Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
litilaura schreef:Ik ben niet zo’n Facebook paniekzaaier begrijp me niet verkeerd, maar als de scholen weer open gaan lijkt het me een heel goed idee om dat op vrijwillige basis te doen. Dan gaan de kinderen in een nare thuissituatie weer naar school en zowel de kinderen van ouders die zeggen ‘we redden ons prima met dat thuisonderwijs’ en de ‘mijn kind is geen proefkonijn’ en de ‘in ons gezin is iemand met een zwakke gezondheid en ik ben bang dat mijn kind dan dat gezinslid ziekmaakt’ gewoon niet naar school. Dan kunnen de leraren doorgaan met het thuisonderwijsprogramma dat ze nu doen. En zijn er kleine groepjes op school waardoor de 1,5 meter makkelijk haalbaar is en leraren niet nog extra overvraagd worden door hele lange dagen te moeten maken als ze met verschillende rondes zouden moeten werken. Dan heb je alle kampen ouders tevreden, de zorgenkindjes en hun ouders krijgen weer ademruimte, en enigzins werkbaar voor leraren (sorry wil de leraren niet beledigen weet dat jullie werkdruk al enorm is), maar de scholen weer op volle kracht open lijkt me geen oplossing en aan al het geschreeuw op Facebook te zien staan een hoop ouders daar ook niet achter
MoniqueT schreef:Nou, Spanje gaat los hoor!
Vanaf maandag mogen kinderen tot 14 jaar mee naar de supermarkt of apotheek met 1 ouder. Jongeren van 14 tot 18 mogen dat zelfstandig. Maar geen ommetje, geen fiets, bal of rolschaatsen. En meteen weer naar huis.
Jippie!
litilaura schreef:Ik ben niet zo’n Facebook paniekzaaier begrijp me niet verkeerd, maar als de scholen weer open gaan lijkt het me een heel goed idee om dat op vrijwillige basis te doen. Dan gaan de kinderen in een nare thuissituatie weer naar school en zowel de kinderen van ouders die zeggen ‘we redden ons prima met dat thuisonderwijs’ en de ‘mijn kind is geen proefkonijn’ en de ‘in ons gezin is iemand met een zwakke gezondheid en ik ben bang dat mijn kind dan dat gezinslid ziekmaakt’ gewoon niet naar school. Dan kunnen de leraren doorgaan met het thuisonderwijsprogramma dat ze nu doen. En zijn er kleine groepjes op school waardoor de 1,5 meter makkelijk haalbaar is en leraren niet nog extra overvraagd worden door hele lange dagen te moeten maken als ze met verschillende rondes zouden moeten werken. Dan heb je alle kampen ouders tevreden, de zorgenkindjes en hun ouders krijgen weer ademruimte, en enigzins werkbaar voor leraren (sorry wil de leraren niet beledigen weet dat jullie werkdruk al enorm is), maar de scholen weer op volle kracht open lijkt me geen oplossing en aan al het geschreeuw op Facebook te zien staan een hoop ouders daar ook niet achter
sureido schreef:Basisscholen gaan dus weer open vanaf 11 mei hoor ik net bij 5 uur live?
En kinderen onder de 12 mogen naar sportclubs, zonder 1.5 meter, hoger dan 12 met 1.5 meter afstand dus met voetbal enzo moeten ze dan nog even uitpuzzelen.
elnienjo schreef:sureido schreef:Basisscholen gaan dus weer open vanaf 11 mei hoor ik net bij 5 uur live?
En kinderen onder de 12 mogen naar sportclubs, zonder 1.5 meter, hoger dan 12 met 1.5 meter afstand dus met voetbal enzo moeten ze dan nog even uitpuzzelen.
Hoe gaan ze dat dan doen met de ouders die bij kindersport vaak bij elkaar gaan klitten?
elnienjo schreef:sureido schreef:Basisscholen gaan dus weer open vanaf 11 mei hoor ik net bij 5 uur live?
Hoe gaan ze dat dan doen met de ouders die bij kindersport vaak bij elkaar gaan klitten?
sureido schreef:Tandartsen en mondhygienisten mogen ook weer open. Kappers en nagelstylisten gaan ook misschien weer open maar daar valt volgende week pas een besluit over.
bigone schreef:Wat fijn Tienus , je pa zou trots zijn geweest, red je mam het nog een beetje ?
elnienjo schreef:PSvanLot schreef:dat gaan ze heel simpel gewoon niet doen? dat deed je voorheen in de supermarkt, werk, winkelstraat toch ook en nu niet?
Dat lijkt me een retorische vraag...
Ik denk dat jij de bevolking te intelligent inschat.
lukka63 schreef:MoniqueT schreef:Nou, Spanje gaat los hoor!
Vanaf maandag mogen kinderen tot 14 jaar mee naar de supermarkt of apotheek met 1 ouder. Jongeren van 14 tot 18 mogen dat zelfstandig. Maar geen ommetje, geen fiets, bal of rolschaatsen. En meteen weer naar huis.
Jippie!
Wat een raar voorstel laat die konderen lekker buiten spelen onder toezicht .
Juist een supermarkt lijkt me zo een plek waar je wat oploopt , je moet eens opletten hoeveel mensen in groenten en fruit staan te graaien .
sureido schreef:elnienjo schreef:[quote="sureido"
Basisscholen gaan dus weer open vanaf 11 mei hoor ik net bij 5 uur live?
Hoe gaan ze dat dan doen met de ouders die bij kindersport vaak bij elkaar gaan klitten?[/quote
Denk dat het vanavond nog duidelijk wordt, maar:
- alles wordt verlengd tot 20 mei, dus horeca dicht/evenementen gaan worden afgelast tot sept
- sportclubs mogen open en kinderen onder de 12 hoeven niet 1.5 meter afstand, boven de 12 wel dus daar moet dan creatief over gedaan worden
- 11 mei gaan ook de basisscholen weer open
- tandartsen mogen weer beginnen
- kappers & nagelstylisten en schoonheidssalons wordt volgende week beslissing over genomen maar als die bescherming kunnen bieden kunnen deze ook open.
Best netjes denk ik.. Maar ben benieuwd hoe het allemaal uitgedacht wordt uiteindelijk!