Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 00:38

Mkango schreef:
M_D_H schreef:

Eigenlijk is dit niet geheel waar :o
Dat is het beeld wat vaak geschept wordt door media, films, het internet...
Maar niemand in een relatie heeft iemand waar die honderd procent op kan bouwen of bij kan uit huilen.
Dat bestaat gewoon niet en die denkwijze is ook niet gezond, als je altijd iemand nodig hebt om op te bouwen of om bij uit te huilen, verlies je je eigen identiteit, wordt je afhankelijk van iemand, kan je het niet meer alleen, worden zijn ideeën jouw ideeën, tot je niets meer bent dan een aanhangsel van.

Juist dat je alleen kan zijn, dat je de wereld alleen aan kan, is veel waardevoller dan in een relatie zitten.

Het beeld wat altijd geschept wordt van een relatie is geen gezonde relatie :o

En Marlies...
Jij bent heel veel waard!
En je bent absoluut relatie materiaal!
En vind je ooit iemand waar je verliefd op wordt, dan mag diegene zich in zijn of haar handjes knijpen, want diegene is een enorme bofkont!
En vind je diegene nooit, weet dan dat jij 1 van de weinige mensen bent, die sterk genoeg is, om het alleen ook te redden!

En als je ooit een schouder nodig hebt om bij uit te huilen, of iemand nodig hebt die je een zetje in de rug geeft, of waar je op kan bouwen, ik ben er voor je, dat weet je :*
Jezelf afhankelijk maken van een ander is ook niet hetzelfde als samen iets doen/delen/ervaren/doorstaan. Ik snap wel wat Marlies bedoelt: als je alleen bent moet je het ook alleen rooien, je hebt geen keus, ook als je hoofd er een keer niet naar staat is er geen partner die even wat over kan nemen o.i.d. (hetzij het huishouden, hetzij het regelen van de nieuwe energieleverancier etc.) Tegelijkertijd zijn er ook leuke dingen die je altijd in je eentje moet beleven en ook dat is soms jammer.

Maar ik zeg ook nergens dat dat hetzelfde is :')

Ik zeg alleen dat het beeld wat wij vanuit films, boeken, de media en het internet krijgen van een relatie, dat iemand 100 procent voor je klaar staat, dat je altijd een schouder hebt om op te huilen etc, dat dat beeld niet gezond is.
Als je in zo'n relatie zit bén je geheel afhankelijk van je partner en dat ís niet gezond :n

In geen 1 relatie deel je alles met elkaar, kan je 100 procent bouwen op elkaar of heb je altijd een schouder om op te huilen.

Als voorbeeld: Mijn man moet morgen werken, 5 uur gaat zijn wekker weer, dus dat hij nu slaapt is heel belangrijk.

Daarintegen heb ik net 3 kwartier lang een benauwdheidsaanval gehad, die ik nog regelmatig heb sinds ik corona heb gehad.
Het liefste had ik hem wakker gemaakt. Niet omdat hij er wat aan kan doen of aan kan veranderen, maar omdat het fijn is om zijn steun te hebben en ik veel sneller rustiger wordt en er doorheen kom als hij mij er doorheen praat en mijn rug kriebelt...
Maar ik kan hem niet wakker maken, ten eerste omdat hij slaapt en erg moeilijk wakker te maken is :'), maar ten tweede en nog veel belangrijker, omdat als ik hem nu wakker maak voor zijn steun, hij het morgen veel zwaarder heeft dan normaal, omdat hij niet genoeg slaap geeft gehad.

Dus zit ik nu in mijn eentje in het raam naar adem te happen, ijswater te drinken en smintjes te vreten...

En dat bedoel ik, je kan niet 100% op iemand anders bouwen.
Het enige op wie jij 100% kan bouwen is jezelf.
Jij moet het zelf kunnen, want het kan altijd zo zijn dat zelfs in een relatie, je even niet bij de ander terrecht kan.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 06-06-22 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 00:38

Ik vind jullie echt <3 hoe kwetsbaar men zich hier op durft te stellen.

Zoet hè :=

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 00:51

Is dit echt een biecht? Ik weet het niet maargoed

Bijna niemand weet dat mijn ex en ik al een tijdje uit elkaar zijn. Wonen nog steeds in zelfde huis en we kunnen het goed(zonder ruzie) met elkaar vinden.

Maar ondertussen heb ik dus iemand nieuw leren kennen die hier dus ook af en toe over de vloer komt dus de buren zullen wel een mening hebben ondertussen :')

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 00:53

Eloya schreef:
Soort van biecht en deels voortbordurend op gesprek

Ik voel mij vaak vreemd omdat ik wél een hele sterke kinderwens heb (sorry mensen kinderloos topic). Die voelt heel natuurlijk.
Maar geen natuurlijke "drang/wens" tot het hebben van een partner, lichamelijk contact etc. Ik ben er ook nog niet uit op wie ik val. Sluit beide niet uit. Maar met mannen tot nu toe ren ik vaak hard weg zodra ze enige aanstalten tot lichamelijk contact maken. Vooral omdat het vaak zo snel gaat terwijl ik iemand helemaal nog niet ken.

Maar het voelt heel vreemd om het ene wel te willen en ander niet terwijl het soort van de bedoeling is om eerst een partner / relatie te hebben voor een kind :') is aardig aan elkaar gelinkt natuurlijk. hoop dat nog beetje te volgen is oeps.

Soms denk ik wel eens. Zou het vroeger "makkelijker" geweest zijn toen de norm gewoon was. Je trouwt voor die leeftijd. Was er toen ook echte liefde om meer omdat het hoorde?

Oke ik wijd uit XD

Alsof ik dit zelf geschreven heb. Ik heb één keer een relatie gehad. Leuke jongen, maar ik kon hem niet hetzelfde bieden als wat hij mij boodt, als in hij was echt verliefd en ik voelde dat niet op die manier. Één keer een one night stand gehad (gelijk ook m'n eerste keer seks :') ) en het was leuk hoor, maar ik voelde er niks bij.

En wie weet kom ik uiteindelijk iemand tegen en denk ik dit is de persoon voor mij. Tot nu toe zie ik dit niet gauw gebeuren. Ik vind mensen aantrekkelijk, leuk, lief, maar echt verliefd worden? Nee en ik word ook niet heel erg warm van het idee. Ik zou daarintegen dan wel graag een kind willen krijgen uiteindelijk. Dus ik snap je gevoel wel.

Voelt gek voor jezelf om er zo in te staan, het is wel fijn om te lezen dat er mensen zijn met soortgelijke gedachten
Laatst bijgewerkt door Firefly289 op 06-06-22 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 00:59

Urbanus schreef:
Helemaal offtopic dit, maar je kunt gewoon Tinder installeren om een beetje te swipen, lekker alles naar links desnoods, maar dan kun je wel zien wie of wat je leuk zou vinden.

Of mijn favoriet, OKCupid, daar zitten wat minder reguliere smaakjes.

Eloya, zelfde hoor. Ben nooit een man of vrouw tegengekomen met wie het zou willen. Tot m'n huidige partner dus.

Biecht: volgens mij is deze maand onze trouwdag maar ik weet het niet meer ;(

Ik vond Bumble altijd wel leuk. Zaten toch meer types op die niet enkel op seks uit waren. Al heb ik daar behalve een heleboel goede verhalen ook nooit iets écht serieus uit weten te halen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 01:22

Amber_anne schreef:
Picopico schreef:
Ik ben ook nog nooit verliefd geweest of een relatie gehad. Ook nooit gedated of gezoend. Zelfs nooit een crush gehad ofzo. Vroeger dacht ik altijd het komt als het komt, maar stiekem vind ik het niet erg als het gewoon nooit komt :')

Andere biecht: ik ben verslaafd geraakt aan doritos sweet chilli smaak. Veel te lekker :9 :')

Mag ik vragen hoe oud je bent, ben heel benieuwd namelijk

Een jaar ouder dan jij ;)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 02:20

Mijn vriend is ook mijn eerste echte serieuze relatie. En de eerste en enige met wie ik seks gehad heb. En dat vind ik stiekem wel jammer, vooral als ik dan alle one night stands/fwb verhalen hoor van vrienden en die ook in dit topic.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:37

Ik heb het gevoel dat ik ‘hier’ (wat het dan ook is) niet hoor. Ik heb niet veel vrienden en de gene die ik heb zullen nooit eerst een bericht sturen of vragen of ik iets wilt doen. Dat komt altijd vanuit mij. En ik ben ook al heel lang single. Moet zeggen dat ik het verder ook gewoon oké vind hoor. Ik heb mijn ouders, ik heb mezelf den kan prima alleen zijn. Tot het moment dat ik dan vriendengroepen samen zie en zie dat ze wat leuks doen of stelletjes die samen wat leuks doen, dan kan ik me wel even ellendig voelen en mij afvragen wat er mis is met mij.
Mijn oom heeft wel eens gezegd dat ik het probleem ben namelijk.

Ik moet vandaag echt m’n kamer eens poetsen, maar ik heb er absoluut geen zin in :+

corinep

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:42

Ik ben weer op Bokt gekomen in een wat eenzame rottige periode. Echter vond ik hier totaal niet wat ik zocht, mensen zijn zo hard soms achter een computer scherm. Nu ben ik er eigenlijk wel al weer een tijdje klaar mee maar ben toch een beetje verslaafd blijkbaar, ik geef mezelf regelmatig een ban voor een dag omdat ik gewoon echt veel betere/leukere dingen te doen heb... Ik overweeg nu een permanente ban voor mezelf aan te vragen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:44

Ik moet vandaag ook echt bezig met het huishouden... Maar ik heb er echt zo geen zin in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 08:48

hagelslag schreef:
Ik moet vandaag ook echt bezig met het huishouden... Maar ik heb er echt zo geen zin in.

Maar same. We hebben een tijd een poets geprobeerd maar toen voelde ik me zo ongemakkelijk dat ik altijd alles ging schoonmaken voordat ze kwam :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:49

Ik moet mijn boekhouding doen maar dat stel ik altijd uit. :+
Maar het moet echt vandaag...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:53

Herkenbaar. Ik ging gisteren vol goeie moed opruimen. Vaatwasser ingeruimd en 3 prulletjes opgeruimd. Daarna dacht ik oh even snel de stekjes in een potje aarde zetten. Daarna geen zin meer en gaan netflixen. En het huis was nog rommeliger dan voor ik begon want als ik planten verpot ligt er overal potgrond :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:55

Ons huis is schoon, wij hoeven vandaag niets. En ik vind dat heerlijk.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:00

Urbanus schreef:
hagelslag schreef:

Maar same. We hebben een tijd een poets geprobeerd maar toen voelde ik me zo ongemakkelijk dat ik altijd alles ging schoonmaken voordat ze kwam :=

Oehhh, ik wil ook iemand die hier schoonmaakt _O-

@capopjekop,herkenbaar... Ik ben gister bezig geweest met de groentetuin ipv het huishouden.
Ik had ook fatsoenlijk willen koken maar dat is er ook niet van gekomen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:12

corinep schreef:
Ik ben weer op Bokt gekomen in een wat eenzame rottige periode. Echter vond ik hier totaal niet wat ik zocht, mensen zijn zo hard soms achter een computer scherm. Nu ben ik er eigenlijk wel al weer een tijdje klaar mee maar ben toch een beetje verslaafd blijkbaar, ik geef mezelf regelmatig een ban voor een dag omdat ik gewoon echt veel betere/leukere dingen te doen heb... Ik overweeg nu een permanente ban voor mezelf aan te vragen.
Daar heb je zelf ook een groot aandeel in. Als mensen al zeker een keer of 3 hebben aangegeven dat ze niet zitten te wachten op je moraliserende opmerkingen en je blijft datzelfde groepje mensen toch elke keer weer op een belerende aanspreken om de meest knullige dingen, is het niet raar dat ze niet bijzonder vriendelijk op je reageren. Dan kun je zelf wel elke keer de slachtofferrol aannemen en doen alsof je niet weet waarom mensen op je reageren zoals ze doen, maar in dit geval heb je het toch echt aan jezelf te danken. Het is een beetje een (figuurlijke) situatie met een opdringerige puppy: je geeft 'm een lel en toch komt 'ie elke keer weer terug voor... nog een lel, want negatieve aandacht is blijkbaar ook aandacht.

Urbanus schreef:
hagelslag schreef:

Dat zou ik ook doen, hahaha. Ik vind de gedachte alleen al ongemakkelijk. _O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:13

Urbanus schreef:
hagelslag schreef:

Ik heb daarom ook om de 2 weken een poets. Hoef ik het nog maar ook de week zelf te doen.

--------
Ik noem mijzelf ook chronisch single :wave:
Toen ik een jaar of 20 was een paar maanden een vriendje gehad. Maar dat leverde veel ergernissen op dus :evaw: .
En nu bijna 2 jaar geleden mijn relatie van bijna 1,5 jaar beëindigd. Daarmee ben ik denk ik ook "ontsnapt" aan een narcist. Op gegeven moment kreeg ik de indruk dat hij mij probeerde te manipuleren. Met als doel dat ik al mijn schepen achter mij zou verbranden en bij hem kwam wonen. Ik heb in mijn omgeving een paar toxische relaties van dichtbij gezien en herkende ineens een aantal signalen. Eerst niets mee gedaan omdat ik het niet zeker wist en niet wilde geloven. En de eerste lockdown kwam erover heen en mijn moeder bleek terminaal ziek. Ik had even genoeg aan mijn hoofd. Maar uiteindelijk liep hij in zijn eigen valkuil en was het overduidelijk :evaw: . Ik was blij dat ik het via telefoon uitmaakte, want hij werd toch woest :oo .

Ik ben niet aseksueel maar heb alleen behoefte aan sex als ik iemand heel leuk vindt. En de meeste mannen vind ik ook gewoon niet leuk. Ik ben ook niet op zoek, ook nooit geweest.
Dus nee, jullie zijn zeker niet de enige.

Ik heb ook nooit een kinderwens gehad, en ben nu 50 dus die komt ook niet meer. Dan is er ook al minder behoefte om op zoek te gaan naar een partner.

Zo, en nu moet ik mijn administratie doen :D .

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:16

Ik ben verwend opgevoed, wij hadden vroeger altijd een of twee poetsmensen.

Toen vond ik het erg vervelend want ze hadden geen enkel respect voor speelgoed, mijn lego bouwwerken werden zo bij de my little ponies en knikkers etc. in 1 bak gegooid.

Inmiddels zou ik er best graag weer een willen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:18

Sintara schreef:
Ik ben verwend opgevoed, wij hadden vroeger altijd een of twee poetsmensen.

Toen vond ik het erg vervelend want ze hadden geen enkel respect voor speelgoed, mijn lego bouwwerken werden zo bij de my little ponies en knikkers etc. in 1 bak gegooid.

Inmiddels zou ik er best graag weer een willen :')
Hahahaha, o, ik kan me helemaal voorstellen hoe dat gevoeld moet hebben als kind. _O- De horror!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:19

Ja ik had al zo weinig tijd om met eigen speelgoed te spelen, en in plaats van eindelijk spelen zit je dan alleen maar te sorteren 8)7

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:24

Ik vind "ik heb een poets","ohja ik heb ook een poets" en "poetsmens" zo denigrerend klinken.. :o Ik weet dat jullie dat vast niet zo bedoelen en zal wel spreektaal zijn? Heb het hier nog nooit gehoord.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:27

Ik voel me wel eens vreselijk verwend. Ik heb namelijk wel een schoonmaker. Die komt elke week voor 3 uur en officieel zou hij zelfs opruimen, maar dat vind ik te erg. Maar dan komt er dus iemand mijn huis schoonmaken, terwijl ik op de bank zit. Ja, hij komt omdat ik het zelf niet kan, maar het voelt toch wel beetje ongemakkelijk. (En dan stopt deze straks na bijna 3 jaar en moet ik hopen dat vervanger fijn is en ik niet maanden zonder zit)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:35

Jildau schreef:
Ik vind "ik heb een poets","ohja ik heb ook een poets" en "poetsmens" zo denigrerend klinken.. :o Ik weet dat jullie dat vast niet zo bedoelen en zal wel spreektaal zijn? Heb het hier nog nooit gehoord.

Hier is dat niet denigrerend hoor, en ik vind dat hele gedoe met dat je bepaalde dingen niet zo mag noemen erg storend. Vooral vanuit een hele kleine groep woke Amsterdammers.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:43

Ik zit hier McDonald's naar binnen te werken omdat mn yoghurt op was vanochtend _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:50

Herkenbare verhalen hier over eeuwig single, al ben ik pas 26 dus ik heb nog hoop. Ik biecht wel op dat ik nog steeds verliefd ben op iemand waar ik 1 maand een 'relatie' mee heb gehad en die me vanuit het buitenland dumpte na die maand :o Ik kan en wil me er niet overheen zetten, dus sta ook niet open voor daten of apps (wel geprobeerd) _O-

Ik voel me dus wel regelmatig alleen als ik weer naar een festival of concert ga, want ik heb vaak niemand die mee wil. Gelukkig kan ik mezelf alleen ook prima vermaken :D

Sterre98 schreef:
Ik zit hier McDonald's naar binnen te werken omdat mn yoghurt op was vanochtend _O-

Dit zou ik kunnen zijn _O-