paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:31

Supervixen ik lees je berichtje nu pas. Complimenten, lekker bezig! _/-\o_
Ooit liep ik heb ook en zelfs in een respectabele tijd maar sinds mijn ongeluk moet ik mijn marathon tijden met een kalender meten ipv een horloge :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:31

Poeh wat een afstand knap hoor.
Dan miep ik al als ik 22km op mijn electrische fiets moet doen .

Als het zo warm wordt maar tandje terug in snelheid en rustig aan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:43

Tazzey schreef:
Supervixen ik lees je berichtje nu pas. Complimenten, lekker bezig! _/-\o_
Ooit liep ik heb ook en zelfs in een respectabele tijd maar sinds mijn ongeluk moet ik mijn marathon tijden met een kalender meten ipv een horloge :')

Dank je wel. Tijd doet mij niet zoveel, ik loop ultratrails en trailmarathons vooral om van de natuur te genieten.
Dit was voor mij de 30e (ultra)marathonafstand.
Ik loop het liefst met een graad of vijf en een zonnetje.
Zomer vond ik vroeger leuk, maar nu geen drol meer aan. Ik heb wel geluk dat ik lang vrij ben in de zomer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:12

Heerlijk hè in de natuur lopen. Tijden deden mij ook nooit iets, ik liep om mijn hoofd leeg te maken. Ik hield alles wel bij in een app maar deed geen wedstrijden.
Het allerfijnst vond ik het om na het werk in de regen te gaan lopen, muziekje op en lekker genieten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:24

Dat is ook heerlijk. Muziek luister ik niet in het bos, wel af en toe als ik in het dorp loop.
Hoofd leegmaken met rennen vind ik ook fijn en een beetje regen is ook niet erg.
Maar 25+ graden is niet zo leuk.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:33

In het bos luisterde ik inderdaad liever naar de geluiden om me heen, dat ik later in de stad ging wonen vond ik een muziekje wel prettig.
Die 25+ is inderdaad niet leuk.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:46

Ik hoop echt dat de voorspellingen niet uitkomen en het minder extreem word…. Moet de hele week werken dus rustig aan zit er niet in. Het is ook enorm hectisch en druk op het werk (asiel). Binnen op kantoor geen airco en het is zo’n verhuurkeet met plat dak dus bloedjeheet. Of buiten in de zon met mijn gedwongen UVwerende kleding die warm is en geen zuchtje wind door laat. Het is dat of migraine en in de fik staan van de zon…. Godzijdank airco thuis die 24/7 aan blijft zodat ik thuis op de bank wel wat kan afkoelen savonds.

Verkoelende kleding/producten veel ervaring mee. Als je het gewoon wat te warm hebt werkt dat goed. Als je oververhit raakt zoals ik, dan gaat het averechts werken omdat ook dat spul dan warm word binnen een paar minuten. Heb een bandana, sjaaltje, polsbanden. En een soort handdoek die iets verkoelt. Neem dat allemaal ook maar mee volgende week, je moet toch wat hè

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:28

Zouden die weerapps ons ook niet teveel naar de bek praten?

Het overgrote deel zit te balen door deze zomer.
Als er nu goddelijk-warm (paasei) weer op ons af dan willen ze dat graag melden.
Gaan ze misschien uit van de meest populaire voorspellingen..
Wat dan iedereen die van paasei-weer houdt, gaat het delen, wat ze meer reclame-inkomsten opbrengt..( wie betaalt hier voor een weer-app?)

Wellicht teveel compôte-theorie....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:41

Deze complot heb ik wel eens gedacht met Pasen en Pinksteren. Voorspelling mooi weer en vervolgens regen je weg...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:50

Ik ook, en dan vooral door allerlei wel of niet realistische waarschuwingen en alarmeringen wat onnodig aandacht vraagt zoals misschien komt er dit weekend een code dit voor de wind, of code dat voor de zonkracht, code zus en zo want er komt een sneeuwvlok onze kant op. Puur voor de clicks denk ik...

Zulke berichten vind ik ook erg storend en afleidend voor wanneer er eens echt weer een storm, hittegolf of iets dergelijks in de voorspellingen zit. Het boy who cried wolf verhaal zeg maar.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:03

Wat de apps betreft weet ik het niet, maar van het pre-apps tijdperk weet ik wel dat de kranten het weerbericht overdreven positief weergaven omdat een krantenkop van "VOLGENDE WEEK ZOMER" veel beter verkoopt dan "Er kan volgende week wat zon komen" (bron: interview met medewerker van het KNMI jaren geleden). Wellicht speelt dat nog steeds, maar dan voor de clicks inderdaad? Al lijkt het me toch dat een weer-app accurater zou moeten zijn dan een enkele krant die een leuke voorpagina wil plaatsen...

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:52

Tazzey schreef:
Mijn weerapps zijn een soort loterij begonnen denk ik? App 1. dinsdag 33, app 2. dinsdag 36, app 3. dinsdag 25 en het piloten weer gedoe van mijn man zegt 22.
Het is een ware paasei. Ik zie het wel, maandagavond zit in in een airco gekoelde bioscoop muziek te luisteren en een debriefing op het lokale terras en dinsdag zit ik lekker buiten met een boek of lig ik uit te puffen in de airco.

Ah, dus die van je man klopt. :j

Ik ben vandaag weer weg gedreven op het werk. Over gisteren hoef ik het niet eens te hebben. Dus als die voorspellingen echt uitkomen begin ik met alle liefde om 12 uur savonds. Denk alleen dat de baas het er niet zo mee eens is, misschien kan ik de sleutel krijgen. :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:10

Nevica, laten we het hopen. :D

Flauwe baas hoor haha

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:34

VuurVleugels schreef:
Kaitlyn schreef:
Nouja ik vond Popstra bijzonder onvriendelijk in haar bericht. :o

Ik denk dan ook niet dat Popstra een goede aftekening is van de 'mening van bokt' ;)

Nee ik praat en pamper mss niet zoals iedereen maar als ik vele paginas terug op een vriendelijke manier iets duidelijk probeer te maken word er geen enkele reactie gegeven. Er word gewoon door gegaan met alle goede tips af wimpelen en negatief blijven over elk moment vd dag. Sorry maar dat maakt je geen leuker mens! Men gaat je mijden als je altijd zo praat en dan kom je in een isolement waar iemand met aaien en lief zijn ook niet uit gaat komen.
Waarheid is hard en ik zeg wat velen denken. Niemand word beter van constant zwelgen in zelf medelijden

Je mag best eens zeiken over iets, doen we allemaal wel maar van constante klaagzang over elke scheet die dwars zit word dit topic ook niet leuker van.

Tot zover mijn reactie en nu weer on topic

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 07:35

Zullen we dinsdag overslaan? |( Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 07:40

Ja graag... Hier maakt hij er zelfs 38 van...

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:13

Onze vakantie hier thuis is as vrijdag voorbij en maandag starten we beide weer maar wat een leuk vooruitzicht zo pffff.
Nu heb ik het ook niet zo naar mijn zin meer op het werk maar dit stimuleert ook niet .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:25

Wij blijven dan toch nog maar een week in Spanje. Sowieso geen zin om pas na woensdag te gaan rijden, want wil niks missen van de F1 in Zandvoort. Plan is 29-8 rijden en 31-8 in Nederland zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:28

Nielojram schreef:
Zouden die weerapps ons ook niet teveel naar de bek praten?

Het overgrote deel zit te balen door deze zomer.
Als er nu goddelijk-warm (paasei) weer op ons af dan willen ze dat graag melden.
Gaan ze misschien uit van de meest populaire voorspellingen..
Wat dan iedereen die van paasei-weer houdt, gaat het delen, wat ze meer reclame-inkomsten opbrengt..( wie betaalt hier voor een weer-app?)

Wellicht teveel compôte-theorie....

Ik denk wel dat dit een rol speelt ja, ik hoop dat het gewoon net is zoals met die code geel waarschuwingen steeds. Heel veel ram bam van te voren terwijl het uit eindelijk mee valt.

Het blijft ook maar opschuiven..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:30

Hier geeft hij dinsdag max 28 aan. Dat vind ik heel acceptabel.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:34

Jildau schreef:
Hier geeft hij dinsdag max 28 aan. Dat vind ik heel acceptabel.

Hier ook, hopelijk blijft dat zo.

Over de weerapp, een oud collega van mij heeft een vrij bekende weerapp gemaakt voor in ieder geval iOS, geen idee of hij ook voor Android beschikbaar is. Ik heb hem de vraag gestuurd of hij stiekem de boel een beetje in de maling neemt qua temperatuur voor de advertentie inkomsten. Dat bleek hij niet te doen maar bedankt jullie wel voor het goede idee :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:13

Afbeelding

Kinderen moeten volgende week weer naar school hier. Dat wordt zweten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:19

Hier is hij van 38 naar 35 gegaan, maar ineens met regen erbij.

echt elk uur lijkt het te veranderen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:50

Ja ze zijn all over the place momenteel. We hebben nog bijna een hele week te gaan, laten we hopen dat het weer mee zal vallen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:04

Bij mij staat er dinsdag 27 graden. Is nog te doen, maar liever 7 graden minder.