Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:19

Meldcode rendac paard 51, veulen 52 en pony 53. Staat gewoon op de site overigens.

Ophalen zullen ze wel doen morgen, bij een foute meldcode kun je een andere factuur ontvangen. Maar dat zie je dan wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:21

Froukje schreef:
Meldcode rendac paard 51, veulen 52 en pony 53. Staat gewoon op de site overigens.

Ophalen zullen ze wel doen morgen, bij een foute meldcode kun je een andere factuur ontvangen. Maar dat zie je dan wel.

Raar, want hij heeft nu meldcode 44 gepakt. Daar eindigde de tweede code op het formulier op. En dat was ook een paard (2014). Heb gegoogled, kwam er echt niet uit op de site.
Ik had zelf verwacht dat de meldcode vooral belangrijk is vanwege de grootte van het dier, zodat er automatisch wordt gekoppeld aan een route waarvan het nog in de auto past.

xxwienekexx schreef:
Oh wat balen zeg sterkte, ik hoop dat de Rendac op maandag gewoon langs komt.. is er geen veearts/kennis van je die eventueel wel zo'n gaatje/snede zou kunnen en willen maken, just in case?

Veearts is een optie, ik kijk morgenmiddag wel even hoe het lijkt. Eigenaar zal anders morgenvroeg Rendac nog wel bellen hoor.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:25

Komt vast helemaal goed :) Maar snap dat je je zorgen maakt :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:27

Je moet op de site even de tarievenkaart pakken. Daar staan de meldcodes ook op.

Meldcode 44 bestaat overigens niet. Zou voor de zekerheid morgenochtend nog even bellen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:29

Hmmm... dat wordt dan nog even een belletje naar de eigenaar straks... :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:30

Of gewoon nog een keer de melding doen met de juiste code. Dan komen ze zeker weten langs :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:35

Froukje schreef:
Of gewoon nog een keer de melding doen met de juiste code. Dan komen ze zeker weten langs :j

Nouja, hij belt morgenvroeg sowieso.
Want er is natuurlijk wel een melding geaccepteerd door de centrale, op een niet bestaande meldcode. En er wordt wel aangegeven dat het paspoort naar de desbetreffende instantie moet. In de tarievenlijst zie ik geen enkel ander dier dat een paspoort behoort te hebben. Althans, voor zover ik weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:41

Ik heb het paspoort van mijn overleden merrie gewoon mogen houden hoor, door niemand om gevraagd..
Ook met temperaturen van c.a. 10 graden zwelt zo'n lichaam in no-time op btw.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:43

Shanna schreef:
Ik heb het paspoort van mijn overleden merrie gewoon mogen houden hoor, door niemand om gevraagd..
Ook met temperaturen van c.a. 10 graden zwelt zo'n lichaam in no-time op btw.

Het is ook maar een melding, maar ik bedoel meer te zeggen dat er kennelijk wel iets paard-achtigs aan code 44 hangt. Apparaat begon ook over het chipnummer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:58

Code kan ik eventueel straks even voor je opzoeken. Ik dacht dat 44 kalveren was maar weet ik niet zeker!

Waarom denk je dat t niet goed is gegaan?
Kreeg je op het laatst een vrouwenstem die zei wij danken u voor deze melding? Dan is het goed.

En rendac haalt op maandag gewoon op.

Zo heel snel ploft het niet uit elkaar. Het gaat wel opzetten maar ik heb ooit eens een koe 3 dagen aan de weg zien liggen en die plofte met ophalen gelukkig niet uit elkaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:59

amoj schreef:
Code kan ik eventueel straks even voor je opzoeken. Ik dacht dat 44 kalveren was maar weet ik niet zeker!

Waarom denk je dat t niet goed is gegaan?
Kreeg je op het laatst een vrouwenstem die zei wij danken u voor deze melding? Dan is het goed.

En rendac haalt op maandag gewoon op.

Zo heel snel ploft het niet uit elkaar. Het gaat wel opzetten maar ik heb ooit eens een koe 3 dagen aan de weg zien liggen en die plofte met ophalen gelukkig niet uit elkaar.

Ja die stem kregen we inderdaad :j En dan weer zo'n verhaal van hoe ik het 'gesprek' moest beëindigen.

Op de tarievenlijst staat geen 44, ben wel heel benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:02

Oké dan is het goed gegaan, als t niet goed gaat word je teruggestuurd naar het hoofdmenu.

Op m'n werk hangt een lijst met alle meldcodes, ik ga straks eens even kijken of hij daar op staat!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:07

44 staat niet op de lijst van 2017 :n Kun je wel gaan kijken, maar dat heeft weinig zin.

Als ie er wel op staat heb je een hele oude lijst hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:16

Is een oude lijst, weet ook niet of ie er wel of niet op staat...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:20

Kan zijn dat dat de oude lijst was, en dat daarmee gebeld is maar ze eventueel gewoon opnemen waar het over gaat en dan die code aanpassen. Als ze weten dat het over een paarsachtige gaat bv.
Alvast, dat komt normaal in orde als ze de juiste respons gaven loopt er weinig mis.

Zij mogen ook niet te lang wachten met ophalen, anders werkt dat voor hen ook moeilijker.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:55

KittyDylan schreef:
Wat gebeurd er als je bij een IJskraam alleen om een hoorntje vraagt?

Meestal betaal je per bolletje ijs toch? Maar als iemand dat vraagt, krijg je die dan ook gratis?

_O-

Die krijg je bij ons gewoon :j Gebeurt vaak zat dat mensen dat vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:13

Waarom zou je alleen een hoorntje vragen :?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:21

Daar heb ik dan weer geen idee van := Er is ook een man en die bestelt standaard een bakje met 10 porties spikkels en verder niets.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 07:51

Waarom zetten ze op verpakkingen altijd houdbaar tot en dan de datum heel ergens anders? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:53

Alleen een hoorntje wordt vaak voor kleine kindjes gekocht, ouders/ verzorgers scheppen dan met een lepeltje van hun eigen ijsje wat in het lege koekje, is een stuk minder geklieder en goedkoper dan een kinderijsje (die vaak voor de echte kleintjes van 1 of 2 jaar toch nog te groot zijn). Ik moest de goedkoopste versie vroeger voor 10 cent verkopen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:13

Is het tegenwoordig normaal dat ouders vragen of je geld/cadeaubonnen willen geven als een 4 jarige jarig is? Die hebben toch geen besef van geldwaarde en willen iets uitpakken? >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:02

Mijn dochtertje wordt 6 dit jaar en vraagt nu voor het eerst cadeaukaarten of geld. Ze heeft dat bij een vriendinnetje gezien die daardoor iets veel duurders kon uitzoeken, en ze heeft dr zinnen op een fietsje voor babyborn gezet. Maar bij 4 wist ze nog niet eens dat dat kon, toen waren alle cadeautjes welkom! Op 5 kreeg ze dr eerste cadeaukaart en ook toen wist ze niet wat ze er mee moest..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:07

Shanna schreef:
Mijn dochtertje wordt 6 dit jaar en vraagt nu voor het eerst cadeaukaarten of geld. Ze heeft dat bij een vriendinnetje gezien die daardoor iets veel duurders kon uitzoeken, en ze heeft dr zinnen op een fietsje voor babyborn gezet. Maar bij 4 wist ze nog niet eens dat dat kon, toen waren alle cadeautjes welkom! Op 5 kreeg ze dr eerste cadeaukaart en ook toen wist ze niet wat ze er mee moest..

Ik heb het eerder gezien toen hun zoontje 5 werd, hij vroeg ook geld maar kreeg van sommige toch een cadeautje omdat ze geld geven een beetje onpersoonlijk vonden voor een 5 jarige. Vervolgens stond ie dus in de gang te huilen want sommige hadden geen cadeautjes mee :( Ouders boos op iedereen met cadeautjes, want hij vroeg geld. Heel apart, had dit nog nooit meegemaakt op een verjaardag :P En nu gaat dus weer hetzelfde gebeuren :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:23

Waarom moet je altijd binnen uur nadat je gepoept hebt alsnog plassen? Hebben veel mensen last van.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:25

_Anke schreef:
Waarom zetten ze op verpakkingen altijd houdbaar tot en dan de datum heel ergens anders? :')

En dan staat er zie onderkant. Waar je het dan niet kan vinden omdat het ergens in het midden aan de zijkant staat. :+