Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:49

wimmus schreef:
Gister hadden we in ons restaurant de héle dag een familiefeestje, 50 man van 12 tot 9u.
Begon er al mee dat ze binnen gingen roken, tot 3 keer aan toe, terwijl érg duidelijk vermeld is dat we geen rookruimte hebben en dat er dus buiten gerookt worden kan. Wanneer er iets van gezegd werd, gaven ze bijdehante opmerkingen als 'oh ben ik binnen? Ik dacht dat ik buiten stond!'
Daarna gingen ze stiekem onder de tafel roken en sigaret verstoppen wanneer er personeel langs kwam.. volwassen mensen van 50 :wow:
Het werd nog leuker toen een meisje van 12 (?) wel aan de rode wijn mocht van haar ouders. Nu mogen wij dat uiteraard niet schenken, hebben dat ook verteld. Gaat die vader steeds rode wijn voor zijn dochter bestellen, en wanneer er personeel langs liep, zette hij het glas op z'n eigen helft 8)7
Steeds wanneer ik de drankjes opnam, werd er amper geluisterd, dus op het laatst ben ik maar aan elke lange tafel 'MAG IK EVEN UW AANDACHT?' gaan roepen. Zonder succes, want er werd nog steeds doorheen geroepen (wederom, volwassen mensen..) Toen ik naar de volgende tafel liep, begon de vorige tafel luid te mopperen dat ik zo onverstaanbaar was. Echt precies zo luid dat ik het goed verstaan kon. Het rondje later zei dezelfde 'daar is ze alwéér! Nou misschien dat ze deze keer wel verstaanbaar is'.
Aaaargh!

Was ik even blij dat ze weg waren, wat een rotmensen _-:(

Bah. Dat maakt je dag niet bepaald goed.. Zeker niet al je de hele dag voor hun heen en weer aan het rennen bent! Heel aso..

Ik heb trouwens ook heel vaak bij het spareribs afhalen, dat mensen bellen en eigenlijk niet weten wat ze willen. Het komt natuurlijk voor dat ze niet weten welke smaken we hebben, maar ik vind het echt heel vervelend worden als je 10 keer achter elkaar aan de telefoon krijgt: "Jaa, wat wil jij eigenlijk????" "Wat wil jij eten?" Dat ze dat dus nog even roepen naar andere mensen thuis.. Bedenk voordat je gaat bellen even wat je wilt bestellen, is toch niet heel moeilijk?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:56

Nickas schreef:
Bellende mensen? Gewoon niet helpen! Dat is de enige manier om het ze 'af te leren', of eigenlijk gewoon bewust te maken.

Mijn broer stond een keer te bellen bij een bushalte in Amsterdam toen de bus er aan kwam. Hij stond te wachten tot de deur van de bus openging, maar dat gebeurde dus niet. De buschauffeur maakte duidelijk dat m'n broer pas in kon stappen als hij de telefoon weg deed. Mijn broer is geen kwaaie jongen verder, dus dat is gewoon goed opgelost, maar ik vond het wel mooi hoe die buschauffeur dat korte, beleefde momentje van persoonlijk contact 'opeiste'.
En eigenlijk is dit niet meer dan normaal, dus sinds ik dit weet, hoe ik me aan het voornemen om al bellende mensen bij de kassa nog even te negeren tot ze beleefd contact maken.
Er zijn maar weinig dingen/gesprekken zó belangrijk dat ze niet 2 minuutjes later kunnen worden afgehandeld...

Vind ik ontzettend onbeschoft. Als ik aan de telefoon ben zal ik altijd ff de cassiëre of de buschaufeur gedag zeggen, maar ik ga er niet voor ophangen. Ik ben op dat moment een gesprek aan het voeren, en ik beslis zelf wel wanneer ik wel of niet op wil hangen...

Courses

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:09

Vjestagirl, keer de rollen eens om dan. Jij zit achter de kassa en iemand komt iets afrekenen bij jou. Diegene aan de telefoon groet je wel [en hoe dit is maakt verder niet uit] maar praat gewoon door, schuift je het geld aan, pakt het tasje aan en loopt zo weg, al bellend.

Sorry, maar dat is gewoon associaal. Niks 'Ik bepaal zelf wel wanneer ik ophang' dan ga je eerst maar lekker telefoneren vóórdat je een winkel inloopt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:17

Courses schreef:
Vjestagirl, keer de rollen eens om dan. Jij zit achter de kassa en iemand komt iets afrekenen bij jou. Diegene aan de telefoon groet je wel [en hoe dit is maakt verder niet uit] maar praat gewoon door, schuift je het geld aan, pakt het tasje aan en loopt zo weg, al bellend.

Sorry, maar dat is gewoon associaal. Niks 'Ik bepaal zelf wel wanneer ik ophang' dan ga je eerst maar lekker telefoneren vóórdat je een winkel inloopt.

Diegene groet je, pint, zwaait je eventjes gedag en loopt dan weg. Wat maakt dat nou toch uit? Ik word regelmatig gebeld op het moment dat ik al in de winkel loop en dat zijn vaak mensen waar ik toch eventjes mee moet overleggen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:17

Wat betreft etiquette wel ja, maar een ieder mag nog altijd zelf bepalen of 'ie wil bellen tijdens het afrekenen ja of nee.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:23

ik zit achter de kassa en heb er echt geen problemen mee als iemand gaat bellen hoor. komop hé, alsof je hele dag verpest als een klant belt en dus even geen goedemiddag terug kan zeggen maar een knikje geef.
en anders zou ik alleen maar goeiemiddag/avond/morgen zeggen en wilt u de bon mee en tot ziens, verder hoeven we niet te praten. dus dan kan diegene net zo goed verder bellen. maakt mij echt niet uit hoor. :)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:55

Loose schreef:
ik zit achter de kassa en heb er echt geen problemen mee als iemand gaat bellen hoor. komop hé, alsof je hele dag verpest als een klant belt en dus even geen goedemiddag terug kan zeggen maar een knikje geef.
en anders zou ik alleen maar goeiemiddag/avond/morgen zeggen en wilt u de bon mee en tot ziens, verder hoeven we niet te praten. dus dan kan diegene net zo goed verder bellen. maakt mij echt niet uit hoor. :)

Zie dikgedrukte dit gebeurd dus helemaal niet daar hebben we het over ;) Ik blijf erbij ik vind het niet kunnen als je iemand achter de kassa compleet negeert.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:04

Vjestagirl schreef:
Courses schreef:

Diegene groet je, pint, zwaait je eventjes gedag en loopt dan weg. Wat maakt dat nou toch uit? Ik word regelmatig gebeld op het moment dat ik al in de winkel loop en dat zijn vaak mensen waar ik toch eventjes mee moet overleggen.

Dan bel je even later terug. Geen enkel probleem. Het lijkt me niet dat je een baan hebt waardoor je 100.000 euro per telefoontje misloopt.

Als hier mensen in de zaak komen die aan het bellen zijn prima. Mag je allemaal zelf weten. Moeten ze niet verwachten dat ik ze groet of probeer te helpen.

Dat soort dingen heet fatsoen. Als je geen fatsoen hebt ben je niet welkom in onze zaak.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:13

robert45 schreef:
Vjestagirl schreef:

Dan bel je even later terug. Geen enkel probleem. Het lijkt me niet dat je een baan hebt waardoor je 100.000 euro per telefoontje misloopt.

Als hier mensen in de zaak komen die aan het bellen zijn prima. Mag je allemaal zelf weten. Moeten ze niet verwachten dat ik ze groet of probeer te helpen.

Dat soort dingen heet fatsoen. Als je geen fatsoen hebt ben je niet welkom in onze zaak.

Nee, maar dat zijn dan wel dingen die dan, op dat moment geregeld moeten worden, omdat mensen uitgaan van onze planning. We hebben nou eenmaal niet allemaal een functie waarbij het niet uitmaakt of je wel of geen tijd hebt om met mensen te praten. Als mensen bellen is het belangrijk en moet ik het regelen, klaar.

Ik vind het onfatsoenlijk om de mensen die jouw loon betalen, die zorgen dat jij te eten hebt en een baan hebt niet te willen laten afrekenen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:28

Als je aan het bellen bent terwijl je een winkel inloopt... tjah dan vraag ik mij af waar dan uberhaupt je fatsoen zit.

Als je gebeld word in een winkel prima. Dan maak je snel je gesprek af/ je belt ze even later weer terug. Dan reken je je spullen af en vervolgens kan je doen en laten wat je wil.

Het komt niet op 1 min aan hoor.

ik zeg ook nergens dat ik ze niet laat afrekenen. Ik zeg alleen maar dat ik ze niet help of groet.

Helpen is immers niet mogelijk omdat ze aan de telefoon hangen.. dan kan ik ze moeilijk iets uitleggen of laten zien. Dan leggen ze de telefoon maar neer. Zijn ze het er niet mee eens prima. Omdraaien en wegwezen.

Dit heeft niets te maken met wel of niet beleefd met een klant om gaan. Als klanten beleefd en netjes doen ben ik het ook. Kan je alle kanten op met mij. Als je aso door blijft bellen.... tja dan moet je het zelf weten.

Klant is koning denken sommigen. Dit klopt tot op zekere hoogte. Er is dus een grens.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:31

robert45 schreef:
Als je gebeld word in een winkel prima. Dan maak je snel je gesprek af/ je belt ze even later weer terug. Dan reken je je spullen af en vervolgens kan je doen en laten wat je wil.

Het komt niet op 1 min aan hoor.

Ja, bij mijn werk komt het dus wel op minuten aan...

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:33

Ik heb wel eens een boze klant gehad terwijl ze aan het bellen was. Ik had al een aantal keer gevraagd wie er geholpen wilde worden, ik wist dat die mevrouw die aan het bellen was, aan de beurt was, maar zij antwoordde niet. Makkelijke keuze, dan ga ik iemand anders helpen. Dus ik ben met die klant bezig en ondertussen beindigde die mevrouw het telefoongesprek. Toen werd ze boos dat ik haar neit had geholpen. Ja sorry hoor, ik vraag het 3x, geen antwoord, dan ga ik je niet helpen ook! Makkelijk zat.
Verder hadden wij wel veel klanten die aan het bellen waren in de winkel, maar die stopte altijd even het telefoongesprek als wij ze aan het helpen waren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:38

Lieke__ schreef:
Ik heb wel eens een boze klant gehad terwijl ze aan het bellen was. Ik had al een aantal keer gevraagd wie er geholpen wilde worden, ik wist dat die mevrouw die aan het bellen was, aan de beurt was, maar zij antwoordde niet. Makkelijke keuze, dan ga ik iemand anders helpen. Dus ik ben met die klant bezig en ondertussen beindigde die mevrouw het telefoongesprek. Toen werd ze boos dat ik haar neit had geholpen. Ja sorry hoor, ik vraag het 3x, geen antwoord, dan ga ik je niet helpen ook! Makkelijk zat.
Verder hadden wij wel veel klanten die aan het bellen waren in de winkel, maar die stopte altijd even het telefoongesprek als wij ze aan het helpen waren.

Maar dat vind ik logisch, dat je mensen die niet antwoorden verder op dat moment niet helpt.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:39

Zullen we het hier in het topic leuk houden over de rare opmerkingen van klanten en niet door discusseren over wel of niet bellen aan de kassa/helpen oid? :)
Had toenstraks btw nog een leuke; Een gozer komt kauwgom halen, nou goed ik reken af, groette hem een fijne dag verder en ging bezig met wat dingen bij de kassa. Op een gegeven moment vraagt hij of er een prullenbakje is voor zijn kauwgompapiertje, ik pak het papiertje aan en gooi hem weg, waarom hij vraagt of ik ook een kauwgommetje wil. Ik antwoord lachend; Nee dat mag niet achter de kassa :D Gozer vraagt waarom niet? Dus ik antwoord weer; Vind het niet zo netjes als ik smakkend met kauwgom achter de kassa sta, wat vind jij? Ach zegtie, dan smak je toch wat langzamer dat ze het niet kunnen horen? Met een dikke knipoog en een verliefd glimlachje erachteraan...
Nouja goed ik heb 3jaar een vriend, maar ik schaamde me kapot op dat moment :P

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:49

Bij de Bakker Bart in Amsterdam (of was het Arnhem?... ) nja, iig bij een bakker bart hebben ze een mooie oplossing. Daar hebben ze overal briefjes hangen met "Omdat we u respecteren zullen wij u niet storen wanneer u telefoneert".

Ik heb zaterdag zo moeten lachen. Ik kreeg een telefoontje. Meneer begon met "Hallo ik heb een vraagje". Normaal gesproken begint iemand dan gewoon gelijk met zijn vraag te stellen, maar ik kreeg eerst een 5 minuten durend verhaal over dat meneer zijn badkamer aan het verbouwen was, en dat die puin weg moest. Daarom had hij maar een aanhangwagen bij de Gamma gehuurd, alleen omdat half Apeldoorn open ligt qua wegen was het vervelend om weg te brengen, en hij kwam veel hobbels tegen. En door die hobbels was zijn ophangbeugel aan de trekhaak voor een Twinny Load verbogen. Dus ik antwoorde met dat deze gewoon vervangbaar waren en dat wij deze op voorraad hebben. Ja maar snap je wel wat ik bedoel? Een Twinny Load heeft 2 van die pinnen en die gaan in zo'n ding aan de trekhaak blablabla. Collega's stonden me echt vragend aan te kijken. Ik tref altijd dit soort vreemde telefoontjes.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:54

ik zei laatst een keer wilt u ook een toy's 'n rus poppetje mee _O- klonk zo stom :=
Moest natuurlijk toy story zijn :+

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:45

angelaatjuh schreef:
ik zei laatst een keer wilt u ook een toy's 'n rus poppetje mee _O- klonk zo stom :=
Moest natuurlijk toy story zijn :+

aaaaaaaaaaaaah wat lief :P

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:05

Tis wel altijd zo dat mensen elkaar aanvoelen ofzo en altijd ineens met zn alle naar de kassa/counter gaan :')

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:09

Ik werk in de appie zowel bij de counter als de kassa.
Vorige week bij de kassa was er een al wat oudere man (50-60). Ik vraag nooit of ze die *** poppetjes willen maar geef ze gewoon mee. Anedrs krijg je ja voor mijn zoontje, neefje enz enz blabla. I don't care.
Maargoed ik geef ze zo aan die man, en hij pakt ze aan, denkt even na en vraag aan een jongetje achter hem in de rij of die ze wilt. doe hoeft ze niet.
Vraagt een andere man of hij ze dan mag, zegt de eerste man: ja tuurlijk, ik heb geen kinderen en speel er zelf ook niet meer mee.
Dus ik zeg: wat jammer zeg voor het kind in u.
Zegt hij zo: Als je ouder bent speel je met heel andere dingen *knipoog*
Ik was echt flabbergasted, en heb ook gezegd: nou, ik weet niet wat ik hier op moet zeggen :+

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:30

angelaatjuh schreef:
Tis wel altijd zo dat mensen elkaar aanvoelen ofzo en altijd ineens met zn alle naar de kassa/counter gaan :')

O ja, dan zit je even 5 minuten niets te doen en dan BAM! spitsuur. :')

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:57

Owja die kennen we ook.

Hele tijd druk geweest, eindelijk is die rij weg gewerkt dus je hebt tijd om bij te vullen.

Je draait je om wilt naar t bekerrek lopen en ....... ja hoor t staat weer vol :s

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 01:04

BlackEyed schreef:
angelaatjuh schreef:

O ja, dan zit je even 5 minuten niets te doen en dan BAM! spitsuur. :')

Heel herkenbaar. Typisch een schaap over de dam en de rest volgt. Zo zit je niks te doen en mogen er een paar van het team weg, en zo heb je een minuut later handen tekort. Ik werk in een fotozaak met een brede toonbank, heb vaker gehad dat ik 6 families tegelijk stond te helpen (mensen zoeken foto's op muur, mogen ze even bekijken en beslissen of ze kopen of niet). Nou dat is echt niet te doen, zeker niet als mensen eisen dat zij eerder geholpen willen worden. :')

Had laatst iemand die vroeg of ze ook kaas verkochten in het Tikibad. Ik wilde al zeggen dat het niet kon, maar dat je het wel kon halen bij de supermarkt. Maar goed dat ik dat niet zei, bleek namelijk dat ze om 'kaartjes' vroeg. Zowel m'n collega als ik verstonden kaas. Wat voor een dialect zou dat geweest zijn? :))

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:22

Saskiaatje schreef:
Wat betreft etiquette wel ja, maar een ieder mag nog altijd zelf bepalen of 'ie wil bellen tijdens het afrekenen ja of nee.

Heel offtopic maar ik dacht altijd als ik jou zag saskiaatje dat je een paard had met een hele bijzondere aftekening op zijn rug (avatar) en zie nu na al die tijd pas dat het 2 bijna zoenende mensen zijn :')

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:27

showteam schreef:
Saskiaatje schreef:

Heel offtopic maar ik dacht altijd als ik jou zag saskiaatje dat je een paard had met een hele bijzondere aftekening op zijn rug (avatar) en zie nu na al die tijd pas dat het 2 bijna zoenende mensen zijn :')

Hee, ik dacht altijd dat het een mens was waar alleen de hals van op stond _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:30

showteam schreef:
Saskiaatje schreef:

Hahaha, daar had ik haar laatst ook al over gePBt :P Heel veel mensen denken het hahaha.