Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:58

Muisbal schreef:
Leider en kei. :o

Sorry, ik ben gelukkig niet de enige die zich eraan ergert :+

Maar als iets 2.99 kost en ook al wordt er afgerond, en de klant geeft 2.99 en je slaat dat aan, wedden dat je kassa dat gewoon accepteert. ;)

Onze kassa's bij de ah niet :n Gaan keihard piepen haha. Maar krijg wel eens 1 en 2 cent omdat de aldi in 't dorp ze nog wel heeft en uitgeeft.

Amaryllis

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:20

Onze kassa's accepteren alleen invoeren die afgerond zijn. Wij ronden ook af, maar mensen mogen wel met 0,01 en 0,02 cent betalen. Overigens wel het afgeronde bedrag!

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:57

Ellee schreef:
Muisbal schreef:
Leider en kei. :o

Sorry, ik ben gelukkig niet de enige die zich eraan ergert :+

Maar als iets 2.99 kost en ook al wordt er afgerond, en de klant geeft 2.99 en je slaat dat aan, wedden dat je kassa dat gewoon accepteert. ;)

Onze kassa's bij de ah niet :n Gaan keihard piepen haha. Maar krijg wel eens 1 en 2 cent omdat de aldi in 't dorp ze nog wel heeft en uitgeeft.

Ik dacht dat 1 en 2 centen niet meer in omloop waren.

Maar goed, zal wel komen doordat Aldi een duits bedrijf is?

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:02

Ik werk bij de Aldi en idd omdat wij een duits bedrijf zijn ronden wij niet af. Daarbij zijn de 1 en 2 cent muntjes nog gewoon een wettig betaalmiddel. Ik vind het dan ook erg raar dat sommige winkels dit betaalmiddel weigeren.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:31

Het bedrijf waar ik werk (mcdonald's) weigert 1/2 centjes niet maar als het écht anders kan nemen we ze wel aan. Is idd gewoon nog een wettelijk betaalmiddel. Gaan ze gewoon een bepaald potje in en dan als die vol is naar de bank..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:40

idd, een bedrijf is zelfs verplicht om 1 en 2 cent aan te nemen, aangezien het gewoon een wettig betaalmiddel is. Ik mag b.w.v. spreke mijn nieuwe auto gewoon betalen met centen als ik daar behoefte aan heb.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:44

Wij weigeren ze ook. Dat mag gewoon, net zoals dat ik briefjes van 100 gewoon mag weigeren.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:49

Niet echt een klant, maar ik maak schoon bij bejaarden, en vorige week had ik een vrouwtje :')

Ik moest de wc bij haar schoonmaken, en toen vroeg ze of ik een lege fles drank mee wilde nemen en weg wilde gooien. De dag erna moest ik de kamers bij haar schoonmaken, leverde ze nóg een lege fles in, of ik die ook mee wilde nemen. Dus ik zeg tuurlijk mevrouw, gisteren had ik er ook eentje van u meegenomen :j

Zegt ze''Ooh wat ben ik ook een ouwe zoepert hé' :')

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:50

Vjestagirl schreef:
Wij weigeren ze ook. Dat mag gewoon, net zoals dat ik briefjes van 100 gewoon mag weigeren.

Ja briefjes van 100 kan ik me nog voorstellen.. dat je vanwege de veiligheid daar niet van terug kan geven. Maar hebben jullie dan ook een sticker dat jullie die 1 en 2 centjes niet aannemen?

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:54

Vjestagirl schreef:

Vroegah toen ik nog achter de kassa zat, wilde een snelle meneer zijn boodschappen van onder de 20 euro betalen met een briefje van 500. :\

Terwijl er duidelijk staat dat we briefjes van 200 en 500 weigeren.

Hij was nog verontwaardigd ook, zijn commentaar was:" Waar staat dat dan?"
*Wees naar kassa met een sticker waar dat op stond.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:58

was vorig jaar denk ik, ik werkte pas in de hoogvliet op de slagerij.
en een vroeg om mergpijpen, dus ik denk ohh die koekjes?
zegt ze nee voor in de soep.
dus zeg ik zoo; ik weet niet wat U bedoelt
waarop de klant zegt; ah jullie weten ook niks hierzo, ik wil de bedrijfsleider spreken, die was op dat moment gelukkig al weg!
dus mevrouw liep verontwaardigd weg.
en ik nog beleefd; een fijne dag verder mevrouw!

je hebt er rare figuurtjes tussen zitten, maar ook leuke aardige vaste klanten die ik nu ken, en een praatje mee maak als ze er zijn :)

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:36

hazira schreef:
waarop de klant zegt; ah jullie weten ook niks hierzo, ik wil de bedrijfsleider spreken, die was op dat moment gelukkig al weg!

je hebt er rare figuurtjes tussen zitten, maar ook leuke aardige vaste klanten die ik nu ken, en een praatje mee maak als ze er zijn :)

Mergpijpen koekjes? Waar denk jij aan bij mergpijpen. :)
Dat zijn toch botten met het merg nog in, voor smaak aan de soep te geven.
De hond heeft dat ook graag, een bot met merg wat ze er uit kunnen snoepen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:37

Dit zijn mergpijpen
Afbeelding
Jammie :D

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:42

Nog nooit gezien, net zoals ik net zie in het topic 'nu al pepernoten' (of zoiets).
Heb ik wel al van gehoord, maar nog nooit gezien, terwijl ik wel heel graag snoep :o

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:23

Vandaag had ik er weer eentje. Ik was in de lobby dienbladen aan het schoonmaken, komt er zo'n jong gassie naar me toe: ''Hebben jullie een tas gevonden?'' Ik: ''Euh...niet dat ik weet maar hoe ziet ie eruit? Dan kijk ik even voor je achter.'' Gassie: ''Ja het is een tassie van the String...'' Ik kon nog net aan serieus opbrengen: ''1 moment, dan kijk ik even''. Oeps...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:53

Ik had gister een boze klant, omdat ze geen ID bij zich had en nog geen 20 was. Ze was wel 19 zei ze en ze zag er ook wel ouder uit dan 16.... maar toch. 20 = 20 en onder de 20 = ID laten zien.
Kon ze niet waarderen :n

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:03

hazira schreef:

Mergpijpen zijn inderdaad ook gewoon botten met het merg erin, dus ik vind weinig raars aan de klant. Denk dat je je slagers kennis nog wat moet bijschaven. :D

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:31

Wij hadden laatst iemand die binnen liep in ons restaurant, gaat om zich heen kijken en vraagt: 'Dit is de chinees hé?' :') (in een pizzaria/shoarmatent)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:34

topsylover schreef:
Wij hadden laatst iemand die binnen liep in ons restaurant, gaat om zich heen kijken en vraagt: 'Dit is de chinees hé?' :') (in een pizzaria/shoarmatent)

Owja, lekker dom :+

Zo liep ik in mijn super-de-boer kleding naar de winkel (kwam op de fiets aan), kwam er een klant naar me toe: Jij bent toch van de AH?? Ik dacht ze maakt een grapje dus zeg: Nouja, zo te zien wel he :P. Ging ze aan mij vragen of er nog iets in de aanbieding was, want anders hoefde ze niet helemaal naar de AH. Toen heb ik toch maar even gezegt dat de kleding die ik aanhad niet echt bij de AH pastte, maar wel bij de super-de-boer. Ze kon er wel om lachen en ik ook :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:40

JECKYLL schreef:
Vjestagirl schreef:

Ja briefjes van 100 kan ik me nog voorstellen.. dat je vanwege de veiligheid daar niet van terug kan geven. Maar hebben jullie dan ook een sticker dat jullie die 1 en 2 centjes niet aannemen?

Nope, die bestaan niet. Maar ik neem ze gewoon niet aan...

Het motto 'het is een wettig betaal middel DUS het mag' gaat ook niet meer op aangezien ze overal 200 en 500 euro weigeren

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:48

Ik blijf erbij dat als het niet aangegeven staat je er gewoon mee mag betalen.. dat de kassa's niet terug hebben van het grote geld is heeeel wat anders dan die muntjes van 1 en 2 cent.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:56

ook ik werk in supermarkt als caissiere, wij nemen 1 en 2 centen nog wel aan,betaal er alleen niet mee terug.
ook mag ik briefjes van 100 aannemen en er is altijd 1 vrouw (goede bekende van de baas, die mag betalen met 200)

laatst ruzie met een vrouw omdat het terug tellen vanaf 150 niet goed ging, op hoge poten de winkel uit gestapt en de baas opgebeld. (ze voelde zich opgelaten omdat er mensen achter haar stonden)
paar dagen later weer in de winkel, en toen hebben we het uitgepraat ;)

laatst zo'n leuke opmerking van een mannelijke oudere klant:
ik vroeg zo van: wil u de bon ook mee?
man antwoord: nee hoor, we gaan toch trouwen :))

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:00

als ik niet met 1 en 2 euro cent muntjes mag betalen kunnen ze hun spullen ook houden. geld is geld.....

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:11

suuzepuus schreef:
als ik niet met 1 en 2 euro cent muntjes mag betalen kunnen ze hun spullen ook houden. geld is geld.....

vind ik ook!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:30

ik heb toen ik 16 was ook bij een AH, daar kwam heel veel van die kouwe kak.
En iedere keer weer kwamen ze met de opmerking; oh ik keek met me neus.
Ik heb nu nog een hekel aan die opmerking.