Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:10

Sclimpre schreef:
Of maak er een leuke vakantie-opdracht voor de kinderen van :)
Zo doe ik dat altijd, veel te veel knopjes en functies voor mij :+

Veel knopjes heeft hij niet, wel een soort tablet scherm en de optie om "he google" te roepen. Ideaal want "he google, navigeer naar "naam winkel" in "naam plaats" " werkt prima. Of "he google, navigeer naar voetbalclub in "naam plaats"...."

Goof

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:29

Wat ik hilarisch vind is dat je geïrriteerd bent dat de agent je aanspreekt en kennelijk nog niet wist dat het een 130 stuk is geworden, terwijl je zelf 150 rijdt waar je 130 mag rijden :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:30

Waarom hilarisch? Ik weet dat ik te hard reed maar er is een heel groot verschil tussen 42 km te hard en 12 km te hard rijden.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:35

Ergernis waarna waarschijnlijk iemand zich weer aan mij ergerde! Ik kreeg geen voorrang van rechts van een auto, dus ik zat wat binnensmonds te schelden. Opeens duikt er voor mij rechts een vrouw op een elektrische fiets die echt loeihard het kruispunt over fietst.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:37

Rennie89 schreef:
Waarom hilarisch? Ik weet dat ik te hard reed maar er is een heel groot verschil tussen 42 km te hard en 12 km te hard rijden.

Volgens mij is 150 - 130 een verschil van 20 km te hard.
Ik vind het hilarisch dat je het buiten jezelf legt en er zelf geïrriteerd over bent, terwijl je zomaar zelf de irritatiefactor voor anderen zou kunnen zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:40

Goof schreef:
Rennie89 schreef:

Volgens mij is 150 - 130 een verschil van 20 km te hard.
Ik vind het hilarisch dat je het buiten jezelf legt en er zelf geïrriteerd over bent, terwijl je zomaar zelf de irritatiefactor voor anderen zou kunnen zijn.

Zoals ik al zei ben ik gemeten op 142 km ;) niet 150, kan ook niet want reed dat niet toen ik voorbij reed. In die 3 minuten van het filmpje grootste gedeelte tussen 130 en 140 gereden, daarna toen 142 km.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:02

Ah, in je bericht geef je aan dat je 15 tot 20 seconden 150 hebt gereden.
My bad dat ik je bericht dan niet concreet vind...

Laat ik hem dan algemeen houden:
Ik vind het hilarisch dat iemand bewust te hard rijdt en dan geïrriteerd is dat hij daarop aangesproken wordt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:07

Goof schreef:
Ah, in je bericht geef je aan dat je 15 tot 20 seconden 150 hebt gereden.
My bad dat ik je bericht dan niet concreet vind...

Laat ik hem dan algemeen houden:
Ik vind het hilarisch dat iemand bewust te hard rijdt en dan geïrriteerd is dat hij daarop aangesproken wordt.

Ik denk niet dat het per se de snelheid waar ze op aangesproken is. Die neemt ze volgens mij wel aan. Maar de grootste frustratie is hoe een agent haar op een gevaarlijke manier afsnijd en vervolgens daarmee ene gevaarlijke situatie creëert.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:07

Ik eigenlijk ook wel, je bent zelf fout door te hard te rijden en geeft dan af op de agent.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:08

Ja, dat is ook fout, maar dat neemt niet weg dat ts ook fout zat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:08

nynke55 schreef:
Ja, dat is ook fout, maar dat neemt niet weg dat ts ook fout zat.

Maar dat geeft zij ook toe toch? En ze geeft ook aan dat ze de boete had betaald als die er zou komen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:12

Jawel, maar zij deelt haar ergernis hier over een agent die fout zat, haar eigen fouten vind ze niet zo erg. Het gaat er niet om of ze de boete wil betalen, dan kan iedereen met geld wel te hard gaan rijden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:14

Klopt dat dacht ik had toen mijn filmpje nog niet gezien haha, maar ik heb 2 sec 150 gereden voordat ik de politie voorbij reed, daarna meteen laten zakken en uiteindelijk tot 127 km reed toen ik van 3 naar 2 banen ging omdat je daar wat hobbels hebt, nog 2 auto’s ingehaald, daarna 140 gereden en een auto die ook 140 reed ingehaald met 145 km anders bleef ik er naast hangen en toen weer naar rechts (2 naar 3 banen + afrit richting Leidschendam) en reed 142 ong en toen kwam die bus mij inhalen en knalde voor mij :+ zo heel boeiend is het niet.

Agent zei meteen bij het tankstation dat ik 150 rijd, onmogelijk want ik rijd op mijn navigatie die het dichtst in de buurt bij de officiële ijking komt en daar heb ik dat zeker niet meer gereden toen ik voorbij reed. Wellicht op de teller maar niet de officiële snelheid :+ hij ging toen mijn gegevens checken en zei dat ik gemeten ben op 142 wat inderdaad kan kloppen. Dat ontken ik ook zeker niet :P maar zoals ik al zei is het een heel groot verschil met de 50 km te hard die hij mij eigenlijk wou aannaaien.

Het gaat mij totaal niet om dat hij mij op mijn snelheid aanspreekt, maar wel dat hij met een aanname heeft gewerkt (dacht dat het 100 km per uur was maar is 130 km per uur) en heeft mij op een roekeloze manier van de weg afgehaald. En spreekt mij dan nog aan op remafstand rekening houden terwijl hij de enige was die het mij moeilijk had gemaakt :Y) ik werk zelf in de beveiliging en je moet alles kunnen onderbouwen en moet op feiten gebaseerd zijn en de reactie moet bij de actie passen.

Als iemand een jointje meesmokkelde ga je anders met diegene om dan dat iemand een ploertendoder bij zich heeft of een ander strafbaar wapen. Beide is niet toegestaan maar jouw reactie zal anders zijn. Ik heb in deze situatie te hard gereden, absoluut, maar de agent heeft zelf een gevaarlijke situatie gecreeerd wat niet slim was, zowel van de compleet rechterbaan naar linkerbaan gaan om mij te volgen als mij van de weg afhalen. Ik heb gedurende de hele periode mij netjes aan de afstand gehouden, rekening gehouden met het overige wegverkeer en noem maar op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:16

nynke55 schreef:
Jawel, maar zij deelt haar ergernis hier over een agent die fout zat, haar eigen fouten vind ze niet zo erg. Het gaat er niet om of ze de boete wil betalen, dan kan iedereen met geld wel te hard gaan rijden.

Hoho dat maak jij er van, ik neem mijn verantwoordelijkheid voor dat ik wat vlotter doorrijd dan het overige verkeer, maar ik heb niemand in enige vorm van gevaar gebracht. Je kan netjes 100 rijden en extreem gevaarlijke situaties creeeren, naar mijn weten is snelheid in dat geval helemaal niet relevant. Ik kies er voor om wat harder door te rijden, maar ik doe dit op een bewuste verantwoorde manier, kijk vooruit, achteruit en om mij heen. Ik let op. In tegenstelling tot het gros van het verkeer ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:19

nynke55 schreef:

Volgens mij doen de meesten dat ook wel hoor. Maar ik heb het filmpje gezien en snelheid varieert van 120-142. En als ik kijk naar de veiligheid, was dat kleine stukje sneller rijden stuk veiliger dan hoe die agent de veiligheid bewust in gevaar bracht.

Maargoed, ik wil niet veel zeggen maar je gaat me niet vertellen dat iedereen netjes 100 rijdt als ze 100 mogen rijden bij het inhalen. Sterker nog, als ik netjes 100 rijd, word ik daadwerkelijk door 95% van de mensen ingehaald. En dan heb ik het nog niet eens over inhaal momenten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 18:22

Had je oom agent niet zien rijden dan?
Als ik de herkenbare auto’s zie check ik op de snelweg meteen extra mijn snelheid en pas die zo nodig aan :P

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:22

Rennie89 schreef:
Hoho dat maak jij er van, ik neem mijn verantwoordelijkheid voor dat ik wat vlotter doorrijd dan het overige verkeer, maar ik heb niemand in enige vorm van gevaar gebracht. Je kan netjes 100 rijden en extreem gevaarlijke situaties creeeren, naar mijn weten is snelheid in dat geval helemaal niet relevant. Ik kies er voor om wat harder door te rijden, maar ik doe dit op een bewuste verantwoorde manier, kijk vooruit, achteruit en om mij heen. Ik let op. In tegenstelling tot het gros van het verkeer ;)

Maar iedereen vindt van zichzelf dat hij of zij op een bewuste verantwoorde manier rijdt. Iedereen vind van zichzelf dat hij of zij een goede chauffeur is en dat de anderen knoeiers zijn.
Daarom worden er snelheidslimieten gesteld. x km/uur is voor iedereen hetzelfde. Voor de goede chauffeurs (ik) en voor de knoeiers (de anderen).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:24

Ineke2 schreef:
Als ik de herkenbare auto’s zie check ik op de snelweg meteen extra mijn snelheid en pas die zo nodig aan :P

Tuurlijk heb ik hem gezien, maar ik ga niet remmen (zoals de auto die ik dus inhaalde op de foto haha) want dan creeer je een gevaarlijke situatie. Ik heb altijd geleerd gewoon netjes doorrijden en dan zal je echt niet aan de kant worden gezet. Tenzij iemand dus niet weet wat de Max snelheid is blijkt nu :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:28

Sclimpre schreef:
Maar iedereen vindt van zichzelf dat hij of zij op een bewuste verantwoorde manier rijdt. Iedereen vind van zichzelf dat hij of zij een goede chauffeur is en dat de anderen knoeiers zijn.
Daarom worden er snelheidslimieten gesteld. x km/uur is voor iedereen hetzelfde. Voor de goede chauffeurs (ik) en voor de knoeiers (de anderen).

Iedereen maakt fouten, maar ik kan wel met volle mond zeggen dat ik op de snelweg gewoon een goede chauffeur ben. Reageer snel op hectische situaties en houd rekening met het overige verkeer. Ik rijd normaal rond de 50.000 km per jaar waarvan het grootste gedeelte op de snelweg, dat scheelt ook wel :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:35

Ik rijd ook wel eens te hard, wil mij niet heiliger voordoen, maar het gaat mij er om (misschien is het gewoon je taalgebruik, zoals aannaaien) dat jij je foute snelheid hier vergoelijkt, terwijl je het foute gedrag van de agent niet kunt billijken. Oke, het is een agent, hij moet de regels kennen, maar misschien werkte hij voor het eerst daar in de buurt, of begon hij net als verkeersagent. Sowieso is het maar een mens, hij kan ook fouten maken en verkeerde inschattingen doen.
laat ik het zo zeggen: als ik was aangehouden had ik me bedacht dat ik inderdaad te hard had gereden en nu betrapt was, eigen schuld.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:46

Rennie89 schreef:
Sclimpre schreef:

Iedereen maakt fouten, maar ik kan wel met volle mond zeggen dat ik op de snelweg gewoon een goede chauffeur ben. Reageer snel op hectische situaties en houd rekening met het overige verkeer. Ik rijd normaal rond de 50.000 km per jaar waarvan het grootste gedeelte op de snelweg, dat scheelt ook wel :)

Dat bedoel ik nu net, iedereen vind dat van zichzelf en heeft daar ook altijd een goede verklaring voor.
Waarschijnlijk vind die agent zichzelf ook een goede agent :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 19:08

Rennie89 schreef:
Ineke2 schreef:

Tuurlijk heb ik hem gezien, maar ik ga niet remmen (zoals de auto die ik dus inhaalde op de foto haha) want dan creeer je een gevaarlijke situatie. Ik heb altijd geleerd gewoon netjes doorrijden en dan zal je echt niet aan de kant worden gezet. Tenzij iemand dus niet weet wat de Max snelheid is blijkt nu :Y)

Ik rem dan niet hoor, maar laat mijn gas dan wel los en ga zeker niet inhalen met een ( veel) hogere snelheid dan toegestaan is.
Als je dat wel doet trek je aandacht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:12

Dat had ik toch gedaan :P ik reed toen op gegeven moment zelfs onder de toegestane snelheid maar daarna toen het vrij was reed ik (op het stuk waar je altijd al 130 mocht) dus rond de 142 km. Maar omdat meneer de agent niet wist dat de snelheid daarvoor ook gewoon 130 was wou hij mij daarvoor schijnbaar toch aan de kant halen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:16

Kijk dat bedoel ik dus: meneer de agent, bijzonder minachtend, terwijl jij gewoon te snel rijd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:18

Minachtend? Dat maak jij er van. Wat wil je bereiken met je post? :') het is een meneer en agent. En dat ik te hard heb gereden is ook een feit, hoor je mij ook niet ontkennen. Je punt?