[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:03

Waarom eten kinderen tot 11 jaar gratis? Die gooien toch alles op de grond? :o

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:10

oomens schreef:
watchthesky schreef:
Dat kind wordt toch ook wel gepest dan? Met naam en toenaam en foto in het nieuws...

Dat hoop ik eigenlijk wel. Die moeder krijg je met de beste wil van de wereld niet meer van haar geloof gebracht, maar met een beetje effectief pesten krijg je in ieder geval dat kind bijgebracht dat zoiets niet normaal is.

Walgelijke reactie. Dat kind kan er niet aan doen dat hij met zo'n moeder opgescheept zit. Moet hij dan maar boeten voor dat domme wijf haar keuzes? Meen je dat nou echt?

sanso

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:13

Vandaag doomsday voor mij... nog 4 uur rust...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:32

Ik heb vanochtend snel wat bodschapjes gedaan. Geen kinderen, wel heel wat stelletjes en opa's/oma's die nog op de laatste seconde een hele hoop snoepgoed voor de sint + bijhorend avonddiner/koffie en taart kwamen halen. Was er een stel aan het zeuren dat er geen zakjes chocolademannetjes gemixt meer was. Enkel de 3 chocoladesoorten apart per zakje nog.

Joh. Je weet dat 11/11 de sint komt. Je weet ruim op voorhand dat dat op zondag valt dit jaar. Dar bestaat het fenomeen kalender/agenda voor. Je kleinkinderen/neefjes/nichtjes zijn niet vanacht plots spontaan uitgepoept als ze nu de leeftijd hebben om chocolade en snoepgoed te mogen.
Moet je dan echt op zondagochtend 10u nog staan zeuren dat anderen wel voorzienend waren en dat jij nu met de restjes zit?

Sushi gratis voor kinderen tot 11 jaar. Eten die sushi? Lusten die dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:33

Mijn neefje van 7 vind zalm lekker , die krijg je wel aan de sushi denk ik

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:47

xLes schreef:
Walgelijke reactie. Dat kind kan er niet aan doen dat hij met zo'n moeder opgescheept zit. Moet hij dan maar boeten voor dat domme wijf haar keuzes? Meen je dat nou echt?
Kind kan er inderdaad niets aan doen, maar via de moeder ga je daar zeker niets aan veranderen. Die weet al dat ze raar is en heeft daar schijt aan. Zo'n kind is vaak nog een stuk beter beïnvloedbaar, en heeft heel goed door wat de rest van de school/buurt/sportclub wel en niet normaal vindt. Andere kinderen laten dat namelijk heel duidelijk op meer en minder subtiele wijze merken.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:27

Dat heeft ie meestal ook goed door zónder erom gepest te moeten worden. Ik snap niet dat je iemand zoiets kunt toewensen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:32

Pesten tekent je hele leven en dat gun ik niemand. Ik vraag me daarnaast ook af hoe zichtbaar de borstvoeding geweest is totdat het artikel verscheen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:00

En daarbij: dat wij het niet normaal vinden wil niet zeggen dat het niet mag. Het is niet ongezond, het is geen mishandeling, het doet niemand kwaad... waarom in vredesnaam zou dit niet mogen?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:11

Tot zn 9e? Wat doet zo'n loedermoeder zo'n kind aan? Als zn vriendjes erachter komen is dat een recept voor plagerijen natuurlijk...

En wat doet ze dr eigen tieten aan? Krijg je daar niet ontzettende theezakjes van? :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:13

mairead schreef:
Tot zn 9e? Wat doet zo'n loedermoeder zo'n kind aan? Als zn vriendjes erachter komen is dat een recept voor plagerijen natuurlijk...

En wat doet ze dr eigen tieten aan? Krijg je daar niet ontzettende theezakjes van? :=

Maar dat moet ze toch zelf weten, of ze het waard vind om haar tieten theezakjes te laten worden. Vaak gaat het in dit soort gevallen af en toe een slokje, als kinderen overstuur zijn oid.

Ik vind echt dat je daar geen mening over hoeft te hebben. Haar lijf, haar kind, hun leven...

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:13

Vjestagirl schreef:
Ik vind echt dat je daar geen mening over hoeft te hebben. Haar lijf, haar kind, hun leven...

Moet zij ook idd lekker zelf weten. Maar voor mij is t ook wel een van de redenen om zelf geen kinderen te willen: ik wil geen vroeg uitgezakt lijf en allerlei kwalen die verband houden met zwangerschap en wat daarna nog komt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:16

Vjestagirl schreef:
Vaak gaat het in dit soort gevallen af en toe een slokje, als kinderen overstuur zijn oid.

Daar was toch roosvicé voor? :')

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:17

Palmera schreef:
Vjestagirl schreef:
Vaak gaat het in dit soort gevallen af en toe een slokje, als kinderen overstuur zijn oid.

Daar was toch roosvicé voor? :')

Hahah idd

Komt wel goed, schatje :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:19

Je hebt ook van die korte beentjes.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:20

"Komt wel goed, schatje"
*en schuift hangtiet over tafel*

:+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:23

Palmera schreef:
"Komt wel goed, schatje"
*en schuift hangtiet over tafel*

:+

"De witte motor!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:30

Ik zou het niet hoeven te zien, maar dat is haar zaak wat ze haar lijf aandoet. Dat kind mag je inderdaad niks verwijten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:56

Ik vraag me af of dat kind het als een melkfabriek blijft zien in de toekomst.

Ik heb tot een jaar borstvoeding gehad daarna niet meer ivm tanden.
Broer ook. Langer lijkte wel raar.

Ik zou het nooit willen borstvoeding helemaal na de verhalen van borstontsteking ect

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:58

Ik heb het al eerder verteld, maar een vriendin van mijn moeder gaf haar kinderen rustig tot een jaar of 8/9 nog borstvoeding. Dat deed ze ook rustig wanneer ze bij ons op visite was :=

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:01

Oh jongens....en ik kan me al zo storen aan kinderen van >2 jaar die nog met een speentje rondlopen.... Doet me denken aan Lysa Arryn van Game of Thrones. Dat was al onsmakelijk, maar het komt dus ook echt voor :r

Spoiler:
Ik heb het plaatje maar niet opgezocht :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:07

Ik snap ook niet dat je dat als kind van 8/9 jaar lekker vindt. Lauwe melk :r Ik vind gewone melk al smerig.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:20

Kijk als moeders dat besluiten, prima, zelf weten. Maar ik vind het ronduit onsmakelijk om dat in het bijzijn van anderen te doen. :r

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:33

Dat dus. Als een kind op de leeftijd komt dat het weet waar borsten eigenlijk voor bedoeld zijn*, dan is het te oud om ze ook nog af en toe als babyvoedingdispenser in het gezicht geduwd te krijgen.

*Promotiedoeleinden that is. Voor babyvoeding zijn de in de zoogperiode vergrote melkklieren voldoende. Permanent aanwezig vetweefsel, waaruit de borst voornamelijk bestaat en dat qua grootte en stevigheid perfect synchroon loopt met de leeftijd waarop de eigenaresse op haar vruchtbaarst is, heeft echt als voornaamste functie het aantrekken van partners.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:36

Haar theorie is dat een kind beter tegen ziekten beschermd is als het zo lang mogelijk moedermelk krijgt.