Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:Mijn oudste (Gr,5) vandaag thuis gehouden ivm verkoudheid. Neem aan morgen ook nog wel. School had niks geregeld qua thuiswerk. Toen ik er naar vroeg wou leraar wel een kopie maken. Ik vind dat niet echt voorbereid qua protocol ofzo. Neem aan dat er dit jaar met regelmaat kinderen thuis zullen moeten blijven. Aangezien ze zich dan niet ziek voelen ( normaal gaan ze gewoon naar school immers) kunnen ze prima thuis werken als de leerkracht zorgt voor materiaal?
Zou mooi zijn geweest als ze tijdens de lockdown alles hadden gedigitaliseerd per klas, kon de leraar zo doorgeven wat er op het programma stond en kun je als ouder vanuit huis toch bijblijven. Ze hebben immers al zoveel gemist afgelopen half jaar.
verootjoo schreef:Ik dacht dat kinderen wel naar school mochten met verkoudheid? Of is dat alleen op kinderdagverblijf?
Gaan jullie echt de hele winter de kinderen thuishouden met snotneuzen? Dan kan de mijne van september tot april niet naar school...
Shadow0 schreef:Ik vind het punt van Opisop_shop wel terecht: voor 1 dagje maakt het niet uit, maar de kans dat het veel vaker nodig is, of dat kinderen langer thuis moeten blijven is best groot. Dus lijkt het me ook belangrijk dat dat niet teveel problemen geeft en leerlingen aansluiting houden.