Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larnaca

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:30

Petulan schreef:
x__beauty schreef:
ik heb alleen welgezegt dat ik vernielen niet nodig vind?
& de directeur kwam vandaag bij ons in de klas, en zij dat het staken harstikke goed vond Knipoog maar zodra er vernieleingen zouden plaats vinden zouden ze daarvoor gestraft worden.

Die extra uren kun jij goed besteden bij het vak Nederlands Vork

Ze kan toch moeite met nederlands hebben? Nagelbijten / Gniffelen

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:30

Petulan schreef:
x__beauty schreef:
& de directeur kwam vandaag bij ons in de klas, en zij dat het staken harstikke goed vond Knipoog maar zodra er vernieleingen zouden plaats vinden zouden ze daarvoor gestraft worden.

alsjeblieft, als we zo gaan doen Slapen
dat noem ik nou TRIEST

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:32

Didoo schreef:
Als je mijn bericht op de vorige pagina had gelezen zag je daar staan dat ik zelf al mededeelde dat de volgende staking pas vrijdag is mocht er niets uit het spoeddebat komen.
Bij ons op school is het na afgelopen vrijdag dan ook rustig geweest, vandaag waren er ook geen stakingen.
En blijkbaar hadden de vorige stakingen wel zin. Anders was er nu geen spoeddebat geweest.

Die heb ik wel gelezen. Lachen Dat er een spoeddebat komt n.a.v. dit soort geweldadige acties vind ik te gek voor woorden, mooi signaal geef je zo af. Gedraag je als een aso en je krijgt je zin.
Maar ik reageerde op deze uitspraak.

Didoo schreef:
Wel grappig dat jullie het alleen hebben over de mensen die niet weten waar het over gaat Knipoog

Er zijn ook heel veel mensen die wel weten waarvoor ze het doen, waaronder ik. Ik vind die stakingen absoluut niet triest!

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:33

Waar gaat het heen tegenwoordig..

2 dagen staken, en hoppa de regering gaat mee met al die snotkwallen die over een paar jaar je collega zijn in een werkweek van 40 uur..

Geen verstand! Jongeren moeten blij zijn dat ze MOGEN studeren.. Je doet het voor jezelf toch?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:34

ilske schreef:
Waar gaat het heen tegenwoordig..

2 dagen staken, en hoppa de regering gaat mee met al die snotkwallen die over een paar jaar je collega zijn in een werkweek van 40 uur..

Geen verstand! Jongeren moeten blij zijn dat ze MOGEN studeren.. Je doet het voor jezelf toch?

Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:35

KiWiKo schreef:
Ach laten we voor ogen houden dat dit de mensen zijn die de economie over 10 jaar moeten gaan dragen....................

zucht!

En dat probeerde ik ook al duidelijk te maken!

Dat gaat verkeerd!

Kyrseltje

Er is vandaag weer gestaakt bij ons. Vrijdag deed ik niet mee, vandaag wel.
Maar moet zeggen dat ik het erg asociaal antoe vond gaan. Er is vanalles kappot gemaakt hierzo..

CtjeLief

Citaat:
alsjeblieft, als we zo gaan doen
dat noem ik nou TRIEST

dat jij dit hele gebeuren 'vet' noemt.. DAT is triest.. en zo denken er heel veel scholieren, en daardoor loopt alles uit de hand, want iedereen fokt elkaar op..
nog even en er vallen doden, het zou niet de eerste keer zijn.. is dat ervoor nodig om iedereen wakker te schudden????

you tell me...

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:36

Ik snap de ophef totaal niet.. Als je berekend dat je gemiddeld 41 weken per jaar naar school gaat, wat dus betekent dat 1040 uur per jaar, gemiddeld 25 uur school per week betekent, dan slaat het toch serieus nergens op? Wat is nou 25 uur school per week?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:36

Ik vind het nog wel het stomste dat juist door deze acties de 'ouderen' verkeerde indrukken en dergelijke krijgen (die verkeerde indrukken die ze nu krijgen zijn wat mij betreft terecht). Maar ik bedoel meer, door deze domme acties ziet niemand meer wat nou de echte reden is.
Zoals Ilske zegt, dat we blij moeten zijn dat we kunnen studeren.
Tuurlijk zijn we blij, tenminste. Ik wel. Maar ik ben niet blij met al die tussenuren en die uren die zo ontzettend nutteloos worden ingedeeld waarvan ik niets leer. Geef dan wat meer kwaliteit! Dat is waarom ik 2 week geleden heb gestaakt. Maar de afgelopen week/dagen is het echt alleen nog maar rellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:37

wacht maar tot je straks een fulltime baan heb, cursusje van de zaak...... twee kindjes lopen EN je eigen huishouden.......... en dan hoop ik voor jullie MET partner......... anders mag je het helemaal alleen gaan doen.

Het leven bestaat nou eenmaal uit keuzes, uit prioriteiten. Hier in Nederland KAN je tenminste naar school, is er de mogelijkheid om je te ontwikkelen, krijg je de kans om iemand te worden.

Goed, dat het naadje geregeld is........ ben ik helemaal met de scholieren eens, tis een drama!!

Maargoed je kan ook altijd stoppen met leren, en al je kansen laten liggen........ in 1/3de van de wereld ben je dan nog altijd opgeleid!

arans

Het gaat om de kwalitiet van de lessen Ilske Knipoog Wij hebben nu een achterstand op school, omdat er te weinig docenten. En dan wilt de regering juist meer lessen geven. Stop daar dan niet je geld in, maar stop je geld in de kwaliteit!

En we doen dit idd voor onzelf.

x__beauty

CtjeLief schreef:
Citaat:
alsjeblieft, als we zo gaan doen
dat noem ik nou TRIEST

dat jij dit hele gebeuren 'vet' noemt.. DAT is triest.. en zo denken er heel veel scholieren, en daardoor loopt alles uit de hand, want iedereen fokt elkaar op..
nog even en er vallen doden, het zou niet de eerste keer zijn.. is dat ervoor nodig om iedereen wakker te schudden????

you tell me...

dat jullie dat viden mogen jullie dat vinden Knipoog
maar ik vind niet, dat ze met mijn dislectie moet bemoeien! daar kan ik ook niks aan doen!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:38

Jaduuh schreef:
Ik vind het nog wel het stomste dat juist door deze acties de 'ouderen' verkeerde indrukken en dergelijke krijgen (die verkeerde indrukken die ze nu krijgen zijn wat mij betreft terecht). Maar ik bedoel meer, door deze domme acties ziet niemand meer wat nou de echte reden is.
Tuurlijk zijn we blij, tenminste. Ik wel. Maar ik ben niet blij met al die tussenuren en die uren die zo ontzettend nutteloos worden ingedeeld waarvan ik niets leer. Geef dan wat meer kwaliteit! Dat is waarom ik 2 week geleden heb gestaakt. Maar de afgelopen week/dagen is het echt alleen nog maar rellen.

Nogmaals, veel tussenuren is echt niet iets nieuws hoor.

Jaduuh

SuuZzel schreef:
Ik snap de ophef totaal niet.. Als je berekend dat je gemiddeld 41 weken per jaar naar school gaat, wat dus betekent dat 1040 uur per jaar, gemiddeld 25 uur school per week betekent, dan slaat het toch serieus nergens op? Wat is nou 25 uur school per week?

Naja, als je dit rekensommetje aan mijn school vertelt. Knipoog
Ik zit minstens 35 uur op school per week namelijk.

litteltje

Ik zit vaak zat op school om me uren te vullen, de kwaliteit van de lessen is soms echt ver te zoeken, alleen maar omdat we de uren moeten vullen.
Wij hebben kwt (keuze werk tijd) je mag zelf uren inplannen voor de vakken waar je extra begeleiding in wil.
Ik sta een 8 voor wiskunde en heb 3 uur wiskunde kwt in de week
ik sta een 7 voor nederlands, in 2 jaar tijd 2 x een cijfer in de 5 gehaald de rest in de 7, 2 uur kwt daarvoor.
Ik ben barslecht in engels, geen kwt voor.
Slecht in scheikunde, geen kwt voor.

Werkt het kwt-systeem dan nog? Nee.. Hoe komt dit? we moeten onze uren halen, dit ligt niet alleen aan de overheid, maar het heeft er deels zeker mee te maken.

Wij willen met onze school betere kwaliteit voor de lessen, en wij weten dat we dat kunnen halen in minder dan 1040 uur. Daarom staken wij.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:39

wat heeft mijn opmerking met jouw dislectie te maken?
het gaat mij erom dat je dit gebeuren 'vet' vind, want dat is PRECIES de houding van die relschoppers..

SuuZzel

arans schreef:
Het gaat om de kwalitiet van de lessen Ilske Knipoog Wij hebben nu een achterstand op school, omdat er te weinig docenten. En dan wilt de regering juist meer lessen geven. Stop daar dan niet je geld in, maar stop je geld in de kwaliteit!

En we doen dit idd voor onzelf.

Kijk daar ben ik het dan wel mee eens.. De kwaliteit moet er absoluut zijn.. Maar ga niet zeuren over 25 uur per week school..
Ik werk nu 60 uur per week.. Ruilen?

patatkraam

Petulan schreef:
x__beauty schreef:

die hebben we vaak gehoord ondertussen
het wordt me een beetje te flauw dit soort opmerkingen

Larnaca

nou sorry hoor, maar dat zij het 'vet' vind wil nog niet zeggen dat ze een relschopper is Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Jaduuh schreef:
SuuZzel schreef:

Naja, als je dit rekensommetje aan mijn school vertelt. Knipoog
Ik zit minstens 35 uur op school per week namelijk.

kan niet ivm de vakanties Lachen Lachen

ilske

SuuZzel schreef:

Tel daar bij op elke 5 a 6 weken schoolvakantie..

Belachelijk vind ik ook dat de meeste jongeren helemaal niet meer leerplichtig zijn..
Ik zou ze meteen van school mieteren! laat ze maar bij de edah achter de kassa kruipen de hele week.. Ohnee want dat zijn natuurlijk te veel uur Blond

En dan natuurlijk tot je 40ste thuis blijven wonen, want van 20 uur komt tegenwoordig niemand meer rond..

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:40

Wij hebben echter vandaag niet gestaakt omdat het LAKS heeft woensdag een gesprek, waar meer uit zal blijken.
Er is dus al enige verandering, dus was het niet nodig om te staken.
Als er woensdag geen veranderingen zijn, dus geen vermindering van de uren oid. dan mogen wij van onze directeur vrijdag gaan staken.

CtjeLief

ik snap dat gezeur over tussenuren niet.. die zijn er altijd al geweest, hoezo drama?? vul het gewoon in met huiswerk, kun je ook niet klagen dat je na school geen tijd hebt voor je paard/sociale leven etc...!

simpel!

Jaduuh

MissJ schreef:
Jaduuh schreef:

Nogmaals, veel tussenuren is echt niet iets nieuws hoor.

Het hoeft ook niets nieuws te zijn, maar doordat de uren omhoog zijn gegaan, zijn het er alleen nog maar meer geworden. Ik vind het geen probleem als ik in de week een paar tussenuren heb, soms zit je gezellig in de aula, soms maak je wat huiswerk. Maar 't gaat mij om die nutteloze uren. Bij ons moet je dan in een studiezaal zitten, waar 1 iemand het overzicht heeft (die nu al meerdere dagen ziek is, waardoor die zaal niet eens open is) en niet bevoegd is tot wel vak dan ook. Hoewel er wel mensen zijn die 6 uur per week extra moeten maken daar. Dát zijn de nutteloze uren.