Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:35

Hier juist mail gehad over kennismakingsuurtje overmorgen.
Kinderen mogen niet spelen op de speelplaats.
Juffen staan buiten op de speelplaats.
1 ouder per gezin.
En je mag 5 min praten met de juf.

Ik vraag me het nut ervan af. En dan moet er nog gecommuniceerd worden hoe het brengen gaat plaats vinden volgende week dinsdag want daar weten we nog niets van.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:40

Mijn oudste (Gr,5) vandaag thuis gehouden ivm verkoudheid. Neem aan morgen ook nog wel. School had niks geregeld qua thuiswerk. Toen ik er naar vroeg wou leraar wel een kopie maken. Ik vind dat niet echt voorbereid qua protocol ofzo. Neem aan dat er dit jaar met regelmaat kinderen thuis zullen moeten blijven. Aangezien ze zich dan niet ziek voelen ( normaal gaan ze gewoon naar school immers) kunnen ze prima thuis werken als de leerkracht zorgt voor materiaal?

Zou mooi zijn geweest als ze tijdens de lockdown alles hadden gedigitaliseerd per klas, kon de leraar zo doorgeven wat er op het programma stond en kun je als ouder vanuit huis toch bijblijven. Ze hebben immers al zoveel gemist afgelopen half jaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:39

Geef ze even de kans om het schooljaar op te starten. En voor 1 dag thuisblijven gelijk digitaal werken? Vroeg je dat voor de pandemie ook al bij 1 dag thuis?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:40

Wij hebben toevallig vandaag een brief gehad. Fijn om te weten dat in de nieuwbouw waar onze dochter heen gaat volgende week de ventilatie tip top in orde is.

Ik zou met een dagje of paar daagjes "ziek" thuis ook niet gelijk schoolwerk aanvragen. Onze dochter kan wel op Squla dan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:11

opisop_shop schreef:
Mijn oudste (Gr,5) vandaag thuis gehouden ivm verkoudheid. Neem aan morgen ook nog wel. School had niks geregeld qua thuiswerk. Toen ik er naar vroeg wou leraar wel een kopie maken. Ik vind dat niet echt voorbereid qua protocol ofzo. Neem aan dat er dit jaar met regelmaat kinderen thuis zullen moeten blijven. Aangezien ze zich dan niet ziek voelen ( normaal gaan ze gewoon naar school immers) kunnen ze prima thuis werken als de leerkracht zorgt voor materiaal?

Zou mooi zijn geweest als ze tijdens de lockdown alles hadden gedigitaliseerd per klas, kon de leraar zo doorgeven wat er op het programma stond en kun je als ouder vanuit huis toch bijblijven. Ze hebben immers al zoveel gemist afgelopen half jaar.

Alles gedigitaliseerd? Dat is echt extreem veel werk, wat denk je dat de leraren/docenten gedaan hebben tijdens het thuiswerken?

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:40

Hier onze dochter ook thuis gehouden. Heel licht verkouden. Ik heb liever dat ze tijdens de eerst weken van het schooljaar ook gewoon mee komt. Ik heb de juf vanmorgen gemaild en kreeg tussen de middag haar werk voor vandaag mee. Toch fijn dat ze niet gelijk een achterstand oplopen en al helemaal omdat ze prima fit is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:41

Ik dacht dat kinderen wel naar school mochten met verkoudheid? Of is dat alleen op kinderdagverblijf?
Gaan jullie echt de hele winter de kinderen thuishouden met snotneuzen? Dan kan de mijne van september tot april niet naar school...

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:45

verootjoo schreef:
Ik dacht dat kinderen wel naar school mochten met verkoudheid? Of is dat alleen op kinderdagverblijf?
Gaan jullie echt de hele winter de kinderen thuishouden met snotneuzen? Dan kan de mijne van september tot april niet naar school...

Bij ons is het alleen toegestaan in de kleuterklassen. Ik heb helaas ook een kind dat vaker wel dan niet verkouden is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:48

Landelijk is bepaald kinderen tot 6 jaar toch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:50

Kimbers schreef:
Landelijk is bepaald kinderen tot 6 jaar toch?

Het gaan inderdaad om de kleuters.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:50

Ah ok, ik had die grens van 6 jaar gemist.
De mijne is net 4 en gaat straks voor het eerst dus hoopte dat ik hem niet gelijk continu thuis moet houden. Nu heeft ie nog geen snot, maar daar kan ik op wachten als de R in de maand komt :')

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:28

Bij ons ook alleen de groepen 1 en 2. Mijn dochter is deze week gestart in groep 3 en chronisch verkouden. Vorige winter 4 maanden met zo goed als geen onderbreking van geen verkouden. Wij lopen hiervoor bij de KNO maar omdat 5/6 jaar vaak een omslagpunt is, kijken we het nog een half jaartje aan voor de amandelen er uit gaan ( ze is vorige week 6 geworden)

Maar ik vind het wel een dingetje als ze straks maanden niet naar school kan. Ik ga maar eens overleggen met school hoe hiermee om te gaan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:31

Kinderen met een chronische aandoening zijn uitgesloten van het 'met klachten thuis blijven' toch? Meen daar wel eens wat over gelezen te hebben iig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:34

Kimbers schreef:
Kinderen met een chronische aandoening zijn uitgesloten van het 'met klachten thuis blijven' toch? Meen daar wel eens wat over gelezen te hebben iig.

Dat klopt! Daar zijn uitzonderingen op.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:37

Blij dat mijn jongste in maart zijn amandelen en poliepen zijn getrokken want hij had altijd snot.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:00

Mijne is 6. Maar voor de zomervakantie mocht hij niet mee met de taxi als hij verkouden was ongeacht dat hij wel naar school mocht. Nu maakt niet meer uit, hij mag nu toch niet als hij verkouden is.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:03

Kimbers schreef:

Ohh dat is goed te weten!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:09

Nou tijdens die hele lockdown heeft onze school weinig gedaan.
Ze hadden toen alles moeten digitaliseren.

En nee voor één dag maakt niet uit.
Maar als je bij elk snotje thuis moet blijven dan ben je een aantal keer per jaar een paar dagen afwezig. Dat loopt flink op hoor.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:59

Er zijn veel sites waar schoolwerk geoefend kan worden. Vaak uitgesplitst naar vak en groep.
Kinderen hoeven niet stil te zitten :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:04

Maar onderwijs is de verantwoordelijkheid van de school, niet van 'sites'. (En uiteindelijk ook niet van de ouders om dat buiten school om te regelen.)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:45

Shadow0 schreef:
Maar onderwijs is de verantwoordelijkheid van de school, niet van 'sites'. (En uiteindelijk ook niet van de ouders om dat buiten school om te regelen.)

Ik kies ervoor om dit specifieke geval niet zo groot te maken als jij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:49

Ik vind het punt van Opisop_shop wel terecht: voor 1 dagje maakt het niet uit, maar de kans dat het veel vaker nodig is, of dat kinderen langer thuis moeten blijven is best groot. Dus lijkt het me ook belangrijk dat dat niet teveel problemen geeft en leerlingen aansluiting houden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:58

Shadow0 schreef:
Ik vind het punt van Opisop_shop wel terecht: voor 1 dagje maakt het niet uit, maar de kans dat het veel vaker nodig is, of dat kinderen langer thuis moeten blijven is best groot. Dus lijkt het me ook belangrijk dat dat niet teveel problemen geeft en leerlingen aansluiting houden.

Toch moet je wel rekening houden met opstarten. Mijn mentorleerling moest 10 dagen (mag morgen weer) en we hadden wel even 1 a 2 dagen nodig om dit te organiseren. Niet dat het er bij ons niet was maar nieuwe klassen, docenten op klassen. Opstarten kost gewoon even tijd. Inlezen van leerlingen etc.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-08-20 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:59

Jawel, dat snap ik :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:04

Moet zeggen het is een uitdaging hoor. Je hebt er 31 er voor je neus en 1 achter de microfoon die dus alles mee luistert.