[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:51

Rhenen niet ver weg en niet dichtbij.

Zo ziet de hele boom in de tuin er nu uit. Zo vol :wow: Dit worden heel zoete gele pruimpjes. Geschikt voor pruimentaart en Pruimenlikeur. :9
Afbeelding

Bezig met een portret met olieverf van jongste in victoriaans kostuum. Gebruik daar 2 referentie foto’s voor.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:23

Ik haat pruimen ;(. De boom vind ik wel heel mooi en ziet er idd goed uit <3.

Je schilderij is ook gaaf :j.

Wij hebben net vier houten tuinstoelen opgehaald, 25 euro :)). Heel blij mee. Ze zijn in hele goed staat, we gaan ze schuren, blauw verven en dan komen ze aan deze tafel:

Afbeelding
<3.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:16

Knap zeg Jis :oo

Oh wauw wat een gave tafel San! <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:27

ontherun schreef:
Knap zeg Jis :oo

Oh wauw wat een gave tafel San! <3

Ja he, teak <3. De stoelen zijn ook teakhout, maar in een lelijke donkerbruine kleur gebeitst. Dus dat wordt m niet :=.

De buurvrouw is met de hogedrukspuit bezig, mijn hele terras onder de zooi :\.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:47

Mooie tafel San! :) Lekker dan die hogedruk zooi..

Ik ken trouwens wel enkele mensen die in Rhenen wonen, stalgenoten :+ Ik rijd vrijwel dagelijks middendoor Rhenen om bij stal te komen, dus even stoppen voor een terrasje is geen probleem _O-

Mijn vader wilde net naar de stort. We zijn weer omgedraaid, wachtrij over hele industrieterrein :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:55

Gave tafel! :j

:= Niet te pruimen dus. Mijn moeder had jaren een Opal in de tuin staan, daar bedankte ik ook voor, maar deze kleine pruimpjes echt bijzonder lekker. Ontdekte dit soort in Frankrijk.

Dank je ontherun!

Mega druk in de super en een grote ruzie meegemaakt, op afstand. Wat een schreeuwlelijk was dat. %) Niks mee te beginnen en werd toen maar de winkel uit gezet.

Hoorde net dat het te druk is in het OV naar het strand, ben benieuwd of we straks weer terug bij af zijn. Hopelijk gaat het mee vallen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:59

Ghostattack schreef:
Mooie tafel San! :) Lekker dan die hogedruk zooi..

Ik ken trouwens wel enkele mensen die in Rhenen wonen, stalgenoten :+ Ik rijd vrijwel dagelijks middendoor Rhenen om bij stal te komen, dus even stoppen voor een terrasje is geen probleem _O-

Mijn vader wilde net naar de stort. We zijn weer omgedraaid, wachtrij over hele industrieterrein :=

Ja gaaf he, we zijn er heel blij mee. Maandag halen we hem op.

Ooh, als je dagelijks door Rhenen rijdt kan dat mooi een keer, inderdaad :P. Leuk!

Jis_ schreef:
Gave tafel! :j

:= Niet te pruimen dus. Mijn moeder had jaren een Opal in de tuin staan, daar bedankte ik ook voor, maar deze kleine pruimpjes echt bijzonder lekker. Ontdekte dit soort in Frankrijk.

Dank je ontherun!

Mega druk in de super en een grote ruzie meegemaakt, op afstand. Wat een schreeuwlelijk was dat. %) Niks mee te beginnen en werd toen maar de winkel uit gezet.

Hoorde net dat het te druk is in het OV naar het strand, ben benieuwd of we straks weer terug bij af zijn. Hopelijk gaat het mee vallen.

Bedankt! En idd niet te pruimen, haha. Wij willen ook fruitbomen, maar eerst moet t stuk grond dat we bij de tuin willen hebben geregeld zijn :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:00

Het is sowieso poepdruk overal. Ik was net met de honden weg en heel veel auto's op de weg. Amai.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:53

Hier hebben ze een buurt BBQ :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:28

Whale schreef:

Wel met 1,5 meter afstand tussen elkaar, toch :)).

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:31

Ik heb lekker in de tuin gewerkt vandaag. Hangstoel opgezet, wat geknutseld en aangekleed, ik ben helemaal blij <3
Met hardlopen net was het hier rond de ijszaak ook aardig druk, verder was er niks te doen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:35

Ik merk dat nu ik nog maar 1 dag in de week echt vrij heb er niet heel veel uitgevoerd word :Y)
Maar vandaag wel eindelijk mijn plakboek van mijn Reis naar Thailand kunnen maken, dacht dat doe ik wel even, maar al die foto's inplakken was ik al met al toch best wat uurtjes zoet mee :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:52

Mijn laptop is aan het overlijden! Ik heb het nog een tijd weten te rekken, maar nu valt de oplaadkabel steeds uit :(
Nou heb ik wel een andere laptop (waar ik nu op zit) maar dat voelt allemaal net anders, formaat toetsen is iets anders, het klinkt anders, de touchpad is anders... ik ben nu net Sheldon met z'n 'spot'.

Verder ben ik lekker thuis gebleven, dus ik heb niet zoveel meegekregen van de drukte :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:00

ontherun schreef:
Ik heb lekker in de tuin gewerkt vandaag. Hangstoel opgezet, wat geknutseld en aangekleed, ik ben helemaal blij <3
Met hardlopen net was het hier rond de ijszaak ook aardig druk, verder was er niks te doen.

Oh, hangstoel <3. Lekker hoor.

Faelynn schreef:
Ik merk dat nu ik nog maar 1 dag in de week echt vrij heb er niet heel veel uitgevoerd word :Y)
Maar vandaag wel eindelijk mijn plakboek van mijn Reis naar Thailand kunnen maken, dacht dat doe ik wel even, maar al die foto's inplakken was ik al met al toch best wat uurtjes zoet mee :j

Fotoboeken zijn mooi, herinnering voor altijd.

Shadow0 schreef:
Mijn laptop is aan het overlijden! Ik heb het nog een tijd weten te rekken, maar nu valt de oplaadkabel steeds uit :(
Nou heb ik wel een andere laptop (waar ik nu op zit) maar dat voelt allemaal net anders, formaat toetsen is iets anders, het klinkt anders, de touchpad is anders... ik ben nu net Sheldon met z'n 'spot'.

Verder ben ik lekker thuis gebleven, dus ik heb niet zoveel meegekregen van de drukte :)

RIP laptop :(:).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:10

Ik mag morgen mams bezoeken in het ziekenhuis *\o/*.

Ik heb een kaartje gemaakt:

Afbeelding

Het zijn Tante Tok en Juffouw Pok, er staat een berichtje op de achterkant en ze krijgt er een doosje verse eitjes bij :D.

Best een leuk cadeautje, dacht ik.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:33

Superleuk kadootje!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:44

Super schattig kaartje San!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:57

Ah super leuk San! Die namen blijf ik ook geweldig vinden <3

Haha ik ken dat Shadow, een laptop die anders is is ook gewoon wennen, ben dan ook zo'n Sheldon.
My new laptop came with Windows Vista. Windows is much more user friendly than Windows 97. I don't like Windows Vista _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:36

Thanks, meiden <3.

Morgen verder met stoelen schuren, hopelijk kan ik ze maandag schilderen. Als het weer meezit :=.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:54

_San87_ schreef:
Whale schreef:

Wel met 1,5 meter afstand tussen elkaar, toch :)).

Ze probeerde het... :') Ik heb ze maar eet smakelijk gewenst toen ik langs liep :))

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 00:34

Het ruikt hier op avonden als deze ook constant naar barbecue... maar ik ga er maar vanuit dat ze het hier gewoon in hun achtertuin doen.

Ik begin me toch zorgen te maken over mensen die, nu er van alles weer wordt opgestart, meteen denken: "o, dan is het vast ook wel goed als ik maar 80% van de tijd afstand houd." Mijn moeder hoogstpersoonlijk zei vandaag aan de telefoon nog dat ze zich ergerde aan "azijnpissers" die je daarop wijzen. In hetzelfde gesprek zei ze dat er intussen COVID-19 was aangetroffen in het bejaardentehuis van mijn oma - op haar afdeling zelfs. Ja, dat is best eng, want als mijn oma het krijgt is het wel afgelopen. Kunnen we uitkijken naar een begrafenis zonder lijfelijk contact, terwijl mijn opa geen afscheid heeft kunnen nemen van de vrouw met wie hij 69 jaar getrouwd is geweest.

Oké, ik loop veel te veel op de zaken vooruit. Sorry voor deze negativiteit, daar is dit topic nou net niet voor bedoeld. O ja, en misschien moet ik niet om halfeen gaan bokken... :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:58

musiqolog schreef:
Het ruikt hier op avonden als deze ook constant naar barbecue... maar ik ga er maar vanuit dat ze het hier gewoon in hun achtertuin doen.

Ik begin me toch zorgen te maken over mensen die, nu er van alles weer wordt opgestart, meteen denken: "o, dan is het vast ook wel goed als ik maar 80% van de tijd afstand houd." Mijn moeder hoogstpersoonlijk zei vandaag aan de telefoon nog dat ze zich ergerde aan "azijnpissers" die je daarop wijzen. In hetzelfde gesprek zei ze dat er intussen COVID-19 was aangetroffen in het bejaardentehuis van mijn oma - op haar afdeling zelfs. Ja, dat is best eng, want als mijn oma het krijgt is het wel afgelopen. Kunnen we uitkijken naar een begrafenis zonder lijfelijk contact, terwijl mijn opa geen afscheid heeft kunnen nemen van de vrouw met wie hij 69 jaar getrouwd is geweest.

Oké, ik loop veel te veel op de zaken vooruit. Sorry voor deze negativiteit, daar is dit topic nou net niet voor bedoeld. O ja, en misschien moet ik niet om halfeen gaan bokken... :)

Je mag dit heus wel delen, hoor :j. Het hoeft niet allemaal maar happy happy joy joy te zijn.

Ik snap je zorgen best wel, hoor. Ik heb hetzelfde. Gisteren toen ik met de honden ging wandelen ook hordes mensen, heel veel auto's. Verstandig? Waarschijnlijk niet, begrijpelijk? Ja, vind ik wel. Na maanden restricties is het nu echt fantastisch weer, zijn de regels wat versoepeld en sja, het wordt mensen gewoon teveel. Ik merk dat aan mezelf ook.

Anywho. Ik heb enorme zin in een boterham met een dikke laag roomboter en hagelslag, dus dat ga ik maar eens maken :)). Morgen weer letten op wat ik eet.

Nu ik gisteren onze twee kipjes heb getekend, zit ik er nu over te denken ze te schilderen in de stijl van het aquarelpaardje :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:33

Ik wil de tuinstoelen gaan schuren. Maar half negen op een zondagochtend is misschien iets te vroeg :)).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:59

Wat is er mis met bbqen? Dat kan prima zonder vrienden....

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:06

Wij doen ook vaak genoeg met z'n tweeën bbq-en, ik houd ervan :D