idinn schreef:Dat is toch zielig
Bregje! Met je schaamhaar in een vlechtje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jildau schreef:Ik heb gisteren een onderlinge wedstrijd gejureerd bij een manege. Krijg ik naderhand een privé berichtje op Facebook van een moeder dat ze het niet vindt kunnen dat ik een kind van 12 drie keer een 4 geef op haar proef.
Cayenne schreef:Jildau schreef:Ik heb gisteren een onderlinge wedstrijd gejureerd bij een manege. Krijg ik naderhand een privé berichtje op Facebook van een moeder dat ze het niet vindt kunnen dat ik een kind van 12 drie keer een 4 geef op haar proef.
Wauw, en dan serieus je nog op FB opzoeken ook
Wat heb je geantwoord?
Jildau schreef:Ik heb gisteren een onderlinge wedstrijd gejureerd bij een manege. Krijg ik naderhand een privé berichtje op Facebook van een moeder dat ze het niet vindt kunnen dat ik een kind van 12 drie keer een 4 geef op haar proef.
Ceffyl schreef:Ik moet zeggen, dat was ook altijd mijn opvatting daarover, tot er in de National Portrait Gallery een keer een dame was met twee jonge kinderen (denk een jaar of 4 en 6), en hoe zij dat had aangepakt vond ik eigenlijk gewoon ontzettend mooi om te zien. Hun moeder was echt actief bezig met die kinderen iets bijbrengen, dus keek echt samen met hen naar de schilderijen en maakte er een soort zoekplaatje van, maar alles gewoon heel netjes op gedempte toon. Op een gegeven moment stonden we toevallig tegelijkertijd voor het portret van Koningin Victoria door Hayter, en ik hoorde één van die meisjes ineens ademloos zeggen: "Mummy, I've found the princess!" zij het nog steeds op fluistertoon. Toen smolt m'n hart toch wel een klein beetje.Ouders zijn vaak indd nog erger dan de kinderen zelf. Ik was gister in een museum, was een gezin met echt kleine kindjes. Dan vraag ik me ten eerste al af wat je met zulke kleintjes in een museum doet. Niks mis met kinderen wat cultuur bijbrengen, maar als ze 4 zijn kun je beter naar een kindermuseum gaan waar ook nog wat te spelen valt.
Die kinderen verveelden zich dood. Gingen eerst spelen: rennen en gillen. Dat was al irritant, sta je iets te kijken lopen ze telkens tegen je aan of racen om je heen. Ze zaten overal aan, terwijl duidelijk stond aangegeven dat aanraken niet mocht. Tot slot werd het brullen, huilen, dreinen en die ouders keken er gewoon niet naar om. Wij zijn toen maar thee gaan drinken zodat we er niet meer bij in de buurt liepen. Maar het was waardeloos voor alle bezoekers én die kids zelf. Ik snap dat van die ouders niet. Je kunt zelf toch ook niet lekker kijken als je kinderen constant huilen?
elnienjo schreef:Jildau schreef:Ik heb gisteren een onderlinge wedstrijd gejureerd bij een manege. Krijg ik naderhand een privé berichtje op Facebook van een moeder dat ze het niet vindt kunnen dat ik een kind van 12 drie keer een 4 geef op haar proef.
Zeg haar dat ze beter kan gaan springen. Een balk is een balk, geen discussie over mogelijk!
Ceffyl schreef:Ouders zijn vaak indd nog erger dan de kinderen zelf. Ik was gister in een museum, was een gezin met echt kleine kindjes. Dan vraag ik me ten eerste al af wat je met zulke kleintjes in een museum doet. Niks mis met kinderen wat cultuur bijbrengen, maar als ze 4 zijn kun je beter naar een kindermuseum gaan waar ook nog wat te spelen valt.
Die kinderen verveelden zich dood. Gingen eerst spelen: rennen en gillen. Dat was al irritant, sta je iets te kijken lopen ze telkens tegen je aan of racen om je heen. Ze zaten overal aan, terwijl duidelijk stond aangegeven dat aanraken niet mocht. Tot slot werd het brullen, huilen, dreinen en die ouders keken er gewoon niet naar om. Wij zijn toen maar thee gaan drinken zodat we er niet meer bij in de buurt liepen. Maar het was waardeloos voor alle bezoekers én die kids zelf. Ik snap dat van die ouders niet. Je kunt zelf toch ook niet lekker kijken als je kinderen constant huilen?
MarlindeRooz schreef:Oké. Er zit hier een poedersuiker kind in de trein. Met een speelgoed politieauto. En die kan meerdere geluidjes maken die we om en om horen. Komt door mijn koptelefoon heen. Dit wordt een lang uur.