Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:59

Fenrir schreef:
Supervixen schreef:
Ben jij dan de enige vrouw waarbij vrouwenshirts niet mooi zitten?

Ze hebben een vorm, daar is alles dan ook mee gezegd.

Ik snap Germie hierin wel. Ik heb ook moeite met het vinden van passende shirts, jassen, etc. Niet al te kleine borsten en erg brede schouders - en wel een slanke taille. Dus in feite is alles niet "zandloper" genoeg. Het verschil tussen mijn taille en de rest daarboven is zo'n 3-4 maten.
Met als gevolg dat ook getailleerde vrouwenshirts of veel te krap zitten, of model vuilniszak zijn wil mijn bovenlijf er in passen.
Draag dan wel weinig herenshirts (ik ben namelijk klein, dus die zijn sowieso al snel te groot) maar die passen over het algemeen goed (alleen kleed het wel minder af, natuurlijk :D )

Ik heb dat ook, maar herenshirts zorgen juist dat je net een blok beton op stokjes bent. Ik draag ze ook hoor, thuis, niet als ik denk dat ik er enigszins leuk uit zie.

De meeste herenshirts vind ik ook niet eens mooi bij mannen, want ook bij hun zijn het vormloze dingen die niks voor je figuur doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:00

Anoniem schreef:
Germie je mannenshirt is trouwens wel degelijk te groot. De naad van de mouwen valt op de foto over je schouder heen. (En flink ook)

Ik bega vandaag ook een modeblunder waarschijnlijk. Net zwart jurkje en wit/rode platte sneakers/gympen/hoe je het ook wil noemen. Maarja, beter dan mn nek breken op hakken.

Ik vind hem perfect zo. Anders trekt het. Dus perfect zo. Zo hoort het bij mij. En ik ben er erg blij mee en trots op. Meest gave shirt nu in mijn garderobe. Geen blunder dus. Gewoon een mazzeltreffer. En dat mag soms. Misschien koop ik er nog 1. Ben er zo blij mee. Vanaf een foto in een hoek met een rugzak en arm gestrekt kun je de maat ook niet zien. Het past echt goed hoor. Echt waar. 60000%. Maat kleiner trekt. En is vooral tekort.

Hakken loop ik nooit op. Als dat gezond was waren we er wel mee geboren denk ik. Idd sneakers of sandalen.
Laatst bijgewerkt door germie op 21-06-17 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:01

K heb er juist gisteren 2 par sketchers gekocht. Sandalen en gewone. Ben niet voor hevige kleuren, gelukkig heb je er ook in t zwart en grijs.
Zijn trouwens de enige schoenen waar ik geen zweetvoeten in krijg en ik zonder sokken kan dragen.

Die felroze en derg vind ik afschuwelijk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:02

Anoniem schreef:
Nee, maar als je het over modeblunders hebt: niet passende kleding.

Dat heeft trouwens niets te maken met styling, maar het shirt is te groot voor haar. :+ als je dan verkondigt dat je het wel past.. vriend heeft maatkleding gemaakt en ik heb zelf ook een moeilijke maat, vandaar dat ik zo op schouders let :+

Rare vraag misschien, maar hoe moet je dan wel zorgen dat kleding nergens aansluit bij je lichaamsvorm maar er los omheen valt, zonder dat die kleding te groot is? Islamitische gewaden met zo'n vormeloze jas eroverheen daargelaten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:04

Mijn shirt is echt niet te groot. Het is een recht shirt. Maat kleiner trekt. En is te kort. Zelfs over maten valt dus te twisten. Maar ik loop er zo modieus bij en voelt goed. Het is gewoon een uniskeks shirt en niet voorgevormd. Die horen zo. Mijn model dus. Mijn smaak. Ik ga niet nog eenfoto plaatsen dat ie echt goed past. Ik weet dat het zo is en moet je maar geloven. De foto is een snelle selfie geweest. Geen maatoordeel over mogelijk. Maat is absoluut goed.

Je vindt het mooi zoals ik, of niets. Prima.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:11

Je moet ook gewoon dragen waar jij je lekker in voelt, germie. Dikke schijt aan iedereen, zou ik zeggen. Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden. Het is maar een mening van een ander en wees blij: anders zouden we allemaal eenhapsworsten zijn. :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 09:16

germie schreef:
Mijn shirt is echt niet te groot. Het is een recht shirt. Maat kleiner trekt. En is te kort. Zelfs over maten valt dus te twisten. Maar ik loop er zo modieus bij en voelt goed. Het is gewoon een uniskeks shirt en niet voorgevormd. Die horen zo. Mijn model dus. Mijn smaak. Ik ga niet nog eenfoto plaatsen dat ie echt goed past. Ik weet dat het zo is en moet je maar geloven. De foto is een snelle selfie geweest. Geen maatoordeel over mogelijk. Maat is absoluut goed.

Je vindt het mooi zoals ik, of niets. Prima.

Nu is het wel duidelijk dat je er zo in staat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:19

oomens schreef:
Anoniem schreef:
Nee, maar als je het over modeblunders hebt: niet passende kleding.

Dat heeft trouwens niets te maken met styling, maar het shirt is te groot voor haar. :+ als je dan verkondigt dat je het wel past.. vriend heeft maatkleding gemaakt en ik heb zelf ook een moeilijke maat, vandaar dat ik zo op schouders let :+

Rare vraag misschien, maar hoe moet je dan wel zorgen dat kleding nergens aansluit bij je lichaamsvorm maar er los omheen valt, zonder dat die kleding te groot is? Islamitische gewaden met zo'n vormeloze jas eroverheen daargelaten.

Gaat niet om het aansluiten, maar om de manier waarop het shirt gesneden is en de mouwlengte/verhouding. Mannen zijn (duh) anders gebouwd dan vrouwen en daar zijn de shirts ook naar. Dus de naad van de mouw (dus waar de mouw op het shirt gestikt is) hoort niet ver over je schouder heen te vallen; dan is het shirt te groot. Net als dat hij niet vlak tegen je nek aan moet zitten, want dan istie dus te klein en gaat ie trekken en ongemakkelijk strak zitten.

Dat is wel lastig ja, als je bredere schouders als vrouw zijnde hebt of, zoals ik, extreem smalle schouders hebt waarbij een XS nog over de schouder heen valt en dan kom je dus (helaas) vaak bij maatwerk kijken.

Maar bij het shirt van Germie bijvoorbeeld, daar zit de naad ver over de schouder heen, waardoor het onder de oksel ook te laag hangt. Vergelijk met het winkelen maar eens een goed passende maat en een maat groter met elkaar en kijk dan vooral waar de naad van de mouw zit, dan valt dat verschil goed op.

Was ook niet lelijk bedoeld, maar het viel me enorm op bij Germie, ook omdat ze zo hard roept dat het mannenshirt haar past. Het zit misschien lekker, maar correct passen doet het niet :+
Maar ik heb misschien al te lang een relatie met m'n vriend dat ik zo op schouders let :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-17 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:20

Ik draag ook mannenkleding hoor, oude shirts/ blouses/ truien van mn vriend die hij niet meer past neem ik zo in gebruik! :D

Shirts als paardenshirts/ verfkleding, truien net zo en thuis op de bank, blouses met een hemdje eronder dan wel open of juist op de buik dicht geknoopt a la jaren 90 was het? :D
Wel casual/ thuis niet naar het werk of iets anders netters :')

Heb er wel een foto van geloof ik ook :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-17 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:20

Nog een modeblunder van mij trouwens; net jurkje, dan die platte schoenen eronder en een felfelfelroze sporttas. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:22

Maar als het goed past wil het helemaal niet zeggen dat het lekker zit..
want als ik iets heb wat past, dus bovenop schouders en onder oksel, dan gaat t vaak trekken. Omdat de gemiddelde dame waarschijnlijk geen uitmestveegschepopzadel-armen heeft...
Of als ie op de schouders past, trekt ie om mn middel, das ook geen porum..

Oh ja, maatwerk, dat schrijf je ook :j voor een t shirt vind ik dat een beetje overdreven :')
ik zou zelf wel kleding willen maken :j :)

Anoniem

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:25

Cer, ja gelukkig is m'n vriend handig met de naaimachine en kan hij zelf m'n kleding aanpassen... en daarnaast wil de droger hier nog wel eens net die CM oplossen. Vaak ook niet en kom ik alsnog op de duurdere merken uit omdat die uiteindelijk wel goed passen, afhankelijk van waarvoor ze hun lijn ontwerpen (waterpolo'ers of tengere sprietjes) :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:25

Berdien schreef:
Ik ben ruim 1.80m, absoluut niet tenger gebouwd (ook brede schouders) en ik koop _nooit_ kleding op de mannenafdeling. En toch weet ik altijd passende kleding te vinden, zonder daar een godsvermogen voor te betalen. Genoeg merken die lengtemaat 34/36 hebben qua spijkerbroek en waar je voor een paar tientjes een broek hebt.

Same :j Ik ben ook iets van 1.80 en kan gewoon prima kleren kopen bij de H&M ofzo hoor, broeken zijn altijd wel lang genoeg. Online hebben ze ook lengtematen :) En noem de high waisted broeken maar lage heupbroeken :=
Shirts pas ik ook altijd, van H&M pas ik vaak zelfs prima in een M :j

Op de middelbare droeg ik ook altijd herenshirts omdat ik me kapot schaamde voor m'n eigen lichaam, later ben ik in gaan zien dat vrouwenshirts écht mooier staan vanwege de vorm.

Maar iedereen moet zeker lekker dragen waar hij of zij zich goed bij voelt :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:28

Afbeelding

Heb laatst ook sketches gekocht en ja, die draag ik heerlijk onder een zomerjurkje. Maakt het wat sportiever en minder oubollig. Daarbij krijg ik van iets tussen mijn tenen pijn tussen mijn tenen, heb ik al lange benen en hakken niet nodig.

Met kleding vind ik iets heel erg persoonsgebonden. Wat bij de een niet staat en een blunder is kan bij een ander prachtig staan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:32

germie schreef:
[ Afbeelding ]

Mijn beroemde herenshirt. In de hitte uurtje wandelen. Met wandelsandalen. Nu niet allemaal dezelfde kopen. :D
Met mijn gave bril die meekleurt. Eigenlijk een miskoop, maar ben er toch erg blij mee. Ophet werk lachen ze wel eens om de bruine glazen, maar na 3 minuten zijn ze weer normaal. Heerlijk met dit weer. Misschien dat ik nooit meer anders koop.

Nu graag meer fotos van anderen.

Dit is dus precies wat ik bedoelde met dat ik de hals van een mannenshirt niet mooi vind. Die zitten altijd hoog en ik vind dat niet mooi. Dat verschilt wel degelijk met de meeste vrouwenshirts welke een grotere en ruimere hals hebben.

Ik zeg overigens continu ik vind en maak er geen feit van dus je hoeft niet te zeggen dat het absoluut niet zo is wat ik zeg, het is een mening. ;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:32

Warboel schreef:
Berdien schreef:
Ik ben ruim 1.80m, absoluut niet tenger gebouwd (ook brede schouders) en ik koop _nooit_ kleding op de mannenafdeling. En toch weet ik altijd passende kleding te vinden, zonder daar een godsvermogen voor te betalen. Genoeg merken die lengtemaat 34/36 hebben qua spijkerbroek en waar je voor een paar tientjes een broek hebt.

Same :j Ik ben ook iets van 1.80 en kan gewoon prima kleren kopen bij de H&M ofzo hoor, broeken zijn altijd wel lang genoeg. Online hebben ze ook lengtematen :) En noem de high waisted broeken maar lage heupbroeken :=
Shirts pas ik ook altijd, van H&M pas ik vaak zelfs prima in een M :j

Op de middelbare droeg ik ook altijd herenshirts omdat ik me kapot schaamde voor m'n eigen lichaam, later ben ik in gaan zien dat vrouwenshirts écht mooier staan vanwege de vorm.

Maar iedereen moet zeker lekker dragen waar hij of zij zich goed bij voelt :j

Ja 1.80 en maat S maar ook weinig problemen met broeken.
Only en H en M zijn niet duur. Bovenkleding gaat ook prima terwijl ik sportief gebouwd ben. Bredere schouders erg smalle taille.
Zeker nu de mode iets ruimer is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:33

Oh Gast3289 geniaal zeg!! Ik zie ook wel eens bijv 2 kledingstukken die heel goed samen zouden kunnen, maar wat de designers niet zo bedacht hebben voor wat voor reden dan ook.. (bijv onderkant ene jurkje bij bovenkant ander jurkje). Als je dat dan aan elkaar kan plakken heb je echt wat unieks..

Overigens vind ik het meeste wat je op de catwalks ziet, modeblunders :') :=
En uiteraard draagt iedereen wat ie zelf wil, dat is hier al regelmatig gezegd... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:35

Ja dat is wel makkelijk als nood echt aan de man is Cer. Nou moet ie er wel tijd voor hebben en daar ontbreekt het nog wel eens aan, dus ik ben vooral heel kritisch op wat ik koop :+

Kreeg net de opmerking in de tram dat mn voorgevel te klein is voor het jurkje wat ik aan heb. Bedankt voor de info, ter kennisgeving aangenomen. :') de modeblunders stapelen zich op vandaag bij me :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:38

En ik vindhet wel perfect passen. Zoals jij het beschrijft is het te klein. Dat zit niet fijn.
Dus schrijf niet dat ik te grote kleding draag, dat is echt niet zo. Het is en blijft een mening. Voor mijn lichaam isdit passend. Niet te groot. Te groot is als je er in verzuipt. Maar maat kleiner gaat niet. Dus past echt. Echt waar. Ik heb brede schouders. En wil niet te korte mouwen. Dus koop ik passend voor mijn lijf. Een ander kan weer met een ander lichaam het anders passend hebben. Maar bij mij is dit passend. Amen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:39

Sophie_Wind schreef:
Tegenwoordig bevat bijna alles een stofje waar een tumor mee opgewekt kan worden, soms wordt het dan gewoon zo overdreven. Sorry off-topic

Dat je huidkanker kan krijgen van onbeschermd zonnen is gewoon bewezen en ik dacht toch algemeen bekend...
Mijn schoonmoeder is er iig het levende bewijs van (vroeger werd er allemaal nog niet zoveel aandacht aan besteedt)
Om daar dan lacherig over te gaan doen en het als modeblunder te bestempelen... nee... ook niet als je 13 bent...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:40

Nicje87 schreef:
[ [url=m/xZkNAC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb laatst ook sketches gekocht en ja, die draag ik heerlijk onder een zomerjurkje. Maakt het wat sportiever en minder oubollig. Daarbij krijg ik van iets tussen mijn tenen pijn tussen mijn tenen, heb ik al lange benen en hakken niet nodig.

Met kleding vind ik iets heel erg persoonsgebonden. Wat bij de een niet staat en een blunder is kan bij een ander prachtig staan.

Die zijn leuk!
Ik heb knalroze skechers. :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:41

Cer schreef:
ze lopen fantastisch <3 maar met warm weer krijg je zweetkakkers...
Dus toch maar Teva's, of Tevla's of wat was het... :')

Ik las hier iets over iemand die had groen met roze skechers, ofzoiets.. dus *-:)

http://www.nl.skechers.com/nl/style/120 ... bloom/pkmt
Deze! :D
Ze lopen heerlijk! De een vindt ze verschrikkelijk, de ander geweldig en ik word er gewoon heel vrolijk van en denk lalalalaalaaaaaaa
Ik hou gewoon van gekke kleurtjes schoenen. Onder saaie zwarte werkkleding (broek, shirtje of bloesje, Colbert) trek ik rustig knalroze of paarse pumps aan, met dan verder in diezelfde kleur alleen lipstick of een sjaaltje of een eyeliner ofzo.

Anoniem

germie schreef:
En ik vindhet wel perfect passen. Zoals jij het beschrijft is het te klein. Dat zit niet fijn.
Dus schrijf niet dat ik te grote kleding draag, dat is echt niet zo. Het is en blijft een mening. Voor mijn lichaam isdit passend. Niet te groot. Te groot is als je er in verzuipt. Maar maat kleiner gaat niet. Dus past echt. Echt waar. Ik heb brede schouders. En wil niet te korte mouwen. Dus koop ik passend voor mijn lijf. Een ander kan weer met een ander lichaam het anders passend hebben. Maar bij mij is dit passend. Amen.

Zucht, jij vínd het passen ja. Dat maakt niet dat wat ik omschrijf te klein ís. Verschil tussen een mening en een feit. Jij vínd het blijkbaar niet lekker zitten, dát is wat anders.

'Amen'.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-17 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Germie zo'n shirt als jij draagt op die foto vind ik dus volkomen vormeloos (en ja, ook te groot).
Maar gezien het feit dat jij enkel mannen- en unisexkleding draagt vermoed ik niet dat jij de intentie hebt er echt vrouwelijk uit te zien?
Eveneens prima uiteraard, maar in dat geval is jouw kledingkeuze denk ik niet echt te vergelijken met die van de gemiddelde vrouw die er wel vrouwelijk uit wil zien.

LadyMadonna

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:44

Dat vrouwelijke vind ik nog best lastig... ik ben de laatste jaren best aangekomen en heb nu best een buikje, en dan de juiste shirtjes en vooral jurkjes zonder dat ik 3 mnd zwanger lijk.... tja...