Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:15

Eventing dekje?

Edit: Ik zie dat ze van Felix Buhler zijn, als ik Google dan staat er dat het gewoon een dressuur dekje is.
Ik vind het lastig want voor dressuur zou ik zeggen niet recht genoeg, maar voor eventing zijn ze wel weer erg groot.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:03

ik heb ze inderdaad van felix buhler alleen ik vroeg me af of dit model er dus ook is van een ander merk :)

de paarse is een full veelzijdigheid/spring (ja echt staat zelfs op t labeltje) maar past perfect onder een dressuurzadel omdat ie dus zo lang is. daarom zijn ze zo fijn

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:14

Wat als de 2e wereldoorlog niet gestopt was? Hoe zou de wereld er dan nu uit hebben gezien?

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:36

Shanna schreef:
Wat als de 2e wereldoorlog niet gestopt was? Hoe zou de wereld er dan nu uit hebben gezien?

Vraag me af of ik dat zou willen weten. :=
Weet niet of je de serie handmaids tail kent, vind dat ook zo'n bizarre werkelijkheid.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:38

Als je autorijdt, nemen jullie dan rotondes vaker in z'n twee of in z'n drie? :Y)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:40

Ligt aan de grootte, drukte en met welke snelheid ik hem kan nemen. Meestal bij drukke en kleinere terug naar zijn 2 en anders in zijn 3.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:41

Meestal in haar 2 met mijn huidige auto. Vorige auto had een heel klein blokje, die nam ze meestal in haar 3.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:41

Afhankelijk van de auto en welke afslag ik moet hebben. Met de diesel bussen op het werk vaak in de 3 mijn eigen benzine auto meestal 2, tenzij ik met 30 de eerste afslag kan pakken. Dan ben ik te lui om te schakelen :Y)

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:42

Arnon schreef:
Als je autorijdt, nemen jullie dan rotondes vaker in z'n twee of in z'n drie? :Y)

Geen idee eigenlijk, ik doe altijd maar wat _O-
(afmeting van rotonde, drukte, ¼ of ¾ rond, etc.)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:43

In mijn rijles leer ik nu in zijn twee, maar wel een dieselauto, dus weet niet of dat wat uitmaakte?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:45

Meestal in zijn 2, afhankelijk van hoe groot/klein de rotonde is, hoe druk en waar ik heen moet :+ Wij hebben hier een rotonde waarbij rechtdoor letterlijk rechtdoor is, dus daar kun je met 50 overheen knallen :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:46

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:09

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:36

Arnon schreef:

Ik neem rotondes altijd in z'n twee

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:07

c_alsemgeest schreef:
Jenevertje... om maar even lekker te stigmatiseren :')

Ik hou zelf niet zo van alcohol cadeaus geven, en man heeft hartmedicatie, dus ik wilde juist iets anders verzinnen dan een borrel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:07

Iets lekkers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:11

Naar aanleiding van een grappige situatie bij een deur met een collega. In de categorie "hoe heurt het eigenlijk":
Volgens de etiquette houdt een man een deur voor een vrouw open en afhankelijk van de gelegenheid waar zij naar binnen gaat (onbekend of bekend terrein voor haar) gaat de man voor of de vrouw.

Tegenwoordig kunnen wij vrouwen natuurlijk prima zelf de deur openen en kijken of het ergens veilig is voor ons, ik bedoel, emancipatie enzo. ;)
Maar toch kan ik het ontzettend waarderen, dat stukje ouderwetse manieren.
Deuren openhouden, stoel aanschuiven, man betaald in horecagelegenheid, bloemetje meenemen, je kent het wel, dat ouderwetse.
Ik zelf hou net zo makkelijk de deur voor wie dan ook open, betaal regelmatig gewoon zelf, vermoord bloemen dus doe maar niet en zeg altijd dat ik zeer geemancipeerd ben tot er een spin zit. Maar toch vind ik het ook fijn, een stukje respect ook. Best dubbel.

Maar past dit nog wel in deze tijd? Iedereen wenst natuurlijk een gelijke behandeling of is anti stereotypische rolverdeling.
Wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-19 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:12

Arnon schreef:

Als het druk is in 2, als ik alleen op de weg ben in 3. Maar als ik 3 kwart rond moet, dan weer in 2 .

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:14

Ik vind het echt heerlijk als m’n vriend een beetje de gentleman speelt, het heeft toch altijd wel iets vind ik :D

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:28

Ik vind het juist verschrikkelijk als iemand zo ouderwets is. De rekening gaat bij ons thuis meestal naar degene die het uitje voorgesteld heeft, uiteindelijk zijn we zo per maand wel redelijk gelijk uit. Verder geeft het mij totaal geen gevoel van respect of romantiek, maar juist het gevoel van 'joh ik kan mezelf echt wel redden hoor, ik ben nog geen 80'. Gelukkig is mijn vriend ook echt niet zo.

Conclusie - mensen verschillen gelukkig en uiteindelijk vinden de meesten toch wel een gelijkgestemde als partner ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:30

_Mirjam schreef:
Ik vind het juist verschrikkelijk als iemand zo ouderwets is. De rekening gaat bij ons thuis meestal naar degene die het uitje voorgesteld heeft, uiteindelijk zijn we zo per maand wel redelijk gelijk uit. Verder geeft het mij totaal geen gevoel van respect of romantiek, maar juist het gevoel van 'joh ik kan mezelf echt wel redden hoor, ik ben nog geen 80'. Gelukkig is mijn vriend ook echt niet zo.

Conclusie - mensen verschillen gelukkig en uiteindelijk vinden de meesten toch wel een gelijkgestemde als partner ;)

Maar ik heb het niet over een partner, ik heb het over het algemeen en vraag hoe mensen erover denken. Wat het vinden van een gelijkgestemde partner daarmee te maken heeft ontgaat mij volledig.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:30

Arnon schreef:

In de twee altijd

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:44

Anoniem schreef:
_Mirjam schreef:

Maar ik heb het niet over een partner, ik heb het over het algemeen en vraag hoe mensen erover denken. Wat het vinden van een gelijkgestemde partner daarmee te maken heeft ontgaat mij volledig.

Aangezien de reactie voor mij ook gewoon over een partner ging, hoef je niet gelijk zo aangevallen op mij te reageren hoor.

Ik kan het ook simpel zo zeggen: ik wens door geen enkele man op zo'n manier behandeld te worden, met dezelfde reden als wat ik hiervoor al neergezet had. Het komt gewoon neerbuigend over, alsof 'wij vrouwen' ons zelf niet kunnen redden en of 'de mannen' het sterkere ras zijn - kortom ouderwets en totaal niet meer van deze tijd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:46

Anoniem schreef:
Naar aanleiding van een grappige situatie bij een deur met een collega. In de categorie "hoe heurt het eigenlijk":
Volgens de etiquette houdt een man een deur voor een vrouw open en afhankelijk van de gelegenheid waar zij naar binnen gaat (onbekend of bekend terrein voor haar) gaat de man voor of de vrouw.

Tegenwoordig kunnen wij vrouwen natuurlijk prima zelf de deur openen en kijken of het ergens veilig is voor ons, ik bedoel, emancipatie enzo. ;)
Maar toch kan ik het ontzettend waarderen, dat stukje ouderwetse manieren.
Deuren openhouden, stoel aanschuiven, man betaald in horecagelegenheid, bloemetje meenemen, je kent het wel, dat ouderwetse.
Ik zelf hou net zo makkelijk de deur voor wie dan ook open, betaal regelmatig gewoon zelf, vermoord bloemen dus doe maar niet en zeg altijd dat ik zeer geemancipeerd ben tot er een spin zit. Maar toch vind ik het ook fijn, een stukje respect ook. Best dubbel.

Maar past dit nog wel in deze tijd? Iedereen wenst natuurlijk een gelijke behandeling of is anti stereotypische rolverdeling.
Wat vinden jullie?

Ik kan het meestal wel waarderen, zolang je niet alles uit handen genomen wordt, dat hoeft ook weer niet. Ik kan er ook wel dat neerbuigende gevoel van krijgen, dus ik sta er een beetje dubbel in eigenlijk.
Maar als ik bijvoorbeeld de bus in wil stappen en een grote kerel gaat nog net even vóór, waardoor ik moet inhouden, dan verzucht ik wel dat galante mannen niet meer bestaan. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:48

Aangevallen? Totaal niet, bijzonder dat je dat eruit haalt, ik verduidelijk dat ik het niet had over partners, maar heel algemeen.

Als een man een deur voor jou openhoudt of je voor laat gaan vind jij dat dus niet prettig? Wat doe je dan?

Nikass schreef:
Ik kan het meestal wel waarderen, zolang je niet alles uit handen genomen wordt, dat hoeft ook weer niet. Ik kan er ook wel dat neerbuigende gevoel van krijgen, dus ik sta er een beetje dubbel in eigenlijk.
Maar als ik bijvoorbeeld de bus in wil stappen en een grote kerel gaat nog net even vóór, waardoor ik moet inhouden, dan verzucht ik wel dat galante mannen niet meer bestaan. :D

Net zo dubbel als ik zelf dus :D