Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mavantos schreef:Nou ik ben helemaal klaar met Marktplaats. Een singel gekocht. Duidelijk gevraagd of de singel nog in goede staat was en verkoopster zei zelfs dat ze de singel nog zou poetsen (al hoeft dat van mij niet eens, dat kan ik ook zelf)...
3x raden wat er binnen komt. Gewoon een singel die nog nooit verzorgt is, allemaal kleine scheurtjes aan de binnenkant van het leer en het haar en huidvet van het paard zit er nog op. Zo balen...
Nou is het niet zo erg dat die niet schoon is, maar zeg dan niet dat je de singel 'nog helemaal oppoetst'...
Edit: Ben ik nou een zeur of heb ik gelijk?
[ [url=m/02sJOT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Poekkie schreef:met poetsen krijg ik die kleine haartjes ook nooit weg, maar de singel zelf ziet er idd niet zo mooi uit. Hangt ervan af hoeveel % van de nieuwprijs je ongeveer betaald hebt? Als die 20-30% ofzo is en alle scheurtjes puur oppervlakkig zijn zou ik niet zeuren.
Poekkie schreef:Met dat je een eerlijk antwoord verwacht ben ik zeker akkoord. En oppoetsen had zeker gemogen.
Maar het is nu eenmaal zo dat 'goede staat' ook afhangt van de prijs. Als je voor deze singel 10 euro had betaald, dan is voor mij 'goede staat' hetzelfde als 'singel bruikbaar zonder reparatie' en zou ik mij bij voorbaat aan dat soort esthetische probleempjes verwachten. (Ik zeg hierbij niet dat ze het niet vooraf had kunnen vermelden!).
Als dit een singel was die je voor 60% van de nieuwprijs kocht, dan dient 'goede staat' bij mij echt wel 'goede staat' te zijn en vind ik zeker dat je gelijk hebt.
Zonder specifiek op jou of iemand anders hier te doelen, ik merk dat er veel mensen zijn die iets aan nog geen 10% van de nieuwprijs willen en dan razend zijn omdat er ergens een bemerking opzit. Vandaar mijn nuance
Poekkie schreef:Maar het is nu eenmaal zo dat 'goede staat' ook afhangt van de prijs. Als je voor deze singel 10 euro had betaald, dan is voor mij 'goede staat' hetzelfde als 'singel bruikbaar zonder reparatie' en zou ik mij bij voorbaat aan dat soort esthetische probleempjes verwachten. (Ik zeg hierbij niet dat ze het niet vooraf had kunnen vermelden!).
roxiie schreef:Afhankelijk van de prijs moet je wel verwachtingen bijstellen.
Iets wat een nieuwprijs van €500 kunnen kopen voor €25 en verwachten dat er geen gebruikssporen op zitten is gewoon onrealistisch.
Gini schreef:roxiie schreef:Afhankelijk van de prijs moet je wel verwachtingen bijstellen.
Iets wat een nieuwprijs van €500 kunnen kopen voor €25 en verwachten dat er geen gebruikssporen op zitten is gewoon onrealistisch.
Gebruikerssporen heb je van zodra iets tweedehands is natuurlijk.
Maar iets adverteren in goede staat, dan moet het gewoon in goede staat zijn, ongeacht de prijs.
Als ik eerst een singel adverteer aan 60 euro en ik schrijf erbij dat het ding duidelijk onderhoud mist en hier en daar scheuren begint te vertonen, dan zou ik diezelfde singel de week nadien voor 10 euro mogen adverteren als zijnde in goede staat?
Dat vind ik eigenlijk een heel lichte vorm van oplichting. Ook als iets voor een klein prijsje weg mag, kan je er gewoon eerlijkheidshalve bijzetten dat het prijsje zo klein is omwille van de vele gebruikerssporen. Iets wordt niet opeens terug in goede staat omdat je het goedkoop aanbiedt.
Maris schreef:En wat kan je doen als je een beoordeling krijgt van iemand die niets van je gekocht heeft ? We hebben wel contact gehad, maar ze bood gewoon veel te laag. Item is inmiddels verkocht, maar nu dus een beoordeling van een niet-koper.
Gini schreef:roxiie schreef:Afhankelijk van de prijs moet je wel verwachtingen bijstellen.
Gebruikerssporen heb je van zodra iets tweedehands is natuurlijk.
Maar iets adverteren in goede staat, dan moet het gewoon in goede staat zijn, ongeacht de prijs.
Als ik eerst een singel adverteer aan 60 euro en ik schrijf erbij dat het ding duidelijk onderhoud mist en hier en daar scheuren begint te vertonen, dan zou ik diezelfde singel de week nadien voor 10 euro mogen adverteren als zijnde in goede staat?
Dat vind ik eigenlijk een heel lichte vorm van oplichting. Ook als iets voor een klein prijsje weg mag, kan je er gewoon eerlijkheidshalve bijzetten dat het prijsje zo klein is omwille van de vele gebruikerssporen. Iets wordt niet opeens terug in goede staat omdat je het goedkoop aanbiedt.