Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:32

Sorry mijn lijstje is wel wat negatief in dit topic (zwarte humor := ), maar ik vind inderdaad ook dat iedereen met z’n geld moet doen wat ‘ie wil. Je werkt er zelf hard genoeg voor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 00:39

xSCWx schreef:
Sorry mijn lijstje is wel wat negatief in dit topic (zwarte humor := ), maar ik vind inderdaad ook dat iedereen met z’n geld moet doen wat ‘ie wil. Je werkt er zelf hard genoeg voor.

Ik vind het eigenlijk best een mooi lijstje _/-\o_
En als je hier komt dan kom je hier toch om ergens vanaf gepraat te worden, dus dan kun je vast ook wel tegen de reacties :D Dat doet niets af aan het feit dat mensen anderen heus wel wat gunnen en dat het iedereens eigen keuze en geld is :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:49

xSCWx schreef:

Ik vind het ook een goed lijstje, het is ook gewoon zo, even weer helder hoe goed we het hebben met wat we allemaal kunnen kopen,als je nog niks aan doneren doet is dat voor je zelf hoe je daarin staat en wat je ermee doet.

Gini

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:06

Ik vraag me ook wel af of mensen ergens vanaf gepraat willen worden. Soms heb ik het gevoel dat mensen al lang besteld en betaald hebben en zich dan pas in dit topic melden. :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:07

Haha ik niet. Ik heb er nog weken over getwijfeld :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:09

Gini schreef:
Ik vraag me ook wel af of mensen ergens vanaf gepraat willen worden. Soms heb ik het gevoel dat mensen al lang besteld en betaald hebben en zich dan pas in dit topic melden. :D

Dat dus, en dat vind ik dan eigenlijk weer niet lollig maar eerder irritant 'kijk mij eens' gedrag.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:13

Ach laten we ons er maar niet aan storen. Dat houd je toch niet tegen. En een ieder die we er vanaf hebben gepraat is mooi.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:33

Storen is veel gezegd natuurlijk, dat doe ik zeker niet. Ik vind het een leuk topic, misschien mede juist daardoor. :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:00

Gini schreef:

Ik niet in elk geval, ik heb dingen echt laten staan. Geen spijt van ook, het scheelt rommel in huis! wat je niet koopt hoef je geen plekje te geven en ook niet op te ruimen en af te stoffen immers. Loving it!

En ik vind de reacties in dit topic gewoon briljant

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:21

Ik ook niet! Een tijdje terug vroeg ik om me van een veel te dure & schreeuwend lelijke trailer af te praten en dat is volledig gelukt. :D

Ik vind het echt prachtig hoe creatief sommigen zijn met hun reacties op bepaalde spullen. :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:25

Laurora, niet bezuinigen op zoiets als een deken waar ze uren mee moeten rondlopen. En tweedehands zoeken scheelt dan ook weer in de prijs!

Ineke, sporten is altijd beter! Ik heb ook nooit spijt gehad van het geld dat ik aan mijn loopschoenen gaf, ook al hebben ze eerst 3 jaar in de kast gestaan.

_San87_ schreef:
Haast misdadig :).

Smooth criminal ikke!

belle_boef schreef:
Nou mag jij niet meer in het topic komen. Voor jou werkt het niet en dat is slecht voor de statistieken van dit topic.
Dus tenzij je hem weer terugbrengt moet je weg :o

*huil*

Indy_Mouse_9 schreef:
Maar Foxy had ook overal een tegenargument op, dus tja, die wilde er helemaal niet afgepraat worden...

Nee, ik wilde zien of ik de tas ECHT wou, ondanks alle tegenargumenten. Jullie waren een echte testcase.

xSCWx schreef:
Spoiler:
Ik wil stiekem ook niet van dingen afgepraat worden maar ik vind de tegen argumenten die jullie bedenken wel geniaal :')

@Foxy als je dat geld nou aan Unicef had gegeven had je 2000 kinderen een polio vaccinaties kunnen laten geven. Of 80 gezinnen een water kit kunnen geven. Of 14 kinderen een heel jaar naar school helpen. Of 160 dekens voor Syrische kinderen in de kou. Of 333 gezinnen een jaar lang schoon water. Of eten voor 160 kindjes die dreigen ondervoed te worden.

Maar weet je maakt niet uit, geniet van je tas O:)

Spoiler is ook bij mij van toepassing

En wat je laatste opmerking betreft, dat heb ik ook al gedaan! Maar ook dat heeft maar een tijdelijk effect. Ik heb nav deze aankoop mijn shopbudget voor de rest van 2020 weer op 0 gezet. Na alle coronaellende mocht ik mezelf iets gunnen, maar het moet wel ergens redelijk blijven. En hey, dit is dus een jonge tweedehands tas. Nieuw uit de winkel is ie NOG duurder.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:08

foxy80 schreef:
Laurora, niet bezuinigen op zoiets als een deken waar ze uren mee moeten rondlopen. En tweedehands zoeken scheelt dan ook weer in de prijs!

Ineke, sporten is altijd beter! Ik heb ook nooit spijt gehad van het geld dat ik aan mijn loopschoenen gaf, ook al hebben ze eerst 3 jaar in de kast gestaan.

_San87_ schreef:
Haast misdadig :).

Smooth criminal ikke!

belle_boef schreef:
Nou mag jij niet meer in het topic komen. Voor jou werkt het niet en dat is slecht voor de statistieken van dit topic.
Dus tenzij je hem weer terugbrengt moet je weg :o

*huil*

Indy_Mouse_9 schreef:
Maar Foxy had ook overal een tegenargument op, dus tja, die wilde er helemaal niet afgepraat worden...

Nee, ik wilde zien of ik de tas ECHT wou, ondanks alle tegenargumenten. Jullie waren een echte testcase.

xSCWx schreef:
Spoiler:
Ik wil stiekem ook niet van dingen afgepraat worden maar ik vind de tegen argumenten die jullie bedenken wel geniaal :')

@Foxy als je dat geld nou aan Unicef had gegeven had je 2000 kinderen een polio vaccinaties kunnen laten geven. Of 80 gezinnen een water kit kunnen geven. Of 14 kinderen een heel jaar naar school helpen. Of 160 dekens voor Syrische kinderen in de kou. Of 333 gezinnen een jaar lang schoon water. Of eten voor 160 kindjes die dreigen ondervoed te worden.

Maar weet je maakt niet uit, geniet van je tas O:)

Spoiler is ook bij mij van toepassing

En wat je laatste opmerking betreft, dat heb ik ook al gedaan! Maar ook dat heeft maar een tijdelijk effect. Ik heb nav deze aankoop mijn shopbudget voor de rest van 2020 weer op 0 gezet. Na alle coronaellende mocht ik mezelf iets gunnen, maar het moet wel ergens redelijk blijven. En hey, dit is dus een jonge tweedehands tas. Nieuw uit de winkel is ie NOG duurder.

2ehands is dat kreng €800 :oo :wow:

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:08

Ik vind het ook niet zo'n mooie tas dat ik daar €800,- aan uit zou geven. Je ziet het er niet vanaf. Maar dat is mijn smaak en mening.

Dat jij de tas die €800,- meer dan waard vind is toch ook helemaal aan jou. Jou geld daar mag je mee doen wat je wilt. Dus lekker shinen met je tas!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:30

Ik wil Philips hue in mijn tuin maar 3 lampen kosten €285... ik zit er al heel lang (maand of 4) over te twijfelen... waarom zou ik het niet doen?
(Philips hue zijn slimme lampen die je via app kan instellen, ze hebben 16 miljoen kleuren en je kan ze automatisch aan/uit laten gaan).

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:36

Met t weer van de afgelopen maanden heb je dr niks aan.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:46

Heb je ook van die gekleurde verlichting in de kerstboom? Hoe vaak zet je die dan op verschillende kleuren? Mijn ervaring is dat je de kleuren nooit gebruikt en dus veel te dure lampen hebt gekocht, zonde!!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:56

Mijn vriend wilde die lampen ook al heel lang. Ik echt niet want ik wil gewoon simpel de lampen aan en uit kunnen doen via een knop ipv je smartphone. Toch hebben we een ledstrip versie voor onder de keukenkastje plus nog een normale lamp die erbij zat. Zo spectaculair vind ik ze nog steeds niet...

Mijn ouders zijn daarentegen wel helemaal blij met hun huis vol met die lampen. Maar dat is meer omdat ze weg van huis alsnog de lampen kunnen bedienen wat handig is tegen inbraak.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:57

Die verschillende kleuren ga je inderdaad niet gebruiken... Wij hebben ook zulke lampjes gehad (maar dan een heeeel stuk goedkoper) en wij hebben ze precies 2 keer op een andere kleur gehad...

Ik zit al een tijdje te twijfelen om te gaan sparen voor de Dyson föhn. Ik vindt het belachelijk veel geld maar het resultaat is echt prachtig, en ik heb hem zelf mogen uitproberen, en zelfs ik kan er prachtig haar mee maken terwijl ik niet eens over weg kan met een normale krultang :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:59

Piuni schreef:
Die verschillende kleuren ga je inderdaad niet gebruiken... Wij hebben ook zulke lampjes gehad (maar dan een heeeel stuk goedkoper) en wij hebben ze precies 2 keer op een andere kleur gehad...

Ik zit al een tijdje te twijfelen om te gaan sparen voor de Dyson föhn. Ik vindt het belachelijk veel geld maar het resultaat is echt prachtig, en ik heb hem zelf mogen uitproberen, en zelfs ik kan er prachtig haar mee maken terwijl ik niet eens over weg kan met een normale krultang :=

Maar ga je m ook daadwerkelijk regelmatig gebruiken...

Ik vind het echt bizar geld :=.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:01

Piuni schreef:

*Lollige modus aan*
Waarom zou je zoveel geld betalen voor iets wat door een beetje wind vanuit de goede richting ook bereikt kan worden? Lekker gratis en puur natuur!

*Lollige modus uit*
Ik heb onlangs nog aan mijn kapster gevraagd wat het verschil nu is tussen zo'n giga dure Dyson en een normale föhn. Ze zei dat er tot 70-80 euro wel verschil is maar daarboven is het echt puur betalen voor het merk. Zij zou er zelf ook nooit het geld eraan uitgeven.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:03

Die 16 miljoen kleuren ga je nooit gebruiken. Ik kan me trouwens zo voorstellen dat een aantal kleuren een heel vreemde gloed geven, alsof je een bepaald soort party in je tuin aan het houden bent. :+
De lampen op zich zijn ook niet mooi, je hebt veel mooiere en gezelligere tuinverlichting.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:07

Nouja als je de lampen op rood zet kan je ze misschien terug verdienen _O- komt de hele buurt gezellig langs.

Dat vind je 4x leuk maar daarna ook niet meer.

Een föhn is een föhn toch.. blaast warme lucht alleen wel hele dure warme lucht.

Die van de lidl zijn ook echt heel goed. Ik blaas er al jaren dagelijks mee.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:12

Over die lampen: als iets geen internet nodig heeft om te werken, laat het internet dan ook lekker weg. Verbinden via een app: leuk, maar wat doet die app met jouw gegevens? En wat als de verbinding wegvalt, zit je dan zonder licht?

Ik zou een snoer met kerstverlichting halen en die ophangen. Goedkoper en is beter voor je privacy :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:26

Ik heb de mogelijkheid tot alle kleuren van de regenboog verlichting in mijn woonkamer, niet met de smartphone te bedienen maar met een afstandsbediening (van de Ikea, stuk goedkoper). En ik ga mee met bovenstaande reacties: de eerste 2x is het leuk, daarna denk je er niet eens meer aan.
Nog irritanter is het trouwens als de kleuren steeds wisselen in een soort loop, dat is echt alleen in de showroom grappig en nergens anders

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:31

Het lijkt wel een ho*renbar :+ en welke kleur licht is nu wel mooi? Gewoon wit of geel zacht licht is altijd mooist.