Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:30

Ik heb wel een aantal leuke ervaringen :)) Minder leuke met mensen die niet reageren, laag bieden enzovoorts ook, maargoed.
Mijn moeder had mijn oude rijlaarzen te koop gezet, gewoon simpele rubber dingen die te klein waren.
Kwam er een mevrouw het ophalen, ze had een redelijk bedrag geboden dus dat was prima. Ze moest wel een behoorlijk stuk met de auto, maar dat vond ze niet erg. Toen kwam ze en heeft ze geloof ik wel 3 kwartier staan praten :') Heel gezellig mens.
Mijn vader had ook een keer een zak speciaal voer voor de hond gekregen, daar zat heel veel vis in geloof ik, was in ieder geval heel gezond en erg duur, €70 per zak volgens mij. Maargoed, onze hond is nogal allergisch voor vis dus dat was na 2x voeren geen succes. Toen hebben we die 10kg zak maar op mp gezet, kregen we er nog een bod op ook :+ Die mevrouw wilde het graag opgestuurd hebben, dus er kwamen echt veel verzendkosten bij, en het bod was nog goed ook :) Daarna hebben we een paar dagen niks gehoord, bleek dat haar zoon een ongeluk had gehad en elke dag naar het brandwondenziekenhuis oid moest wegens ernstige brandwonden. We hebben toen de betaling netjes gekregen, zak opgestuurd en was helemaal prima :)
Nog een andere keer een speelgoed dingetje, mevrouw had het voor haar kleinkind gekocht, meteen toen het aan was gekomen een foto gemaakt van kleinkind met speelgoed en naar ons gemaild en hoe blij ze er mee was en dat haar kleinkind het zo leuk vond en dat mijn moeder zo aardig was bla bla bla, echt lief :))

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:54

Marktplaats is irritant...

Ik had laatst gereageerd op 2 touwhalsters en alles was akkoord. Hoefde alleen nog een afspraak te maken voor het ophalen...dus ik peil welke dag en tijd..hoor ik helemaal niks meer..en de touwhalster staan niet meer op MP, maar wel op Speurders.

En dan vandaag..ik heb een home cinema set op MP staan. Is nog helemaal goed, ik heb vraagprijs op 75 staan en nu kreeg ik vandaag wel 3 verschillende die allemaal 40 euro boden en later op de avond 1 die 50 bood en hem vanavond wilde ophalen en 2 tellen later mailt 1 van de eerdere(die ik ook had gemaild dat ik minimaal 60 wilde hebben) dat ie 50 bied en dat ie hem vanavond op wil halen.

Ik vind het wel heel toevallig en vertrouw dit zaakje voor geen meter.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:09

Kan ik me voorstellen! Zou er ook verder niet meer op reageren! (tot ze op 75,00 uitkomen uiteraard :D )

(en ik heb ook nog een touwhalster te koop hoor :o :D )

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:13

Ja dat dacht ik al. Ik laat dan maar lekker op zijn beloop. Apartelingen..

Ook geschikt voor een shet van 1 m en een minishet? :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:20

Precies!

Als we er een heel stuk tussenuit knippen en dan weer knopen, gaat het héél misschien passen........ }> :D

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:23

Ik heb een skipak gekocht via mp. En nu mailt de verkoper me dat hij benieuwd is waar en wanneer ik ga skiën :+

RubyRed

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:24

Beetje vreemd??

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:28

ik heb eens een dressoir verkocht! Werd hier thuis opgehaald.
We waren het via de mail eens over de prijs, ik geloof 75 euro ofzo, dan staan ze hier en dan zeggen dat ze helemaal uit Apeldoorn moesten komen (naar Dordecht) en ze hadden maar 50 euro, omdat ze moesten tanken.
Ik zeg ja, dat is jammer, dat je vanuit Apeldoorn komt, dat doe je toch zelf?
Wilde hij gaan pinnen en kwam hij dalijk wel even de 25 euro brengen!
Ik zeg: is goed! Dan haal ik er een deurtje uit, dan krijg je die straks ,als je de 25 euro komt brengen!
Nou, zei hij... anders kijk ik wel even in de auto, of daar nog wat geld ligt!
Haha en jahoor... verdomd!! 25 euro in het vakje!

Haha... ja dream on!
Ik ben niet helemaal achterlijk natuurlijk!
Kan ik wel blond zijn.........

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:29

Kitten84 schreef:

je kan ook heel gemakkelijk zelf een touwhalster knopen!
voor shet/mini heb je smaller touw nodig dan voor een kwpn-er.
Dat touw kan je trouwens gewoon bij de action kopen!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:30

Die is echt erg Noahlady... kan me ook niet voorstellen dat iemand daar in zou trappen..

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:34

Mri schreef:
Kitten84 schreef:

je kan ook heel gemakkelijk zelf een touwhalster knopen!
voor shet/mini heb je smaller touw nodig dan voor een kwpn-er.
Dat touw kan je trouwens gewoon bij de action kopen!

Ik ben een beetje lui :+ Ik had er al 1 gemaakt voor mijn mini, maar ik raak in de knoop met het passen^^
Ik wil ook zo graag iets maken zoals in dit topic: [ITP] Wittje de (roze) penny pony!

Leuk zulke mensen noahlady

Kentaro :')

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:19

Had net een leuke !

Omdat ik vaak meer dan 100 boeken op MP heb staan zet ik bij de betalingsgegevens altijd : "O.v.v. "Titel boek".
Dan weet ik als ik de betaling zie meteen waarom het gaat.

kijk ik net bij mijn bijschrijvingen staat er achter het bedrag als omschrijving : "Titel boek" ! _O-

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:20

Superhandig Bayazo :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:35

_O-
Héérlijk zulke berichtjes! :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:13

Ik heb wel eens een leuk dressoirkastje verkocht aan een meid die ik van vroeger kende en die ging samenwonen. Daarbij kreeg ze het cdkastje wat bijpassend was ook maar. Ze waren er erg blij mee.
Met de paardenhandel heb ik anders ook genoeg meegemaakt, zowel met eigen paard als met de verkoop voor iemand anders. Met name rare vragen en niet komen opdagen komen veel voor. Belt een vrouw met een heel verhaal dat ze een ander paard wil want haar springpaard is niet geschikt voor het bos etc. Ze vond hem helemaal het einde en zou de volgende dag langskomen maar ik heb niemand gezien.
En over een jonge hengst van 2.5 heb ik veel vragen gehad of hij beleerd was? Nee dus.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:27

Ik heb me ook wat meegemaakt.
Ik had gisteren via mail geboden en gevraagd wat ze ervoor wou hebben.
dus zij mij gemailt met haar vraagprijs, ik gezegd oke akkoord.
dat was gisteren, heeft er vandaag iemand de vraagprijs geboden via de advertentie is ze daar akkoord mee gegaan.
Ze had liever dat je via de advertentie een bod deed. ja hoe moet ik dat weten.
Baal hier echt van.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:57

Ik geloof daar echt niets van!! Wat een onzin! Ben bang dat ze via de mail een hoger bod heeft gekregen, want anders kan ik het me gewoon niet voorstellen!
Kan goed begrijpen dat jij daar flink de balen van hebt!!
Echt super jammer dat dit soort dingen ook via marktplaats gebeuren, want dit is niet echt goed voor het vertrouwen van de mens :P
Ik heb vandaag gelukkig weer wel iemand blij gemaakt :D Gister akkoord gegaan met bod, vanmorgen stond het geld op m'n rekening en het is zojuist afgeleverd op het postkantoor. Zij blij met de snelle afhandeling!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:22

Zo wilden wij een tv voor de slaapkamer.
Maar hebben net een nieuw bankstel.

Dus wat doen we? ff marktplaatsen.

Nou één gevonden. Voldeed aan onze eisen gingen met zijn prijs akkoord. Hij vond het goed dus afspraak gemaakt.

Savonds wilden we nog even een mail sturen om zijn adres te vragen.
Wat denk je? Advertentie weg.
Dat kan zijn omdat die man dacht oh hij is verkocht dus gooi hem er snel af.
Maar toch krijg je al verkeerde voor gevoelens haha.

Nog een paar keer gemaild nooit 1 reactie weer.
Dus mijn vriend gemaild voor de laatste keer:

Ik zie dat je de advertentie verwijderd hebt, zou ik je adres nog even mogen dan komen we de tv op halen.

Natuurlijk geen reactie.

Gelukkig hadden we snel nog een tv gevonden.
En die hebben we dan ook maar op gehaald. Iets verder rijden maar we hebben een tv!
Hartstikke blij mee.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:53

:r
Maar gelukkig zijn jullie alsnog geslaagd!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:48

Hmm, heb nu ook zoiets: heb een paar Adidas gympen te koop staan en erbij gezet: bieden vanaf 35 euro. Is het eerste bod meteen 55 euro. Ik vertrouw dat nooit zo. Wie biedt er nou twintig euro meer dan er gevraagd wordt? Wat vinden jullie hiervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:52

Heb dat ook vaak gehad met mijn iPhone toen, bv 250 bieden met als vraagprijs 220. allemaal onzin :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:52

@Mo_86: ik vind dat ook altijd raar, zeg dan gewoon dat ze ze mogen komen halen voor die prijs en meestal hoor je dan niks meer.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:56

Ahhh... zie je, mij overkomt het ook!

Ik heb een bod gedaan op een artikel, kreeg een tegenbod waar ik m voor op mag komen halen en ik ben het met dat bedrag wel eens. Maar helemaal vergeten die man weer een mailtje te sturen dat ik het artikel wil hebben voor die prijs, dus hij zal (na 2 dagen geen antwoord) ook wel geirriteerd zijn... terwijl ik al een ritje naar Nederland loop in te plannen om het ding op te halen... echt hélemaal vergeten. Ga hem gelijk even een mailtje sturen!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:03

@Mo_86; Dat heb ik ook een keer gehad.
Had mijn galajurk te koop staan, bieden vanaf 40 euro.
Bood er iemand 50 euro en dat ze die ochtend nog wou komen.
Tja...mij best.
Ze is idd geweest,nette vrouw....heeft de jurk gepast en voor 50 euro meegenomen.
Heb verder niks gezegd, dan moeten ze maar wat beter lezen :o

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:07

Hmm oke. Ben dus niet de enige. Kan op zich een mail sturen en het dan even afwachten. Waarschijnlijk hoor ik inderdaad niets meer, en anders kan ik altijd besluiten niet verder in zee te gaan met deze persoon als ik het echt niet vertrouw...