Marjo schreef:Amaryllis schreef:Ik vind het sneu hoe sommige mensen hun voorkeur om kindloos te blijven (prima) moeten verkondigen door alles wat met kinderen te maken heeft af te kraken.
Alsof het een psychische vorm van anticonceptie is om zo vaak en zo onaardig mogelijk te verkondigen hoe je kinderen haat.
Ik vind het ontzettend irritant dat mensen met kinderen zoveel vooroordelen over kinderlozen.
Wat jij schetst gebeurt amper.
Wat wel gebeurt is op het moment dat ik aangeef geen kinderen te willen, er een scala aan oneliners op je af komen.
Waarom niet? Ach je krijgt er zoveel voor terug! Je veranderd nog wel van gedachten. Maar wie gaat er dan voor jou zorgen als je oud bent? Je weet niet wat je mist! Als vrouw is het je taak om kinderen te baren.
Dat noem ik pas irritant
Ach andersom gebeurt ook zat hoor. Over het onderwerp kinderen meent iedereen een mening te moeten hebben. Als je ze niet hebt, als je er 1 hebt (hoe vaak ik wel niet heb moeten horen wanneer komt nr 2), als je 2 jongens hebt (gaan jullie nog voor een meisje) etc etc.
Over kinderen gesproken heb ik nog een hele onpopulaire mening, ik vind dat mensen soms te ver gaan in hun pogingen om zwanger te raken/een kind te krijgen. Dat klinkt heel hard. Maar ik bedoel er vooral mee dat het in een hele boel situaties beter zou zijn als mensen het sneller een plek kunnen geven als het niet lukt. Daar zou imo ook een deel van de begeleiding op gericht moeten zijn. Ik doel daarmee overigens niet op wensouders die lesbisch/homo of alleenstaand zijn.