Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:50

shilady schreef:
Denk je er zelf ook over om er een te schrijven ??

Ik heb vandaag weer post gehad
Een kort briefje van mn gangster en een foto :)

Nee, zelf schrijven zie ik niet zitten. Maar wel super dat jullie zo vrij en open zijn :-)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 01:17

Okay en waarom zie je het niet zitten??

Ik moet zeggen ik doe het erg fanatiek ik heb nu een paar weken gehad dat ik echt elke dag brieven aan het schrijven en opsturen was ... Dat kan best oplopen kwa centjes :+ Maar ik vind het heel leuk en ik merk wel dat de gevangene het heel leuk vinden om mn brieven te ontvangen.. Ik schrijf vooral veel ouweh03r verhalen bv dingen die mn vriendinnen met mannen hebben meegemaakt en andere drama verhalen die ik om me heen het zien gebeuren ... Ik maak zelf eigenlijk niet erg veel mee :o
Maarja gewoon een beetje vermakelijke dingen om te lezen :') Nu een weekje gehad dat ik niks heb geschreven ik dacht laat ze eerst maar eens die andere brieven ontvangen en beantwoorden.. als ik toevallig een brief kreeg deze week wel gelijk beantwoord en verzonden :o Maar ik moest heel even stoppen want ik had echt niks te vertellen kwa nieuwtjes of verhalen en ook totaal geen inspiratie meer over wat ik in die kaartjes moest gaan zetten..... Ben nu maar een beetje wat korte gedichtjes van internet aan het plukken en zet dat in die kaartjes met een kort verslagje over hoe het weer hier is en dat het zn gangetje gaat met mijzelf :P

Nant

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:45

Monty zijn ouders hebben een paarden fokkerij gehad. Hij is dus opgegroeid met paarden en vind het leuk om verhalen te horen en foto's te zien. Ik heb dus genoeg te vertellen want bij de paarden maak ik altijd wat mee !

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:42

Leuk nant!
Die van mij vinden het ook helemaal leuk om een foto van mn paard te krijgen :P

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:15

Isegrim schreef:
_MelloW_ schreef:
Lees al een poosje mee achter de schermen. Isegrim, ik heb respect voor wat jij voor jamie doet. Ook je blogs vind ik zeer interessant en ook leerzaam om te lezen. Laatst in de auto jou en jamie's verhaal in een discussie aangehaald over straffen voor mensen die een misdaad hebben gepleegd. Bijv. Moord, diegene vond dat als je een moord pleegde hetzelfde lot moest begaan. Gelezen over jamie en zijn verleden en voorgelegd. Dat gaf toch wel een andere kijk op de zaak. Je hebt natuurlijk mensen die het doen om te moorden maar zo lijkt jamie mij niet. Klinkt als een hele leve man met een ontzettend verkeerde start en helaas een minder goede afloop straks. :-( wat fijn dat je beide bezoekregelingen zijn goedgekeurd. Moest het even kwijt :D

Leuk. :)

Hij kan heel lief zijn, maar hij zit daar natuurlijk niet voor zijn zweetvoeten. :P Hij heeft echt wel een flinke klap van de molen gehad, maar als een aantal dingen anders waren gelopen had hij zich prima kunnen redden in de maatschappij.

Snap wel dat hij daar niet voor zijn zweetvoeten zit ;-) maar dat bedoelde ik ook met verkeerde start, verkeerde keuzes.

@ shilady, waarom ik het niet zie zitten is dat ik geen open boek ben en dat eigenlijk ook niet wil worden ;-) en omdat ik me dingen heel erg kan aan trekken. ;-)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:56

Vandaag heeft Maryland de doodstraf afgeschaft! *\o/*

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:57

+:)+ Toppie

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:35

Als iemand uit amerika naar jou 06 hier belt moet het toch zo

Eerst 01131 Geen 0 maar wel 6123456789 in totaal heb je dan 14 cijfers die degene in amerika moet invoeren? Correct me if im wrong please :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:44

Als het goed is wel ja, al lukte het mij in het verleden niet altijd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:53

mmmm ja ik heb dit opgezocht via google
en anders weet ik het ook niet -O- }:0

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 02:05

Ik lees even mee. Lijkt me leuk om iets voor die mensen te kunnen doen. Sommige verhalen zijn heftig! Hoe hebben jullie je gevangene gevonden (om het even zo te zeggen), gewoon op die site (writeaprisoner) gezocht? Aangezien veel meer op verkapte datingadvertenties lijken :+

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:09

Goed zoeken idd, ik heb er ook 2 maanden over gedaan om er een te kiezen. Heb er uiteindelijk een gekozen die nog geen brieven kreeg maar een heel leuk profiel had en een wat ouder iemand.
Ik heb zijn adres idd via writeaprisoner.com

@shilady: met dat nummer kan ik je helaas niet helpen, leer net dat 0031 voor Amerika niet genoeg is ;)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:10

Isegrim schreef:

*\o/*

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:13

nee,, wel ben ik vroeger met mensen om gegaan die op een gegeven vast kwam te zitten,, maar heb hem nooit geschreven..

puberteit he,,

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:16

Isegrim schreef:

Wat fijn!

Ik heb Tomika ook gevonden via write a prisoner. Was wel een avondje of 2 zoeken naar iemand die me echt aansprak. Vond haar advertentie heel bescheiden en positief. Geen ellenlange verhalen over leven verbeteren en blablabla. Dus daarom besloot ik te schrijven!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:42

fijn dat die afgeschaft is daar!! :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:42

Nieuw blogje, voor mij de lastigste om neer te zetten. :(

Nog maar een weekje tot ik daarheen ga, slaap al niet echt goed meer. :P Maar eerst nog een paar dagen naar Duitsland voor Equitana. Ik kom zondagmiddag terug van Equitana en vlieg maandagochtend om 09:00. Koffer maar vast ingepakt grotendeels.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:00

Pittig blog weer Isegrim..

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:14

Ja, ik had deze ook een poosje voor me uit geschoven, ik wist al dat ik 'm wilde schrijven als tegenhanger op de vorige, maar dit is gewoon lastig. Lastig ook omdat ik niet goed weet hoe ik er richting Jamie mee om moet gaan. Ik heb hem nog nooit op een leugen kunnen betrappen, maar ik kan het aan de andere kant goed begrijpen als hij niet het hele verhaal wil vertellen. Als er één ding is wat hij heeft overgehouden aan zijn jeugd is het de angst om te worden afgewezen. En ik kan hem drie miljoen keer zeggen dat hij niets kan doen of zeggen waardoor ik me van hem afkeer, ik betwijfel of dat volledig doordringt.

Hetzelfde doet zich voor bij iemand die ik ken die vroeger ernstig mishandeld is. Die zegt altijd wat ze denkt dat de ander wil horen, uit angst voor afwijzing. Nou doet Jamie dat niet altijd, maar juist bij deze zware zaken kan ik me dat wel voorstellen.

Ik hoop ergens dat we er tegen het einde nog een écht gesprek over kunnen voeren, want het is altijd moeizaam geweest om het hierover te hebben. En mijn bezoeken zijn voor hem natuurlijk vooral een ontsnappen uit de ellende. Niet leuk als ik hem dan lastige vragen ga stellen over iets waar hij al zo lang mee leeft. :P

En mensen kunnen ook hun eigen versie van de werkelijkheid gaan ontwikkelen en geloven, zeker in de omstandigheden waarin de Texaanse terdoodveroordeelden zitten. Je verliest makkelijk je grip op de échte werkelijkheid.

[sorryvoorlangepostmoesthetevenkwijt]

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:52

Isegrim ik zit nu je blog te lezen maar wat heftig, en wat mooi dat jullie al zo lang schrijven!
Ik heb er ook aan zitten denken om iemand op death row te schrijven maar het lijkt me wel moeilijk (het idee dat iemand ter dood veroordeeld is voornamelijk), maar het lijkt me zo fijn voor die mensen als ze iemand hebben om mee te schrijven. Dat is wel het minste wat je kunt doen.
Weet alleen niet zo goed hoe en waar ik moet beginnen... (zit nu die website van wap door te lezen maar ik bedoel meer de correspondentie... en wat als het niet klikt? Zeg je dat dan gewoon en stop je met schrijven?)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:39

Ik heb, voordat ik met Jamie schreef maar ook tijdens mijn vriendschap met Jamie, met enkele andere mensen geschreven. Met geen van allen was er echter een klik zoals die er met Jamie wel was, dus dat is min of meer verwaterd. Eén van hen zat in een andere staat en die ben ik volledig uit het oog verloren, eentje is inmiddels geëxecuteerd en van de laatste staat de executie nu gepland. Die laatste is volledig de weg kwijt, kan geen begrijpelijke brieven meer schrijven, is gewoon doorgeslagen.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:02

Ik begrijp werkelijk niet waarom je met moordenaars, kindermisbruikers, verkrachters etc zou willen schrijven...
Weet je wel hoeveel ze aangericht hebben?
Onbegrijpelijk dat ik dingen lees als 'het lijkt me zo fijn voor ze dat ze met iemand kunnen schrijven'...
Sorry, mijn mening, maar dat verdienen ze niet.

Stel je voor, dat een dierbare van je bruut is vermoord, of verkracht, zou je het diegene dan gunnen?
Het gaat er bij mij niet in. Ik vind het onbegrijpelijk.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:11

@Anneke: ook welkom, en hallo!
Ik vind het prima dat jij die mening hebt, iedereen heeft tenslotte zijn/haar eigen mening hierover.
Ik vind het ook prima dat je dat hier komt melden, maar wat ik me afvraag is wat wil je ermee bereiken?

Wat maakt een moordenaar anders dan een normaal mens?
Tuurlijk hebben ze nare dingen aangericht, maar mensen maken nou eenmaal fouten.
Het blijven mensen, en geen monsters die je in een kooi kan stoppen om er niet meer uit te halen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:41

Dat we met ze schrijven betekend toch absoluut niet dat we al hun daden goedkeuren? Echter is er vaak veel aan vooraf gegaan, zoals je bijvoorbeeld op Isegrims blog kunt lezen. Dat praat de daad niet goed, maar het geeft wel een piepklein beetje inzicht in hoe iemand tot zo'n daad komt. Daarnaast zijn het niet alleen moordenaars/criminelen maar ook mensen. En de meeste van deze mensen voelen zich heel schuldig over wat ze hebben aangericht en moeten zij daar net zo goed mee om zien te gaan.

Daarnaast, hoeveel mensen zullen er een hele aardige buurman hebben die een moordenaar blijkt te zijn. Is de buurman dan op eens ook minder aardig of grappig? Tuurlijk staat die daad je niet aan, maar dat veranderd toch niets aan de positieve karaktereigenschappen van die persoon?

En als laatste zijn de omstandigheden in Amerikaanse gevangenissen niet zo goed als hier in Nederland (ook daarvoor: lees Isegrims blog). Het is te hopen dat ze na zo'n lange tijd in gevangenschap nog weten hoe ze moeten functioneren in de maatschappij. Volgens mij kan contact met de buitenwereld (met name bij gevangenen zonder familie) echt helpen te voorkomen dat deze gevangenen weer de fout in gaan.

Edit: En voor de duidelijkheid: ik verwacht echt niet dat iedereen deze mening deelt en ook met gevangenen gaat schrijven.
Laatst bijgewerkt door Mavelle op 19-03-13 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:44

Ik heb vandaag ook mijn eerste e-mail naar een gevangene gestuurd... ben benieuwd..