Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:56

Inoterry schreef:
lindatje schreef:
Roken op het station mag toch alleen maar bij de rookpaal?

Klopt

Dan trek ik de volgende keer toch maar mn mond open :D Loop nu al de halve dag met hoofdpijn omdat ik echt niet tegen die geur kan :=

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:57

Volgens mij staat er zelfs een boete op te ver van de paal vandaan roken :j

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:57

Hoeveel? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:00

Het is niet weinig iig, ik meende eurootje of 50?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:00

Citaat:
DEN HAAG – Rokers op NS-stations worden per direct geconfronteerd met een lik-op-stukbeleid. Wie buiten de rookzones een sigaret opsteekt, krijgt een boete van vijftig euro. Tot nu toe werd volstaan met een waarschuwing.

Op de treinstations werd al omgeroepen dat niet overal mag worden gerookt, maar nu wordt bij die mededeling ook het boetebedrag genoemd. Het aangescherpte beleid blijkt echt nodig, zei NS-woordvoerder John Krijgsman gisteren. „Het afgelopen jaar hebben we vooral gewaarschuwd, maar nu hebben we in overleg met de Spoorwegpolitie besloten om reizigers inderdaad te beboeten.“ Signalen van medewerkers en reizigers waren daarvoor de aanleiding. Krijgsman tekent daarbij aan dat de meeste reizigers zich aan het rookverbod houden.

Roken in stationshallen, wachtruimten en overkapte perrons is sinds 1 januari 2004 verboden. Op de perrons zijn rookzones ingericht rond zuilen. Binnen drie meter van zo'n zuil mag worden gerookt.

50 dus :j en 3 meter afstand

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:16

Wie mogen die boetes uitdelen? Want dan ga ik klikken := :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:28

Ehm.. :+ spoorwegpolitie? Toevallige politie die patrouilleert? Wel bewijsmateriaal hebben :+

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:29

Ik neem mn camera mee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:46

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:46

En als het station geen rookpalen heeft?
Hier zit wel leuk een stikker ergens en wat regels, dat je niet mag roken, maar ja, het is gewoon in de buitenlucht, alleen jammer als de wind dan jou kant uit staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:48

Een station zonder rookpalen omdat het volledig in de buitenlucht is, dan moet het volgens mij niet uitmaken. Is er wel een overkapping, dan is het wel zo netjes om niet onder deze overkapping te roken :)

Dat fragment hierboven komt trouwens uit "In het spoor van" geweldig programma was dat :D

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:09

Dat fragment had ik ook gezien ja, heel die vrouw over de zeik. :=

Ben een keer vergeten een kaartje te kopen in het weekend, en liet braaf mijn ov zien toen ik werd gecontroleerd. Maar door mijn bange reactie ('oh, helemaal vergeten! :oo ) vond conducteur het wel goed, dus dat was weer meevallen. :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:24

Unwritten schreef:
Ehm.. :+ spoorwegpolitie? Toevallige politie die patrouilleert? Wel bewijsmateriaal hebben :+

Spoorwegpolitie en conducteurs.
Maar ik heb mijn bonnenboekje niet bij :P . Als ik bonnen uit had willen delen was ik wel bij de politie gegaan. En de politie heeft wel geleerd hoe je jezelf moet beschermen, ikke niet ^) .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:30

Desbetreffende conductrice in het filmpje heb ik paar jaar terug vaak gezien tussen Rotterdam en Rotterdam Alexander, Capelle Schollevaar. Ook nog een keer in het wild op mijn werk ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:36

Ik had vandaag weer even een spui-momentje :P (tegen en in mezelf hoor :P). Zal ik mijn 'niet-geheel-frisse' gedachte met jullie delen?

Overigens mochten we vandaag alleen uitstappen bij het eindstation vergezeld met onze bagage :P. Klonk wel leuk. 'Als u uitstapt bij het eindstation, wat doorgaans wel de bedoeling is, doet u dit dan alleen vergezeld met uw bagage' :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:45

Jaren geleden had ik een keer 1 niet omgebouwd 2tje MAT64. Ik kwam van Vlissingen af en ging na Arnemuiden contrloren. Ik ben aan het einde, staat er een fiets, was alleen neimand met een fietskaartje tegengekomen. De fiets was ook niet van de personen op het balkon.
Heb ik over de omroep gevraagd naar de eigenaar van de fiets. Geen reactie :7 . Nog een keer een omroep gedaan dat de eigenaar van de fiets zich even moest melden, of anders de ventieltjes even bij me af kon halen }> . En jawel, daar kwam iemand ;) .
Ik vraag de jongeman of hij een fietskaartje heeft. Hij reageert "verbaasd" (kon nog wat acteerles gebruiken :+ ) dat hij niet wist dat je een fietskaartje nodig had, hoeveel kost dat dan. Hij hoort het bedrag, en reageert heel luchtig met:"mooi, dat geld heb ik toch niet bij, dus ik kan niet betalen". :( 8)7 _-:( .
Vervolgens vraag ik meneer om zijn legetimatie, dan schrijf ik toch even een uitstel uit. Komen er wel wat extra kosten bij }:) . (toen nog 10 euro). Reactie was:"pffff, ik ga geen 16 euro uitgeven aan een fiets hoor, houd het kreng maar". :? 8)7 8)7 . En hij loopt weg.
Nu zat ik alleen met het probleem dat ik in Goes het medewerkingskastje moet bedienen om de overweg te sluiten, dus ik kon die fiets niet in de gaten houden. :)* Cabinedeurtje open, fiets er overeind in, deurtje dicht }> , en ik kan veilig gaan sleutelen :P .
Kom ik weer terug op het betreffende balkon, mensen helemaal in de lach. Meneer kwam zijn fiets ophalen, of iemand wist waar die was. Niemand die iets had gezien natuurlijk O:) O:) O:) .
Heb de fiets maar bij de spoorwegpolitie afgegeven.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:51

Geweldige actie. Ja dat krijg je he als je zoiets zegt (jongen). Dan gaan mensen je woorden gewoon letterlijk nemen (jij) :D

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:41

HAHAHAHAHA INO! :D Wat een heerlijke verhalen allemaal :D Die jongen, haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:58

Whahahaha omg Ino :') en alle mensen op het balkon werken ook gewoon mee :') Arme jongen, eigen schuld zeggen we dan maar :Y)

En Zap, wat voor onfrisse gedachte heb jij? :+

Ik heb weer heerlijk geslapen in de DD-AR vanmorgen :')

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:54

Had een paar jaar geleden ook een keer mijn OV kaart vergeten, die zat in mijn andere tas, kwam ik pas achter op het moment dat ik gecontroleerd werd, maar mocht van de zeer aardige conducteur toch blijven zitten in de trein. Terug een kaartje gekocht. Vorige week had ik ook nog wat mafs, ik heb een doorlopende voordeelurenkaart en volgens de conductrice was die verlopen, wist echter zeker dat ik wel mijn abo had betaald. Via de telefoon had ze navraag gedaan en idd had wel betaald, maar moest ook nog ergens een nieuwe kaart hebben. Die heb ik ook gevonden, maar heb daarna nog vaak mijn oude kaart laten zien en alle andere conducteurs en conductrices keken daar verder niet naar. Heb ze nu beiden in mijn portemonnee zitten.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:27

Lekker handig. Toen ik net begon met studeren, had ik pas vanaf oktober een OV, maar eind september kon ik hem al ophalen. Toen was er conducteur die mijn OV zag en doorliep, terwijl ik mijn kaartje aan het zoeken was :o

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:27

IK ben er net achtergekomen dat mijn weekOV natuurlijk niet geldig is op goede vrijdag |o
Maar goed dat ik er nu achterkom, scheeld me toch weer 15 euro (anders was ik morgenavond naar huis gegaan en vrijdag op en neer naar stage).

Leuke verhalen inoterry, lijkt me wel leuk werk wat je doet, je komt natuurlijk de meest bizare en bijzondere mensen en gebeurtenissen tegen.
Hoe is het met je treindagboek unwritten? of beleef je nog steeds niks bijzonders meer onderweg. Al een nieuwe treinflirt gevonden :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:39

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRr

ze mogen van mij per direct 4 treinen per uur naar Rotterdam laten rijden..

Het is nu al 4e keer in 3 weken dat ik 25 minuten sta wachten op schiphol omdat de treinen tussen utrecht en gouda niet rijden.. (of minder)

WHAAAAAAAA

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:07

Alweer joh? En waartussen dan? Want tussen Utrecht en Rotterdam rijden er 4..
En Schiphol is niet mega erg om te wachten toch? Even rondje lopen boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:29

Tussen schiphol en rotterdam maar 2 :j
Net als de stoptrein, mogen ze er ook wel 4 per uur van maken :D