Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:05

-knip-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:06

Koper schreef:
Wat is dit een heerlijk topic :))

Dingen waar ik mij aan erger in het ov:

- mensen met een rugzak. Van die mensen die vergeten dat ze die rugzak op hun rug hebben en daardoor niet in de gaten hebben dat ze met dat ding door alles en iedereen heen raggen.

- wietlucht in de trein

- luidruchtige mensen in de stiltecoupe

- Kinderen in het ov.

- dagjesmensen die in de spits mee reizen en een hels kabaal maken. Sterf, dagjesmensen. En schoolreisjes. Zo in mei was het altijd raak: ik heb een paar jaar in Amsterdam gestudeerd en vooral in mei had je dan een paar keer per week een schoolreisje in je trein.

- mensen die al lang voordat de trein/metro stopt op de deuropenknop staan te rammen

- mensen die naast de deuropenknop staan en geen vin verroeren als de trein eenmaal naast het perron staat.

- Lijn 43 tussen Apeldoorn en Arnhem

dit, min lijn 43 en + kinderen die t normaal vinden om op t spoor te spelen en over t spoor te springen waardoor de trein vertraging oploopt

mie123gie

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:09

Ik ben echt schuldig aan onhading zijn met mijn tas. Vooral als ik mijn enorme camera tas mee heb ram ik nog wel eens perongeluk mensen.

Wiet lucht maakt mij dan weer niks uit, ik kom vaak in Amsterdam dus ik ben er aan gewend haha.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:12

Ja in Amsterdam zelf is het ook niet zo erg. Als je op straat loopt en het ruikt naar wiet heb je in elk geval nog daarbij redelijk wat frisse lucht. Maar blowende gasten in de trein vind ik niet echt wat.

Nog een ergernis: de verregaande overzichtelijkheid (not) van waar welke trein vertrekt op Almere hoofdstation. Sowieso Almere. Die vreselijke glazen hokken waar je moet inchecken. Ik vind het altijd net of je in een slechte boevenfilm bent beland.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:21

Ik heb dan weer een hekel aan mensen die er geen rekening mee houden dat je een rugzak bij hebt :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:23

Die andere mensen hebben er toch niet voor gekozen dat jij die rugzak bij je hebt? En als jij langs mij loopt en je ineens omdraait en daarmee die rugzak door mijn gezicht raust. Reken maar dat ik dan niet heel subtiel tegen je doe.

Ook vervelend maar bovenal hilarisch: berichten die in het Engels, Duits en/of Frans worden opgeroepen op de stations of in de internationale treinen en die gewoon nauwelijks verstaanbaar en/of lachwekkend zijn vanwege het gebrek aan vaardigheid in de betreffende taal/talen bij de omroeper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:28

Ben altijd bang dat er iets uitgejat word , ik til hem aan zijn lusje door de trein :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:34

Rebecca schreef:
Ben altijd bang dat er iets uitgejat word , ik til hem aan zijn lusje door de trein :P

Precies :j

O, nog een mooie. Die ENE uitcheckpaal voor een heel perron, vaak twee treinen tegelijk, forenzen. Only in Zaandam.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:43

Koper schreef:
Die andere mensen hebben er toch niet voor gekozen dat jij die rugzak bij je hebt? En als jij langs mij loopt en je ineens omdraait en daarmee die rugzak door mijn gezicht raust. Reken maar dat ik dan niet heel subtiel tegen je doe.

Ook vervelend maar bovenal hilarisch: berichten die in het Engels, Duits en/of Frans worden opgeroepen op de stations of in de internationale treinen en die gewoon nauwelijks verstaanbaar en/of lachwekkend zijn vanwege het gebrek aan vaardigheid in de betreffende taal/talen bij de omroeper.

Ik heb er toch ook niet voor gekozen dat anderen hun eten/kind/fiets/laptop/lange benen/whatever hebben meegenomen wat voor mij misschien hinderlijk is? Het is het openbaar(!) vervoer, dan moet je maar een beetje rekening met elkaar houden.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:48

Knudd schreef:
Ik heb een bloedhekel aan mensen die mandarijnen of sinaasappels in het OV eten, man, wat stinkt dat. En al zit je 10 meter verderop, nog ruik je het 8)7

Oehh ik vind dat juist heel erg lekker ruiken!!

Maar ik kan me niet echt ergeren aan eten in de trein. Als je het maar netjes doet. Ik hou niet zo van gesmak, maar moet zeggen dat ik tot nu toe alleen nog maar netjes etende mensen ben tegengekomen.

Waar ik me aan erger is als mensen al de trein instappen terwijl ik en veel anderen er nog uit moeten. Eerst mensen eruit en DAN pas zelf erin. Maar daar zeg ik ook wat van of ik "beuk"ze omver. (Niet zo erg dat ze zouden vallen ofzo hoor)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:55

snuffie123 schreef:
Knudd schreef:
Ik heb een bloedhekel aan mensen die mandarijnen of sinaasappels in het OV eten, man, wat stinkt dat. En al zit je 10 meter verderop, nog ruik je het 8)7

Oehh ik vind dat juist heel erg lekker ruiken!!

Maar ik kan me niet echt ergeren aan eten in de trein. Als je het maar netjes doet. Ik hou niet zo van gesmak, maar moet zeggen dat ik tot nu toe alleen nog maar netjes etende mensen ben tegengekomen.

Waar ik me aan erger is als mensen al de trein instappen terwijl ik en veel anderen er nog uit moeten. Eerst mensen eruit en DAN pas zelf erin. Maar daar zeg ik ook wat van of ik "beuk"ze omver. (Niet zo erg dat ze zouden vallen ofzo hoor)

same, manderijnen ruiken teminste lekker fris.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:04

hebben jullie nog nooit komkommer gebakken/geroosterd ol de barbecue? zo niet, ook vooral niet doen !

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:04

Iejoorr schreef:
Ik snap wat je bedoeld. Hetzelfde als wanneer je courgette warm maakt, maar dan komkommer, snap je :')
Of gewoon warme komkommer, maar dat is meer omdat ik de structuur daarvan heel smerig vind _O-

jaa dit dus ! haha

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:08

Als ik een mandarijn ruik dan wil ik ooook :9

Maar lompe mensen zijn sowieso irritant. Of ze nou een rugzak hebben, een vouwfiets of lange benen := Echt, ik loop nu een half jaar met krukken na een operatie aan m'n hielbot en achillespees en hóe vaak er al niet een kruk onder me uit geschopt is door mensen die zó dicht langs je lopen/rennen en gewoon niet een beetje opletten.. Ik loop al zoveel mogelijk aan de kant zodat ik niemand in de weg strompel maar toch.
Van de week nog iemand. Ik liep naar het brede poortje en die vrouw rende nog even snel langs me om voor te gaan, die schopte zo finaal m'n kruk onder me vandaan.
Ik kan opzich wel redelijk op m'n slechte voet staan, maar je zal maar een gebroken been hebben en het niet mogen belasten. En dan reis ik al op de rustige momenten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:09

Stekels aan je krukken , als ze er langs rennen dat ze hun benen open hebben :P (nee stout [naam])

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:12

its_daantjee schreef:
hebben jullie nog nooit komkommer gebakken/geroosterd ol de barbecue? zo niet, ook vooral niet doen !

wie roosterd zijn komkommer nou op een bbq

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 01:10

De geur van manderijn vind ik verschrikkelijk, daar kan ik echt niet tegen, maar dat is niet het probleem van mijn mede ov-reizigers.
Er zijn zat dingen waar ik niet tegen kan, rooklucht, de geur van pindakaas, mensen die luidruchtig praten etc. Maar mensen kunnen niet altijd rekening met mij houden, dat ik mandarijnen vind stinken betekent niet dat niemand meer mandarijnen mag eten. Hetzelfde geldt voor pindakaas. We kunnen nu eenmaal niet altijd rekening met elkaar houden.

Waar ik me overigens wel aan kan ergeren zijn mensen die bellen in de trein. Dat vind ik op zich al vervelend, omdat je tijdens het bellen standaard veel harder praat dan bij een normaal gesprek, maar er zijn ook nog van die mensen die het geluid van hun telefoon zo hard hebben staan dat ik het hele gesprek kan horen terwijl ik tien meter verder zit/sta. :roll:

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:39

Desiree_2001 schreef:
De geur van manderijn vind ik verschrikkelijk, daar kan ik echt niet tegen, maar dat is niet het probleem van mijn mede ov-reizigers.
Er zijn zat dingen waar ik niet tegen kan, rooklucht, de geur van pindakaas, mensen die luidruchtig praten etc. Maar mensen kunnen niet altijd rekening met mij houden, dat ik mandarijnen vind stinken betekent niet dat niemand meer mandarijnen mag eten. Hetzelfde geldt voor pindakaas. We kunnen nu eenmaal niet altijd rekening met elkaar houden.

Waar ik me overigens wel aan kan ergeren zijn mensen die bellen in de trein. Dat vind ik op zich al vervelend, omdat je tijdens het bellen standaard veel harder praat dan bij een normaal gesprek, maar er zijn ook nog van die mensen die het geluid van hun telefoon zo hard hebben staan dat ik het hele gesprek kan horen terwijl ik tien meter verder zit/sta. :roll:

Dit is heel irritant ja! Vooral ,en dit is niet racistisch bedoeld, buitenlandse vrouwen (negerinnen) die schreeuwen en maken daarbij altijd allemaal bewegingen met hun handen dat je echt moet oppassen als je er langs zit in de bus.. Zo erg zelfs dat soms de buschauffeur er iets van zegt.

Ook laatst een vrouw die in de trein allemaal Arabische liedjes ging luisteren zonder oortjes -O-

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:52

LiannePuthzy schreef:
its_daantjee schreef:

wie roosterd zijn komkommer nou op een bbq

mijn opa :')

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:09

LisannePruts schreef:
Desiree_2001 schreef:

Dit is heel irritant ja! Vooral ,en dit is niet racistisch bedoeld, buitenlandse vrouwen (negerinnen) die schreeuwen en maken daarbij altijd allemaal bewegingen met hun handen dat je echt moet oppassen als je er langs zit in de bus.. Zo erg zelfs dat soms de buschauffeur er iets van zegt.

Ook laatst een vrouw die in de trein allemaal Arabische liedjes ging luisteren zonder oortjes -O-

Ja, inderdaad! Heel vervelend als mensen gaan lopen zwaaien met hun armen, dat zie ik ook wel eens en dan moet je inderdaad oppassen. :')
Echt verschrikkelijk, van die mensen die geen oortjes/koptelefoon gebruiken! Of van die mensen die wel oortjes gebruiken, maar de muziek dan zo hard zetten dat ik het nog kan horen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:24

Jaa inderdaad, vaak ook op de luidspreker en dan in de telefoon schreeuwen! :\

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:00

Flying_Angel schreef:

Ik vraag me echt af waarom mensen dat doen, dat is toch ook niet prettig voor degene met wie deze persoon aan het bellen is? Ik zou het niet op prijs stellen als iemand over de telefoon in mijn oor aan het gillen is. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:03

Desiree_2001 schreef:
Flying_Angel schreef:

Ik vraag me echt af waarom mensen dat doen, dat is toch ook niet prettig voor degene met wie deze persoon aan het bellen is? Ik zou het niet op prijs stellen als iemand over de telefoon in mijn oor aan het gillen is. :=

Ik zou het ook niet zo cool vinden dat hetgeen wat ik vertel aan iemand in de hele coupe te horen is door die luidspreker :+

Maar sommige mensen hebben geloof ik niet door dat ze door de telefoon hard praten. Bij mijn moeder bv gaat het spreekvolume ineens een heel stuk omhoog als ze aan de telefoon is :') snap niet waarom :P ik zet dan gewoon het geluid van mn telefoon wat zachter als zij belt.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:09

Het is inderdaad zo dat mensen aan de telefoon over het algemeen vele malen harder praten dan normaal, maar sommige mensen zien blijkbaar niet in dat als je je telefoon op standje 100 zet, iedereen het volledige gesprek kan horen, ook wat de andere persoon zegt :+

Ik zou het ook niet echt fijn vinden als de hele trein weet waar ik over praat nee :')

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:14

Als er íets stinkt is het wel lieveheerstbeestjes. Moet je eens aan je vinger ruiken als er net eentje op heeft gezeten, of een kledingstuk in je kledingkast als er eentje heeft overnacht. Bah.

Ik wist trouwens niet dat komkommer een geur had. :+