Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:11

Marjo schreef:
Amaryllis schreef:
Ik vind het sneu hoe sommige mensen hun voorkeur om kindloos te blijven (prima) moeten verkondigen door alles wat met kinderen te maken heeft af te kraken.
Alsof het een psychische vorm van anticonceptie is om zo vaak en zo onaardig mogelijk te verkondigen hoe je kinderen haat.

Ik vind het ontzettend irritant dat mensen met kinderen zoveel vooroordelen over kinderlozen.

Wat jij schetst gebeurt amper.

Wat wel gebeurt is op het moment dat ik aangeef geen kinderen te willen, er een scala aan oneliners op je af komen.
Waarom niet? Ach je krijgt er zoveel voor terug! Je veranderd nog wel van gedachten. Maar wie gaat er dan voor jou zorgen als je oud bent? Je weet niet wat je mist! Als vrouw is het je taak om kinderen te baren.

Dat noem ik pas irritant ;)

Ach andersom gebeurt ook zat hoor. Over het onderwerp kinderen meent iedereen een mening te moeten hebben. Als je ze niet hebt, als je er 1 hebt (hoe vaak ik wel niet heb moeten horen wanneer komt nr 2), als je 2 jongens hebt (gaan jullie nog voor een meisje) etc etc.

Over kinderen gesproken heb ik nog een hele onpopulaire mening, ik vind dat mensen soms te ver gaan in hun pogingen om zwanger te raken/een kind te krijgen. Dat klinkt heel hard. Maar ik bedoel er vooral mee dat het in een hele boel situaties beter zou zijn als mensen het sneller een plek kunnen geven als het niet lukt. Daar zou imo ook een deel van de begeleiding op gericht moeten zijn. Ik doel daarmee overigens niet op wensouders die lesbisch/homo of alleenstaand zijn.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:12

Marjo schreef:
Amaryllis schreef:
Ik vind het sneu hoe sommige mensen hun voorkeur om kindloos te blijven (prima) moeten verkondigen door alles wat met kinderen te maken heeft af te kraken.
Alsof het een psychische vorm van anticonceptie is om zo vaak en zo onaardig mogelijk te verkondigen hoe je kinderen haat.

Ik vind het ontzettend irritant dat mensen met kinderen zoveel vooroordelen over kinderlozen.

Wat wel gebeurt is op het moment dat ik aangeef geen kinderen te willen, er een scala aan oneliners op je af komen.
Waarom niet? Ach je krijgt er zoveel voor terug! Je veranderd nog wel van gedachten. Maar wie gaat er dan voor jou zorgen als je oud bent? Je weet niet wat je mist! Als vrouw is het je taak om kinderen te baren.

Niet invullen op punten die ik niet opschrijf. Ik schrijf nergens dat mensen die een bewuste keuze maken om wel/geen kinderen te krijgen en vragenvuur verdienen? Als daar goed over is gedacht dan is het toch prima??? Het zal me werkelijk een biet zijn of iemand dat wel of niet wil. Kan me heel goed indenken hoe vervelend het is om altijd maar die vragen te moeten beantwoorden, dat heb ik zelf ook hele lange tijd moeten doen (lange relatie en toen nog geen kind. Nu met 1 dezelfde vragen als susanh schrijft). Maar jouw vijandige reactie is precies wat ik bedoel met verdedigen. Laat het lekker. Maak een keuze en wees daar blij mee. Altijd dat welles nietes is vermoeiend.

Marjo

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:16

Nee, want weet je? Je schrijft een oordeel over mij. Omdat ik zo'n kinderloze ben. Dus dat kan ik niet laten rusten.
Het is niet eerlijk om ons af te schilderen als irritante mensen terwijl mensen met kinderen precies hetzelfde doen en in veel gevallen nog 10x erger.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:18

SusanH schreef:
Marjo schreef:

Ach andersom gebeurt ook zat hoor. Over het onderwerp kinderen meent iedereen een mening te moeten hebben. Als je ze niet hebt, als je er 1 hebt (hoe vaak ik wel niet heb moeten horen wanneer komt nr 2), als je 2 jongens hebt (gaan jullie nog voor een meisje) etc etc.

Over kinderen gesproken heb ik nog een hele onpopulaire mening, ik vind dat mensen soms te ver gaan in hun pogingen om zwanger te raken/een kind te krijgen. Dat klinkt heel hard. Maar ik bedoel er vooral mee dat het in een hele boel situaties beter zou zijn als mensen het sneller een plek kunnen geven als het niet lukt. Daar zou imo ook een deel van de begeleiding op gericht moeten zijn. Ik doel daarmee overigens niet op wensouders die lesbisch/homo of alleenstaand zijn.

Eens.

En ik vind ook dat het niet uit moet maken of iemand alleen is, homostel of lesbisch stel. Als jij een goed thuis kan bieden voor een kind moet dat voldoende zijn.

Maar dat eerste; iedereen bemoeit zich te veel met andermans keuzes. Maar ik vind het niet eerlijk om een hele groep mensen zo neer te zetten, terwijl zij ook genoeg oliebol over zich heen krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:35

Het is sowieso irritant dat mensen altijd maar moeten zeiken over andermans keuzes en daar altijd maar een waarde-oordeel aan moeten hangen.

En al helemaal dat dat zo vaak gebeurt zonder eerst ook maar enige moeite te doen om zich in een onderwerp te verdiepen, zonder even de moeite te doen de situatie te bekijken vanuit het oogpunt van die ander: men wil liever gewoon met het vingertje wijzen dat die ander "minderwaardig" is...om zichzelf beter te voelen ofzo :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:37

pmarena schreef:
Het is sowieso irritant dat mensen altijd maar moeten zeiken over andermans keuzes en daar altijd maar een waarde-oordeel aan moeten hangen.

En al helemaal dat dat zo vaak gebeurt zonder eerst ook maar enige moeite te doen om zich in een onderwerp te verdiepen, zonder even de moeite te doen de situatie te bekijken vanuit het oogpunt van die ander: men wil liever gewoon met het vingertje wijzen dat die ander "minderwaardig" is...om zichzelf beter te voelen ofzo :?

Het laatste denk ik! Geeft iemand een gevoel superieur te zijn aan een ander...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:39

pmarena schreef:

Ja inderdaad. Om moe van te worden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:02

Ik vind kinderbijslag onzin.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:03

SusanH schreef:
Dat Australie buitenlandse criminelen uitzet is eigenlijk best wel komisch gezien het feit dat het land zelf ooit door Engeland gebruikt is om daar hun eigen criminelen heen te sturen.

Bloody poms :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:11

Sanet schreef:

Het idee is goed (kleine investering van de overheid om een kind een goede start te geven waardoor het later meer op kan leveren) maar het zou inkomensafhankelijk moeten zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:16

Ik vind alles wat inkomensafhankelijk is onzin.

Met weinig geld krijg je heel veel toeslagen. Kinderopvang, huurtoeslag, zorgtoeslag, etc.
Is je inkomen net boven de grens dan krijg je niks. Alles moet je zelf betalen. Waardoor je netto minder overhoud dan iemand met alle toeslagen.

Die groep, net boven de grens van alles gratis, is altijd de klos.

Waarom niet alle kinderen gratis zwemles geven ipv bepaalde groepen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:19

enzino schreef:
Sanet schreef:

Het idee is goed (kleine investering van de overheid om een kind een goede start te geven waardoor het later meer op kan leveren) maar het zou inkomensafhankelijk moeten zijn.

Kinderbijslag afschaffen en dat bedrag reserveren voor opleidingen zodat een puber niet gelijk bij hoeft te lenen als ie van het middelbaar komt en z'n ouders niets meer voor 'm willen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:24

Ik vind dat er een toets moet komen voordat je mag stemmen. Die voor IEDEREEN makkelijk haalbaar is, zolang je maar je onderzoek hebt gedaan. Er zijn teveel mensen die geen idee hebben waar ze voor stemmen (inclusief ikzelf), en een toetsje voor het stemmen zou een mooie stok achter de deur zijn om je even te verdiepen.

En wil je je niet verdiepen, waarom zou je dan wel willen stemmen? :+ Als het je kennelijk toch allemaal geen reet uitmaakt?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:35

Riddershow schreef:
Als weinig inkomsten of uitkering betekend dat je geen hond kunt betalen is dat gewoon pech hebben. Neem dan een poes of een cavia. Die kosten meestal minder.

Mijn twee honden kosten aan dagelijkse verzorging net zoveel als mijn kat in haar uppie. :+
Maar dan zitten trimsalon (7-8x in totaal à ong €50,-), hondenbelasting (afhankelijk vd gemeente waar je woont of je die moet betalen en zo ja hoeveel), cursussen (niet noodzakelijk) en dierenartskosten niet in die berekening.

Maar moet je als uitkeringsgerechtigde maar op een houtje bijten en puur dat ontvangen wat je kwijt bent aan je vaste lasten en bijv €200,- voor je boodschappen?
Over het algemeen ben je nl niet voor niets afgekeurd en een hond kan emotioneel van veel meer waarde zijn dan een kat of ander huisdier, ook meteen een goedkopere manier om in beweging te komen ipv een sportschoolabonnement bijv. :)
Moet je uiteraard niet komen aanzetten met een grote hond maar als je hem van je boodschappengeld kunt voeren waarom ook niet. :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:37

Ik denk dat dat vooral gaat over uitkeringsgerechtigde die makkelijk kunnen werken. En in dat opzicht kan ik er wel inkomen.

Het stelsel in Nederland is alleen zo krom dat er situaties kunnen ontstaan waarbij je als je gaat werken je minder inkomen krijgt als wanneer je uitkering krijgt. En in dat geval begrijp ik wel dat mensen niet gaan werken.

In het ideaalplaatje krijgt iedereen een basis inkomen waarvan je rond kan komen, en moet je werken om het aan te vullen voor dagjes uit etc.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:42

luuntje schreef:
Ik vind alles wat inkomensafhankelijk is onzin.

Met weinig geld krijg je heel veel toeslagen. Kinderopvang, huurtoeslag, zorgtoeslag, etc.
Is je inkomen net boven de grens dan krijg je niks. Alles moet je zelf betalen. Waardoor je netto minder overhoud dan iemand met alle toeslagen.

Die groep, net boven de grens van alles gratis, is altijd de klos.

Waarom niet alle kinderen gratis zwemles geven ipv bepaalde groepen.

Ik kom uit de tijd dat er geen toeslagen waren en ook geen ziektekosten of eigen risico, moet zeggen dat dat wel relaxed was en snap niet waarom ze die ellende in leven hebben geroepen want het stort zoveel mensen in de ellende en er wordt zoveel misbruik van gemaakt!

Zwemles ben ik het zeker mee eens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:44

Marjo schreef:
Ik denk dat dat vooral gaat over uitkeringsgerechtigde die makkelijk kunnen werken. En in dat opzicht kan ik er wel inkomen.

Het stelsel in Nederland is alleen zo krom dat er situaties kunnen ontstaan waarbij je als je gaat werken je minder inkomen krijgt als wanneer je uitkering krijgt. En in dat geval begrijp ik wel dat mensen niet gaan werken.

In het ideaalplaatje krijgt iedereen een basis inkomen waarvan je rond kan komen, en moet je werken om het aan te vullen voor dagjes uit etc.

Dat lijkt me ook ideaal ja.
Want voor mensen net op de rand van alle toeslagen loont het niet om te werken.
In mijn omgeving is pas iemand gescheiden en is daardoor minder gaan werken, omdat het makkelijker rondkomen is met alle toeslagen en die verliest ze als ze meer werkt, en zou daardoor dus beduidend minder inkomen hebben.

Ik vind dat werken altijd lonend zou moeten zijn. Soms wordt je afgestraft omdat je werkt.
Nou, dan hou ik thuis wel m’n handje op hoor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:40

Nikass schreef:
Is er een specifieke reden waarom je vindt dat mensen die een uitkering ontvangen geen leuk leven mogen hebben?

Uitkering als in 'bewust niet WILLEN werken': Omdat ze niet willen werken.

(als je echt een reden hebt ziekte etc... Ok... Dan kan daar een toelage voor zijn. Maar de uitkeringstrekkers die zwart werken, ga alsjeblieft het land uit)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:44

Marjo schreef:
Nee, want weet je? Je schrijft een oordeel over mij. Omdat ik zo'n kinderloze ben. Dus dat kan ik niet laten rusten.
Het is niet eerlijk om ons af te schilderen als irritante mensen terwijl mensen met kinderen precies hetzelfde doen en in veel gevallen nog 10x erger.

Een inmiddels niet meer vriendin van mij kreeg via IVF een kind. Heb haar het hele traject gesteund en aangehoord waar nodig.

Kind is geboren.

En opeens heeft madame andere prioriteiten dan mij. Reden: Onze levens verschillen nu zo ontzettend veel want zij heeft kinderen en ik ben 30 en zo ontzettend vrijgezel.

Je begrijpt waar ze die kon steken :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:50

Wat een trut.

Ik vind mijn vrijgezelle vriendinnen heerlijk, oppas regelen en het feest is aan, chronisch naar de getver gaan *\%/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:52

Hey... het was een zeer onpopulaire mening. Van haar. :')

(Zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk :+ )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:06

Marjo schreef:

Ik vind het hele basisinkomen niet meer dan een bijstandsuitkering. Je krijgt geld en hoeft er vrijwel niets voor te doen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:08

Niobe schreef:
Elke dag douchen is compleet overbodig.

Ik douche elke dag 2 keer :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:11

LaPluche schreef:
*Mensen die te dik zijn verplichten tot afvallen of een hogere premie laten betalen.
*Tandarts verplichten en goedkoper maken. Ik zie soms dingen....
*Mensen die asiel aanvragen direct na trekken voor zover mogelijk, de gelukszoekers mogen direct retour.

Ik vind dit zo een domme, verplichten om af te vallen :')
Meid als dat zo makkelijk ging was iedereen op een gezond gewicht. En hogere premie voor wat? Ik ben gezond en zie de dokter nooit? Dus waarom zou ik dan meer moeten betalen.

Dan moeten mensen die zelf kiezen voor bijv paardrijden, karten, skiën, snowboarden ook meer betalen.

* mensen die je verplichten om volgens het boekje te leven.... school, werk, gezin blabla nee ik sla over ik wil gewoon vrij zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:12

Vrij zijn :)ddd