds en al vanaf half 7 in de ochtend in de weer was met trekkers en andere zware machines. Er waren ook nog wat andere dingen die ons wakker hielden in het huisje maar dit was het belangrijkst.
We hebben na afloop even contact opgenomen met de eigenaresse hierover. Ze deed geen compensatievoorstellen of wat dan ook.

Anyway, daarna moet je dus een review schrijven. Het was onze eerste keer dus we dachten gewoon een eerlijke review te geven met een aantal sterren dat ons goeddunkte. We hadden uiteindelijk een vrij positief verhaaltje over het huis, dat het leuk was en mooi en compleet enzo, maar dat wij ook het nadeel hadden die nacht dat er zware machines naast de deur aan het werk waren. Hadden wij zeg maar ook wel willen weten, als dat soms gebeurde. 3/5 sterren gegeven.

Maar nu was de eigenaresse daar wel kwaad over. Blijkbaar is 3 sterren een slechte review op AirBnB? Wij dachten: het is een voldoende, drie sterren is prima. Is dit inderdaad zo?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 11:39

Ik vind 3 sterren met duidelijke uitleg een prima review. Dat is inderdaad nog een voldoende en als potentiele volgende huurder zou ik je erg dankbaar zijn.
Hangt ook af van hoeveel reviews je in totaal hebt hoeveel invloed die ene review heeft denk ik?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 11:49

Ik weet niet hoeveel ervan klopt, maar ik heb wel vaker gelezen dat AirBnB een nogal scheef systeem heeft wat betreft sterren. Ik zag in mijn snelle google search meerdere bronnen opkomen, maar nog even niet een hele snelle simpele uitleg, maar die zal vast te vinden zijn.

Ik denk dat dit meer ligt bij het systeem van AirBnB, dan jouw maatstaven.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 11:51

Met sterrenbeoordelingen geldt eigenlijk: alles wat geen perfecte score is, is een slechte score. Heel krom, maar zo werkt het wel.

Ik snap je verhaal hoor, daar niet van, en ik snap ook dat je minder sterren hebt gegeven. Maar de eigenaresse heeft dus wel gelijk dat het een negatieve review is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 11:57

Ja, drie sterren is een negatieve review op AirBnB. Maar, naar wat ik zo lees, geen oneerlijke review.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 12:49

Nee, drie sterren is niet negatief, maar idd niet uiterst positief. Zeker met je verhaal erbij is het toch een logische verklaring?

Mij zou het niet boeien als ik dit zou lezen. Blijkbaar was alles dikke prima, maar het ding wat negatief is, dus het boeren geluid. Juist heel fijn om dat te lezen, want genoeg mensen die dit juist wel wat vinden hebben. En degenen die dit niet vinden, kunnen nog beter hun keuze maken voor deze air bnb. Zoals je zelf al schrijft; als je dit vantevoren had geweten..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 13:03

Sheran schreef:
Wow interessant!

Vraag over AirBnB. We hadden laatst voor het eerst een AirBnB geboekt en achteraf moet je dan reviewen. Het was een leuk huisje, heel leuk ingericht. Werd als heel rustig geadverteerd, rustige omgeving, veel stilte, en dit lazen we ook in de reviews. Wij hebben echter heel slecht geslapen omdat het boerenbedrijf naast de deur tot 10u 's avonds en al vanaf half 7 in de ochtend in de weer was met trekkers en andere zware machines. Er waren ook nog wat andere dingen die ons wakker hielden in het huisje maar dit was het belangrijkst.
We hebben na afloop even contact opgenomen met de eigenaresse hierover. Ze deed geen compensatievoorstellen of wat dan ook.

Anyway, daarna moet je dus een review schrijven. Het was onze eerste keer dus we dachten gewoon een eerlijke review te geven met een aantal sterren dat ons goeddunkte. We hadden uiteindelijk een vrij positief verhaaltje over het huis, dat het leuk was en mooi en compleet enzo, maar dat wij ook het nadeel hadden die nacht dat er zware machines naast de deur aan het werk waren. Hadden wij zeg maar ook wel willen weten, als dat soms gebeurde. 3/5 sterren gegeven.

Maar nu was de eigenaresse daar wel kwaad over. Blijkbaar is 3 sterren een slechte review op AirBnB? Wij dachten: het is een voldoende, drie sterren is prima. Is dit inderdaad zo?

Ja ik snap je review wel.

Maar dit zijn wel normale tijden waarop boeren / loonwerkers werken in oogsttijd. Ik vind 10uur stoppen eigenlijk nog heel schappelijk. :o

Maar het zou netjes zijn als dat in de beschrijving stond. Want als je niet op het platteland woont weet je dit vaak niet.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 13:04

Marocje, vanuit AirBnB gezien is het wel een negatieve beoordeling. Misschien niet voor jou als potentiële gast, maar voor het algoritme/je ranking kan het wel gevolgen hebben als je 'te laag' scoort. Ik snap dus wel dat de eigenaresse boos is, maar ik snap de kant van Sheran ook. Wat ik zei: zo'n beoordelingssysteem is vaak gewoon heel erg krom, en als je niet 's nachts in je bed bent vermoord door een man met een hakbijl moet je eigenlijk gewoon vijf sterren geven :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 13:06

Marocje schreef:
Nee, drie sterren is niet negatief, maar idd niet uiterst positief. Zeker met je verhaal erbij is het toch een logische verklaring?

Mij zou het niet boeien als ik dit zou lezen. Blijkbaar was alles dikke prima, maar het ding wat negatief is, dus het boeren geluid. Juist heel fijn om dat te lezen, want genoeg mensen die dit juist wel wat vinden hebben. En degenen die dit niet vinden, kunnen nog beter hun keuze maken voor deze air bnb. Zoals je zelf al schrijft; als je dit vantevoren had geweten..

Jawel, voor AirBnB wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 13:08

MarlindeRooz schreef:
Sheran schreef:
Wow interessant!

Ja ik snap je review wel.

Maar dit zijn wel normale tijden waarop boeren / loonwerkers werken in oogsttijd. Ik vind 10uur stoppen eigenlijk nog heel schappelijk. :o

Maar het zou netjes zijn als dat in de beschrijving stond. Want als je niet op het platteland woont weet je dit vaak niet.

Dan moet je niet adverteren met een rustige omgeving met veel stilte. Ik heb ook op het platteland gewoond, en als in een advertentie staat dat het in de omgeving heel rustig en stil is, dan mag je daar best van uit gaan. En als zo'n boer dan om 10u 's avonds stopt, is dat mooi, maar dan is het alsnog niet rustig en stil geweest, waar wel mee geadverteerd wordt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 17:09

Misschien zijn er zorg- of juridisch medewerkers die dit weten:

Als ik in mijn eigen (zorg)dossier een VIM melding zie staan, mag de zorginstelling wettelijk gezien de inhoud daarvan dan achterhouden wanneer ik daar om vraag?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:46

zijn er redelijk wat banen te vinden waar telewerk soort van "de norm" is?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:12

Foaly schreef:
Marocje, vanuit AirBnB gezien is het wel een negatieve beoordeling. Misschien niet voor jou als potentiële gast, maar voor het algoritme/je ranking kan het wel gevolgen hebben als je 'te laag' scoort. Ik snap dus wel dat de eigenaresse boos is, maar ik snap de kant van Sheran ook. Wat ik zei: zo'n beoordelingssysteem is vaak gewoon heel erg krom, en als je niet 's nachts in je bed bent vermoord door een man met een hakbijl moet je eigenlijk gewoon vijf sterren geven :+

Hahaha!

Het 10u in de avond vonden we eigenlijk niet zo erg, het half 7 in de ochtend wel. En dan niet ergens op de achtergrond maar ongeveer 30m van waar we sliepen.
Ik ken het platteland ook prima, maar niet overal komen zware machines echt langs je BnB rijden. Nu schijnt het een uitzondering te zijn geweest, maar vanuit de eigenaresse ook geen compensatie gekregen of iets dergelijks. Anders was onze review misschien nog weer anders geweest :)

Ik vind het wel heel krom mei de ratings zeg! Je wil toch weten waar je aan toe bent. Ik heb het idee dat bv booking.com redelijk eerlijk is.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:26

Als je 1 tot 5 sterren kunt geven dan is dat voor mij dus

* Zeer beroerd
** Matig
*** Gemiddeld
**** Goed
***** Zeer goed/uitmuntend

Alles boven 3 dus gewoon ok

Hoe een ander dat wil interpreteren zoekt 'ie maar uit.

Ik vertik het om alleen maar 5* te geven om gekwetste gevoelens of egos te voorkomen.
Kom op, het gaat om volwassenen, niet om peuters :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:30

F_T het gaat niet om gekwetste gevoelens. Een 'te slechte' score kan serieus invloed hebben op je ranking en op hoe vaak/hoog je weergegeven wordt, aka hoe goed je zichtbaar bent voor potentïële gasten. Betere zichtbaarheid = meer boekingen, en andersom. En die 'te slechte' score kan echt heel hoog liggen.

Lees bijvoorbeeld dit artikel, het gaat dan wel over Uber/Lyft en niet over AirBnB maar het principe blijft hetzelfde. Geen perfecte score = slechte score, en dan wordt je door het platform waar je op aanbiedt keihard gestraft. Als je consistent 'te laag' scoort kun je zelfs helemaal van het platform geschopt worden.

https://www.mic.com/life/how-bad-uber-r ... r-17865617

En nog wat meer uitleg over hoe de score op AirBnB werkt:

https://www.airdna.co/blog/hosts-guide- ... nb-ratings

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Foaly schreef:
F_T het gaat niet om gekwetste gevoelens. Een 'te slechte' score kan serieus invloed hebben op je ranking en op hoe vaak/hoog je weergegeven wordt, aka hoe goed je zichtbaar bent voor potentïële gasten. Betere zichtbaarheid = meer boekingen, en andersom. En die 'te slechte' score kan echt heel hoog liggen.

Lees bijvoorbeeld dit artikel, het gaat dan wel over Uber/Lyft en niet over AirBnB maar het principe blijft hetzelfde. Geen perfecte score = slechte score, en dan wordt je door het platform waar je op aanbiedt keihard gestraft. Als je consistent 'te laag' scoort kun je zelfs helemaal van het platform geschopt worden.

https://www.mic.com/life/how-bad-uber-r ... r-17865617

En nog wat meer uitleg over hoe de score op AirBnB werkt:

https://www.airdna.co/blog/hosts-guide- ... nb-ratings

Des te meer reden om gewoon eerlijk te zijn dus. Wanneer eigenaar AirBnB dit vermeld had in haar advertentie (boerenleven ernaast), was dit ws heel anders over gekomen. Nu stonden de gasten ff raar te kijken, hadden toch overlast en bij een melding hierover werd het zelfs afgewimpeld?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:46

Oh ja dat absoluut. Ik zeg ook niet dat de review onterecht is, want geluidsoverlast als je een stille omgeving verwacht is gewoon heel naar. Maar op de vraag 'is 3 sterren een slechte review' is het antwoord dus wel ja, helaas wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:47

Dat is Foaly haar punt niet, ze geeft zelfs nog aan dat de score vanuit Sheran begrijpelijk is. Sheran vroeg echter of haar score negatief is, en dat is zo. Foaly onderbouwt waarom.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:48

Woei, spuit elf!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

Foaly schreef:
Oh ja dat absoluut. Ik zeg ook niet dat de review onterecht is, want geluidsoverlast als je een stille omgeving verwacht is gewoon heel naar. Maar op de vraag 'is 3 sterren een slechte review' is het antwoord dus wel ja, helaas wel.

Ohja, klopt. Dat was idd de oorspronkelijke vraag.