Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:19

8 hoog en op een hoek. 2 slaapkamers. Ben er zelf niet geweest bij de bezichtiging want moest werken maar mn ouders zeiden dat het heel mooi appartement is. Moet wel veel geverfd worden. Vloer ligt er al in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:23

Wat leuk! Wel gek een ander de keuze te laten maken haha maar ziet er wel goed uit!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:29

Dat ziet er goed uit!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:34

Steenbok12 schreef:
Wat leuk! Wel gek een ander de keuze te laten maken haha maar ziet er wel goed uit!

Ja ik kan niet zomaar elke keer weg van mn werk tijdens een bezichtiging en iemand moet voor je aanwezig zijn. Nu zijn mijn ouders overal mee en heen geweest en heb dit jaar 20 bezichtigingen gehad en dit vonden ze de wel de mooiste. Ga nu wel maar ff langs de bouwmarkt om stalen verf te kijken. Ik ga ook nog is over 4 weken voor 3 weken op vakantie naar Sri Lanka dus hoop dat ik daarvoor de sleutel krijg want dan kan mijn vader in die 3 weken als ik weg ben lekker verven. Ga denk de plattegrond maar uitprinten en per kamer uittekenen hoe ik de indeling wil en de kleur. En dan per kamer maar opschrijven wat ik nodig heb allemaal.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 11:21

wat leuk zeg, gefeliciteerd!! is het je eerste huis? en ga je alleen wonen. Heel veel succes met de inrichting en de dingen die nog gedaan moeten worden. Het ziet er ruim en licht uit in ieder geval. Hoop dat je de sleutel snel krijgt!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 11:29

Ja mn 1e huis, net 3 weken 30 maar eindelijk het huis uit. Ben indd alleen. Daarom heeft het ook zolang geduurd :')

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 11:34

Ik heb toen via Google en pinterest zelf lijstjes gemaakt met wat je nodig hebt voor een uitzet. De kleinere dingen kom je gaandeweg wel achter als je er woont. Gefeliciteerd! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 11:40

Ja ik zou eerst alleen de echt nodige dingen kopen. En dingen waar je blij van wordt en die het gezellig maken.

Echt onnodige prut verzamel je vanzelf wel. :7

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 12:20

Mijn eerste huis heb ik eerst ingericht met tweedehands spullen. (Nu noemen ze dat vintage :+ ).
Vervolgens ben ik langzamerhand de meubels gaan kopen die ik echt mooi vond. Je leert je huis pas echt kennen als je er in woont. Wat een logische indeling is etc.
De vintage stoelen staan trouwens nog steeds in huis, met een nieuwe stoffering.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 12:21

Xxx gefeliciteerd, ik zou ook eerst het hoognodige kopen. Mogelijk ook even een oproepje op Facebook zodat je alvast wat spullen hebt die je later rustig kunt vervangen voor spullen naar je eigen smaak.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 12:26

senna21 schreef:
Mijn eerste huis heb ik eerst ingericht met tweedehands spullen. (Nu noemen ze dat vintage :+ ).
Vervolgens ben ik langzamerhand de meubels gaan kopen die ik echt mooi vond. Je leert je huis pas echt kennen als je er in woont. Wat een logische indeling is etc.
De vintage stoelen staan trouwens nog steeds in huis, met een nieuwe stoffering.

In 3 weken tijd ging m’n relatie uit en had ik een nieuw huis en was ik verhuisd.

Ik had echt geluk want m’n zusje was net verhuisd ook. Kon haar bank + salontafel overnemen. Eettafel was van mij en heb ik meegenomen. Tv hadden m’n ouders nog. Tv meubel van de Ikea. Kledingkast van de Jysk. Bed had ik nog.

Je moet ook een beetje geluk hebben. Als je zo weinig tijd hebt dan is zoeken op marktplaats en in kringlopen echt geen doen. Ik was druk met opruimen, uitzoeken, inpakken, sauzen en dingen regelen. :7

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 14:40

Ik wil wel meteen spullen die mijn smaak zijn dus ga wel meteen de spullen kopen die ik wil ipv tweedehands. Dan duurt het maar wat langer of moet ik op campingstoelen en tafel zitten haha. Zit gelukkig nog prima thuis dus heeft sws geen haast. En mn slaapkamer meubelen zijn net nieuw dus dat hoef ik gelukkig niet te kopen meer.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 14:43

Zou ik ook zo doen hoor, beter gelijk van de eerste keer goed en zoals je wil. Anders mag je binnen x maanden nog eens al dat werk doen.

En kringloopmeubels al goed en wel maar je weet nooit wat daarmee allemaal gebeurd is

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 15:05

Ik heb 2 jaar geleden ook alles nieuw gekocht. Wel Ikea maar nieuw. Ik had al 15 jaar met 3e hands meubels geleefd, ik mocht nieuw van mijzelf.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 16:27

Vorig jaar verhuisd naar een woning bij wooniezie (die bundelt alle inschrijvingen). Stond met m'n ex schijnbaar onder zijn naam/email ingeschrevenen en die inschrijving heeft hij gesplitst. Ik kreeg de mogelijkheid om mijn jaren op eigen naam te activeren krijg ik net in een email met link. Hij stond vermoedelijk sinds 2020 ingeschreven. Ik ben benieuwd als ik dat doe hoe dat werkt als ik ooit ga reageren. Kijken ze dan naar mijn laatste verhuizing en krijg ik dan vragen als die inschrijving van daarvoor is.
In principe gaat alles automatisch met het vervallen enzo na inschrijfjaren. Wooniezie heeft geen contact adres maar moet via een van de woonstichting zelf als je vragen hebt zie ik.
Wil geen gedoe haha maar wie weet wat het ooit oplevert door langer ingeschreven te staan. 1,5 of 5 jaar is best een verschil.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 13:06

Valt mij op dat lijstje geschikte woningen steeds kleiner wordt. En blijf eigenlijk met het probleem zitten dat ik eigenlijk senioren woning zou moeten hebben.

Alleen nog 6 jaar te jong voor.

Dat wordt gewoon straks woning aanpassen voor mij. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:01

Ja, ik zie ook seniorenwoningen die geschikt zijn maar daar ben ik ook te jong voor.
Ik zie ook woningen staan met evenveel kamers maar in een flat en een huur van 900. :oo
Ik betaal gelukkig een stuk minder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:04

Die hoge huren kom ik niet voor in aanmerking.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:06

Dan krijg ik misschien wel huursubsidie haha maar ik wil niet in een flat wonen, ik wil sowieso niet verhuizen, ik zit hier super fijn en net 2 jaar. Maar ik blijf op 2 plekken ingeschreven staan om jaren op te bouwen, je weet maar nooit.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:26

Lastig de wens voor senioren woning. Ik heb een senioren woning juist gekregen vorig jaar. Zou best willen ruilen naar m'n oude dorp of een fatsoenlijk groot huis. Maargoed woon verder heel fijn en het formaat is voor ons 2 eigenlijk ook perfect :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:29

Maar jij kwam ervoor in aanmerking dus? Hadden ze te weinig senioren dan?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:32

Bellatrix schreef:
Maar jij kwam ervoor in aanmerking dus? Hadden ze te weinig senioren dan?

Ja, blijkbaar. Woon er met m'n zoontje van 5. Volgens mij wilde ze graag verjongen in de wijk. Ik stond wel lang ingeschreven weer. Dat scheelde wel. De buren zijn ook relatief jong <40 denk ik. Wat me opviel was dat de andere mensen die kwamen kijken erg kritisch waren, want veel inschrijfjaren en wilden die ook alleen weggooien voor iets 'perfects'.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:35

Heb je alles gelijkvloers?

En in principe snap ik die mensen wel, ik heb ook gewacht tot er iets langskwam wat ik echt heel graag wilde.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:39

Bellatrix schreef:
Heb je alles gelijkvloers?

En in principe snap ik die mensen wel, ik heb ook gewacht tot er iets langskwam wat ik echt heel graag wilde.

Ja snap ik ook. Zeker met al die jaren. Ik moest zsm iets voor mezelf na scheiding maar snap wel met 20+ jaren dat je wachtm Beneden heb ik 1 slaapkamer badkamer/wc en wasmachine. Boven 1 hele grote slaapkamer en 1 hele grote voorzolder. Ik slaap op de voorzolder (heb een heel klein raampje daar :') ) waardoor de slaapkamer beneden nu speelkamer is en kantoor en kledingkast. Met de tijd ga ik wel naar beneden denk ik als we beiden meer privacy nodig hebben. Maar boven had nog nooit iemand geslapen gok ik. Bouwbehang zat er nog op.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:42

Oh wow haha! Maar zo te horen is dit wel prima voor jullie 2?