Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:44

haha dank jullie wel. ja geld is er te verliezen haha. nee heb ergens zo'n ingebouwd knopje dat ik te schijterig ben om auto te gaan rijden. weet dat het nergens op slaat rijdt met tractor en scooter ook zo weg maar ben zo'n schijterd die niet achter het stuur durft te kruipen haha. maar bedankt voor de schoppen :P

__Marije__

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:45

haha ik schop ook nog even hoor! joh, je moet het leren en met een goede instructeur ben je zo van die angst af!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:48

juline schreef:
haha dank jullie wel. ja geld is er te verliezen haha. nee heb ergens zo'n ingebouwd knopje dat ik te schijterig ben om auto te gaan rijden. weet dat het nergens op slaat rijdt met tractor en scooter ook zo weg maar ben zo'n schijterd die niet achter het stuur durft te kruipen haha. maar bedankt voor de schoppen :P

Ik was in het begin ook erg bang om te gaan rijden!
Maar nu doe ik dat echt met heel veel plezier, ondanks dat het af en toe nog een beetje mis gaat.

Ik heb gisteren de grootste lol gehad toen ik voor het eerst door een tunnel ging en toen ik een heel stijl hellinkje op moest rijden om op de dijk te komen! :D

Het komt dus echt wel goed, hoor! ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:50

dank jullie wel, heeft iemand heel toevallig ervaring met rijschool yellow? zit in breda maar schijnbaar ook in meerdere plekken, ze bieden best veel en voor een nog enigzins normale prijs

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:28

MissPromiss schreef:
Ik ga zo ff bijlezen maar moet echt even spuien over dat idiote nieuwe theorieexamen. Ik heb net een oefenexamen gedaan maar vind het in sommige gevallen zó dom!! Is er nog iemand die op http://www.volkswagenrijbewijs.nl het eerste examen heeft gedaan? Ik kan bij sommige vragen echt niet ontdekken hoe ik weet of ik zou invoegen ofzo.. en de ene keer ij een fietser (die op een andere weg zit!!!) moet je remmen omdat het gevaarlijk kan zijn, vervolgens staat er al een fietser half op de weg en dan moet je gas loslaten.. nou, schiet mij maar lek!

Heel vaak doen, dat is de enige manier om erachter te komen wanneer ze wat van je willen.
Je moet goed op letten op wat je snelheid is, als je 15 km/u rijd, en er staat iets op de weg, is gaslos genoeg, rijd je 50 moet je remmen :)
En overzichtelijkheid is belangrijk, zien of je er makkelijk langs kunt e.d

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:32

Ik heb in Breda gelest en zag dan regelmatig Yellow voorbij komen, maar meer ook niet.
Nu les ik in Roosendaal.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:34

Daar zit ik ook mee hoor MissPromiss. Vind het soms echt helemaal nergens op slaan. Het helpt bij mij ook inderdaad om naar je snelheid te kijken, maar het blijven domme vragen.

Mijn rijles net ging vrij goed! Ondanks de sneeuw hier.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:42

Stephaniiee_ schreef:
Ik moet schakelen tussen den 2000 en 3000 toeren :\

niet precies op 2000

Ik bij 2200 :j Maar als ik de snelweg opga moet ik 'm tot minstens 3000 laten doortrekken, vind ik altijd zo'n leuk geluid :))

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:47

Mja en ook zo'n vraag in de sneeuw, je rijdt 30 en er spelen kids voor je op straat, wat je dan doet.. Nou ik leer om mn gas los te laten hoor en bij sneeuw zo min mogelijk te remmen omdat de kans dat je doorglijdt groot is

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:17

Ik leer inderdaad ook om bij sneeuw zo weinig mogelijk te remmen.. Maar je mag bij die vragen van de 25 vragen 13 fout hebben he, dus dat valt mee!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:24

MissPromiss schreef:
Mja en ook zo'n vraag in de sneeuw, je rijdt 30 en er spelen kids voor je op straat, wat je dan doet.. Nou ik leer om mn gas los te laten hoor en bij sneeuw zo min mogelijk te remmen omdat de kans dat je doorglijdt groot is

kinderen op de weg, is (afhankelijk van je snelheid/wat er achter je rijd) remmen.
Een bal op de weg ook!
Het is niet echt kijken wat je zelf zou doen, meer kijken wat willen ze dat ik doe :')
Als je dat eenmaal doorhebt, is het een makkie :) Veel examens maken, en terug kijken wat je fout hebt gedaan, meestal krijg je er een uitleg bij waarom het remmen/gas los/niets doen is :)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:35

Aranel schreef:
Stephaniiee_ schreef:
Ik moet schakelen tussen den 2000 en 3000 toeren :\

niet precies op 2000

Ik bij 2200 :j Maar als ik de snelweg opga moet ik 'm tot minstens 3000 laten doortrekken, vind ik altijd zo'n leuk geluid :))

haha okee! Bij de snelweg idd na de 3000

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:50

Jildau schreef:
Ik leer inderdaad ook om bij sneeuw zo weinig mogelijk te remmen.. Maar je mag bij die vragen van de 25 vragen 13 fout hebben he, dus dat valt mee!

Ja ik had het wel gehaald maar baal dr dan gewoon van dat ik zoveel fout heb :+

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:55

Ik mag woensdag als 't goed is m'n rijbewijs ophalen *\o/*
Kan niet wachten tot m'n auto'tje komt, haha. Maargoed, m'n ouders hebben ook 2 auto's, dus kan voorlopig goed vooruit! :D
Lijkt me wel mega eng, eerste keer zonder die man naast je. Maar m'n vader zei dat ie de eerste keer wel even mee zou rijden. Hij heeft ook een bezine en ik ben diesel nu gewend.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:09

Dat valt heel erg mee Arielle! Ik heb dus stiekem even in de auto van mijn vriend geoefend met het wegrijden, dat is ook een benzine en ik had die aardig vlot onder de knie! Superhandig, want nu is diesel alleen maar makkelijker :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:18

Ik rijd met de lessen ook in een diesel, maar rijdt een benzine veel anders dan een diesel?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:40

Oh oh.... Hoor net op het nieuws dat Toyota 1,8 miljoen Europese wagens terugroept vanwege een mogelijk mankement aan het gaspedaalmechanisme... Ik les in een Toyota Auris, haha! :oo

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:48

Hahahaha :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:49

Ashley5 schreef:
Ik rijd met de lessen ook in een diesel, maar rijdt een benzine veel anders dan een diesel?

De koppeling reageert wat anders en bij een diesel kun je wat lagere toeren rijden...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:56

Annn schreef:
MissPromiss schreef:

kinderen op de weg, is (afhankelijk van je snelheid/wat er achter je rijd) remmen.
Een bal op de weg ook!

Het is niet echt kijken wat je zelf zou doen, meer kijken wat willen ze dat ik doe :')
Als je dat eenmaal doorhebt, is het een makkie :) Veel examens maken, en terug kijken wat je fout hebt gedaan, meestal krijg je er een uitleg bij waarom het remmen/gas los/niets doen is :)

Ik kreeg bij mijn theorie heeeel veel vragen over dat soort dingetjes haha, en die wist ik allemaal :+
Een keer idd een bal op de weg, een keer spelende kinderen op de stoep naast de weg, en een keer een heliumballon aan een touwtje tussen geparkeerde auto's, dus ik denk hoo daar zit vast een kind aan vast, dus A: remmen :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:57

Nouja normaal zou ik dus ook zo reageren hoor! Kind, bal, ballon.. allemaal remmen! Maar met juist door die sneeuw vind ik het zo dubbel! want het was een smal straatje met aan de zijkant auto's geparkeerd.. als je dan gaat remmen zit je zo ergens tegenaan :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:58

Ashley5 schreef:

Ik les ook in een diesel, en vind het per auto verschillen of het ander is. Toen ik een testritje maakte :o :o :o in een auto van de dealer, vond ik 'm niet heel veel anders rijden dan mijn lesauto, terwijl de auto van mijn ouders (Kia sportage) veel minder fijn rijd, slaat sneller af enz.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:58

MissPromiss schreef:
Nouja normaal zou ik dus ook zo reageren hoor! Kind, bal, ballon.. allemaal remmen! Maar met juist door die sneeuw vind ik het zo dubbel! want het was een smal straatje met aan de zijkant auto's geparkeerd.. als je dan gaat remmen zit je zo ergens tegenaan :=

dan zou ik kiezen voor gas los :j Als het echt dikke/gladde sneeuw is of ijzel natuurlijk :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:00

Mja en dat was dus fout :+ Maargoed ik ga gewoon veel vragen oefenen, je mag niet voor niets zoveel fout hebben natuurlijk!!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:21

Volgens mij zijn vrijwel alle lesauto's diesels :)