Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:49

SuzanH schreef:
Vjestagirl schreef:
Há, ik heb er ook een van de jumbo.

Vorige week een doos beschimmelde aardbeien gevonden, dus aan een medewerker gegeven, die (nadat ik erom vroeg) keurig mijn naam opschreef en een tas boodschappen voor me klaar ging maken die k zo mee kon nemen bij de servicebalie.

Vandaag: weer n doos aardbeien, weer schimmel. Dus ik t aan n medewerker gegeven, die schreef mijn naam op en ik ging verder met boodschappen doen. Ik kom daarna bij de servicebalie: geen tas klaargezet. Meisje belt naar de groente afdeling, en er komt een knul aan, die me uit begint te leggen dat ik deze doos aardbeien volgens zijn medewerker tussen de sla had gelegd ( :o? ) en als ik gebruik wil maken van deze 'zekerheid' dat ik dan wel een doos aardbeien moet kopen want anders gaan mensen er misbruik van maken. Misbruik maken van het feit dat zij rotte spullen in de winkel hebben liggen :o?
Dus ik geef aan dat ik best n doos wil kopen, en hij gaat de spullen halen. Ik heb ondertussen hun hele folder doorgebladerd en de hele website nagekeken, maar die regel is nergens te vinden.

Uiteindelijk heb ik hier de afdelingsleider over gesproken. Die gaf aan dat er best medewerkers zijn die het fout doen (zoals de jongen van vorige week), maar dat dit altijd de regel is geweest. Toen ik zei dat deze regel nergens terug is te vinden werd het toch wel n beetje stil.

Dus de regel in de winkel is dat als je een beschimmeld iets vind, je al je boodschappen gratis mee krijgt?

De regel is dat als jij een stuk groente of fruit vindt wat duidelijk niet meer goed is, je een tas met groente en fruit van hun cadeau krijgt.

Sammie

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:53

Al je boodschappen gratis is enkel bij vierde wachtende in de rij.. Maar ook hier hanteren diverse Jumbo's weer eigen regels. Zo moesten wij de wijn wel betalen en de rest was gratis.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:56

Sammie schreef:
Al je boodschappen gratis is enkel bij vierde wachtende in de rij.. Maar ook hier hanteren diverse Jumbo's weer eigen regels. Zo moesten wij de wijn wel betalen en de rest was gratis.

Mij werd net verteld dat dit de regel was vanuit het hoofdkantoor. Dus ik heb het hoofdkantoor net maar eens gemaild om te vragen of dit klopt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:57

silvericathy schreef:
Niet zozeer bij de kassa, maar wel in de winkel.... Ook niet echt een ergernis maar stond wel even te kijken.

Winkel Jumbo
Er stond een product bij de vers afdeling dat de datum van vandaag had. Er stonden er meerdere van hetzelfde product. Afgelopen zaterdag heb ik van dit product al meerdere eruit gehaald die over de datum waren. Ik was dus nieuwsgierig of er nu extra op gelet was.

Ik ben naar de medewerker in de winkel toe gelopen om dit te zeggen.
Ze reageerde een beetje geërgerd, (alsof ik nu had gezegd dat ze haar werk niet goed deed) liep beetje boos op de koeling af en ging opzoek naar de producten die over datum waren...

Nog geen dankjewel, of een gratis product zoals de 7zekerheden zeggen.
De volgende keer zeg ik dus niks meer....

Datum van vandaag mag nog anders ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:02

Sinds vorige week heb ik overplaatsing gekregen naar een ander filiaal. En dat zit vlakbij een ministerie. Maar wat een verschrikkelijke kaklui met een attitude zeg...
En brutaal zijn ze ook nog. Zo durft men gewoon wanneer men onder de 5 euro zit om extra bestekzegels te vragen, zijn de collega s waarmee ze in de rij staan belangrijker dan ons even te groeten...
Bah bah bah...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:17

Destination schreef:
silvericathy schreef:
Niet zozeer bij de kassa, maar wel in de winkel.... Ook niet echt een ergernis maar stond wel even te kijken.

Winkel Jumbo
Er stond een product bij de vers afdeling dat de datum van vandaag had. Er stonden er meerdere van hetzelfde product. Afgelopen zaterdag heb ik van dit product al meerdere eruit gehaald die over de datum waren. Ik was dus nieuwsgierig of er nu extra op gelet was.

Ik ben naar de medewerker in de winkel toe gelopen om dit te zeggen.
Ze reageerde een beetje geërgerd, (alsof ik nu had gezegd dat ze haar werk niet goed deed) liep beetje boos op de koeling af en ging opzoek naar de producten die over datum waren...

Nog geen dankjewel, of een gratis product zoals de 7zekerheden zeggen.
De volgende keer zeg ik dus niks meer....

Datum van vandaag mag nog anders ;)

Vers product met de datum van vandaag? Dan is het product gratis.
Hierop moet je het personeel natuurlijk wel wijzen... Misschien dat er nog meer niet klopt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:29

Maar met de datum van vandaag mag wél verkocht worden. Het was altijd de datum van vandaag of morgen, maar dat is aangepast.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:30

Sammie schreef:

Dit moet vanuit de overheid. Tabak en alcohol mogen supermarkten niet gratis meegeven. Er zijn bijvoorbeeld ook nooit 1+1 gratis acties met deze producten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:03

xSetjeslover schreef:
Sammie schreef:

Dit moet vanuit de overheid. Tabak en alcohol mogen supermarkten niet gratis meegeven. Er zijn bijvoorbeeld ook nooit 1+1 gratis acties met deze producten.

wijn is vaak in de 1+1 gratis actie hoor!! dus dat geld sws niet

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:07

Dat komt omdat 1+1 gratis niet zo aangeslagen wordt op de kassa, dat staat dan onder 50% korting per stuk. :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:09

Heb t even op de website opgezocht en daar staat het (inmiddels) wel.

Citaat:
Spelregels voor het gratis verstrekken van producten

Uitzonderingen op het gratis verstrekken van producten
Statiegeld en eventuele koopzegels worden in rekening gebracht. De waarde daarvan krijg je na inlevering immers weer retour.
Geneesmiddelen, rookwaren, alcoholische dranken en zuigelingenvoeding (0-6 maanden) verstrekken we niet gratis vanwege wettelijke voorschriften.
Cadeau- en telefoonkaarten worden niet gratis verstrekt.
In geval van overmacht door een stroomstoring, automatiseringsstoring of een andersoortige, door de (online) winkel niet te voorziene calamiteit, vervallen de rechten die aan de 7 Zekerheden kunnen worden ontleend.

Geneesmiddelen en rookwaren liggen meestal achter de counter, dus eer je de 4de wachtende bent ben je daar nog niet aangekomen ook :))

Maar dan hebben ze het destijds bij ons wel goed gedaan (althans ik ga er vanuit die regels toen ook al golden. We hebben t destijds opgezocht en toen kon ik bovenstaand dus nergens vinden := )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:36

purny schreef:
Sinds vorige week heb ik overplaatsing gekregen naar een ander filiaal. En dat zit vlakbij een ministerie. Maar wat een verschrikkelijke kaklui met een attitude zeg...
En brutaal zijn ze ook nog. Zo durft men gewoon wanneer men onder de 5 euro zit om extra bestekzegels te vragen, zijn de collega s waarmee ze in de rij staan belangrijker dan ons even te groeten...
Bah bah bah...

Als jij zo over mijn klanten zou praten of een forum dan had ik je ontslagen. :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:40

MarlindeRooz schreef:
purny schreef:
Bah bah bah...

Als jij zo over mijn klanten zou praten of een forum dan had ik je ontslagen. :P

Jij blij dat ze niet voor jou werkt! Nu hoef je niemand te ontslaan vandaag :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:41

Dat vind ik dan weer erg overdreven. Ik krijg uit purny dr berichten wel af en toe het idee dat ze het niet naar de zin heeft op dr werk, maar ja dat is wel enigzijdige berichtgeving hier. Ze noemt niemand bij naam of voornaam, zelfs het ministerie wordt niet eens genoemd. En dat iemand die in de buurt van een ministerie om bestekzegels vraagt bij <5 euro is toch ook weer niet iets dat het AD of de telegraaf zeer breed op de voorpagina gaat zetten. :+ Kortom.. niks mis mee..

En klanten zijn niet heilig.. Overal zit er kaklui of moeilijke mensen tussen.. Die denken dat de wereld op hen draait. Als je om bovenstaande redenen al mensen gaat lopen ontslaan voed je dat alleen maar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:48

Niemand verplicht je daar te werken. :+ Ik ben ook wel eens stijf gescholden door klanten, dat soort mensen komen er nou eenmaal. Tja maar 90% was wel vriendelijk. :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:56

Dank je sammie. Ach mensen moeten mij echt leren kennen voordat ze doorhebben hoe ik in elkaar zit. Ik doe m'n werk met plezier als ze maar normaal doen. Maar als je eerst in een winkel hebt gestaan waar er een dorpssfeer heerst en je gaat daarna naar een winkel naast een ministerie kom je van een koude kermis thuis. Als ik ook eerlijk ben was ik liever niet overgeplaatst en bleef ik zitten waar ik zit.
Ik krijg ook het idee dat veel mensen niet het idee hebben wat m'n beperking inhoud. Ondanks m'n onderschrift dat ik heb geschreven. Voor mij is alles net een stapje moeilijker en groter dan voor iemand met een normale gesteldheid.
Overplaatsing was ondanks dat ik het zelf wilde al moeilijk om m'n veilige omgeving te verlaten. En als je dan in een team komt als enige en met zoveel nieuwe mensen en zoveel druk is dat niet echt bevordelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:12

purny schreef:
Ik krijg ook het idee dat veel mensen niet het idee hebben wat m'n beperking inhoud. Ondanks m'n onderschrift dat ik heb geschreven. Voor mij is alles net een stapje moeilijker en groter dan voor iemand met een normale gesteldheid.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik uit jouw onderschrift niet begrijp wat jouw beperking is...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:17

Licht verstandelijk beperkt. Moeite met veranderingen en dan krijg ik teveel prikkels. Wat zich dan weer uit in huilbuien, moeite met teveel werkdruk, onoverzichtelijke situaties moeite mee. Communicatieproblemen dat als iemand a zegt ik soms niet snap wat er bedoeld is. Verbale communicatie is niet echt te begrijpen voor mij. Kwartje valt vaak pas later.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:25

Dan begrijp ik jouw telfort topic ineens ook een stuk beter...., maar sorry, dat is wel erg off topic :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:45

suuzepuus schreef:
klanten achter me die te dicht op me komen staan. daar ken ik echt niet tegen. in mn nek hijgen... brrrrr dat armlengte
afstand wat ze nu in duitsland bespreken zou in de supermarkt ook moeten gelden!

Ik was er niet van op de hoogte dat ze in Duitsland deze regel aan het overwegen zijn, maar inderdaad: dat zou hier van mij ook best mogen. Sommigen duwen je gewoon in je zij of rug terwijl de cassière nog bezig is en jezelf nog moet beginnen met pinnen... Er zouden wat mij betreft best wat basisregels/normen/waarden opgefrist mogen worden. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:46

purny schreef:
Bah bah bah...

Ik zeg: uitdaging! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:43

Als je uit een dorpswinkel komt dan is een groter/drukker filiaal wel anders. Ik heb hetzelfde gehad.. Ik zit alleen niet bij een ministerie en het zijn geen kakkers maar de houding over het algemeen van klanten is gewoon anders, ik moest ook wennen in het begin. Nu zit ik wel op m'n plek en mijn eigen houding is ook veranderd, ik schrik niet meer zo snel van een 'nare' houding.
Echt een nare houding hebben ze over het algemeen gelukkig niet en de meeste klanten zijn gewoon netjes en vriendelijk maar het is gewoon anders dan in een dorpswinkel.

Hier staan al strepen op de vloer bij de kassa, zo kunnen klanten er makkelijker op gewezen worden als ze te dicht op de betalende klant staan. Dat werkt wel want de drempel om iemand er op te wijzen is lager door die streep.
Ik heb wel eens gehad dat ik zelf in de rij stond en iemand vroeg of ik even door wilde lopen.. Nee want er staat een streep. Als je die dan aanwijst snappen ze het en is het goed.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:52

Boodschappen gedaan en op de band gelegd. Er lagen al boodschappen van iemand voor mij maar de persoon was er niet. Even wat pakken dacht ik. Ondertussen gaat de rij door, de boodschappen zonder eigenaar worden gescand en ik word vervolgens verwachtingsvol aangekeken. Euh ja, niet mijn boodschappen. Dus boodschappen werden in de wacht gezet en terwijl ik mijn dingen het afrekenen was kwam er iemand met spullen in zijn armen aangelopen. Daar zaten dus 2 klanten tussen. Ook geen sorry oid, leven in een eigen wereld momentje denk ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:56

Jemig.. Hoe groot is die winkel geweest?? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:15

Sleepee; oh irritant zo iemand... Hier van de week ook... Hadden de boodschappen op de band gelegd en daarna zei de cassiere pas 'oh iemand is nog even wat aan het pakken, u kunt beter naar een andere kassa!'

Snugger persoon. Zeg dat dan eerder..

En inderdaad mensen die zowat in je kruipen of hun kar tegen je aan blijven duwen. Een kar duw ik overigens per direct terug, als iemand te dicht op me staat vraag ik 1x of ze even een stapje terug willen doen, de tweede keer krijgen ze een vriendelijke elleboog. Ze hoeven niet in m'n nek te hijgen als ik m'n pincode intik...