Wineds schreef:Ik heb 1 WDC wedstrijd meegedaan, maar vind het juist eerder een nadeel dat je na 1 ronde al ingedeeld wordt. Bij de NADB heb je in ieder geval altijd een herkansing en ben je eigenlijk ook gewoon op je eigen niveau ingedeeld. Was van 2 paren tijdens het indansen bij die wedstrijd erg onder de indruk, die gingen tijdens de eerste rond ineens heel apart dansen (en voor mijn gevoel gewoon expres uit de maat dansen!), kwamen in de B poule om deze vervolgens te winnen.
Nou zeg! Wat flauw!
Erg jammer dat dit soort mensen er ook altijd zijn...
Voordeel van dit systeem is wel dat je als beginnend wedstrijddanser een beetje meer een idee krijgt van waar je staat. Maar ik vind het systeem ook niet alles, omdat de klasse waarin je danst helemaal afhankelijk is van je eerste ronde. Erg jammer, want als die juist slecht gaat...
Aan de andere kant: in de finale moet je er in de NADB ook gewoon staan, fouten maken kan dan eigenlijk ook niet echt meer...
Maar toch, zeker de eerste ronde, zie toch vaak paren (waaronder wijzelf) die echt een beetje moeten inkomen, wennen aan de sfeer tijdens de wedstrijd (indansen is toch anders) enz.