Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 22:49

Dat is wel een Lie strik ja :D

Hier sinterklaas overleefd. Kind is ernstig verwend. Veel voor dr poppen gekregen.
Nog hele mooie rompers voor de baby gekregen van petit bateau <3

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:16

Leuk Lautje. Pb rompers zijn altijd fijn :) Wij vieren komende vrijdag Sinterklaas.

Dochterlief is nu 10 maanden, we zijn al weken aan het oefenen met papa en mama maar dit landde nog niet echt. Sinds gisteren roept ze ineens bij alles 'kijk!' en laat ze zien wat ze in handen heeft. Dat is natuurlijk ook veel leuker dan papa of mama zeggen :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:22

Leuke strik!

Wat leuk emoe, zo gezellig als ze beginnen te praten!
Onze oudste heeft echt een paar maanden mama gezegd, ook tegen papa. Dus hij is nu hard bezig om bij de jongste te zorgen dat zij eerst papa zegt :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:27

Hier kwam er vandaag een "pop" uit :) voor de rest nog Russisch

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:50

Leuk he dat geklets! Hier hebben we inmiddels bal, Diets (fiets), auto, papa en dagdag! op het repetoir. Nog niet super consequent en ook niet altijd voor de juiste items maar voor een snotneus van net 1 vind ik het allemaal best knap! Wel een beetje jammer dat mama hier geskipt wordt... >;)

Kan ze mooi oefenen met babies lautje! En idd: PB rompers, altijd goed. Leuk dat de ukkepuk alvast in het vooruit kon meevieren.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 07:53

Wat een grappig panterstrikje :D

Hier wordt nu ook steeds meer gekletst. Hij waa niet de snelste qua taalontwikkeling, maar gaat nu wel echt als een trein. Poes was met een maand of 9-10 het eerste woord en is ook lang het enige gebleven. Nieuw is nu daaG (met een keiharde g, klinkt best grappig in Brabant), daar en een hoop dierengeluiden.

Papa en mama gaan 9 vd 10 keer goed, maar worden toch nog regelmatig door elkaar gebruikt :P
Opa en oma zijn ook papa en mama, is toch makkelijker denk ik

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:02

Hier wordt met 16 maanden alleen ja, bah, yes en mama gezegd. Er wordt veel gekletst maar de ondertiteling ontbreekt. Hij steekt wel zijn hand uit en wijst dan naar iets met geluid maar dat zal wel die of zo zijn. Waarom hij yes zegt geen idee. Het is wel zo dat wanneer hij iets niet mag hij zijn hand opsteekt en begint te kletsen. Discussie? Laatste woord willen hebben? Supergrappig is het wel.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:07

Ohja de bah idd :') resoluut iets uitgetuft: bah!
En poejoe wat wel verdacht vaak naar de poesjes gekraaid wordt.

Hier begint hij op verjaardagen of andere drukke plaatsen soms ineens heel druk en hard te praten, alsof ie denkt. Nou dan zeg ik ook maar eens wat :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 09:39

Hier gaat praten nu super hard. Tot van t voorjaar was het wat woordjes, maar ze had zoveel oorontstekingen dat ze gewoon niks hoorde. Dan ga je ook niet praten.

Nu met ruim 2 jaar maakt ze echt zinnetjes van paar woordjes. Kan kleuren benoemen en onderscheiden, kan beetje tellen (1,2,3). Vraagt hele dag ‘wat is dat?’
Ik vind dat wel heel leuk hoor dat ze wat meer communiceren en kunnen zeggen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:48

Hier beginnen ze nu met elkaar te ‘kletsen’. Nou ja, het is meer dat zusje begint met aaa, dat broer er dan AA van maakt om tegen elkaar op te bieden tot ze bij de AAAAAAAAAAAAAAAAA zijn :')
Heel gezellig als je net wakker bent.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:50

Bah is bij mij nee. Als ik nee zeg dan begint hij te lachen en gaat hij door. Nu is bijv de tv bah en dan blijft hij er even af.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 10:10

Afbeelding
<3
Als ik dit dan krijg gaat het toch wel steeds meer kriebelen nu :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:16

Mooie rompertjes Lautje. Wij hebben ook een pakket PB en ben er helemaal weg van.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:24

Wat leuk Lautje dat kleine spul <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 10:26

Ja het is vooral weer zo klein allemaal. En dit is dan nog een maat 60. Maat 50 is helemaal dat je denkt dat kan toch niet. Maar weet uit ervaring dat zelfs dat nog ruim kan zitten :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:28

Hier nog baby taal. Zegt wel, mauw als je vraagt wat de poes doet. En kaka bij de hond. Sinds gisteren ook hiiiiiiii bij wat doet het paard.

Verder zegt hij de hele dag die, die, die! En Papa en mama door elkaar :)

De LH actie was ik helaas te laat mee. Met wat ik wilde dan.. Jammer!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:35

Wat leuk die rompers!

Cruz loopt inmiddels een beetje aan de hand maar hij is al 2 weken niet in goeie doen dus dat schiet niet op. Praten doet hij echt al veel. Dieren, geluiden, kleuren, heel veel voorwerpen, wat hij wil eten kan 'ie vertellen. En alsjeblieft, dankjewel en regenboog zijn sinds dit weekend nieuw in het assortiment. Ik heb het 8e wereldwonder gebaard :D

Gisteren iets van 30 advertenties op de facebook groep geknald, eindelijk eens opruimen. Het kwam er de afgelopen maanden steeds niet van.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:07

_lautje_ schreef:
Ja het is vooral weer zo klein allemaal. En dit is dan nog een maat 60. Maat 50 is helemaal dat je denkt dat kan toch niet. Maar weet uit ervaring dat zelfs dat nog ruim kan zitten :)

Zo grappig idd dat je op basis van die kleine kleertjes denkt, 'dat kán toch helemaal niet? Hoe moet dat ooit passen?'
En dan is je baby er eenmaal en dan kijk je naar je buik en dan denk je weer, 'dat kán toch helemaal niet? Hoe heeft dat ooit gepast?' :')

Volgens mij gaat het vooral ook erg wennen worden dat die hummeltjes weer zo breekbaar aandoen en ook niet meewerken met aankleden enzo. Dat vind ik nu toch wel erg handig hoor, zelf de handjes in de mouwen steken, etc.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:11

Nou favo kado van sinterklaas is Odell :D

Praten deed ze al snel te snel N is getest op haar spraak en denkvermogen we doen er niks mee laten haar lekker kind zijn

Nu praat N echt de hele dag if zingen
En soms is dat echt niet leuk

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 11:55

Dat breekbare idd. Zaterdag had een collega haar maand oude baby mee. En ik had echt zoiets van ohjee het is echt zó klein en prullerig. Nu grijp ik peuter beet. Smijt dr over mn schouder. Aankleden kan ze deels zelf. Kan zelf schoenen aan en uit doen. En is niet zo teer

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:56

Britt schreef:
Volgens mij gaat het vooral ook erg wennen worden dat die hummeltjes weer zo breekbaar aandoen en ook niet meewerken met aankleden enzo. Dat vind ik nu toch wel erg handig hoor, zelf de handjes in de mouwen steken, etc.

Ik ben juist veeeeeeeeeeeel makkelijker met de tweede :) was amper wennen :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:57

Mooie rompers lau!
Wij mogen ook weer kleine maatjes gaan shoppen. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:58

Niwla schreef:
Mooie rompers lau!
Wij mogen ook weer kleine maatjes gaan shoppen. :D

Jaaaaa :D zo leuk :D al wist ik het stiekum al een tijdje :D :*

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:59

Gefeliciteerd! Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschappen :))

Ik vond de tweede ook amper wennen maar weet nog wel dat mijn man op dag 2 zo zat van ‘nou steek je handjes maar door de mouw’ en ik echt even moest uitleggen dat een baby van 2 dagen oud dat nog niet kan :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:07

*\o/* Niwla

Haha Ryder, zou wel handig zijn, als ze dan al controle zouden hebben over hun ledematen. Scheelt een hoop gewapper en slaan in hun eigen gezichtje :7