Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:57

En erover verder praten op een andere plek dan hier!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:00

Kan ik dat zelf via internet regelen? Dacht namelijk dat dat alleen kon bij een machtiging?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 23:19

pffff gaan we weer offtopic :(

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:45

Ik als stille meelezer vind dit een erg leuk topic, meest uiteenlopende en grappige verhalen. Zelf heb ik nooit van die rare dingen meegemaakt :P
Wel erg jammer dat bij iedere kleine opmerking over een of andere MP oplichter sommige mensen hier direct weer gaan zanniken over dat 'hun' topic verpest wordt.
Hoe moeilijk is het nou om je een heel heel heel klein beetje in te leven in de mensen die zoiets meemaken, je zou toch niet graag in hun schoenen staan?! NOG vervelender is dat ze het ook nergens anders op bokt mogen vermelden.... Ik snap volkomen dat ze het in dit topic doen, het staat echt niet mijlen ver van het oorspronkelijke onderwerp. Ik ben juist blij dat ik het hier gelezen heb, zo weet ik weer met wie ik op moet passen op MP. Ik raak mn geld liever niet kwijt aan zo'n oplichter.
(en ja ik heb ook gelezen dat dit topic op een gegeven moment werd gesloten vanwege aanhoudende berichten over deze oplichter. Het zou het beheer van bokt sieren als ze toch ergens op bokt een plaatsje kunnen maken voor dit soort dingen. Ik weet wel dat het moeilijk is ivm privacy en namen ed, maar op de een of andere manier moet men elkaar toch kunnen waarschuwen voor dit soort praktijken, ook al staat MP buiten bokt... Het gaat toch om paard gerelateerde spullen die verhandeld worden en dat staat wel weer dicht bij bokt/bokkers...)

/gaat weer in de meeleesmodus

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 23:53

Er is al een discussie over geweest en een modopmering en het topic is op slot geweest....

Als er klachten zijn over een bepaalde gebruiker dan kan je daar een topic over openen en mede gedupeerde spreken en zoeken.... Er is een plaatje ervoor op bokt ben wellis vaker topics tegen gekomen waar ze mede gedupeerde zochten van bepaalde mensen en zaken ...

Dit moet gewoon leuk en ontopic blijven

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 06:14

cinn87 schreef:
Kan ik dat zelf via internet regelen? Dacht namelijk dat dat alleen kon bij een machtiging?

ik hoorde laatst dat je dat binnen 24 uur kan doen een betaling intrekken,maar of dat via internet kan weet ik niet..Misschien even naar de bank bellen?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:57

Je kan een gedane betaling nooit meer intrekken, dit kan alleen bij een automatische incasso binnen zoveel dagen. Geld wat je zelf over hebt gemaakt dus niet.

Gisteren zou mijn bureau worden opgehaald tussen 7 en 8, krijg ik kwart over 7 een mailtje dat ze het niet gingen redden. Zat ik daar met mijn goede gedrag te wachten. Ik heb wel genoeg te doen en ben daarvoor thuis gebleven. Ze zei dat ze het zeker weten vanavond wel zouden redden. Wat zouden jullie doen? Nogmaals de gelegenheid geven of het bureautje lekker bij het grof vuil neerzetten met de wetenschap dat het daar wel weer vandaag geplukt zal worden door 1 van mijn mede-flat bewoners? Hij was gratis op te halen. En om daar nou 2 avonden voor thuis te blijven. Ik wil het gewoon weg hebben omdat ik midden in een verhuizing zit.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:12

Zeggen dat ze snel moet zijn, dat je hem vanavond rond die en die tijd buiten zet.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:46

Misschien gewoon buiten zetten met een bordje 'gratis mee te nemen'? Komt vast wel iemand langs die het kan gebruiken of gewoon mee wil nemen omdat het toch gratis is.

Doen ze hier in de buurt met fietsen of zelfs auto's ook wel eens. Zetten ze hem langs de weg met 'Te koop' bij. Zo zijn wij bij m'n moeders fiets uitgekomen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:02

Zou vanavond af wachten... Ze hebben tenslotte gemaild.

Als je vanavond langer wacht dan afgesproken dan is het hun probleem

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:22

Ik was net aan het kijken bij de paarden die te koop staan en heb geen concrete plannen ofzo maar er was 1 paardje dat wel erg mijn aandacht trok, stond weinig info bij. Dus ik dacht, een mailtje om meer info kan geen kwaad. Eerst was het een qauter horse, nu is het een pinto :? en hij moet weg omdat ze altijd al een fries wilden ...

ok dan :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:35

Wolken schreef:
Je kan een gedane betaling nooit meer intrekken, dit kan alleen bij een automatische incasso binnen zoveel dagen. Geld wat je zelf over hebt gemaakt dus niet.

Gisteren zou mijn bureau worden opgehaald tussen 7 en 8, krijg ik kwart over 7 een mailtje dat ze het niet gingen redden. Zat ik daar met mijn goede gedrag te wachten. Ik heb wel genoeg te doen en ben daarvoor thuis gebleven. Ze zei dat ze het zeker weten vanavond wel zouden redden. Wat zouden jullie doen? Nogmaals de gelegenheid geven of het bureautje lekker bij het grof vuil neerzetten met de wetenschap dat het daar wel weer vandaag geplukt zal worden door 1 van mijn mede-flat bewoners? Hij was gratis op te halen. En om daar nou 2 avonden voor thuis te blijven. Ik wil het gewoon weg hebben omdat ik midden in een verhuizing zit.

Ik zou ze gewoon mailen dat je om tijd x het buiten zet. Zijn ze laat dan is ie waarschijnlijk al weg. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:34

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om het posten over oplichtingszaken achterwege te laten in dit topic. Gedupeerde kunnen contact opnemen met de politie, dan kan het hier verder ontopic blijven :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:11

Mieke93 schreef:
Ik was net aan het kijken bij de paarden die te koop staan en heb geen concrete plannen ofzo maar er was 1 paardje dat wel erg mijn aandacht trok, stond weinig info bij. Dus ik dacht, een mailtje om meer info kan geen kwaad. Eerst was het een qauter horse, nu is het een pinto :? en hij moet weg omdat ze altijd al een fries wilden ...

Whahahaha _O- Ben je zeker dat ze een echt paard verkoopt en geen onzichtbare? Of een modelpaardje?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:16

xHaithi schreef:
Mieke93 schreef:

Whahahaha _O- Ben je zeker dat ze een echt paard verkoopt en geen onzichtbare? Of een modelpaardje?

Haha ja een schleich paard ofzo!
Maar weer ontopic;
Raar...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:21

Lowara schreef:
cinn87 schreef:
Seleboom een oplichster? Laat ik daar nou net geld naar hebben overgemaakt voor een halster en deken |( :(

Terug proberen te laten storten!

Helaas, dat is niet mogelijk.
Mensen die via internetbankieren of overboekingsformulier geld hebben overgemaakt wordt van geacht dat zij het controleren of het naar een juist rekeningnummer gaat.
Die boekingen gaan ALTIJD door, en kunnen dus niet tegengehouden worden.

Ik krijg wekelijks deze vraag (werk bij een bank).

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:56

annastatia: opmerking van de mod niet gelezen?
Dit had je ook via pb kunnen sturen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:57

Mieke93 schreef:
annastatia: opmerking van de mod niet gelezen?
Dit had je ook via pb kunnen sturen.

Heeft niks meer met de oplichting te maken en het is een goede en informatieve opmerking.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:49

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:01

weet niet of ik mijn verhaal al een keer geplaatst had,..

we hadden een erg leuke/lieve draver te koop en wilden meteen mensen komen kijken.
kwamen aan in hun cabrio,truitje om hun nek geknoopt en leek alsof ze rechtstreeks van de tennis-club afkwamen.

ze vertelden dat ze er zoveel verstand van hadden ,blablabla.. nou ja,..leken dus duidelijk te weten wat een paard houden inhield.

ze zouden het me savonds laten weten.

kreeg ik ineens een mail savonds met de vraag of het paard ook "ge-oormerkt" moest worden :j *\o/* :+ en wat zo'n beest eigenlijk allemaal eet *\o/*

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:03

Oh dus zoveel verstand hadden ze ervan! XD
Geoormerkt :')

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:10

manonfleur schreef:
Oh dus zoveel verstand hadden ze ervan! XD
Geoormerkt :')

haha inderdaad. en waren nog meer van dat soort vragen die ze stelden,.maar dat oormerken vond ik toch wel erg lachwekkend haha

na paar mails heen en weer met dit soort vragen heb ik ze maar gemaild dat ze beter eerst konden gaan oefenen op een hobbelpaard :o

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:10

Haha ja of miniatuurpaarden ofzo! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:33

Iemand bij mij op stal gaat zo om met haar paard... het lijkt heel wat maar in werkelijkheid is ze bang en weet ze er weinig vanaf, ook zo lachwekkend (en ze loopt ook met haar trui over haar schouders, haar man ook, moest er daarom even aan denken) :D

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:14

Gisteren toch nog maar gemaild voor het bureau dat ze die nog af kon halen en ze stonden netjes om 8 uur op de stoep. Maar wat was er nou: mevrouw heeft last van claustofobie en durfde niet met de lift! En ik woon op 7 hoog.... Mens dus helemaal met de trap en heeft 10 minuten in mijn woonkamer staan uit te hijgen :D . Maar ze was er verder wel erg blij mee.