Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:59

Zo, die singel ziet er inderdaad niet uit zeg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:21

mavantos schreef:
Nou ik ben helemaal klaar met Marktplaats. Een singel gekocht. Duidelijk gevraagd of de singel nog in goede staat was en verkoopster zei zelfs dat ze de singel nog zou poetsen (al hoeft dat van mij niet eens, dat kan ik ook zelf)...

3x raden wat er binnen komt. Gewoon een singel die nog nooit verzorgt is, allemaal kleine scheurtjes aan de binnenkant van het leer en het haar en huidvet van het paard zit er nog op. Zo balen...

Nou is het niet zo erg dat die niet schoon is, maar zeg dan niet dat je de singel 'nog helemaal oppoetst'...

Edit: Ben ik nou een zeur of heb ik gelijk?

[ [url=m/02sJOT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee, je bent geen zeur. Dit is echt jammer.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:21

met poetsen krijg ik die kleine haartjes ook nooit weg, maar de singel zelf ziet er idd niet zo mooi uit. Hangt ervan af hoeveel % van de nieuwprijs je ongeveer betaald hebt? Als die 20-30% ofzo is en alle scheurtjes puur oppervlakkig zijn zou ik niet zeuren.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:24

Poekkie schreef:
met poetsen krijg ik die kleine haartjes ook nooit weg, maar de singel zelf ziet er idd niet zo mooi uit. Hangt ervan af hoeveel % van de nieuwprijs je ongeveer betaald hebt? Als die 20-30% ofzo is en alle scheurtjes puur oppervlakkig zijn zou ik niet zeuren.

Ik heb duidelijk gevraagd of de singel nog in goede staat is en of het leer zacht is... Mag ervan uitgaan dat je dan eerlijk antwoord geeft? Dat doe ik althans wel, ongeacht de prijs.

Daarbij zitten er niet alleen haartjes op, maar ook een dikke laag huidvet :') . Alleen dat poetsen is het punt niet, dat kan ik zelf ook. Alleen zeg dat niet dat je de singel 'nog helemaal oppoetst'.

Heb niet de hoofdprijs betaald, maar ook zeker niet gratis gekregen. Verkoopster wilde eigenlijk nog een hogere prijs. We hebben het niet over €20 in ieder geval ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:39

Nee dat is ook niet erg netjes.... :n
Als ze het mij vragen geef ik gewoon eerlijk antwoord, ik ga een singel of deken niet helemaal oppoetsen voor ik hem opstuur, maar de foto's in de advertentie komen bij mij altijd overeen met de staat van het product.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:30

Met dat je een eerlijk antwoord verwacht ben ik zeker akkoord. En oppoetsen had zeker gemogen.

Maar het is nu eenmaal zo dat 'goede staat' ook afhangt van de prijs. Als je voor deze singel 10 euro had betaald, dan is voor mij 'goede staat' hetzelfde als 'singel bruikbaar zonder reparatie' en zou ik mij bij voorbaat aan dat soort esthetische probleempjes verwachten. (Ik zeg hierbij niet dat ze het niet vooraf had kunnen vermelden!).

Als dit een singel was die je voor 60% van de nieuwprijs kocht, dan dient 'goede staat' bij mij echt wel 'goede staat' te zijn en vind ik zeker dat je gelijk hebt.

Zonder specifiek op jou of iemand anders hier te doelen, ik merk dat er veel mensen zijn die iets aan nog geen 10% van de nieuwprijs willen en dan razend zijn omdat er ergens een bemerking opzit. Vandaar mijn nuance :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:33

Poekkie schreef:
Met dat je een eerlijk antwoord verwacht ben ik zeker akkoord. En oppoetsen had zeker gemogen.

Maar het is nu eenmaal zo dat 'goede staat' ook afhangt van de prijs. Als je voor deze singel 10 euro had betaald, dan is voor mij 'goede staat' hetzelfde als 'singel bruikbaar zonder reparatie' en zou ik mij bij voorbaat aan dat soort esthetische probleempjes verwachten. (Ik zeg hierbij niet dat ze het niet vooraf had kunnen vermelden!).

Als dit een singel was die je voor 60% van de nieuwprijs kocht, dan dient 'goede staat' bij mij echt wel 'goede staat' te zijn en vind ik zeker dat je gelijk hebt.

Zonder specifiek op jou of iemand anders hier te doelen, ik merk dat er veel mensen zijn die iets aan nog geen 10% van de nieuwprijs willen en dan razend zijn omdat er ergens een bemerking opzit. Vandaar mijn nuance :)

Het was idd niet de hoofdprijs, maar ik vond het wel een prijs waarbij je mag verwachten dat de singel goed bruikbaar is. Dat die dan aan de binnenzijde iets verkleurt zou zijn bijvoorbeeld had wel gemogen, alleen de scheurtjes zijn niet alleen esthetisch. Ze zijn gewoon hard en vrij scherp. De singel is waarschijnlijk gewoon nooit goed onderhouden.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:50

Die singel vind ik niet meer bruikbaar, leer is helemaal gebarsten van het zweet, inderdaad stukje onderhoud tekort gekomen. In zo'n staat gebruik ik spullen niet meer voor mn paard. Waarschijnlijk heeft de verkoopster een nieuwe singel gekocht en deze oude brengt nog mooi een bijdrage op ;-)
Vorige maand een paar Petries gekocht welke nog bijna nieuw zouden zijn, ze waren te hoog voor verkoopster en ze had ze maar 10x gedragen stond in de advertentie. Zaten ook geen goede foto's bij, die later wel gekregen maar niet van super kwaliteit. Waren wel exact de juiste maten en voor een redelijk bedrag toch overgenomen. Laten versturen, pasvorm was perfect. Alleen bleken ze niet 10 keer maar meer 10 jaar gedragen, zolen waren wel vernieuwd, maar was het nog een oud model waar later ritsen in gezet waren (zaten nog lussen voor laarzentrekkers in de schachten, dat zit er nooit in bij origineel met ritsen) en binnenzooltjes waren verpest doordat er eerdere hakverhogers ingelijmd hadden gezeten die eruit getrokken waren. Binnenkant van kuit was ook behoorlijk sleets, daar was een dikke laag schoenpoets over heen gesmeerd om te verbloemen, en zaten nog meer kale plekken op. Heb ze weer helemaal schoon gekregen en schoenpoetsvrij, versleten delen weer netjes en zwart bijgewerkt, paar nieuwe inlegzooltjes ingedaan en ze zijn weer keurig gelukkig. Maar wees dan alsjeblieft eerlijk, heb er achteraf toch echt teveel voor betaald. Ga ze zeker gebruiken en hoop dat ze het nog een tijd uithouden, maar vind het niet netjes.

Ben zelf heel zuinig op mn spullen, maar probeer flink te minderen omdat ik gewoon te veel spullen heb. En ben nogal afgevallen in een jaar tijd. Veel spullen waar ik vanaf wil zijn nog zo goed als nieuw of helemaal nieuw, ik hou zo'n beetje helft nieuwwaarde aan als vraagprijs. Maar als ik kijk wat er geboden wordt, dat is gewoon echt sneu, daar wil ik het niet voor weg doen, meestal maar 1/6 nieuwprijs, dan hou ik het liever.
Heb een paar amper gedragen petries te koop (alleen wedstrijden) maar vanwege afvallen zijn de kuiten veelste wijd geworden. Voor € 50 raak ik ze niet eens aan de straatstenen kwijt...

Anderzijds laatst ergens interesse in, tekst stond dat het onbeschadigd was en enkele keren gebruikt, maar op foto's waren er wel beschadigingen en zag je duidelijker dat het vaker gebruikt was, was helemaal groezelig, en nog wilde de verkoopster er alleen de hoofdprijs voor. Nou succes!
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 28-02-20 14:57, in het totaal 4 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:53

Mijn account werd van de week ineens geblokeerd. Kreeg een mail van Marktplaats dat ik mijn betaling moet verrifieren, omdat er melding van oplichting werd gedaan. Maar het leuke is, PostNL gaf aan dat het gewoon bezorgd was, Marktplaats weet verder het fijne er niet van, maar die hebben de blokkade opgegeven, omdat het adres waar het naar toe is gestuurd, ook gewoon van degene is. Dus uiteindelijk helemaal niks aan de hand. Maar leuk is anders.....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:10

Poekkie schreef:

De staat van een product is toch niet afhankelijk van de prijs?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:54

Afhankelijk van de prijs moet je wel verwachtingen bijstellen.

Iets wat een nieuwprijs van €500 kunnen kopen voor €25 en verwachten dat er geen gebruikssporen op zitten is gewoon onrealistisch.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:07

roxiie schreef:

Iets wat een nieuwprijs van €500 kunnen kopen voor €25 en verwachten dat er geen gebruikssporen op zitten is gewoon onrealistisch.

Exact! Dat is wat ik bedoel!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:19

Toch merk ik dat dat wel geboden wordt, ook al is het product echt zo goed als nieuw, want "het blijft 2e hands" en mensen "hebben er niet meer voor over". Ook al is het bod maar 1/6 van de winkelwaarde, altijd op zoek naar koopjes. Dat is natuurlijk prima, maar er zijn grensen.
Denk dat de juiste staat van een product toch onderschat wordt. Probeer altijd zo veel mogelijk en duidelijke foto's te maken, ben van beroep productfotograaf. Daar schort het vaak aan anders was de staat van die singel wel opgevallen, als daar geen foto's van gegeven wordt voel je de bui natuurlijk al hangen dat het niet helemaal klopt. Heb toch wel vaak verbaaste reacties gekregen als ik wat verkocht had dat het inderdaad nog zo goed als nieuw was, in die sterrenbeoordeling komt dat overal terug.
Veel dekjes die ik zelf weer 2e hands koop zijn vaak ongewassen en vol zweetplekken en haar, krijg ik wel weer netjes maar zo verkoop ik ze zeker niet.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:15

Je kan best producten aanbieden die er niet meer nieuw uitzien, maar wees daar dan wel eerlijk over. Een kreuk in de kaft van een boek, barsten in een singel, zweetplekken op dekjes die je er niet meer uit krijgt, ... daar kan je imo niet de hoofdprijs voor vragen (je kan het wel proberen natuurlijk), en ik persoonlijk vind dat je als verkoper wel "verplicht" bent die dingen te melden en liefst zelfs duidelijk op foto te zetten.

Zo ervaar ik dat toch ook als koper. Ik weet/zie graag wat ik kook. Ik heb vandaag een tweedehands boek ontvangen dat ik eerder deze week via Bol gekocht had. Het ziet er exact uit zoals ik het me voorgesteld had qua staat, gebaseerd op de prijs en beschrijving: gelezen maar niet mishandeld. Dus ik ben blij met deze koop. Heb 7 euro betaald voor het boek, en dat is het wel waard in deze staat vind ik.

Dekjes en dekens en singels ed hoeven van mij ook niet perfect gewassen/opgeblonken te zijn, maar als het over vlekken gaat die er niet meer uit te krijgen zijn wil ik dat wel weten als koper. Als ik zo'n artikel verkoop was ik het ook wel altijd, dat vind ik wel zo netjes. Eventuele vlekken, beschadigingen, ... zal ik ook altijd eerlijk vermelden. Ik doe een ander niet aan wat ik zelf niet aangedaan wil worden, dat principe :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:20

roxiie schreef:

Gebruikerssporen heb je van zodra iets tweedehands is natuurlijk.
Maar iets adverteren in goede staat, dan moet het gewoon in goede staat zijn, ongeacht de prijs.
Als ik eerst een singel adverteer aan 60 euro en ik schrijf erbij dat het ding duidelijk onderhoud mist en hier en daar scheuren begint te vertonen, dan zou ik diezelfde singel de week nadien voor 10 euro mogen adverteren als zijnde in goede staat?
Dat vind ik eigenlijk een heel lichte vorm van oplichting. Ook als iets voor een klein prijsje weg mag, kan je er gewoon eerlijkheidshalve bijzetten dat het prijsje zo klein is omwille van de vele gebruikerssporen. Iets wordt niet opeens terug in goede staat omdat je het goedkoop aanbiedt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:30

Gini schreef:
roxiie schreef:

Maar iets adverteren in goede staat, dan moet het gewoon in goede staat zijn, ongeacht de prijs.
Als ik eerst een singel adverteer aan 60 euro en ik schrijf erbij dat het ding duidelijk onderhoud mist en hier en daar scheuren begint te vertonen, dan zou ik diezelfde singel de week nadien voor 10 euro mogen adverteren als zijnde in goede staat?
Dat vind ik eigenlijk een heel lichte vorm van oplichting. Ook als iets voor een klein prijsje weg mag, kan je er gewoon eerlijkheidshalve bijzetten dat het prijsje zo klein is omwille van de vele gebruikerssporen. Iets wordt niet opeens terug in goede staat omdat je het goedkoop aanbiedt.

Klopt helemaal!
Als iets heel goedkoop weggaat, gaan er natuurlijk wel belletjes rinkelen, maar ik als koper wil weten hoe groot die schade juist is, ongeacht hoe goedkoop het artikel wordt aangeboden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:51

En wat kan je doen als je een beoordeling krijgt van iemand die niets van je gekocht heeft ? We hebben wel contact gehad, maar ze bood gewoon veel te laag. Item is inmiddels verkocht, maar nu dus een beoordeling van een niet-koper.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:58

Maris schreef:
En wat kan je doen als je een beoordeling krijgt van iemand die niets van je gekocht heeft ? We hebben wel contact gehad, maar ze bood gewoon veel te laag. Item is inmiddels verkocht, maar nu dus een beoordeling van een niet-koper.

Tja, ik heb ook wel eens de mogelijkheid gehad om een verkoper te beoordelen waarvan ik niets gekocht heb.
Ik heb daar één keer gebruik van gemaakt toen de verkoper mijn bod geaccepteerd had en zich even later toch terug trok. Doorgaans negeer ik de mogelijkheid om verkopers te beoordelen waarvan ik niets gekocht heb.

Zelf zorg ik dat ik als verkoper altijd vriendelijk blijf en op onzin biedingen reageer ik gewoon niet.
Mocht iemand toch merkbaar ontevreden zijn over ons contact, dan blokkeer ik die persoon (was tip van een bikker hier) dan kunnen ze je ook niet negatief beoordelen. Dat heb ik laatst dus een keertje gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:37

Nou hier dus ook die situatie gehad dat iemand mij beoordeeld had zonder koop, maar kan je helaas niks mee, marktplaats laat niks van zich horen.
Ook wel eens iemand geblokkeerd maar diegene heeft mij toen ook gewoon kunnen beoordelen jammer genoeg.

Net wel goede ervaring gehad, iemand deed een net tegenbod op mijn konijnenhok plus toebehoren, kwam netjes op tijd en spul is verkocht.
Nu nog hopen op een goede beoordeling.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:16

Gini schreef:
roxiie schreef:

Je hebt gebruikssporen en gebruikssporen.
Ik ben het met je eens dat je als verkoper eerlijk moet zijn over de staat van het product.

Maar een voorbeeld vanuit mijn eigen verkopen; ik bood een 7tal merk rijbroeken aan Cavallo en Pikeur. Broeken waren gedragen, helaas uitgegroeid (anders had ik ze zeker zelf nog gedragen). Duidelijk in de advertentie gezet dat bij 1 rijbroek de rits kapot was en dat er bij 1 een een stiksel los zat (beide konden eenvoudig gemaakt worden).
Deze 7 rijbroeken zijn weggegaan voor €25 euro incl verzenden. (Dus €3,60 per broek, die nieuw €100+ kosten)
Bij het overeenkomen van de koop nog een x per mail vermeld dat er een rits kapot was en een stiksel los...
Koper krijgt de broeken binnen en meldt, wat jammer dat er een stiksel los is, kapotte rits en dat je wel kunt zien dat de broeken niet meer nieuw zijn..
Euhja, dan heb je als koper imo toch echt een verkeerde verwachting..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:18

nou niet alleen dat. die kan ook niet lezen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:22

Ik was opgelicht voor 20 euro.
Niet veel maat teveel om het te laten zitten!
Een week flink zitten zeuren en stalken en vanavond stond het weer op mijn rekening :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:22

Dat is fijn Alja!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:31

Mijn oplichter (had een zadel gekocht, maar die was niet geleverd) heeft het geld weer teruggestort. Heb haar op FB gezet met naam en toenaam en binnen een dag had ik het geld weer. Wellicht een optie voor diegene hier die opgelicht zijn?
Binnen een uur wist ik bijna al haar gegevens.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:38

Even een update van het singel verhaal! Verkoopster lijkt het super netjes met me te willen oplossen. Heb de helft al terug gekregen en als ze de singel terug ontvangen heeft dan zou ze de andere helft over gaan maken. Ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, maar tot nu toe in ieder geval positief.