Inoterry schreef:lindatje schreef:Roken op het station mag toch alleen maar bij de rookpaal?
Klopt
Dan trek ik de volgende keer toch maar mn mond open
Loop nu al de halve dag met hoofdpijn omdat ik echt niet tegen die geur kan
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:DEN HAAG – Rokers op NS-stations worden per direct geconfronteerd met een lik-op-stukbeleid. Wie buiten de rookzones een sigaret opsteekt, krijgt een boete van vijftig euro. Tot nu toe werd volstaan met een waarschuwing.
Op de treinstations werd al omgeroepen dat niet overal mag worden gerookt, maar nu wordt bij die mededeling ook het boetebedrag genoemd. Het aangescherpte beleid blijkt echt nodig, zei NS-woordvoerder John Krijgsman gisteren. „Het afgelopen jaar hebben we vooral gewaarschuwd, maar nu hebben we in overleg met de Spoorwegpolitie besloten om reizigers inderdaad te beboeten.“ Signalen van medewerkers en reizigers waren daarvoor de aanleiding. Krijgsman tekent daarbij aan dat de meeste reizigers zich aan het rookverbod houden.
Roken in stationshallen, wachtruimten en overkapte perrons is sinds 1 januari 2004 verboden. Op de perrons zijn rookzones ingericht rond zuilen. Binnen drie meter van zo'n zuil mag worden gerookt.
en 3 meter afstand
spoorwegpolitie? Toevallige politie die patrouilleert? Wel bewijsmateriaal hebben

) vond conducteur het wel goed, dus dat was weer meevallen.
Unwritten schreef:Ehm..spoorwegpolitie? Toevallige politie die patrouilleert? Wel bewijsmateriaal hebben
. Als ik bonnen uit had willen delen was ik wel bij de politie gegaan. En de politie heeft wel geleerd hoe je jezelf moet beschermen, ikke niet
.
(tegen en in mezelf hoor
). Zal ik mijn 'niet-geheel-frisse' gedachte met jullie delen?
. Klonk wel leuk. 'Als u uitstapt bij het eindstation, wat doorgaans wel de bedoeling is, doet u dit dan alleen vergezeld met uw bagage'
. Nog een keer een omroep gedaan dat de eigenaar van de fiets zich even moest melden, of anders de ventieltjes even bij me af kon halen
. En jawel, daar kwam iemand
.
) dat hij niet wist dat je een fietskaartje nodig had, hoeveel kost dat dan. Hij hoort het bedrag, en reageert heel luchtig met:"mooi, dat geld heb ik toch niet bij, dus ik kan niet betalen".
.
. (toen nog 10 euro). Reactie was:"pffff, ik ga geen 16 euro uitgeven aan een fiets hoor, houd het kreng maar".
. En hij loopt weg.
Cabinedeurtje open, fiets er overeind in, deurtje dicht
, en ik kan veilig gaan sleutelen
.
.
Wat een heerlijke verhalen allemaal
Die jongen, haha
en alle mensen op het balkon werken ook gewoon mee
Arme jongen, eigen schuld zeggen we dan maar