Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:55

Ik vind het buiten de spits wel eens balen dat ze echt op tijd rijden. Dan gebeurt het dat ik de trein wil hebben, en dat ie 1 min voor tijd de deuren sluit en op de vertrektijd echt weg is/rijdt.
Kunnen we niet bij de prorail klagen als er weer eens wat kapot is of een storing is, heb nu wel eens medelijden met de conducteurs.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:57

Als er treinen rijden, worden er geen bussen ingezet. Het uitdelen van koffie word hard aan gewerkt. Op grote stations met een kiosk is de koffie soms al gratis. Vroeger hadden we koffiebonnen, die konden we dan uitdelen in de trein. Alleen hadden we er standaart te weinig bij. Het taxi beleid gaat ook weer wat versoepelen, maar dat is ook alleen maar als er geen treinen meer kunnen rijden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:05

Ik vind dat dat ook al moet kunnen bij ernstige vertraging.

Voorbeelden:

Ooit laat in de avond ( 23.00) drie kwartier stil gestaan bij Lage Zwaluwe. Buiten vroor het. Het was rustig in de trein. Catering was nog aan boord. Was pas s'nachts thuis. Vond dat ze toen best even koffie hadden kunnen uitdelen.

Werzaamheden op het spoor. Ik zou dus om moeten reizen met een extra reistijd van 2,5 uur. Kun je wel voorstellen dat ik dat even niet pik.

Ik moest een keer omrijden vanwege werkzaamheden op het spoor. Dat was al een extra reistijd van 1,5-2 uur. Toen waren er op het omrijdtraject ook problemen. Ik moest dus van Gouda naar Capelle Schollevaar. Maar 10 minuten!!!! maar dat kon dus niet.
De enige optie was nog: naar Den Haag, dan naar Rotterdam CS, dan met de trein naar Rotterdam Alexander en daar de bus nemen. Het was toen ook al 22.00. Je kunt je wel voorstellen dat ik echt boos was, en meerdere mensen met mij. We hebben toen een taxi moeten nemen en kreeg niks vergoed, zelfs niet mijn kaartje.

Ik ben blij dat de NS goed aan het nadenken is. Maar over zulke gevallen als bovenstaande mag wel wat meer over nagedacht worden. Bloos

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:07

Worden er dan wel altijd bussen ingezet als er geen treinen rijden?
Ik heb 1x meegemaakt, dat er tussen Lelystad en Almere versperring was, dus geen treinen, geen bussen naar Almere, alleen de regulieren buslijnen. Ben uiteindelijk naar Harderwijk gegaan, daar trein gepakt en toen mocht ik wel heel aardig 1e klas zitten vanaf amersfoort van de conducteurs en ze vertelde me de snelste weg naar huis:D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:16

Mijn treinen reden vandaag netjes op tijd. Zelfs in de spits. Negen van de tien keer is de intercity van Amsterdam CS naar Enkhuizen die ik heb van 17:22 te laat. En dan gewoon 10 minuten te laat.
Het is me trouwens opgevallen dat de treinen nieuwe koplampen (of hoe je dat ook noemt bij treinen Tong uitsteken) hebben, nouja hier tenminste. Dacht gisterochtend dat er een splinternieuwe trein aankwam toen het nog donker was, was het gewoon een ouwe dubbeldekker met nieuwe lampen Sigaar

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:19

Horsefreak schreef:
Worden er dan wel altijd bussen ingezet als er geen treinen rijden?

Volgens mij niet altijd
Ik heb 1 keer gehad dat er tijdens een storm een boom op het spoor was gevallen bij het station waar we net waren gestopt (stel je voor als we een paar min eerder waren geweest, was ie bovenop de trein terecht gekomen Bloos!) dus toen ging die trein weer terug.. maar de mensen moesten eruit want er zouden bussen komen. Nou mooi niet dus, was geen bus te bekennen.. moest mn opa me helemaal op komen halen in dat k*tweer en ik was dik te laat op mn werk door dat gezeik Boos!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:20

Er word na een bepaalde tijd gekeken wat de prognose is, en dan gaan ze kijken of het de moeite is ok bussen te bestellen. Het is alleen niet altijd mogelijk om op stel en sprong genoeg bussen te vinden. Ik heb het een keer meegemaakt dat er tussen Gilze-Rijen en Breda voor langere tijd geen treinverkeer mogelijk zou zijn. Dit was in de spits, en midden in de zomervakantie. Na lang bellen hebben ze 1 bus kunnen vinden. Een groot drama dus.

De koplampen heten frontseinen, en de achterlichten sluitseinen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:23

Oke, leuk om dat ook weer te weten Cool
En ik snap het wel hoor van die bussen, maar het is toch wel ff kl*te als je daar dan staat terwijl je een afspraak hebt..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:24

Inoterry, zelfs ik vind het al machtig als de trein echt op de seconde wegrijdt, laat staan jij. Haha! (Als ik er inzit tenminste Vork )

Vandaag een kabelbreukachtig iets op mijn traject, gelukkig was ik toen al op school.
En op de terugweg kon ik ook weer prima naar huis. Lachen

Op Gouda wordt trouwens 9vd10x gratis koffie verstrekt met ernstige hinder, heb het weleens gehoord dat het omgeroepen werd. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:25

Uhuh het hangt hier ook vaak af van de prognose. En zowiezo rijdt er tussen Rotterdam Alexander en Gouda ook een connexxionbus die je kan nemen. Alleen moet je dan een strippenkaart hebben, en veel treinreizigers raken gefrustreerd omdat ze met hun treinkaartje erin willen.

Mn collegas zaten laatst met die stroomstoring in Uitgeest vast in Alkmaar, werd er ook omgeroepen gratis koffie bij de kiosk, maar de kiosk wilde er niets van weten Verward

Horsefreak

Ow dat is idd drama, lang leve de lijnbussen dan altijd maar en lang leve OV kaart Knipoog Ik heb het ook wel gehad dat er dan snelbussen en stopbussen worden ingezet, elke keer een snelbus, dan maar de lijnbus.

Anoniem

MarrieLeen schreef:
Inoterry, zelfs ik vind het al machtig als de trein echt op de seconde wegrijdt, laat staan jij. Haha! (Als ik er inzit tenminste Vork )

Vandaag een kabelbreukachtig iets op mijn traject, gelukkig was ik toen al op school.
En op de terugweg kon ik ook weer prima naar huis. Lachen

Op Gouda wordt trouwens 9vd10x gratis koffie verstrekt met ernstige hinder, heb het weleens gehoord dat het omgeroepen werd. Ja

Deden daarom de sprinters vanmorgen zo gek? Nagelbijten / Gniffelen Hij zat zo vol, hoorde ik op de terugweg, dat er gewoon op Gouda en Woerden ook niemand inkon.. Nagelbijten / Gniffelen die ervoor was ook al niet geweest Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:26

Als de treinen hier niet rijden laat ik de lijnbus naar Gouda ook altijd schieten (ik bedoel, als mijn trein hier niet rijdt, dan rijdtie toch ook niet op Gouda naar Amsterdam), en dan pak ik de interliner naar Den Haag en dan daar de trein. Of ik rij als pa met de auto moet, mee naar Capelle, pak daar de metro en dan de trein bij Blaak Ja

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:27

Nee, dat was rond enen, die storing.
Maar er was vanochtend wel flink wat vertraging, ook naar Utrecht.
Had om half 11 de intercity van tien over 10. Maar goed, als ie maar rijdt. Vork

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:29

Unwritten schreef:
.
, werd er ook omgeroepen gratis koffie bij de kiosk, maar de kiosk wilde er niets van weten Verward

Oh, daar word je toch niet goed van Frusty . Alsof ze het bij de kiosk allemaal zelf moeten betalen. Bovendien is servex, waar de kiosk van is, een dochterondernemong van de NS. Ik hoor dit soort dingen wel vaker, maar kloppen doet het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:32

Nee idd, het is ook zo krom, want ook in de kiosk horen ze echt wel wat er omgroepen wordt Verward

Nu vindt ik wel dat er vrij onaardig personeel in de kiosken zit, en de aardige mensen van R'dam alexander zijn weg omdat de kiosken daar een AH togo geworden zijn Nagelbijten / Gniffelen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:38

Ah to go vind ik altijd behoorlijke afzetters.. Nagelbijten / Gniffelen
Op Utrecht CS zit vlakbij in Hoog Catharijne een gewone AH, véél goedkoper. Tong uitsteken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:40

Vind de kiosken dan eigenlijk nog ergere afzetters dan AH to go.

Flesje fris € 2,50 bij de kiosk en € 1,60 bij de AH to Go.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:41

Het zijn allemaal afzetters Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:42

Ik loop altijd naar de AH bij mij naast mn stage, scheelt mij ook te veel Ja

Maar nu ik op dieet ben kom ik daar niet meer Sigaar

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:43

xMendy schreef:
Het zijn allemaal afzetters Huilen van het lachen

Correcte conclusie Nerd

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:43

Maar toch draaien ze goed omdat er gewoon vraag naar is op dat moment. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:44

Uhuh, en omdat ze op de gunstige overstapplekken zitten Ja

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:45

Unwritten schreef:
Uhuh, en omdat ze op de gunstige overstapplekken zitten Ja

Er zit altijd een goed doordachte marketingconstructie achter zulke dingen Haha!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:47

Helemaal 's morgens vroeg als mensen wakker moeten worden in de trein. Haha! Lekker met een bak koffie de Metro lezen. Schijnheilig