Cer schreef:Ik schreef “meer”, niet “iedereen”
Hoe gaat alcohol met psychoses eigenlijk! Of weed?
Mijn vriend heeft door het vele blowen een psychose gehad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
flooooo schreef:Je kunt van een alcoholverslaving/teveel alcohol flink warrig worden of een delier krijgen.
Pin me niet vast maar psychoses komen dacht ik vaker voor bij wiet gebruik en bij een gevoeligheid voor psychoses in de aanleg kan dit getriggerd worden door LSD, paddo's e.d.
Lastige is dat je dus niet vooraf weet of je een gevoeligheid voor psychoses hebt.
Gezien ik al mega in de war raak van morfine blijf ik preventief verre van.
_San87_ schreef:Mijn vriend heeft door het vele blowen een psychose gehad. Maar ik reageerde voornamelijk op het mdma/lsd ding.
_San87_ schreef:flooooo schreef:Je kunt van een alcoholverslaving/teveel alcohol flink warrig worden of een delier krijgen.
Pin me niet vast maar psychoses komen dacht ik vaker voor bij wiet gebruik en bij een gevoeligheid voor psychoses in de aanleg kan dit getriggerd worden door LSD, paddo's e.d.
Lastige is dat je dus niet vooraf weet of je een gevoeligheid voor psychoses hebt.
Gezien ik al mega in de war raak van morfine blijf ik preventief verre van.
Ja, dat is het. Je hebt maar een heel klein beetje nodig voor je in psychose raakt. Requiem for a dream verbeeldt dat heel mooi.
Cer schreef:_San87_ schreef:Mijn vriend heeft door het vele blowen een psychose gehad. Maar ik reageerde voornamelijk op het mdma/lsd ding.
Ja dat las ik ook, dat je het over mdma lsd had, en daarop reageerde ik met “niet iedereen”.
Mijn vraag over het legaal verkrijgbare weed/alcohol stond daar los van
Een psychose.. ik kan me er (gelukkig) niks bij voorstellen.Maar dat is waarschijnlijk echt heel pittig, iemand blijft er altijd gevoelig voor ook misschien?
Urbanus schreef:_San87_ schreef:
Ja, dat is het. Je hebt maar een heel klein beetje nodig voor je in psychose raakt. Requiem for a dream verbeeldt dat heel mooi.
Requim ging over amfetamine en heroïne, geloof ik?
DuoPenotti schreef:https://solutions-center.nl/verslavinge ... eroorzaken.
In het ziekenhuis heb ik diverse verwarde mensen (zachtjes uitgedrukt) door GHB gezien
Snadrem schreef:DuoPenotti schreef:https://solutions-center.nl/verslavinge ... eroorzaken.
In het ziekenhuis heb ik diverse verwarde mensen (zachtjes uitgedrukt) door GHB gezien
Ik heb gezien hoe er een zijn tong lag af te bijten na GHB gebruik, terwijl het braaksel en het bloed alle kanten op liep en zes man het schokken van het lichaam probeerde te dempen om te voorkomen dat die persoon al zijn ledematen brak tegen straatmeubilair. Ambulancemedewerker die nog zei "deze gaat het niet redden".
Volgende dag weer het ziekenhuis echter. En door naar de volgende shot GHB.
Mensen die out gaan van de GHB worden vaak ook nog eens mega agressief wakker en breken dan niet zelden nog een hele ziekenhuiskamer af. Heb nog niet meegemaakt dat ze er enthousiast op reageren als je er weer een hebt gevonden. GHB vind ik echt in het rijtje thuishoren van "grootste troep die er is".
Iemand zei dat een snuifje (coke) nemen niet zo snel zal normaliseren; je zal je verbazenMoet je maar eens met stappen opletten hoeveel er stiekem in een hoekje hun neus staan te poederen, en vaak gaat het al niet eens stiekem meer.
Snadrem schreef:@Urbanus, mee eens. Met 1 pilletje op heb je over het algemeen geen last van die groep stappers. Je hebt er hele volksstammen bij die dit, voor zover je kan spreken van verantwoord, verantwoord gebruiken. Voldoende water drinken, rust pakken als dat nodig is. En dan kan je in principe de hele avond met een halve tot een hele pil vooruit. Bij veel gebruik treedt echter ook gewenning op en dan heb je niet meer dat leuke resultaat bij een normale dosis. En dan ga je dus meer gebruiken met alle nadelige gevolgen die daar bij horen. Ik had pas een gevalletje "met hartklachten", die had er op een avondje kermis een stuk of 7 op. Goh, wat gek dat je je dan niet goed gaat voelen. Hoe kom je er bij om zoveel van die zooi te gebruiken vraag ik me dan af.
Zowel voor alcohol als voor drugs geldt dat teveel gewoon hartstikke slecht is. Zoveel alcohol zuipen dat je Korsakov ontwikkelt. Zoveel zuipen dat je out gaat. Zoveel gebruiken dat er medische hulp bij nodig is.
En wat ik echt het nadeel vindt van partydrugs is de markt die er achter schuil gaat. De gebruiker ziet een "onschuldig pilletje" met een leuk stempeltje op een feestje. [b]Wat er aan vooraf gaat is een enorm crimineel netwerk met een hoop geweld, afperspraktijken en grootverdieners die buiten schot blijven. Jeugd die zo'n circuit in wordt gelokt met het idee van snel veel verdienen, terwijl ze met zo'n organisatie talent ook perfect een hele toffe legale baan hadden kunnen hebben zonder de rest van hun leven over hun schouder te hoeven kijken. Daar heb ik moeite mee.[/b]