Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:54

gaaf! gefeliciteerd!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:10

Gefeliciteerd Ier!

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:23

Wat goed! Gefeliciteerd!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:10

Iris gefeliciteerd! :*

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:30

Gefeliciteerd geslaagden! Heb eventjes geen zin om 4 pagina's bij te lezen :')

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 16:36

Ik stop ermee.. Echt bah m'n ouders betalen 63 euro voor 1,5 uur les heb nu 15 lessen gehad en nog geen inparkeren of wat dan ook ja snelweg en omkeeropdracht.. Je hoort van iedereen om je heen dat ze daar mee bezig zijn en zelf doe je dat niet.. het maakt me heel erg onzeker en ik heb er gewoon geen zin meer in..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:36

SaskiaKur schreef:
Heb zojuist mijn 2e autorijles gehad. Het ging echt slecht.
Ik moest schakelen maar bakte er niets van.
Ging helemaal niet meer sturen, moest het gas loslaten en toen hield het in. Ik verneukte de hele auto... :=
Vrouw zag het ook volgens mij niet zo zitten...

Komt vast wel goed.. niet iedereen rijd vlekkenloos weg (bijna niemand eigenlijk).
Gewoon rustig doorgaan, en wat ik bvb eerst heb gedaan voor ik begon te lessen, ik heb een beetje geoefend met in mijn geval mijn broer.
wou het gevoel van het schakelen eerst wat onder de knie hebben, vond het zonde om daar lessen aan te besteden.
Mij heeft het wel heel erg geholpen, de 1e les reed ik er zo mee weg, en schakelen viel me achteraf echt 100% mee, terwijl ik daar echt het meeste tegen op zag :+
Ik heb gewoon geoefend op van die landweggetjes achteraf, waar toch vrijwel geen kip komt, dus met schakelen, gewoon rijden, stoppen-optrekken, bochtje achteruit, keren enz..

en idd als je je niet op je gemak voelt, dan zou ik vragen naar een ander :) niets vervelender dan als je er geen fijn gevoel bij hebt.

Ier: gefeliciteerd! fijn ook dat je zo'n leuke examinator had :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:37

Maar als je stopt heb je toch ook niets? Heb je al eens met je instructeur gepraat? Misschien ben je er gewoon nog niet aan toe? Of wisselen van rijschool?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:38

Jetske schreef:
Ik stop ermee.. Echt bah m'n ouders betalen 63 euro voor 1,5 uur les heb nu 15 lessen gehad en nog geen inparkeren of wat dan ook ja snelweg en omkeeropdracht.. Je hoort van iedereen om je heen dat ze daar mee bezig zijn en zelf doe je dat niet.. het maakt me heel erg onzeker en ik heb er gewoon geen zin meer in..

dat had ik ook hoor, ik had al flink wat lessen gehad, en dacht echt van nou is dit het nou?
was idd ook alleen maar rijden, verder niks nou kon het ondertussen wel dromen.
maar toevallig een van de volgende lessen daarna gingen we bezig met inparkeren, fileparkeren, etc

Ik zou er gewoon naar vragen als ik jou was waarom je daar nog niet mee bezig 'mag' of wanneer je ermee gaat beginnen. dan kun je altijd nog kijken wat je doet :)
maar kan me wel voorstellen dat het je wel frustreerd, kost allemaal genoeg dus.. :(:)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:40

Jetske schreef:

Ik had dat pas na mijn 20e rijles. Mijn instructeur besteedt daar gewoon heel weinig aandacht aan. Ik zou absoluut niet stoppen. :n

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 16:41

Veirl schreef:
Jetske schreef:

Ik had dat pas na mijn 20e rijles. Mijn instructeur besteedt daar gewoon heel weinig aandacht aan. Ik zou absoluut niet stoppen. :n

Het is niet alleen dat.. Het zijn meerdere factoren.. De ene keer doe ik dit goed en de volgende keer is het weer fout.. Dat maakt me zo onzeker..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:43

Het heeft bij mij ook erg lang geduurt voordat ik met die dingen bezig ging hoor Jetske!
Volgens mij ging ik met de 10e(of 14e) les de snelweg op, en fileparkeren pas veeeel later!
Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo belangrijk, snelweg wel, maar fileparkeren is iets wat meer bijzaak is dan hoofdzaak!

Maar hoeveel ervaring heeft jou rijschool? wat is zijn slagingspercentage e.d.?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:45

Jetske schreef:
Het is niet alleen dat.. Het zijn meerdere factoren.. De ene keer doe ik dit goed en de volgende keer is het weer fout.. Dat maakt me zo onzeker..

Snap ik wel... Maar ik vraag me af of stoppen helpt..

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 16:47

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:50

Trouwens, als je,je ergert aan je instructeur raad ik iedereen aan om te wisselen!
Ik was helemaal happy met die van mij, dus voor mij was het echt niet van toepassing.
Maar om me heen zijn er heel wat die doordat ze problemen hebben met de instructeur heel veel lessen nodig zijn of meerdere malen moeten afrijden!

@jetske: als ik het zo goed zie is het een vrij "nieuwe" rijschool, aangezien hij nog niet zoveel examens heeft afgenomen, klopt dat?
Laatst bijgewerkt door siskeh op 13-10-09 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:51

Jetske,

Wellicht kan je het er de volgende keer met je rijinstructeur over hebben?
Ik zou als ik jou was ook niet stoppen, de andere optie is overstappen naar een andere rijschool?

Even een vraag of 2 in het algemeen?

Hoeveel lessen hebben jullie gehad en hoeveel lessen denkt dat jullie instructeur dat jullie nodig hebben?

Hoeveel rijlessen hebben jullie gehad voordat jullie opde snelweg mochten rijden?

Ik zal gelijk even de vragen voor mezelf beantwoorden :D

Ik heb nu 2 lessen gehad en mijn instructeur denkt dat ik er in totaal 20 nodig heb.
As zaterdag is mijn 3e les en dan mag ik ook op de snelweg rijden.
Het rijden gaat eigenlijk best goed, ik wordt zo nu en dan wel zenuwachtig maar mijn instructeur weet daar goed op in te spelen zodat ik me weer op mijn gemak voel en naderhand bij mezelf denk ik vaak: moest ik me daar nu zo druk om maken?

Edit,

Zin aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:52

Thnx iedereen!

@Steph86:
Ik heb in totaal 22 of 23 lessen gehad. Ging met de 7e les de snelweg op geloof ik en met 13 lessen had ik alles gehad eigenlijk.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 17:01

siskeh schreef:
Trouwens, als je,je ergert aan je instructeur raad ik iedereen aan om te wisselen!
Ik was helemaal happy met die van mij, dus voor mij was het echt niet van toepassing.
Maar om me heen zijn er heel wat die doordat ze problemen hebben met de instructeur heel veel lessen nodig zijn of meerdere malen moeten afrijden!

@jetske: als ik het zo goed zie is het een vrij "nieuwe" rijschool, aangezien hij nog niet zoveel examens heeft afgenomen, klopt dat?

Geloof dat hij niet veel op internet heeft staan. Hij is al wel heel lang rijinstructeur.. Klopt ook wel het is opzich wel een beste man maar ik weet gewoon niet helemaal wat ik ermee aanmoet..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:03

hmm als ik via die site kijk is de slagingspercentage van mijn rijschool niet bar hoog bij het 1e examen.. :=
maar als ik dan kijk bij aantal afgenomen examens is ook niet barveel nog, kan me niet voorstellen dat dat zo weinig is, de rijschool bestaat al 45 jaar ofzo. :+
Steph86 schreef:
Jetske,

Even een vraag of 2 in het algemeen?

Hoeveel lessen hebben jullie gehad en hoeveel lessen denkt dat jullie instructeur dat jullie nodig hebben?

Hoeveel rijlessen hebben jullie gehad voordat jullie opde snelweg mochten rijden?
.

Ik heb nu 12 lessen gehad (eigenlijk 13, 1e was gratis) heb een pakket van 20 lessen.
mijn instructeur heeft niet gezegt hoeveel ie denkt dat ik nodig heb, ze zei wel dat gemiddelde tussen de 30 en 40 lessen ligt.. :=
nouja dat ga ik dus niet doen, klinkt misschien stom, maar vind het al duur genoeg allemaal... :o
dus ben benieuwd, hoop dat ik na die 20 lessen ook zo'n beetje mag afrijden.

Ik reed bij mijn 2e of 3e les al een stukje op de snelweg, heel klein stukje hoor misschien 500m :+
Maargoed ik was met heel veel dingen al aardig snel, zoals door de stad heen enz, omdat ik begon nog midden in de vakantie periode, dus was het nog lekker rustig allemaal.
denk bij les 7/8 echt op de snelweg weet het eigenlijk niet meer precies. :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:04

Ik ga nu toch ff kijken of ik niet weer een gewoon examen mag doen. :j

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:05

Jetske, ooit al aan je instructeur gevraagd waarom het op deze manier gaat?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:07

Ik heb vrijdag mijn eerste les dan. We beginnen meteen op het surinameplein :+. Ze rijd ons eerst maar eens een industrieterrein op ofzo hoor :').

@ Jetske, als je je niet prettig voelt bij deze instructeur dan zou ik een ander zoeken/ om een ander vragen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:13

Veirl schreef:

Je moet nog echt ff uitleggen waarom je een faalangstig ding moet want dat snap ik nog steeds niet. :P

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:19

Paula schreef:
Veirl schreef:

Je moet nog echt ff uitleggen waarom je een faalangstig ding moet want dat snap ik nog steeds niet. :P

Nou ik had de eerste keer als fout invoegen en kruispunten. De tweede keer had ik ruimtekussen en nog iets. Totaal andere dingen en daardoor dacht Sjors dat ik miss faalangst had. Maar Judith die zei dat zij ook de eerste twee keer heel verschillende fouten had, dus nu geloof ik er weer in dat ik het de derde keer wel gewoon kan. :D

En Sjors stuurde net dat ik wel nog een gewoon examen mag doen, dat had wel zin volgens hem. :j

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:21

Aha okè. Al een nieuwe datum dan? Ik kan/kon me bij jou ook eigenlijk niet echt faalangst voorstellen, jij wel dan?