[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:41

Citaat:
Mijn tante die nu een kleinkind heeft, die blijkt het helaas niet te begrijpen.
Die komt meteen met een berg foto's aan. Sorry hoor, allemaal dezelfde foto's. Ja staat een kind op..

en daarom stond dit er dus
En is het vaak fijn als mensen een hele quote plaatsen :D :) :) (ja even wat extra smileys vandaag, niet persoonlijk voor jou maar even better safe than sorry)

Ja ik kan best wel enthousiast doen over 1 echo en een paar baby foto's.
Maar de meeste mensen blijken dan niet door te hebben dat als je dan 1 keer aardig wilt doen dat je dan die hele berg daarna krijgt, want je deed toch enthousiast?! Dus je wilt er toch 1001 en zien van elke stap en hap die gedaan is?!

Euh nee, ik ben blij voor je dat je zo blij bent met je (klein)kind. Maar meer ook niet.

Luxorvalkje

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:12

Jullie gaan dit niet geloven.

Maar ik ben gebeld door het zkh *\%/*
In maart kan ik terecht!

Wel ook meteen een ergernis.
Ze belde anoniem.
Die dame: we hadden u al eerder geprobeerd te bellen, maar u nam niet op (Nu veel teams en bellen met thuiswerk, dus het komt regelmatig voor dat ik de privé telefoon niet kan opnemen).
Ik: Ik wordt vaker anoniem gebeld, maar dan kan ik niet terug bellen. En er was ook geen voicemail ingesproken.
Dame: dat horen we vaker mevrouw, vervolgt gesprek.

Als je mensen wilt helpen / inplannen dan zorg je toch dat je bereikbaar bent? Mag hopen dat ze het anders doen bij een hartaandoening of iets anders ernstigs.

Ik had dus misschien al eerder geholpen kunnen worden als ik had geweten dat zij me hadden geprobeerd te bellen. Had ik deze ellende ook niet mee hoeven maken.

Of het had zo moeten zijn. Check of ik echt zeker ben van mijn zaak.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:17

Wat een timing Luxor!
Gefeliciteerd, wat fijn dat het eindelijk kan! *\o/*

On another note, hoe gaat het? Voel je je wel een beetje goed?
Is er ook maar iets wat wij als medekinderlozen voor je kunnen doen nu?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:22

Ja ben ook wel benieuwd naar het hoe gaat :j
Wel fijn dat je in maart eindelijk mag gaan.

En ja erg irritant die geheime nummers.
Het ziekenhuis waar ik eerst werkte dan kregen de mensen het algemene nummer te zien. Kregen wij ze aan de telefoon; ja ik ben gebeld door jullie.
Ja niet door ons, maar door een poli of afdeling, Heeft u binnenkort ergens een afspraak staan of onder behandeling? Echt 9 van de 10 kon dan geen antwoord geven... ja dan weten wij ook niet waar naar toe door te schakelen.....

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:33

Wat fijn dat je in maart terecht kan bij het ziekenhuis! :D

haha ja inderdaad, misschien moest het wel zo zijn, je weet het nooit :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:35

Laurora schreef:
Wat een timing Luxor!
Gefeliciteerd, wat fijn dat het eindelijk kan! *\o/*

On another note, hoe gaat het? Voel je je wel een beetje goed?
Is er ook maar iets wat wij als medekinderlozen voor je kunnen doen nu?

De krampen zijn al minder aan het worden. Dus ik heb ook geen pijnstilling meer genomen.
Ik gok dat het ergste nu achter de rug is.

Om jullie gerust te stellen: Geen bloedbad (ik las over mensen die kraamverband in huis hadden gehaald), geen huilbuien (dat kan door verwerking en hormonen), niet misselijk geweest, niet huilend van de pijn op de grond gelegen. Gewoon rustig doorgewerkt.

Het stomme is dat ik pas over vier weken echt zeker weet of het allemaal gewerkt heeft. Dan moet ik opnieuw een zwangerschapstest doen.

Let vooral goed op jullie zelf. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Het is niet leuk om mee te maken, maar ik sta nog steeds achter mijn keuze.
Voordeel: je hebt zelfbeschikking over je lijf.

Nadeel: ik had natuurlijk op google gezocht naar de kliniek en wat andere dingen. Daardoor werd ik op insta en andere kanalen opeens overstelpt met dikke buiken en baby's. Daarnaast kreeg ik ook een banner te zien van "er is hulp". hulpinstantie van schreeuw om leven die ook echt mensen gaan bellen en zo. Maar ik was toch enigszins overvallen over wat ik allemaal te zien kreeg na mijn zoekopdracht richting mijn huidige pad.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:38

tjah cookies.. ze zijn niet altijd leuk/handig 8)7

fijn dat je al geen pijnstillers meer nodig heb en dat het voor jou dus eigenlijk allemaal mee lijkt te vallen.
Is het ook echt maar 1 dag? of kan het ook meerdere dagen duren?

En dan eigenlijk ook nog 4 weken in halve zenuw stress of het wel gelukt is ...
Dat lijkt me wel minder, dat je dat dus niet meteen al weet nu/straks.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:39

Ik liep net langs een huis.. wat de voortuin even helemaal volgebouwd had
met een houten molen achtig iets, en een soort poort (wat tot boven de 1e verdieping van het huis kwam)
Allemaal in wit blauw.
En dan ook nog helemaal vol met vlaggetjes.
het moet ook steeds groter gezien worden dat mensen een kind op de wereld hebben gezet. |o

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:41

Wat fijn Luxor dat het allemaal mee viel

Gelukkig heb je in Nederland inderdaad de keuze om die te maken

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:00

lovelyfiefy schreef:
tjah cookies.. ze zijn niet altijd leuk/handig 8)7

fijn dat je al geen pijnstillers meer nodig heb en dat het voor jou dus eigenlijk allemaal mee lijkt te vallen.
Is het ook echt maar 1 dag? of kan het ook meerdere dagen duren?

En dan eigenlijk ook nog 4 weken in halve zenuw stress of het wel gelukt is ...
Dat lijkt me wel minder, dat je dat dus niet meteen al weet nu/straks.

De ervaring verschilt, daar was ik ook voor gewaarschuwd.
Ze hebben zelfs gevraagd hoeveel bloed ik normaal verloor. Want als je een normale menstruatie niet gewend bent (bijv. met gebruik pil), zou ik hiervan kunnen schrikken.

Mij is verteld dat het bij de meeste mensen 4-6 uur duurt, maar dat het ook een dag zou kunnen duren. Komt er binnen een dag niks, dan moet je bellen. Ik lag in bed, en eerlijk gezegd heb ik niet gecheckt wat er precies uit kwam. Ik had namelijk last van een bijwerking waardoor ik ook steeds een nummer 2 moest doen, en dat hoef ik niet te zien zeg maar. De meeste pijn had ik rond een uur of 10 vanochtend. Daarna kun je nog wat bloed verliezen, maar niet meer zoveel als eerst.

De bloeding kan langer aanhouden, bij sommige mensen wel tot de volgende menstruatie. Maar dat hangt van veel factoren af. Ik gok dat het bij mij niet lang zal duren. Heb normaal een menstruatie die maar twee dagen medium is en verder weinig. Zwangerschap was heel pril, stel ik had het een maand later gedaan, dan was het al veel meer gegroeid. Normaal slijmvlies. En bij een sneetje ook relatief snel geheeld.
Dus ik hoop dat ik er dit weekend vanaf ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:01

Fijn om te horen dat het allemaal vlot gaat en dat je niet teveel hinder hebt. Lukt het mentaal ook een beetje met alles te verwerken?

Ik kan voor mijn 2 beste vriendinnen echt oprecht blij worden van kinderfoto's en verhalen over wat die draakjes uitsteken. Zij mogen me absoluut overstelpen met kindergeluk zeg maar, maar dat komt omdat ik weet dat zij mij verder ook respecteren.
Mijn schoonfamilie ben ik sowieso al geen fan van en de manier waarop het allemaal gaat... nee bedankt. ik heb niks met die mensen en bijgevolg ook niks met dat kind. Alles draait om die wurm, elk gesprek gaat daarover of is kindgerelateerd (is het niet over dat van hen dan wel over die van vrienden van hen) en je bent alleen maar goed als je even kwijlerig over die wieg hangt als zij.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:21

Ugh, hier moeten mensen ook niet met bergen foto's komen aanzetten hoor, alsjeblieft niet!

Ik kan wél blij zijn voor vriendinnen zie een kinderwens hebben, en dan zwanger geraken. Ik heb zelfs geheel vrijwillig een mega-gender-reveal op me genomen!
Had ik achteraf wel een beetje spijt van, want ik kreeg dan vooral te horen "joh wat leuk, wat een leuke spelletjes, jij zou echt een goede moeder zijn". ROT OP. Ik kan dingen bedenken en organiseren, ik hou van spelletjes, maar daarom wil ik toch geen moeder worden?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:03

Mijn vriendin stuurt ook kinder foto's en die zijn ook leuk.
Maar die houd maat. Denk dat ze anders geen vriendin meer was :D
Dat maakt het verschil.
Natuurlijk mag iemand het hebben over hun kinderen, dat hoort bij hun leven, dus zo ongeveer stilzwijgen tegen mij is zeker niet nodig. Zou het niet eens willen.
En toen die vriendin door een moeilijke periode ging met haar zoon heb ik zonder morren aangehoord, want dat doe je voor elkaar.
Maar dat is anders als kijk hier zijn we fietsen, x 50 foto's van een kind in een kinderzitje.
Kijk toen aten we pannenkoeken 50 foto's van een verveeld kind bij een pannenkoek.
En toen mocht ze schommelen, zo leuk, 50 foto's van een kind dat zit te janken in die schommel.
Dat soort mensen, nee dat doen ze maar bij ouders die dat ook geweldig vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:08

Bedankt voor het delen van je ervaring, Luxorvalkje. Ik ben blij voor je dat het allemaal mee lijkt te vallen en hoop dat de pil gewerkt heeft :j.

En natuurlijk YAY *\o/*! voor je afspraak!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:45

Heel eerlijk?

Het is nog niet klaar.
En ergens twijfel ik.

Ik zat al bij die 1% waarbij de pil het niet goed deed.
Wat als ik nu bij die 1-3% zit waarbij dit ook niet helemaal goed werkt :')

Kan er ook nog wel bij zullen we maar zeggen.
Misschien had ik het toch nog een week moeten laten zitten zodat ik zeker wist dat het weg was na curettage.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:12

Ik kan me die angst heel goed voorstellen....
Maar stel je nou voor dat jij bij die uitzonderlijke paar % hoort, zoals je al zei is het nog heel erg pril. Dan is er ruim tijd voor alsnog een medische abortus.

Ik vind het knap en goed van je dat je dit alles zo open met ons deelt. Er ligt toch nog wel een beetje een taboe op abortus, en ik denk dat er open over praten erg helpt met het uit de taboesfeer halen :)
Ik duim dat het gewoon helemaal goed komt +:)+ :knuffel:

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:23

_San87_ schreef:
Bedankt voor het delen van je ervaring, Luxorvalkje.

Mooier kan ik het niet zeggen.

Bijzonder om je ervaringen te lezen. Ik heb weleens nagedacht over wat er zoal door je heen moet gaan als het ongewenst toch ineens gebeuren zou. Het is toch anders Wanneer je middenin zoiets zit dan wanneer het een ver van je bed show is. Dapper hoe je ons een beetje meeneemt.

Het lijkt me sterk dat je tweemaal bij die 1% zit, maar kan me de bezorgdheid voorstellen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:25

Ik vind het super stoer dat je het gedeeld hebt, ik hoop dat je je zo 'goed' blijft voelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:32

Inderdaad super stoer dat je dit gewoon durft en wilt delen met ons. Eigenlijk belachelijk dat er zo'n taboe op zit..

Fijn om te lezen dat het meevalt tot nu toe! Kan me wel voorstellen dat je nu komende weken met een 'wat als' gevoel rondloopt. Denk dat iedereen van ons dat wel zou hebben.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 02:19

Maak je geen zorgen luxorvalkje.. Je hoeft echt niet onwijs te bloeden!het verschilt echt heel erg per persoon en per keer. Het kan ook later ineens los komen na een aantal dagen vaak zonder pijn.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:35

Echt heel veel respect voor jou Luxor, super goed van je!

Mijn (toch al zeer fragiele) kinderwens begint rap af te nemen en toch... Zoveel mensen die ineens in verwachting zijn. Vrienden, maar ook pesters van vroeger. En dan voel ik me toch een soort van mislukt, nog steeds aan het studeren op m'n 28e en geen plannen tot trouwen/kinderen met mijn vriend. Iedereen krijgt maar baby's en ik... Ja, wat doe ik eigenlijk?

Zo stom hoe die maatschappelijke druk je kan laten voelen alsof je niks op orde hebt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:45

VuurVleugels schreef:
Echt heel veel respect voor jou Luxor, super goed van je!

Mijn (toch al zeer fragiele) kinderwens begint rap af te nemen en toch... Zoveel mensen die ineens in verwachting zijn. Vrienden, maar ook pesters van vroeger. En dan voel ik me toch een soort van mislukt, nog steeds aan het studeren op m'n 28e en geen plannen tot trouwen/kinderen met mijn vriend. Iedereen krijgt maar baby's en ik... Ja, wat doe ik eigenlijk?

Zo stom hoe die maatschappelijke druk je kan laten voelen alsof je niks op orde hebt.

Wow, dat moet je gauw loslaten, want die dingen zijn echt geen sleutel tot “succes”.

Jij studeert, dat vinden andere mensen weer heel bewonderenswaardig en hadden gewild dat zij dat hadden gedaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:49

Studeren kan niet iedereen, teveel mensen kunnen wel baby's uitpoepen....
Dus laat dat idd aub los. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:15

Ieder kiest z'n eigen pad op z'n eigen tempo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:21

Iedereen krijgt maar baby’s schrijf je… Daar hoef je dan ook niks voor te kunnen. In tegenstelling tot studeren, jezelf ontwikkelen als mens, evt carriere maken als je die ambitie hebt.
Dus stellen dat mensen die een kind uitpoepen ‘verder’ zijn dan jij omdat je nog studeert ben ik het echt niet mee eens. Integendeel.
Velen gaan juist stilstaan als ze kinderen krijgen, lekker huismoeke spelen, thuis teren op man zijn salaris etc. Of minder gaan werken en nooit meer toe komen aan verder leren en ontwikkelen omdat kind altijd voor gaat.