Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:44

Hoe dan ook klopt wat in de podcast wordt gezegd niet, dat Zweden altijd open is gebleven. Want op dit moment ben je als toerist dus nog niet welkom en we weten nog niet of dat verlengd wordt.

MarliesV

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:47

En dan komt nog de grote vraag, hoe gaan we er komen. Tussen Zweden en hier ligt minimaal Duitsland en een bootovertocht, of Duitsland en Denemarken, of een vliegreis....

Denk dat we dik tevreden mogen zijn als alle maatregelen door gaan zonder dat er weer op de rem getrapt wordt. En dat we dus daarmee in NL op vakantie kunnen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:36

Check vooral je reisverzekering als je toch naar mazen in de wet zoekt om naar het buitenland te kunnen.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:44

Mazen in de wet? Wie heeft het daar over?
We bespreken de huidige stand van zaken, dat moet kunnen lijkt mij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:53

Thokkadisje schreef:
Mazen in de wet? Wie heeft het daar over?
We bespreken de huidige stand van zaken, dat moet kunnen lijkt mij.

Ik bedoel dat niet letterlijk eigenlijk, maar ik vrees dat de grenzen uit economische motieven toch in de zomer opengaan en wat zeggen de kleine lettertjes van je verzekering dan over repatrieering e.d.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 05:45

Hier ook balend. Had geboekt voor een camping in Zeeland half juni.
Ze geven nu aan dat overnachten wsl wel kan ivm dat ze prive sanitair regelen. Echter komt er dan wel 15 euro per nacht bij. Hatsikidee. op een plaats die anders per nacht 30 euro kost, best een flinke aanslag.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 07:48

Avelienvd schreef:
Ze geven nu aan dat overnachten wsl wel kan ivm dat ze prive sanitair regelen. Echter komt er dan wel 15 euro per nacht bij. Hatsikidee. op een plaats die anders per nacht 30 euro kost, best een flinke aanslag.

Zo dan!

Daar zou ik echt nog even achteraan gaan.

Je hebt namelijk een overeenkomst gesloten en volgens mij mag dat niet eenzijdig aangepast worden.

Waarschijnlijk komen ze met de optie omboeken of voucher, maar heel officieel moeten ze je geld terug geven.

Of niets bijbetalen voor het privé sanitair natuurlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:13

Natuurlijk mogen ze extra laten betalen voor het prive sanitair. Dat moeten ze namelijk ook inhuren.
Ik snap dat een prijs van 15 euro per dag extra even slikken is als je 14 dagen gaat.

Maar de campingeigenaar heeft al een op z’n zachts gezegd een moeilijk jaar. Dan hoeft deze toch niet leeg te lopen op extra kosten die ze moeten maken?

Dan zouden de camping beter helemaal niet kunnen openen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:28

NatasjavE schreef:
Natuurlijk mogen ze extra laten betalen voor het prive sanitair. Dat moeten ze namelijk ook inhuren.
Ik snap dat een prijs van 15 euro per dag extra even slikken is als je 14 dagen gaat.

Maar de campingeigenaar heeft al een op z’n zachts gezegd een moeilijk jaar. Dan hoeft deze toch niet leeg te lopen op extra kosten die ze moeten maken?

Dan zouden de camping beter helemaal niet kunnen openen.

Ik zou er niet akkoord mee gegaan zijn. Dan maar omboeken of geld terug.

€30x 14 nachten = €420 wat ze in eerste instantie zouden betalen.

Daar komt dan "ineens" €15 x 14 =€210 bij

Dat is gewoon 50% opslag....

Daarnaast zijn alle faciliteiten gesloten op de campings, dus die €420 is eigenlijk al "te veel" voor wat ze zouden krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:34

Iedereen heeft het moeilijk nu mvdende, en in deze sector geldt dat helemaal. Als je zelf als klant weinig geld hebt kun je natuurlijk je geld terug vragen, maar als dat niet zo is kunnen mensen ook akkoord gaan met een fikse verhoging voor prive-sanitair.
Of akkoord gaan met omboeken of vouchers.

Je doet telkens net alsof die campings allemaal proberen hier een slaatje uit te slaan of mensen op te lichten, maar de meeste campings proberen gewoon te overleven.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:49

De camping gooit het waarschijnlijk op force majeure. Ze krijgen regels opgelegd die ze ten tijdens van het maken van de overeenkomst nooit hadden kunnen voorzien. Om toch het product aan te kunnen bieden moeten ze dus met een oplossing komen, en ik snap dat ze niet zelf helemaal voor de kosten op willen draaien.
Het is niet zo dat de prijs opeens 1
€15,- duurder is voor hetzelfde product, je krijgt namelijk privé saninatair.
Daar heeft de klant niet om gevraagd, maar is door de overheid besloten. Heel vervelend voor beide partijen.

Nu ken ik de camping en de hele situatie niet, maar ik lees in de post niet dat Avelienvd verplicht wordt bij te betalen, maar dat er een oplossing geboden wordt om toch vakantie te vieren in die periode.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:51

Avelienvd schreef:

Maar je hebt dan wel eigen sanitair voor een schappelijk bedrag per nacht!
Die campingeigenaar moet ook roeien met de riemen die hij krijgt. En dit is een prima alternatief wat hij kan bieden. Voor jullie waarschijnlijk 10 anderen die die reservering zo over zouden willen nemen.
Restaurants/terrassen zijn dan al open en in zee kun je zwemmen, dus wat voor faciliteiten had je nog meer willen hebben?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:52

Marie_Anne schreef:
Iedereen heeft het moeilijk nu mvdende, en in deze sector geldt dat helemaal. Als je zelf als klant weinig geld hebt kun je natuurlijk je geld terug vragen, maar als dat niet zo is kunnen mensen ook akkoord gaan met een fikse verhoging voor prive-sanitair.

Je doet telkens net alsof die campings allemaal proberen hier een slaatje uit te slaan of mensen op te lichten, maar de meeste campings proberen gewoon te overleven.

Dat snap ik best, maar de consument wordt naar mijn idee best wel vergeten zo af en toe.

Net als bij deze camping. Dat er een prijsverhoging komt, ala. Maar doe dan €5 per dag ofzo en geen €15.

Zeker niet omdat de prijsstijging nu 50% bedraagt.

Daarnaast kiest iedereen wel een camping uit die past bij zijn/ haar wensen en budget.

Als je ineens 50% méér kwijt bent voor een camping dan dat je had berekent, dan snap ik heel goed dat je daar stevig van baalt.

Een camping van €420 in het laagseizoen is al niet echt een goedkope camping te noemen, nu die camping €630 gaat kosten in het laagseizoen, valt het zn beetje onder de duurste campings van Nederland.

De duurste campings van Nederland betaal je zo €900 per 2 weken midden in de zomervakantie, zelfs die zijn goedkoper dan €630 in het laagseizoen.

Edit:

Wat betreft privesanitair, ligt er ook aan hoe "luxe" dat privesanitair dan gaat zijn.

Voor een dixi zal ik echt nooit en te nimmer €15 per nacht gaan bijbetalen! Die dingen zijn echt een complete ramp! Stinken die krengen, even snel een plas op een evenement oid, prima, maar 2 weken in een dixi....mij niet gezien.

Wordt het privé sanitair een kleine cabine met normaal doorspoel toilet en een fatsoenlijke douche met in ieder geval een bankje en ruimte om je spulletjes op te ruimen is het een andere verhaal.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 09-05-20 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:54

Zwembaden mogen ook open per 11 mei, veel pretparken en dierentuinen gaan aangepast open. Dat is imo prima vakantie vieren hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:54

Avelienvd schreef:

Zou je eventueel nog kunnen verzetten naar na 1 juli?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:00

mvdende schreef:
Marie_Anne schreef:

Dat snap ik best, maar de consument wordt naar mijn idee best wel vergeten zo af en toe.

Net als bij deze camping. Dat er een prijsverhoging komt, ala. Maar doe dan €5 per dag ofzo en geen €15.

Daarnaast kiest iedereen wel een camping uit die past bij zijn/ haar wensen en budget.

Als je ineens 50% méér kwijt bent voor een camping dan dat je had berekent, dan snap ik heel goed dat je daar stevig van baalt.

Een camping van €420 in het laagseizoen is al niet echt een goedkope camping te noemen, nu die camping €630 gaat kosten in het laagseizoen, valt het zn beetje onder de duurste campings van Nederland.

De duurste campings van Nederland betaal je zo €900 per 2 weken midden in de zomervakantie, zelfs die zijn goedkoper dan €630 in het laagseizoen.

Natuurlijk mag ze balen.

Maar zoals ik zei: je doet net alsof campings ons oplichten. Je kunt niet de prijzen voor en na corona vergelijken, dit zijn ongekende tijden. Wees maar voorbereid op flink hoge prijzen de komende tijd, we gaan het allemaal voelen, ook de consument.

Je mag blij zijn als er straks nog campings zijn waar jij heen kunt, want als iedereen zo reageert als jij zijn ze straks allemaal failliet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:06

Penny wise en pound foolish de reactie over de camping

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:07

mvdende schreef:
Marie_Anne schreef:

Edit:

Wat betreft privesanitair, ligt er ook aan hoe "luxe" dat privesanitair dan gaat zijn.

Voor een dixi zal ik echt nooit en te nimmer €15 per nacht gaan bijbetalen! Die dingen zijn echt een complete ramp! Stinken die krengen, even snel een plas op een evenement oid, prima, maar 2 weken in een dixi....mij niet gezien.

Wordt het privé sanitair een kleine cabine met normaal doorspoel toilet en een fatsoenlijke douche met in ieder geval een bankje en ruimte om je spulletjes op te ruimen is het een andere verhaal.

Ik weet uiteraard niet wat voor een toiletunit je exact krijgt maar ik denk een toilet douche combinatie achtig iets. Dus niet zomaar een dixie.

Zoiets als dit verwacht ik.

http://www.haku.nl/nl/badkamers/mobiele-badkamer---3100

Kijk het is dit of helemaal niet. Uiteraard is 210,- euro erbij even slikken. Maar wat dan? Moet de campingeigenaar dan maar failliet?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:16

NatasjavE schreef:
Ik weet uiteraard niet wat voor een toiletunit je exact krijgt maar ik denk een toilet douche combinatie achtig iets. Dus niet zomaar een dixie.

Kijk het is dit of helemaal niet. Uiteraard is 210,- euro erbij even slikken. Maar wat dan? Moet de campingeigenaar dan maar failliet?

Ik zou er voor tekenen als je zoiets voor alleengebruik er bij krijgt voor slechts 15 euro per dag!
Wellicht dat een hoop tevreden klanten dit jaar ervoor gaan zorgen dat privésanitair op veel campings de standaard wordt. Ook ná corona!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:17

Echt serieus mvdende... Ik lees echt alleen maar negatieve zeikerige reacties van jou.. Overal heb je een weerwoord op... Overal wel een reden of twijfel... Overal wel weer een dingetje over de wet wat wel en niet mag...

Echt een achterlijke reactie over dat privesanitair.. Ik snap dat het duur is.. Maar door verdorie dat sanitair wat de campingeigenaar regelt kunnen die zeikerd die perse op vakantie willen tenminste op vakantie.....

Verwacht dan niet dat alles dezelfde prijs blijft...

Echt sorry hoor.. Maar word ff helemaal gek om continu jouw naam overal te zien met telkens zo'n manier van reageren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:22

NatasjavE schreef:
mvdende schreef:

Edit:

Zie nu pas de edit.
Het zal zoiets als boven zijn, of zoiets als op deze camping zie ik veel, onder het tabblad bekijk foto's.
https://www.campingdiever.nl/nl/kamperen/prive-sanitair

Afbeelding

Dat is toch helemaal prima.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:24

Jazeker. Perfect zou ik zeggen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:28

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:30

Je haalt me de woorden uit de mond Jolliegirl, damn.

Waarom moeten de klanten alles maar vergoed en of extra geregeld krijgen? Het is niet, alsof deze campingbaas gewoon zelf bedacht heeft dat iedereen privé sanitair moet krijgen en lekker de prijs omhoog gooit. Hij mag anders geen gasten ontvangen. Als hij daar geen geld voor krijgt van de gasten, legt hij er geld op toe. Kan hij beter dicht blijven.

Vakantie.....ik reken echt helemaal nergens op. Scheelt, dat wij niet lang en ver gaan gewoonlijk. Iets met een boerderij en dieren enzo :D

Maar vrees, dat we het dit jaar kunnen vergeten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:39

Ik zie het zo:
De geboekte campingplaats is nu verboden.
Je krijgt nu de 1e keus om ja te zeggen tegen het alternatief wat wel mag. Daar zitten extra kosten aan.
De regels zijn in heel het land hetzelfde. Dus prijzen vergelijken met vorig jaar is niet realistisch.
Ik vind het een goed alternatief. En ik denk dat de plaatsen wel vol komen. Veel mensen blijven nu in Nederland.