Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:29

manishdra schreef:
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor drastische veranderingen. Het is volgens een politiekkenner (niet ik) een hele slimme man die precies weet wat hij doet. En gaat hij echt niet de functie van MP beschamen.
Dat van de buitenlandse contacten zal wel leuk worden jah, maar uiteindelijk zouden de andere landen ook gewoon moeten :)

@Eefske: jah, PvdA wordt het niet (laten we het zo zeggen)

@Yucca: en jij noemt nooit iemand een sukkel? Ok je hebt niet die voorbeeld functie; maar ik discimineer niet gelijk als ik iemand een sukkel noem hoor :)

Wat bedoel je met de andere landen moeten ook gewoon? Als een klein landje als Nederland met wilde plannen komt worden we gewoon omver gelopen hoor.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:29

Als hij aan de macht komt past hij echt heus wel op wat hij zegt.
Dit heeft hij geloof ik ook al een paar keer gemeld. :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:30

Wat ik me afvraag is waarom mensen Halsema 'verschrikkelijk' vinden. Ik krijg er een beetje Bos visioenen van. Mensen vonden hem verschrikkelijk. Waarom? Alleen omdat hij niet aangenaam over kwam qua uiterlijk ofzo. Vinden jullie Halsema verschrikkelijk als persoon of als politica. Dat maakt nog al een verschil. Ik vind het namelijk geen goed idee om alleen maar te kijken naar in welke mate je een politicus er leuk uit vind zien. Ik ben wel eens bang dat het helemaal niet meer om de inhoud gaat. Lang leve het populisme.

En over de klimaatcrisis. Ik vind het echt jammer dat daar deze verkiezingen zo weinig aandacht voor is geweest. Voor mij is dit een van de belangrijkste punten. Bovendien hoeven klimaat maatregelen helemaal niet ten koste van de economie te gaan.

En of het wel zo is of niet zo is. Het lijkt wel alsof er in Nederland 16 miljoen klimaatdeskundige zijn. In de hele wereld wordt het probleem erkent en er zijn enorm veel wetenschappers bezig met onderzoek hiernaar. Waarom zouden wij hen niet geloven. De mate van het probleem is misschien omstreden. Maar dat er een probleem is lijkt mij duidelijk. En dat we een koude winter hebben gehad bewijst het probleem alleen. Het gaat niet alleen om opwarming. Maar ook extremen worden veroorzaakt door milieu problemen. Ik heb me hier in verdiept. Zowel Al gore als andere documentaires van tegenstanders heb ik gezien. De waarheid ligt denk ik in het midden. Bovendien hebben we het niet over een proces dat een week duurt maar een proces dat jaaaaaren duurt. Zo vind ik het belangrijk dat de partij waarop ik stem iets doet aan de bio-industrie. Dit is namelijk slecht voor het welzijn van dieren, voor de volksgezondheid én voor het milieu.

8nnemiek

Ach, ik denk dat Wilders zich wel een beetje gedeisd zou houden als ie MP zou worden :j Dat roepen is meer aandacht trekken, want zeg nou zelf, zonder die uitspraken was hij nooit zo bekend geworden, en kreeg hij dus ook lang niet zo veel stemmen.

En als bokkers modjes worden zijn ze toch ook ineens een stuk braver? :Y)
Van mij mag ie t best proberen.

Yucca

manishdra schreef:
@Yucca: en jij noemt nooit iemand een sukkel? Ok je hebt niet die voorbeeld functie; maar ik discimineer niet gelijk als ik iemand een sukkel noem hoor :)

Tuurlijk noem ik wel eens iemand een sukkel, maar ik heb geen belangrijke nationale functie waarbij ik het me eigenlijk niet kan veroorloven zulke uitspraken te doen.
Het discrimineren gaat niet over het sukkel noemen, maar over dat hij de islam wil uitbannen en met woorden gooit als 'kopvoddentax' dat vind ik namelijk wel discriminerend.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:31

marlinH schreef:
Waarom wordt iedereen bang voor wilders als premier? Wat denk je dat er gaat gebeuren?

Ik weet niet of je gisteren het debat hebt gezien? Wilders betrekt álles op zijn eigen persoontje en als politicus, en dan zeker als MP, is het wel handig als je ook enigzins open staat voor andere meningen en er niet vanuit gaat dat jij het middelpunt van het universum bent. Het moge duidelijk zijn dat ik dus niet op Wilders stem :D . Je mag je eigen mening hebben, je mag die mening ook verkondigen, maar als je, net als Wilders, maar gewoon om je heen trapt en zoveel mogelijk mensen wilt beledigen, dan wíl je helemaal niet regeren, dan wil je gewoon rellen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:32

take_one schreef:

Maar is het daar wat Erdogan betreft al niet te laat voor? En voor andere Moslim landen?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:32

Ik vind Cohen zeer geschikt als MP. Ookal stem ik niet op de PvdA. Een man met idealen die niet vervalt in populisme. Een rustige bestuurder met ervaring en leiderschap.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:33

8nnemiek schreef:
Ach, ik denk dat Wilders zich wel een beetje gedeisd zou houden als ie MP zou worden :j Dat roepen is meer aandacht trekken, want zeg nou zelf, zonder die uitspraken was hij nooit zo bekend geworden, en kreeg hij dus ook lang niet zo veel stemmen.

Dus weet niemand waar Wilders nu voor staat en wat hij als MP zou gaan doen...

Krips

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:34

Gaat het Wilders dan om het realiseren van zijn idealen of enkel om macht?

MamboBeach

chevax schreef:
marlinH schreef:
Waarom wordt iedereen bang voor wilders als premier? Wat denk je dat er gaat gebeuren?

Ik weet niet of je gisteren het debat hebt gezien? Wilders betrekt álles op zijn eigen persoontje en als politicus, en dan zeker als MP, is het wel handig als je ook enigzins open staat voor andere meningen en er niet vanuit gaat dat jij het middelpunt van het universum bent. Het moge duidelijk zijn dat ik dus niet op Wilders stem :D . Je mag je eigen mening hebben, je mag die mening ook verkondigen, maar als je, net als Wilders, maar gewoon om je heen trapt en zoveel mogelijk mensen wilt beledigen, dan wíl je helemaal niet regeren, dan wil je gewoon rellen.

Ik vind het geen rellen hoor.
En nee, ik ben geen Wildersvolgeling. :D
Hij heeft wel veel punten waarvan ik denk, tja...

Maargoed, ik heb besloten om niet te gaan stemmen.

take_one

Heino schreef:
take_one schreef:

Maar is het daar wat Erdogan betreft al niet te laat voor? En voor andere Moslim landen?

Excuses zijn niet voor niets uitgevonden. :D
Het zal wel loslopen, maak me er niet druk over, dat mag hij doen als het zover is.
Heb alleen al enorm veel respect voor die man omdat hij voor Nederland blijft vechten en zo niet eens meer normaal kan leven.

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:35

Ik schrik van het aantal PVV stemmers hier..! Vreemd dat zoveel mensen vallen voor het 'durven zeggen van dingen'. Zo kan iedereen wel roepen wat er anders en beter moet.
Ik ga zelf liever voor een politicus die minder 'roept' maar wel een uitgedacht uitvoerbaar plan achter zijn opmerkingen heeft.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:36

Ik denk dat laatste. Want zijn "idealen" zijn vrijwel allemaal niet-realiseerbaar. Maar hij is handig genoeg om op het onderbuikgevoel van een groep mensen in te spelen. Je kunt altijd zeggen wat mensen willen horen, maar of het dan te verwezenlijken is, is een tweede.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:36

manishdra schreef:
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor drastische veranderingen. Het is volgens een politiekkenner (niet ik) een hele slimme man die precies weet wat hij doet. En gaat hij echt niet de functie van MP beschamen.
Dat van de buitenlandse contacten zal wel leuk worden jah, maar uiteindelijk zouden de andere landen ook gewoon moeten :)

Nou ja, Wilders zou wel goed bij die kleine drifkoppen van Italie en Frankrijk passen _O- Sarkozy en Berlosconi zijn hem voorgegaan..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:37

take_one schreef:
Heino schreef:
take_one schreef:

Excuses zijn niet voor niets uitgevonden. :D
Het zal wel loslopen, maak me er niet druk over, dat mag hij doen als het zover is.
Heb alleen al enorm veel respect voor die man omdat hij voor Nederland blijft vechten en zo niet eens meer normaal kan leven.

Voor Nederland vechten? Ben erg benieuwd naar een concreet voorbeeld! Want andere culteren beledigen valt bij mij nu niet echt onder "vechten voor Nederland".

Yucca

Voor mij vecht hij niet VOOR nederland, maar TEGEN de islam...
Dat hij daardoor niet meer normaal kan leven, tja.... wie geef je dan de schuld, jezelf of...?

Eefske

Maar of je graag een MP wil die bij Berlusconi past.. ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:38

Eefske schreef:

Wel spannend voor de roddels... :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:39

Yucca schreef:
Eefske schreef:

Wel spannend voor de roddels... :D

Haha. Affaires, echtscheidingen, bloedneuzen..

Tallie1979

Krips schreef:
Wat ik me afvraag is waarom mensen Halsema 'verschrikkelijk' vinden. Ik krijg er een beetje Bos visioenen van. Mensen vonden hem verschrikkelijk. Waarom? Alleen omdat hij niet aangenaam over kwam qua uiterlijk ofzo. Vinden jullie Halsema verschrikkelijk als persoon of als politica. Dat maakt nog al een verschil. Ik vind het namelijk geen goed idee om alleen maar te kijken naar in welke mate je een politicus er leuk uit vind zien. Ik ben wel eens bang dat het helemaal niet meer om de inhoud gaat. Lang leve het populisme.

Ik vind haar een enge manier van doen hebben, dus niet zozeer politiek, meer haar als persoon.. Ik zag haar van de week op tv bij SBS6 ( die overigens volgens eigen zeggen "Alle lijsttrekkers" hadden uitgenodigd, maar dit dus niet hebben gedaan ) en ik kreeg gewoon de bibbers van haar. De manier waarop ze praat, waarop ze reageert, blech.. Kan er niks aan doen.

Maar dat is een persoonlijke mening, een ander kan haar fantastisch vinden :D

8nnemiek

Weten jullie trouwens welke partijen er wel met Wilders zouden willen regeren? Heb er wel al een paar gehoord van 'ABSOLUUT NIET met Wilders' :')

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:40

Ik vind het echt heel bijzonder dat Wilders het Eenvandaag debat won terwijl hij amper wat gezegd heeft. Dat is voor mij weer een bevestiging dat de inhoud er totaal niet meer toe doet. Mensen, het zijn geen popsterren. We zitten hier niet naar een soort van geevolueerde X-factors te kijken.

Ik vond Halsema zeer sterk tegen over Wilders. Wilders moet bondgenoten zien te vinden om het fundamentalisme te laten verdwijnen. Maar dat is blijkbaar niet zijn doel. Zijn doel is om de gehele Islam te onderdrukken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:41

Er gaan nu weer geruchten dat de VVD niet met de PVV wil... Maar misschien is dat wel een gerucht dat de PVV de wereld in geholpen heeft zodat men weer terug naar de PVV gaat :P

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:41

VVD wil met Wilders.. CDA zegt geen ja en geen nee. De rest van alle partijen hebben hem uitgesloten geloof ik.