Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:48

Cer zoals ik het lees hebben ze onder de mensen in Gouda gekeken waar de meeste besmettingen zich voordoen, en dat is op dit moment binnen de Marokkaanse gemeenschap daar. Terwijl dat maar een klein deel van de bevolking in Gouda is. Ze geven zelf een verklaring daarvoor. Afstand houden is moeilijk, en quarantaine wordt niet goed uitgevoerd. En dat heeft verschillende redenen.

Dat complot denken geloof ik niet in. Ik vind dat heel gevaarlijk.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:50

verootjoo schreef:
En ik vraag of je zelf gelooft wat je deelt. Meestal staan mensen achter hetgeen ze schrijven kopiëren/plakken tenzij expliciet anders vermeld.

Maar gelukkig geloof je het zelf niet :7

Er zijn ook andere mensen dan "de meeste mensen".
Ik geloof het niet niet en niet wel. Ik denk erover na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:52

Coloured schreef:
Marie_Anne schreef:

Je maakt een grote denkfout door te doen alsof dit de enige opties zijn om dit te interpreteren, dat is niet zo natuurlijk.

Ze zijn in 2018 opgericht, met als doel te bevorderen dat de wereld klaar is voor o.a. een pandemie. Hoezo vind jij het dan "heel toevallig" dat ze in 2019 in hun eerste jaarrapport met aanbevelingen komen, zodat we voorbereid zijn?
"The Global Preparedness Monitoring Board (GPMB) is an independent monitoring and accountability body to ensure preparedness for global health crises. "

Ik maak een grote denkfout? Hoezo? Ik vind helemaal niks; ik deel alleen een tekst.
Misschien maak jij een leesfout? ;)

Nee hoor ;) . Dan had je het in een quote moeten zetten, en daarbij moeten vermelden van wie de tekst wel afkomstig is.
Je plaatst een lap tekst zonder quote met daarin het woord 'ik'. Dan krijg je dit dus.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:57

rien10 schreef:
Nee ik ben niet bekend met het verslag.
Nee ik ga niet mee in jouw insinuaties.

Wat is jouw mening er over?

Het zijn niet mijn insinuaties rien10. Ik deel alleen een tekst.
Als je mijn mening over deze tekst wilt weten, dan kan ik je mededelen dat ik het tot mij neem en niet meteen in een modus schiet van ik geloof het wel of niet. Ik denk erover na.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:01

Maar als je iets over de MSM ziet staan, weet je toch meteen uit welke hoek het komt?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:02

Coloured schreef:
Mocht dit waar zijn, (en noem me een complotdenker als je dat wilt):.

Daarom noemde ik je een complotdenker.
Je theorieën zijn doordrenkt van ongeloofwaardigheden en complotten die nergens over gaan. Je hebt dit duidelijk ergens opgepikt van een complotten site die alles wat ze kunnen vinden in hun voordeel willen uitleggen. Ik ga er tenminste niet vanuit dat je zelf ontdekt hebt wat er op blz 38 en 39 van een bepaald rapport staat. :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:02

Je insinueert wel. Je zegt “wel toevallig hè?”
Als je het alleen maar tot je zou nemen zou je die opmerking niet plaatsen.
Je hebt er wel een mening over, alleen zet je die hier niet heel letterlijk neer. Je zegt niet “ik vind....”. Maar zonder die woorden kan ik ook lezen dat je er een mening over hebt.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:05

mysa schreef:
Maar als je iets over de MSM ziet staan, weet je toch meteen uit welke hoek het komt?

Ik denk niet in termen van "uit welke hoek het komt". Ik denk als ik zo zou denken dat ik niet meer onbevooroordeeld kan proberen een mening te vormen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:08

Ik probeer ook onbevangen een tekst te lezen maar wat MSM betreft maak ik een uitzondering. Dat komt altijd uit de hoek van de complotdenkers en critici.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:10

Fitzroy schreef:
Coloured schreef:
Mocht dit waar zijn, (en noem me een complotdenker als je dat wilt):.

Je theorieën zijn doordrenkt van ongeloofwaardigheden en complotten die nergens over gaan. Je hebt dit duidelijk ergens opgepikt van een complotten site die alles wat ze kunnen vinden in hun voordeel willen uitleggen. Ik ga er tenminste niet vanuit dat je zelf ontdekt hebt wat er op blz 38 en 39 van een bepaald rapport staat. :+

Het zijn niet mijn theorieen Fitzroy.
Met dit jaarverslag was ik inderdaad niet bekend en ben ik op internet tegengekomen. Daarom mijn vraag ook of iemand in dit topic wel bekend is met dit verslag.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 20-08-20 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:11

De vraag is een beetje welke tekst precies van Coloured is...
Ik had het idee dat alleen de regel: Wilde onderstaande tekst graag even in dit topic delen. Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die bekend zijn met onderstaand jaarverslag van de GPMB. van haar is, en dat de rest vanuit de koker van een ander komt, dus ook 'wel toevallig he' en dat soort dingen..
Die tussenvoegsels maken overigens wel dat ik een tekst niet lees..

Of iets toevallig is of niet, maak ik zelf uit :+ Dus ik vind verder niet heel veel van de tekst..
Is dit niet meer iets voor het complot-topic trouwens?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:20

Cer schreef:
De vraag is een beetje welke tekst precies van Coloured is...
Ik had het idee dat alleen de regel: Wilde onderstaande tekst graag even in dit topic delen. Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die bekend zijn met onderstaand jaarverslag van de GPMB. van haar is, en dat de rest vanuit de koker van een ander komt, dus ook 'wel toevallig he' en dat soort dingen..
Die tussenvoegsels maken overigens wel dat ik een tekst niet lees..

Of iets toevallig is of niet, maak ik zelf uit :+ Dus ik vind verder niet heel veel van de tekst..
Is dit niet meer iets voor het complot-topic trouwens?

Het klopt Cer wat je zegt.

Er staat aan het begin van de gedeelde tekst: Hierbij de tekst:

En aan het einde van de gedeelde tekst staat: einde tekst.

En voor wat betreft je tweede opmerking: Het is een algemeen Coronatopic. Dus ik dacht het hierin te mogen vragen. Wat zou voor jou de reden zijn dit in een complot-topic te plaatsen? Is dat er trouwens, een complot-topic?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:30

Ja er is een complot topic over Corona en een complottopic in het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:32

Coloured schreef:
Fitzroy schreef:

Het zijn niet mijn theorieen Fitzroy.
Met dit jaarverslag was ik inderdaad niet bekend en ben ik op internet tegengekomen. Daarom mijn vraag ook of iemand in dit topic wel bekend is met dit verslag.

Ik geloof niet dat jij het jaarverslag bent tegengekomen, je bent een tekst van een complotdenker over het jaarverslag tegengekomen. En dat heb je hier op zo'n manier geplaatst dat iedereen nu denkt dat het jouw eigen tekst is. Succes ermee.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:36

Wat wil je eigenlijk?

Het complot topic is inderdaad beter om daar je teksten te plaatsen.

Veel plezier met je theorieën.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:37

Naar aanleiding van vorige besmettelijke en dodelijke ziektes is het logisch dat organisaties een rampenplan/beleidsplan opzetten. Dat het nu , een jaar later realiteit is is puur toeval. Als BHV er heb je ook trainingen in een bedrijf met bvb Lotus slachtoffers. Wanneer er de week erop een slachtoffer valt in zo’n bedrijf is het goed dat er geoefend is. Niets met toeval te maken.
Het feit is dat een wereldwijde pandemie van deze omvang met zo’n virus eigenlijk niet te oefenen valt, juist omdat het in de laatste decennia nooit is voor gekomen.
Ja, Dan Brown had het voorspeld :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:39

Marie_Anne: ik las de tekst niet als de tekst van Coloured..
maar dit terzijde...

"
Citaat:
Wat zou voor jou de reden zijn dit in een complot-topic te plaatsen? Is dat er trouwens, een complot-topic?

Voor mij is de reden dat er wat aannames en suggesties in staan (en die kan je zelf ook lezen) die wijzen op complotdenken.. En omdat in dat topic nog een aantal mensen 'die richting' in denken, krijg je daar waarschijnlijk wat meer andersoortige reacties op je bericht..(overigens zou ik het tekstueel dan wel wat duidelijker maken :j )

Hier worden de meesten er alleen chagrijnig van.. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:45

Het was duidelijker geweest als de tekst die niet van coloured was in een quote had gestaan met een bronvermelding erbij zodat duidelijk was wie het geschreven heeft en dit dus niet bij coloured vandaan komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:48

Coloured, hoe ben je bij deze tekst gekomen? Wie heeft je er op gewezen ?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:02

Cer schreef:
Voor mij is de reden dat er wat aannames en suggesties in staan (en die kan je zelf ook lezen) die wijzen op complotdenken.. En omdat in dat topic nog een aantal mensen 'die richting' in denken, krijg je daar waarschijnlijk wat meer andersoortige reacties op je bericht..(overigens zou ik het tekstueel dan wel wat duidelijker maken :j )

Oké, dank je. Ben het helemaal met je eens dat er aannames en suggesties in het stuk tekst staan.

Cer schreef:
Hier worden de meesten er alleen chagrijnig van.. :j

Ik dacht het laatste al iets te merken ja. ;)
Ik zal eens zoeken naar dat Corona complot topic en mijn vraag daar eens opnieuw stellen. Al zit ik niet graag in een vakje/hokje met labeltje, wat dat topic dan eigenlijk wel is.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 20-08-20 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:03

Coloured schreef:
rien10 schreef:
Nee ik ben niet bekend met het verslag.
Nee ik ga niet mee in jouw insinuaties.

Wat is jouw mening er over?

Het zijn niet mijn insinuaties rien10. Ik deel alleen een tekst.
Als je mijn mening over deze tekst wilt weten, dan kan ik je mededelen dat ik het tot mij neem en niet meteen in een modus schiet van ik geloof het wel of niet. Ik denk erover na.

Je hebt wel een mening als je zegt:In mijn optiek kun je het bovenstaande in relatie tot de corona-situatie waarin we nu als land/wereld zitten maar op 2 manieren interpreteren.
In mijn optiek betekent volgens Van Dale nl : zienswijze/standpunt.
Dus anders gezegd: In jou zienswijze zijn er maar! 2 manieren enz... Dat is toch een duidelijke mening lijkt mij.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:04

CharleyT, ik zeg dat niet; het stuk tekst dat ik deel, zegt dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:09

MyWishMax schreef:
Het was duidelijker geweest als de tekst die niet van coloured was in een quote had gestaan met een bronvermelding erbij zodat duidelijk was wie het geschreven heeft en dit dus niet bij coloured vandaan komt.

Het had ook geholpen als ze na de eerste reacties had uitgelegd dat de tekst niet van haar was ipv bijdehand en defensief te reageren en de inhoud compleet te negeren. Dan krijg je nl wat sommige blijkbaar als chagrijnige reacties betitelen ja.

Ik heb 2 inhoudelijke reacties geplaatst waar nul reactie op is gekomen van Coloured. Wat wil je dan vraag ik me af?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:11

Aandacht. En dat lukt aardig zo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:15

Wordt haar gegeven door dat soort reacties ;-)