Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:Wat als de 2e wereldoorlog niet gestopt was? Hoe zou de wereld er dan nu uit hebben gezien?
Trui schreef:weet iemand onder wat ik moet zoeken als ik een dekje zoek in deze vorm?
[ [url=m/IQRRF5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zH0MSM.jpg]Afbeelding[/url] ]
_Mirjam schreef:Ik vind het juist verschrikkelijk als iemand zo ouderwets is. De rekening gaat bij ons thuis meestal naar degene die het uitje voorgesteld heeft, uiteindelijk zijn we zo per maand wel redelijk gelijk uit. Verder geeft het mij totaal geen gevoel van respect of romantiek, maar juist het gevoel van 'joh ik kan mezelf echt wel redden hoor, ik ben nog geen 80'. Gelukkig is mijn vriend ook echt niet zo.
Conclusie - mensen verschillen gelukkig en uiteindelijk vinden de meesten toch wel een gelijkgestemde als partner
Anoniem schreef:_Mirjam schreef:Ik vind het juist verschrikkelijk als iemand zo ouderwets is. De rekening gaat bij ons thuis meestal naar degene die het uitje voorgesteld heeft, uiteindelijk zijn we zo per maand wel redelijk gelijk uit. Verder geeft het mij totaal geen gevoel van respect of romantiek, maar juist het gevoel van 'joh ik kan mezelf echt wel redden hoor, ik ben nog geen 80'. Gelukkig is mijn vriend ook echt niet zo.
Conclusie - mensen verschillen gelukkig en uiteindelijk vinden de meesten toch wel een gelijkgestemde als partner
Maar ik heb het niet over een partner, ik heb het over het algemeen en vraag hoe mensen erover denken. Wat het vinden van een gelijkgestemde partner daarmee te maken heeft ontgaat mij volledig.
Anoniem schreef:Naar aanleiding van een grappige situatie bij een deur met een collega. In de categorie "hoe heurt het eigenlijk":
Volgens de etiquette houdt een man een deur voor een vrouw open en afhankelijk van de gelegenheid waar zij naar binnen gaat (onbekend of bekend terrein voor haar) gaat de man voor of de vrouw.
Tegenwoordig kunnen wij vrouwen natuurlijk prima zelf de deur openen en kijken of het ergens veilig is voor ons, ik bedoel, emancipatie enzo.![]()
Maar toch kan ik het ontzettend waarderen, dat stukje ouderwetse manieren.
Deuren openhouden, stoel aanschuiven, man betaald in horecagelegenheid, bloemetje meenemen, je kent het wel, dat ouderwetse.
Ik zelf hou net zo makkelijk de deur voor wie dan ook open, betaal regelmatig gewoon zelf, vermoord bloemen dus doe maar niet en zeg altijd dat ik zeer geemancipeerd ben tot er een spin zit. Maar toch vind ik het ook fijn, een stukje respect ook. Best dubbel.
Maar past dit nog wel in deze tijd? Iedereen wenst natuurlijk een gelijke behandeling of is anti stereotypische rolverdeling.
Wat vinden jullie?
Nikass schreef:Ik kan het meestal wel waarderen, zolang je niet alles uit handen genomen wordt, dat hoeft ook weer niet. Ik kan er ook wel dat neerbuigende gevoel van krijgen, dus ik sta er een beetje dubbel in eigenlijk.
Maar als ik bijvoorbeeld de bus in wil stappen en een grote kerel gaat nog net even vóór, waardoor ik moet inhouden, dan verzucht ik wel dat galante mannen niet meer bestaan.