[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:57

idinn schreef:
Dat is toch zielig _O-

Bregje! Met je schaamhaar in een vlechtje :')

Jildau

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:27

Ik heb gisteren een onderlinge wedstrijd gejureerd bij een manege. Krijg ik naderhand een privé berichtje op Facebook van een moeder dat ze het niet vindt kunnen dat ik een kind van 12 drie keer een 4 geef op haar proef. :')

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:07

Dat kind moet gewoon niet aan een sport doen waaraan een jury te pas komt. Stomme helicopterouder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:12

Jildau schreef:
Ik heb gisteren een onderlinge wedstrijd gejureerd bij een manege. Krijg ik naderhand een privé berichtje op Facebook van een moeder dat ze het niet vindt kunnen dat ik een kind van 12 drie keer een 4 geef op haar proef. :')

Goh ja, drama idd. Hoe durf je.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:12

Jildau schreef:

Wauw, en dan serieus je nog op FB opzoeken ook :=
Wat heb je geantwoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:02

Cayenne schreef:
Jildau schreef:

Wauw, en dan serieus je nog op FB opzoeken ook :=
Wat heb je geantwoord?

"Misschien moet ze maar gaan curlen." O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:07

Misschien maar geen wedstrijden doen als je niet om kunt gaan met het resultaat. Zoiets zou ik antwoorden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:16

wellicht dat het kind wel prima om kon met het resultaat. In mijn ervaring zijn de ouders vaak erger dan de kinderen.

Ik ben ooit door de tante (!!) van een kind dat ik begeleidde op wedstrijd bedreigd en aangevallen (de enige reden dat ze me niet daadwerkelijk in mijn gezicht heeft kunnen slaan is omdat ik sneller was en haar pols vast had. Ik wist dat het er in zat gezien ze al stampij had staan maken aan het secretariaat dat ze me moesten uit sluiten en ik wist ook wat voor typje het was. Dus toen ze op het secretariaat haar doel niet haalde en ze op mij af kwam wist ik al ongeveer hoe dat ging lopen. ) omdat ik als 15 jarige te vaak won en zij vond dat ik niet meer mocht mee rijden in die proef om die reden. Maar het meisje dat ik begeleidde was een jaar of 9 a 10, ze mocht net starten. En sinds ik haar hielp ging die echt met sprongen vooruit in de proeven, maar je kan niet verwachten dat iemand die nog geen vol seizoen gestart heeft het wint van iemand die ten eerste ouder is en ten tweede al meer gestart heeft. IPV blij te zijn dat het kind blij was dat ze sinds regelmatig prijzen mee pikte, besloot tante dus letterlijk fysiek te worden omdat ik de proef gewonnen had.... := (In België rijden we één inrij proef en één proef waar je winstpunten voor krijgt. Haar hoogste proef was mijn inrijproef. Die proef was voor dat meiske eigenlijk nog te hoog gegrepen maar pony had internationaal gelopen en dan moet je dus minimum dat niveau starten ongeacht je eigen ervaring. Toen iig.)

Kind zelf is toen huilend achter me aan gerend omdat ze bang was dat ik haar niet meer zou helpen. Wat niet eens in me op gekomen was gedurende dat hele tafereel. De volwassenen verpesten het vaker wel dan niet voor hun kinderen op die wedstrijden.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:35

Ouders zijn vaak indd nog erger dan de kinderen zelf. Ik was gister in een museum, was een gezin met echt kleine kindjes. Dan vraag ik me ten eerste al af wat je met zulke kleintjes in een museum doet. Niks mis met kinderen wat cultuur bijbrengen, maar als ze 4 zijn kun je beter naar een kindermuseum gaan waar ook nog wat te spelen valt.
Die kinderen verveelden zich dood. Gingen eerst spelen: rennen en gillen. Dat was al irritant, sta je iets te kijken lopen ze telkens tegen je aan of racen om je heen. Ze zaten overal aan, terwijl duidelijk stond aangegeven dat aanraken niet mocht. Tot slot werd het brullen, huilen, dreinen en die ouders keken er gewoon niet naar om. Wij zijn toen maar thee gaan drinken zodat we er niet meer bij in de buurt liepen. Maar het was waardeloos voor alle bezoekers én die kids zelf. Ik snap dat van die ouders niet. Je kunt zelf toch ook niet lekker kijken als je kinderen constant huilen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:48

Jildau schreef:

Zeg haar dat ze beter kan gaan springen. Een balk is een balk, geen discussie over mogelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:57

:') het lef alleen al om op FB je op te zoeken

Leren omgaan met teleurstellingen , volgende keer beter je best doen :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:19

Ceffyl schreef:
Ouders zijn vaak indd nog erger dan de kinderen zelf. Ik was gister in een museum, was een gezin met echt kleine kindjes. Dan vraag ik me ten eerste al af wat je met zulke kleintjes in een museum doet. Niks mis met kinderen wat cultuur bijbrengen, maar als ze 4 zijn kun je beter naar een kindermuseum gaan waar ook nog wat te spelen valt.
Die kinderen verveelden zich dood. Gingen eerst spelen: rennen en gillen. Dat was al irritant, sta je iets te kijken lopen ze telkens tegen je aan of racen om je heen. Ze zaten overal aan, terwijl duidelijk stond aangegeven dat aanraken niet mocht. Tot slot werd het brullen, huilen, dreinen en die ouders keken er gewoon niet naar om. Wij zijn toen maar thee gaan drinken zodat we er niet meer bij in de buurt liepen. Maar het was waardeloos voor alle bezoekers én die kids zelf. Ik snap dat van die ouders niet. Je kunt zelf toch ook niet lekker kijken als je kinderen constant huilen?
Ik moet zeggen, dat was ook altijd mijn opvatting daarover, tot er in de National Portrait Gallery een keer een dame was met twee jonge kinderen (denk een jaar of 4 en 6), en hoe zij dat had aangepakt vond ik eigenlijk gewoon ontzettend mooi om te zien. Hun moeder was echt actief bezig met die kinderen iets bijbrengen, dus keek echt samen met hen naar de schilderijen en maakte er een soort zoekplaatje van, maar alles gewoon heel netjes op gedempte toon. Op een gegeven moment stonden we toevallig tegelijkertijd voor het portret van Koningin Victoria door Hayter, en ik hoorde één van die meisjes ineens ademloos zeggen: "Mummy, I've found the princess!" zij het nog steeds op fluistertoon. Toen smolt m'n hart toch wel een klein beetje. :o

Het kan dus anders, maar ik vrees dat het in de meeste gevallen inderdaad uitdraait op de situatie waar jij je in bevond, en dan denk ik inderdaad: doe maar niet. := Hoewel tieners ook niet altijd veel beter zijn; zo werd een RMO bezoek in Leiden van een vriendin van mij een keer constant ontzettend ruw verstuurd door een middelbare schoolklas die in het kader van onderzoekend leren of dat soort ongein een soort speurtocht moesten doen, foto's moesten maken met hun telefoons etc., en dus luid roepend, stoeiend, spelend continu rondrenden, en ook doodleuk met hun telefoons voor onze neus kwamen staan als wij aan het nerdgasmen waren over één of andere obscure inscriptie. En die docenten stonden erbij en keken ernaar, ondanks verscheidene geïrriteerde blikken in hun richting en die van de rondrennende hormoonbommetjes. :roll:

elnienjo schreef:
Jildau schreef:

Zeg haar dat ze beter kan gaan springen. Een balk is een balk, geen discussie over mogelijk!

Maar krijg je daar geen stijlpunten in de B of zo?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:54

Ceffyl schreef:

In die categorie: soms heb je van die ouders die alles uitgebreid gaan uitleggen aan hun kind op luide toon. Dat ik me afvraag 'wil je je kind iets leren, of denk je dat andere mensen geïmponeerd zijn door jouw kennis?'

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:57

Haha ik had haar al op Facebook hoor.. Ze heeft me er niet voor opgezocht. Ken haar van lang geleden. Inmiddels heb ik haar niet meer als Facebook vriend. :')

Ik heb gereageerd dat ik nog mild ben geweest en dat ze bij een officiële wedstrijd ook gerust een 2 geven voor niet getoonde onderdelen. Ook bij een kind van 12. En dat ik het niet eerlijk vind om iemand die het goed heeft gedaan maar één punt hoger te geven dan iemand die het niet getoond heeft. Dat ik ook gerust 7ens en 8en geef voor hele goede onderdelen. Maar ook een 4 als het niet goed is. Dat je dan weet waar je verder mee kan oefenen.

Kind heeft inderdaad gewoon een leuke middag gehad en was gewoon blij met haar punten plus lintje. Maar dit was ook precies het probleem toen ik nog les gaf: ouders..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:10

Gut, ik werd standaard laatste (met verliespunten) als kind omdat ik perse op een bepaalde manege pony wilde die niet zonder reden onpopulair was. Mijn ouders kwamen eigenlijk ook zelden kijken. Op het protocol stond vaak iets van: toch goed geprobeert!
_O-

Ik ben er echt nog nooit ontmoedigd door geraakt en ben uiteindelijk zelfs nog een keer clubkampioen geworden ook toen ik bijna te groot was :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:33

Jildau schreef:

Wat te fak... brutaliteit!!

Net een trip naar Bali geboekt *\o/*
Hopelijk geen krijsende koters op de vlucht want het zijn nogal wat uurtjes.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:01

Mijn kraambezoek bleek een babyborrel in de kroeg. Zonder baby! En als ik die vader hoorde praten had hij ook niet de intentie om naast zijn fulltime baan heel veel weekendjes thuis te gaan zijn met zijn gezin >;) daar vind ik dan ook wel weer iets van maar goed, ik ken die man nauwelijks dus ik bemoei me er op zo'n moment maar niet mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:12

Een babyborrel is dan weer niet zo verkeerd in iedergeval :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:41

En wat dacht je van Sam dan?

Leuke naam hè??

Maar wat als je achternaam Bal is??

En de vader is zelfs nog leraar! :?

Arm kind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:59

Och ouders op concours.. Heb jaren gejureerd, dat is echt de vreselijkste soort.. Van die ouders die bij je auto trots komen melden hoe jong en hoe erg hengst de pony nog is :r (Ga eerst maar eens gewoon rijden en dan beoordeel ik wel wat ik zie :+ ) tot ouders die hun kind staan af te blaffen (terwijl kind huilend op de pony zit)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:05

Oké. Er zit hier een poedersuiker kind in de trein. Met een speelgoed politieauto. En die kan meerdere geluidjes maken die we om en om horen. Komt door mijn koptelefoon heen. Dit wordt een lang uur. :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:31

MarlindeRooz schreef:
Oké. Er zit hier een poedersuiker kind in de trein. Met een speelgoed politieauto. En die kan meerdere geluidjes maken die we om en om horen. Komt door mijn koptelefoon heen. Dit wordt een lang uur. :+

Je hebt in de trein toch ook raampjes die open kunnen? Afpakken ,buiten gooien en zeggen dat hij nu achter een boef aan is.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:34

joyce_eddy schreef:
En wat dacht je van Sam dan?

Leuke naam hè??

Maar wat als je achternaam Bal is??

En de vader is zelfs nog leraar! :?

Arm kind

Zo'n naam doet mij dan weer gelijk denken aan "Hendrik de Hete heette Hendrik de Hete, omdat zijn vader ook Hendrik heette."

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:39

Ik zit ook in het namentopic me te bemoeien,zie er toch namen voorbij komen dat ik denk,dan heb je toch ook een hekel aan je kind als je het zo noemt.
Ik vind dat toch wel sneu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:25

Ik snap sowieso niet waarom het tegenwoordig allemaal "uniek" moet zijn. Het zijn toch allemaal special little snowflakes. En daarmee per definitie niet meer uniek. :+
Komen in dat topic idd namen voorbij dat ik denk "met zo'n ouders heb je geen pestkoppen meer nodig."