Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-25 18:54

Gelukkig is mijn algehele rating er niet door beïnvloed, die staat nog altijd op 5*.

Die trui zou ik retour laten komen op kosten van de koper. Indd, het is gemierenneuk maar zo voorkom je wel gezeik denk ik.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 08:49

Ik had hem ook op eigen kosten terug laten sturen. Meestal is het dan klaar en sturen ze niet terug.
Ik vind dit echt nauwelijks pillig te noemen. Dan moet je een nieuwe trui kopen.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 10:18

Hoi!

Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen, maar ik heb een klein vraagje en ik denk dat er hier vast iemand is die het weet!

De afgelopen periode heb ik vaker dat mensen benoemen dat de verzendkosten hoog zijn en dat ze er daarom van af zijn. Ze lijken dan niet uit verschillende verzenders te kunnen kiezen.
Ik verzend zelf via alles en heb ook alles aangevinkt staan.
Zelf heb ik het ook wel eens gehad dat ik bij iemand maar uit 1 ding kon kiezen en dat die persoon zei dat ze wel alle opties aan had staan.

Weet iemand hoe dit werkt?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:05

Help, mijn koper kan niet alle verzendopties kiezen die ik aanbied!
Vinted en het algoritme zien door de voorkeur voor goedkope verzenders zich genoodzaakt om duurdere opties door te duwen.

Dikwijls zie je dan ‘verzenden voor A euro’ staan als je ‘koop nu’ klikt, maar als je onderaan kijkt bij het overzicht van je aankoop, staan daar opeens veel hogere verzendkosten.

In het midden van het besteloverzicht zie je de knop ‘ophaalpunt kiezen’
Als je daar klikt, zie je een kaartje met daarop de verschillende opties in jouw buurt.
Als je koper op dat kaartje een ander punt met andere aanbieder kiest, dan veranderen de kosten.

Soms geeft het kaartje toch geen andere opties weer.
Dan zit er of niks anders op dan het artikel (eventueel) te reserveren en weer de volgende dag te proberen, of je kan als verkoper de productcategorie aan trachten te passen, dat wil ook wel eens helpen.

Omwille van bovenstaande IT glitch zet ik duidelijk in mijn verkooptekst dat ik met alle aanbieders verzend. Want hierop haken klanten vaak af, zelfs zonder dat je het weet.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 21-11-25 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:14

Af en toe zie je dingen die je niet voor mogelijk houdt, daarnet tegen het ´lijf´ gelopen op vinted:
Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:22

Nieuw met prijskaartje is ie iig niet _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:25

Wat betreft verzenden, het kan ook helpen om standaard de spullen op klein pakket te zetten ( met kleding in ieder geval)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:39

foxy80 schreef:
Help, mijn koper kan niet alle verzendopties kiezen die ik aanbied!
Vinted en het algoritme zien door de voorkeur voor goedkope verzenders zich genoodzaakt om duurdere opties door te duwen.

Dikwijls zie je dan ‘verzenden voor A euro’ staan als je ‘koop nu’ klikt, maar als je onderaan kijkt bij het overzicht van je aankoop, staan daar opeens veel hogere verzendkosten.

In het midden van het besteloverzicht zie je de knop ‘ophaalpunt kiezen’
Als je daar klikt, zie je een kaartje met daarop de verschillende opties in jouw buurt.
Als je koper op dat kaartje een ander punt met andere aanbieder kiest, dan veranderen de kosten.

Soms geeft het kaartje toch geen andere opties weer.
Dan zit er of niks anders op dan het artikel (eventueel) te reserveren en weer de volgende dag te proberen, of je kan als verkoper de productcategorie aan trachten te passen, dat wil ook wel eens helpen.

Omwille van bovenstaande IT glitch zet ik duidelijk in mijn verkooptekst dat ik met alle aanbieders verzend. Want hierop haken klanten vaak af, zelfs zonder dat je het weet.

Heel erg bedankt voor je reactie!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 16:02

Pohh Fransen :')
Doet een slecht bod want de verzendkosten zijn zod hoog met de tekst "voor 12€ ben ik misschien wel te verleiden"
Het is niet onderhandelbaar, sorry.
Oké €15? Doe een beetje je best.

Like, wat snap je niet aan het gaat niet voor minder dan de vraagprijs weg? Een bod doen staat natuurlijk iedereen vrij maar dat gedram en zielige gedoe heb ik echt geen zin in. Ben geneigd om de prijs speciaal voor haar omhoog te gooien, mijn ervaring is dat het met die extreme afdingers ook altijd gedoe is als je het wel een keer accepteert.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 16:25

CastaMickey schreef:
Like, wat snap je niet aan het gaat niet voor minder dan de vraagprijs weg? Een bod doen staat natuurlijk iedereen vrij maar dat gedram en zielige gedoe heb ik echt geen zin in. Ben geneigd om de prijs speciaal voor haar omhoog te gooien, mijn ervaring is dat het met die extreme afdingers ook altijd gedoe is als je het wel een keer accepteert.

Exact dat.
Of dan gewoon niet kopen, of nog willen reserveren, of janken als het ander het ondertussen koopt. Het is de vrijdagmarkt niet. Weg is weg

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 17:44

Ik ben erg.. mijn man liet mijn favo koffiekopje vallen ;(

Nu heb ik er 5 onderweg _O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:17

Heel bijzonder Foxy _O-

Ik heb hier om de hoek een nieuw vinted go punt.. dacht ik o lekker makkelijk! Ik vandaag daar pakketje ophalen... wilde ook 1 wegbrengen maar QR code printen zou mij 75 cent kosten?? Mogen ze daar überhaupt geld voor vragen? Het gaat om een item van 5 euro, sorry maar dan breng ik het wel naar een ander punt :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:30

Dat is vreemd. Als je een printbaar label hebt vragen ze er vaak geld voor idd, maar bij een qr code heb ik dat nog nooit gehad. Zou zeker een melding doen en navragen of dat mag. Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:32

Pakketpunt waar ik heen ga vraagt 50 cent per afdruk (dhl, mondial). Prima voor mij, want ik heb geen printer

VintedGo heb ik 1x een QR gehad die ik zelf moest printen, dat vond ik wel gek. Normaal krijg je zon QR code die zij scannen en dan plakken ze zo'n ding erop.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:37

VintedGo heb ik een paar keer moeten printen voor Frankrijk. Maar bijna altijd hoeft die alleen gescand te worden en dan plakken ze er een barcode op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 21:22

Wanneer iets met vinted go naar het buitenland gaat moet je in bijna alle gevallen een code uitprinten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 22:51

Hier precies het tegenovergestelde. Maar zelden dat ik de code uit moet printen en ik verzend veel met VintedGo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:42

Ik print sowieso uit zodat QR en naam van ontvanger op pakje staan, in mijn beleving verkleint dat de foutenmarge.

CM zo'n overheersend type gun je het dan niet eens meer inderdaad :=

Unwritten: nou heeft je man eigenlijk iets goeds gedaan :))
Allemaal bij dezelfde verkoper....?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:40

Ik snap wel dat je moet betalen als het een situatie is waarin je de keuze hebt, zelf printen of laten printen. Maar bij VintedGo binnen Nederland is de QR code die je krijgt toch alleen bedoeld om gekoppeld te worden aan de sticker die zij hebben? Volgens mij is dat niet het verzendlabel an sich. Dan vind ik het best raar als je daar 75 cent voor moet betalen.

Hier bij VintedGo pakketten die naar het buitenland gaan scannen ze overigens gewoon het geprinte label en plakken ze er verder niks meer bij voor zover ik weet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:04

Hier vragen ze niks voor het printen maar ik print het thuis altijd zelf uit want ik ben bang dat ze pakketjes verwisselen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:05

Ik heb het betalen er voor over!
Het is het printen dus inkt/ tijd en dan ook nog het plakband om het op het pakket te plakken

Alles beter dan thuis het gestress van een printer want die doet het toch nooit als hij het moet doen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:50

Maar het gaat niet om het printen toch? Dat ze daar wat voor vragen snap ik idd. Maar die qr codes waarvan vinted adverteert dat het is voor mensen zonder printer, en dat je alleen maar de code hoeft te laten zien en dan scannen zij, dat is toch wel maf dat je daarvoor moet betalen. Het hele idee van die qr is dat alles digitaal is en je geen gezeik hebt met printen.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:15

CastaMickey schreef:
Maar het gaat niet om het printen toch? Dat ze daar wat voor vragen snap ik idd. Maar die qr codes waarvan vinted adverteert dat het is voor mensen zonder printer, en dat je alleen maar de code hoeft te laten zien en dan scannen zij, dat is toch wel maf dat je daarvoor moet betalen. Het hele idee van die qr is dat alles digitaal is en je geen gezeik hebt met printen.

Maar die labels hoeven inderdaad ook niet geprint te worden, daar krijgen wij gewoon stickers voor geleverd.

Dus ik denk dat het hier gaat om een label wat naar het buitenland moet en dus niet digitaal kan, deze moet op het pakket geplakt worden door de verzender.

Maar het is niet gek dat je als pakketpunt geld vraagt voor het printen van een label, wij moeten immers zelfs voor het papier en inkt betalen, ben geen liefdadigheidsinstelling.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Maar dat gaat dan om een label die je thuis ook kon printen. Vind het gek dat je voor de sticker extra moet betalen als er wordt gezegt ,'hoef je niet te printen'.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

Tancreda4 schreef:
Maar dat gaat dan om een label die je thuis ook kon printen. Vind het gek dat je voor de sticker extra moet betalen als er wordt gezegt ,'hoef je niet te printen'.

Maar aangezien ze het heeft over printen kan het ook alleen dat label zijn.
De stickers hoeven immers niet geprint te worden.
Als ze daar wel geld voor vragen zou ik VintedGo even inlichten.