afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bokjebok

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:05

MSQuincyTE schreef:
bokjebok niet stoppen nu nou kan je een staatsexamen aanvragen, heolang is theorie certificaat nog geldig

Tot maart, maar ik heb dr geen zin meer in
ik heb dr ook totaaaal geen vertrouwen meer in om heel eerlijk te zijn!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:14

ik zou gewoon nu een x staats proberen en daarna stel je zakt weer gewoon ff rust periode houden en dan over 2 maandjes weer eens gaan lessen en goed de dingen aan pakken wat nou verkeerd gaat en dan weer eens proberen...

oei oei oei over paar uurtjes ben ik de bok!

verwacht er niet heel veel van maar ik probeer gewoon als ik ga rijden zeker van mn zaak te zijn en proberen niet zenuwachtig over te komen

wie gaat voor em duimen Tong uitsteken

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:15

Bokjebok doorzetten hoor!! Mischien zijn wat extra lessen en een oefen examen een idee en probeer je het over 3 maanden nog een keer.

_Daniella succes straks.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:47

Ik ben net ook weer voor de 2e keer gezakt. Ik reed wel netjes en had de auto goed onder controle, daarom vond ie het niet zo erg dat ik eigenlijk slecht inparkeerde (wat ik normaal vrij netjes doe). Maar op de zoveelste rotonde (ik denk dat ik er minstens 10 gehad heb) dacht ik dat er een auto de rotonde afreed en die reed door dus de examinator trapte op zijn rem.... Toen kon ik het wel schudden natuurlijk. 24 oktober ga ik weer (blegh!)! Ik kan alleen bijna geen les meer krijgen daarvoor. Ik heb alleen deze zaterdag nog les en een uurtje voor het examen. Evt. kan ik 's avonds nog invallen als er iemand uitvalt maar dat is maar afwachten.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:50

Ik mag 20 november weer voor de tweede maal voor mijn E.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:43

bokjebok schreef:
Tot maart, maar ik heb dr geen zin meer in
ik heb dr ook totaaaal geen vertrouwen meer in om heel eerlijk te zijn!

Niet de moed laten zakken, gewoon door gaan, je kunt het echt wel

Jessica balen dat je gezakt bent

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:47

He meiden.. Ik weet maar al te goed hoe jullie je voelen. Ik heb over mijn rijbewijs ook anderhalf jaar gedaan. Ik ben gewoon een laatbloeier in dat soort dingen.. Theoriecertivicaat heb ik al 4x over moeten en doen en na 4x het rijexamen te hebben gedaan had ik er ook geen vertrouwen meer in. Ik heb toen mijzelf voorgenomen dat ik nog 1x het staats doe en als dat niet ging en ik zakte weer.. Dan zou ik er even een tijdje tussen uit. Maar tijdens het staatsexamen ging het zo goed! Examinator stelde mij zo op mijn gemak.. Dat ik glansrijk slaagde. Haha!

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:03

Ik moest vanochten om 10 voor elf BNOR afrijden. Had het hier nog niet gezegd, ik had zoiets van zie eerst wel hoe het gaat.
Maar ik ben geslaagd! Ben echt super blij!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:04

Heleen06 was het anders als een gewone examen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:14

heleen06 schreef:
Ik moest vanochten om 10 voor elf BNOR afrijden. Had het hier nog niet gezegd, ik had zoiets van zie eerst wel hoe het gaat.

Super!! Was het nou ook anders als bij het gewone examen? Ik werd meer op mijn gemak gesteld tijdens het BNOR examen, maar dat was ook alles. Tong uitsteken

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:16

Hier nog één die moet af gaan rijden...
Ik start 6 november met lessen... en moet 18 november op voor 't examen Clown

(10 daagse cursus)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:16

zelfde probleem. Ik ben daardoor dus gezakt. De eerste keer ging gewoon slecht. 2e keer was ik te zenuwachtig. Hij vond me te nerveus over komen zei die dus gezakt Boos!
Nu moet ik zaterdag weer 11 oktober en moest van me rij-instructrice n kalmeringsmiddeltje halen bij de dokter Bloos

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:49

Het scheelt dat ik tijdens mijn examen bijna geen tot geen last van nervositeit had, alleen maakte ik wat stomme dingen mee en tot 2maal toe deed ik vandaag zelf iets fout wat gewoon goed had moeten gaan. Ik heb wel het idee dat de lat alleen maar hoger gelegd wordt bij het examen, je moet steeds meer kunnen en ook al rijd je perfect, dan nog zijn er wel puntjes waarop ze je zouden kunnen laten zakken. Het vervelende is ook dat beide examinatoren die ik had wel vonden dat ik weinig lessen nodig had en dat ik de wagen goed onder controle heb, maar je moet ook aan zoveel eisen voldoen.... Nou, het is weer uitkijken naar eind deze maand...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:56

Jessica schreef:
Het scheelt dat ik tijdens mijn examen bijna geen tot geen last van nervositeit had, alleen maakte ik wat stomme dingen mee en tot 2maal toe deed ik vandaag zelf iets fout wat gewoon goed had moeten gaan. Ik heb wel het idee dat de lat alleen maar hoger gelegd wordt bij het examen, je moet steeds meer kunnen en ook al rijd je perfect, dan nog zijn er wel puntjes waarop ze je zouden kunnen laten zakken. Het vervelende is ook dat beide examinatoren die ik had wel vonden dat ik weinig lessen nodig had en dat ik de wagen goed onder controle heb, maar je moet ook aan zoveel eisen voldoen.... Nou, het is weer uitkijken naar eind deze maand...

Ik ken het.. Dan heb je voor je gevoel netjes gereden maar dan zegt de examinator 'Ja je hebt dit en dit fout gedaan'. Ik had wel eens gevoel alsof ze naar een reden zitten te zóeken. De 4e keer dat ik examen deed, reed ik volgens de examinator te rustig. Het is ook nooit goed..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:09

ik heb ook iets voor de zenuwen waardoor mn hardslag iets langzamer gaat want voor dingen tegen ze zenuwen word je snel duf en dat is dus niet goed dus bij dokter iets voor langzame hardslag gehaald dus...

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:12

Ik moest 2 weken geleden voor het eerst afrijden & had een totale black out. Wist echt niks meer en ging helemaal fout. Nu moet ik volgende week weer. Over precies 7 dagen haha. Maar begin nu alweer superzenuwachtig te wordn en bleeeh. Ik wil niet. =

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:42

En Daniella? Lachen

Ik moet eerdaags ook, en het komt nu wel heel dichtbij.
Ik weet van mezelf dat ik snel fouten maak door de zenuwen, en daar word ik weer zenuwachtig van...
Pilletjes is weer geen goed idee voor mij, daar reageer ik te extreem op.

Het beste hopen maar, mensen nog tips?

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:07

Mayflower_ schreef:
heleen06 schreef:

Super!! Was het nou ook anders als bij het gewone examen? Ik werd meer op mijn gemak gesteld tijdens het BNOR examen, maar dat was ook alles. Tong uitsteken

Ik vond het niet heel erg anders. De route was zeker niet makkelijker, eerder moeilijker en langer. Erg veel 30 km en veel onoverzichtelijke kruispunten. Heb bij cbr wel eens makkelijker routes gehad. Het was wel relaxter, maar dat ligt denk ik heel erg aan de examinator. Deze man was gewoon heel relaxt en vertelde alles (als je daarom vroeg tenminste) tien keer. Van te voren werd wel gevraagd waarom ik nou de laatste keer gezakt was, maar verder ook niet erg uitgebreid. Ik denk wel dat als ik deze rit bij het cbr had gereden ik weer gezakt was. Het ging namelijk niet geheel vlekkeloos, maar het algehele beeld was wel goed. Het verschil in examen vind ik dus niet zo groot, maar het verschil in het laten slagen wel. Bij het cbr zakte ik vaak op kleine dingen, die hier wel door de vingers worden gezien. Maar goed het hangt natuurlijk ook van de examinator af.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 06:06

heleen06, wat fijn voor je! Van Harte!!!

Bokjebok, niet opgeven hoor Ach gut
Neem maar iemand in gedachte waarvan jij nooit had gedacht dat ie z'n rijbewijs zou halen of het examen zou redden.
En dan bij jezelf denken: Als die persoon het kan, kan ik het ook!
Ach gut

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:51

Ik ontdek dit topic nu pas! Ik moet zelf volgende week vrijdag om 9.00 uur voor het eerst afrijden, maar ik word al vreselijk zenuwachtig als ik er aan denk. Wat hebben jullie gedaan tegen de zenuwen? Ik ben zelfs al zenuwachtig voor een gewone rijles, zo erg vind ik het Bloos . Vooral het parkeren vind ik vreselijk.. Ik troost mijzelf maar met de gedachte dat héél veel mensen het uiteindelijk halen, en dat het mij dan ook ooit moet lukken.

Ik las ook over ervaringen met vervelende rijinstructeuren, erg vervelend zeg. Gelukkig is mijn rijinstructeur heel rustig, ook als ik het ongelofelijk verknal (in tegenstelling tot mijzelf, ik word altijd helemaal boos op mezelf, maar hij zegt dat dat toch niet helpt).

Voor iedereen die nog moet: SUCCES!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:55

Sassieja schreef:
En Daniella? Lachen

Ik moet eerdaags ook, en het komt nu wel heel dichtbij.
Ik weet van mezelf dat ik snel fouten maak door de zenuwen, en daar word ik weer zenuwachtig van...
Pilletjes is weer geen goed idee voor mij, daar reageer ik te extreem op.

Het beste hopen maar, mensen nog tips?

[LZP] Gezakt, ik baal zo! Verdrietig

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:57

Jammer zeg, Daniella, helemaal omdat er niet zoveel fout ging voor je gevoel. Ik heb ook het idee dat ze je op alles kunnen laten zakken. Ook al rijd je perfect, dan ben je wel weer te nerveus oid.. Er is ALTIJD wel een foutje te vinden.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:02

ja vooral als je laat moet rijden want ze zeggen wel er mogen maar een aantal mensen per dag slagen

stel er zijn al genoeg mensen geslaagd en jij moet nog...

ik moest om 4 uur smiddags misschien waren er toen al teveel?

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:05

Ja, die verhalen heb ik ook wel eens gehoord Ja .

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:06

Nee volgens mij is dat echt dikke onzin Lachen