Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:04

Mag ik van iedereen een PB met het rekeningnummer, dan zet ik die bij de waarschuwing

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:06

Varekaj schreef:
Omdat je de mensen langer aan het lijntje kan houden, ze zien immers met de T&T-code dat er ook echt een pakje onderweg is.

Wat ik me nu wel afvraag: hoe krijg je een broek in een pakketje waar je anders een bitje in stopt? Die doos/enveloppe is toch groter?

Maakt toch niet uit? Of het pakketje nou groter of kleiner is, de koper komt er snel genoeg achter dat het niet klopt. En voor de verzendkosten kun je ook wel wat verzinnen, een bit verzenden via brievenbuspost kost 3,80 geloof ik en als je een pakje via DHL verzendt ben je 4 euro kwijt. Als je toch de boel nept en alles in eigen zak steekt maakt die 20 cent ook niet meer zoveel uit :D

Wat idioot joh, dat er in 1x zoveel mensen worden genept!

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:07

Ja ik ben ook voor een gezamelijke aanpak!! Ben zo boos en verdrietig, we moeten er allemaal keihard voor werken...

Ik heb nu aangifte gedaan, sns gemaild en een mail naar opgelicht met de link naar dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:07

Kan ook dat het gewoon een groep mensen is, die wel elk hun eigen naam gebruiken maar 1 gezamenlijk rekeningnummer.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:11

lauraaaa schreef:
Ja ik ben ook voor een gezamelijke aanpak!! Ben zo boos en verdrietig, we moeten er allemaal keihard voor werken...

Ik heb nu aangifte gedaan, sns gemaild en een mail naar opgelicht met de link naar dit topic.

Heel goed ga ik ook doen samen staan we sterker !!!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:13

Die van de sns van dries etc heb ik tot nu toe al

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:16

lijkt dus een nieuwe tactiek, zorgen dat je wel iets opstuurt zodat ze een bewijs van verzending hebben zodat de ontvanger geen poot heeft om op te staan, afgelopen maandag was er in Tros opgelicht ook al zo'n oplichter in beeld, dus zou zeker ook daar heen gaan.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:24

Mijn moeder is ook ooit eens opgelicht. Dik 400 euro voor een telefoon. Nooit iets mee gedaan. Maar hopelijk hebben jullie meer geluk, omdat het meerdere malen dezelfde persoon is.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:25

Ik krijg net een mailtje van marktplaats dat ze niks kunnen betekenen en dat ze alleen de gebruiker hebben verwijderd.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 01:48

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:05

Kimbeerly schreef:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... 136.0.html
Ze blijkt Lilian Jordaan te heten, tenminste dat zeggen ze hier.
Ze blijkt ook met meerdere rekeningnummers te hebben.

Oh vond het al raar dat mijn nieuwe topic daar weg was maar staat nu onder deze.

Ik reageer in de loop van de ochtend even op de rest van de vragen via pb

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:09

Ik had al een tijdje niet meer op marktplaats gezeten maar afgelopen week toch iets verkocht en gekocht en weer afgezegd :')
Bijna nieuwe Nike air max verkocht, ging lekker snel en zonder gezeur :)
En had vier euro op een dvd geboden, waren volgens hem de verzendkosten 6 euro..
Hou hem dan maar lekker zelf :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:18

Mijn rondje MP is net verlopen en verwijderd, dus van t weekend even ervoor gaan zitten en dan kan de volgende ronde erop.

Zal hier ook roepen wat ik heb, mocht er dan iemand van hier zijn die interesse heeft mag die voor wat mij betreft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:27

Ik heb m'n zadel ook maar eens op marktplaats, maar mensen denken echt dat je achterlijk bent geloof ik...

50 euro geboden, en of ik 'm dan wel even naar Zeeland wil brengen.. Wat denkie zelf.. Tis nog geen sinterklaas hoor :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:29

Even de rest van je vraagprijs als servicekosten erbij rekenen, en de brandstofkosten natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:32

Dat heb ik ook gezegd, heb gezegd dat m'n vriend aan zijn klanten ook 75 euro per uur vraagt dus dat het zijn tijd is die gereden word, dus dat we dan boven de vraagprijs uit kwamen, en toen was ik ineens brutaal :+

Heb d'r veel succes gewenst met het zoeken van een zadel voor 50 euro, en als ze er een heeft gevonden dan graag een mailtje, ik wil ook wel een zadel voor 50 euro :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:50

:') Gaat het om het zadel dat je ook op de BM hebt staan? Wauw, 20% van de vraagprijs bieden, nieuw dieptepunt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:54

Klopt :') Ding ligt er toch maar en vind het echt niet erg om te zakken, maar kolerig, 50 euro, dan stop ik hem zelf nog in de open haard :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:54

Ze hing vast ook een zielig verhaal op dat ze ziek was ofzo? :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:56

Zo ik heb de boel wat betreft oplichting helemaal in gang gezet. Ben ondertussen ook verder gekomen wat betreft de naam van de oplichtster. Nu hopen dat alle moeite wordt beloont. Gelukkig werkt het forum http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... 136.0.html

Erg goed mee wat betreft informatie en oplossingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:57

Nee dat moest er nog eens bijkomen, dan had ik toch echt gezegd ' ja en, ik ook ' :+

Ach, ik zie 't wel :') Snap dat een brutaal mens de halve wereld heeft, maar nou blijft ie nog maar lekker even liggen ook. Ga 'm van het weekend maar 's invetten ofzo en dan denk ik dat ik 'm in het ergste geval maar 's naar de zadelmaker breng en 'm daar inruil ofzo :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:12

Jeetje mina, dat oplichtverhaal wordt steeds groter :wow:

Ik zit nu op een rijbroek te wachten die al een paar dagen binnen had moeten zijn, verkoper leek betrouwbaar en maar klein bedrag maar dat zint me ook niks zo.

Als je geen haast hebt kom je een zadel vanzelf wel tegen een goede prijs kwijt :j Wat een lef, 20% van de vraagprijs :=

Ik had mazzel met de mijne, was op zoek naar een tweedehands (evt. opknapper) goedkoop veelzijdigheidszadel maar dan wel van een specifiek A-merk. Heeft even geduurd voordat ik een projectje in de buurt vond op MP/Bokt wat ik aandurfde maar dan heb je ook wat.

Denk dat het zadel me in totaal max 150 euro gekost heeft uiteindelijk (toebehoren die niet pasten e.d. maar los verkocht, weet niet meer precies wat die me opgeleverd hebben), en dat is inclusief passervice/check door de zadelmaker en een gehele nieuwe vulling à 120 euro...

En ik ben flieft op mijn buitenritten Passiertje waar paard fijn onder loopt en die er nu prima uitziet <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:18

Dat ziet er inderdaad uit als een heel fijn zadel!

Vond m'n zadel ook zo lekker zitten maar kan met goed fatsoen het zadel niet op m'n pony leggen, dan verdwijnt ze onder het zadel :+

En ach, anders maar nieuw zadel shoppen voor knol en deze inruilen, maar vind het leuker om inderdaad zelf ook zoiets te vinden als jij hebt en dan zelf op te knappen :)

maar eerst deze maar weg, t heeft inderdaad geen haast dus 50 euro, no way :+

maar wel kudo's voor het proberen, dat zeker :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:23

Ach, hebben we ook weer wat te lachen toch :D

Ik heb mazzel met een groot peerd, ik heb nl 18 inch bovenbenen :Y) Hoewel dit zadel 17,5 is, gezien de open zit kan ik daar wel mijn lijf op kwijt. Mijn oude 18 inch dressuurzadel van Passier kon ik 2x op, dat was best een bijzondere ervaring :+ Normaal gesproken kom ik bij alle zadels met m'n knieën over de wrongen :))

Snorren naar koopjes/opknappertjes is leuk hè :) Het leek er even op dat ik mijn dressuurzadel moest gaan verkopen, aan de ene kant vond ik dat verschrikkelijk (Hulsebos troon :z ) maar was wel al bezig naar nieuw projectje te kijken, dat was dan wel weer leuk geweest :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:22

GRRRRR...

Heb nooit problemen gehad met PostNL tot vandaag. HAF-pad gekocht via de BM, gisteren verzonden, zou vandaag bezorgd worden. Ben al vanaf 09.30 wakker, keek ik net op de site. Bleek de eerste poging te zijn mislukt, morgen tweede poging :?
Niet eens bij de buren afgegeven??!!

Woon in een flat, maar heb helemaal niks gehoord!!
En ze zijn vandaag niet bezig aan het bellenbord (brievenbussen opgeblazen in de nacht van 31 december op 1 januari), anders werden we van tevoren wel op de hoogte gebracht.
Kan ik vandaag nog steeds niet rijden _-:(