Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:06

Heel gek...maar toch ff tijdelijk de zorg in? Schreeuwen ze om mensen. Huishoudelijke hulp of poetsen met een praatje...
Supermarkten bezorging?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:06

In de schoonmaak vragen ze vaak mensen maar ik weet niet wat jij lichamelijk kan?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:08

Evt ook langs een uitzendbureau. Zij hebben vaak per direct banen beschikbaar wel. INDEED is ook een fijne om even op te kijken. Je kunt evt ook altijd denken aan thuiswerk en/of hybride werken bij een klantenservice bv. Maar heftig en zuur wel zo, dat soort zorgen nu erbij hebben. Geen idee wat fysiek en metnaal haalbaar is voor je, maar wie weet zit er ergens wel iets tussen.

Mijn ergernis vandaag;
Eczeem wat opspeelt. Wat een hel -O-
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-07-25 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:09

Heb je een rijbewijs/auto? Dan heb je al meer opties.

Eczeem is ruk. :(:)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:13

Thanks voor de tips hoor maar ik solliciteer me suf. Voor ongeschoolde prut baantjes.
"Per direct" is toch vaak een maand na het versturen van de sollicitatie.
Overal liggen ze te zeuren dat er personeelstekort is maar ze blijven belachelijke eisen stellen. Tja, niet zo gek dat je geen werknemers hebt hè.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:14

Stom dat je vaak dan nog een maand moet wachten, er moet toch iets zijn waar je per direct terecht kan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:21

Nyaleti schreef:
Thanks voor de tips hoor maar ik solliciteer me suf. Voor ongeschoolde prut baantjes.
"Per direct" is toch vaak een maand na het versturen van de sollicitatie.
Overal liggen ze te zeuren dat er personeelstekort is maar ze blijven belachelijke eisen stellen. Tja, niet zo gek dat je geen werknemers hebt hè.

Welke regio zoek je?
Ik weet dat je bij ons letterlijk per direct aan de slag kunt...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:22

Je moet klantenservice maar net willen en kunnen, maar via bv Teleperformance zit je normaliter wel super snel binnen. Ik heb toen via Indeed gesollicteerd en werd binnen een dag al terug gebeld om alles in gang te zetten en zat een week later met m'n spullen thuis al in de training/te werken. Via hun eigen site staan er momenteel bv ook eentje open voor volledig thuiswerk voor de GGD, is dan wel maar tijdelijk deze;

https://jobs.teleperformance.nl/vacatur ... iswerken-2

In mijn tijd was het loon echt bagger toen ik bij bol.com zat, maar bij deze vacature zit je op ruim 14e per uur (en vaak is er ook bonus te krijgen), dus da's al een stuk beter tov wat ik toen had (10,58)

Maar idd da's wel echt stom dat je bij alles pas na een maand kunt starten dan. Ik kom hier in de regio toch wel veel vacatures tegen waarbij je direct kunt starten, van post sorteren tot huishoudelijke hulp, klantenservice en vanalles wel.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-07-25 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:24

Enige wat ik voorbij zie komen waarbij je echt morgen / deze week nog kan starten zijn fysiek hele zware banen. Dat gaat niet.

Is ook het lastige, deze poedersuiker situatie is ineens op m'n dak gevallen.
Ben al maanden aan het solliciteren, met lage eisen maar toch wel iets van eisen zegmaar. Iets wat wel voor een paar maanden vol te houden is. Daar heb ik nu wat gevonden maar is dus pas half augustus. Uitbetaling afhankelijk van hoe ze het precies regelen, waarschijnlijk pas eind September.
Sinds dinsdag is de situatie ineens: je krijgt per direct geen rooie cent meer. Terwijl ik al maanden krap zit dus er is gewoon niet zoveel ruimte.
Nu het eerst beste baantje nemen is waarschijnlijk ook over 1,5 week beginnen en dat gaat niet ivm de nieuwe baan half augustus.

Young ones promoot ook met "per direct!!" , moet je allen even een nummer aanvragen wat 2 weken duurt. :)ddd

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:25

Wat is je locatie?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:25

Je kunt evt wel in de tussentijd dingen doen zoals enquetes, mystery shoppen bv?
Mijn man en ik hebben de afgelopen weken beiden 25e pp verdiend met enquetes invullen.
Het is niks structureels en vast maar een druppel op een gloeiende plaat, maar je hoeft er niet veel voor te doen en het is dan toch gewoon geld :j

Hopelijk ga je iets vinden nog voor de rest. Als je fysiek geen zwaar werk kunt doen, is het idd wel zeker lastiger ja. Dat herken ik helaas - ben ook af en toe aan't kijken maar met m'n long covid is al heel snel iets te veel, ook qua uren.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:29

Omgeving van Tilburg.

Mystery shopper zie ik nu alleen voorbij komen voor jongere tot de 25 (ID checken).
Die enquêtes heb ik wel eens naar gekeken maar toen niks betrouwbaars gevonden dat ik m'n rekening er aan durfde te koppelen :o via welke site doe jij dat?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:44

dingen als dieren en of huisoppas tijdens vakantie

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:54

Nyaleti schreef:
Omgeving van Tilburg.

Mystery shopper zie ik nu alleen voorbij komen voor jongere tot de 25 (ID checken).
Die enquêtes heb ik wel eens naar gekeken maar toen niks betrouwbaars gevonden dat ik m'n rekening er aan durfde te koppelen :o via welke site doe jij dat?

Ik doe het via euroclix. Echt 100% betrouwbaar en het mystery shoppen doe ik via multi-value en dat is allemaal toegankelijk wat daar voorbij komt (ik ben 35 jaar)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:56

fokfanaat schreef:
dingen als dieren en of huisoppas tijdens vakantie

Dit, er zijn veel mensen die op vakantie gaan en een huisoppas of iets zoeken. Ik zie op FB oproepjes voorbij komen. Ik heb natuurlijk geen idee of het ook in jou omgeving zit.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 12:19

Ja ik wilde graag gaan oppassen. Ben dierenarts assistente dus dat zal ook wel lopen ook. Maar durfde niet vooruit te plannen omdat ik had gehoopt nu al lang weer aan het werk te zijn. Achteraf gezien erg balen maarja, achteraf heb je niks aan.
Hou het wel in de gaten mocht er last-minute iets zijn maar tot nu toe nog niks.

Thanks CurseBreaker, ga ik eens naar kijken!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 12:25

Pakketje bezorg bij de buren, echt was 10 minuten later thuis. Dus ik bel aan bij de buren, niet thuis...

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:07

Mensen en hun korte lontje.

Ik ging om boodschappen. Was evennnn vergeten dat er drukke weekmarkt is ivm vakantie periode en toeristen. Parkeren was een uitdaging. Gelukkig wenkte mij iemand. Ik wilde hem er achteruit in zetten. Komt er van andere kant iemand aanrijden, tegen verkeer is, is daar 1 richting. En die werd me een partij kwaad dat ik dus gewoon ging parkeren en ze even moest wachten. Niet normaal. Ze had vandaag aan mij de verkeerde dus ze dimde toen wel snel in. Mijn lontje is normaal vrij lang. Normaal laat ik me dus niet gek maken maar ga niet tegen mij lopen blaffen terwijl je zelf tegen het verkeer in rijdt.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:20

Ik heb mij deze week al 3 keer verslapen. Vandaag zelfs met 2 uur!

M'n wekker is toch echt 6x afgegaan, maar ik heb het niet meegekregen.

Probeer nu uit te zoeken hoe ik het de komende tijd kan voorkomen.

Denk dat het een opstapelen is van medicijnen die een slaperig effect hebben, maandag weer gestart met sporten na minimaal een jaar en vorige week op kamp zij geweest waar je toch minder slaapt.
Dit weekend dus maar wat extra slapen, om de vermoeidheid zo wat op te vangen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:23

Oei, door 6 wekkers heenslapen is wel heftig. :=
Misschien even wat bijslapen? Power naps of 's avonds op tijd naar bed?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:25

Nyaleti schreef:
Ja ik wilde graag gaan oppassen. Ben dierenarts assistente dus dat zal ook wel lopen ook. Maar durfde niet vooruit te plannen omdat ik had gehoopt nu al lang weer aan het werk te zijn. Achteraf gezien erg balen maarja, achteraf heb je niks aan.
Hou het wel in de gaten mocht er last-minute iets zijn maar tot nu toe nog niks.

Bij zorginstellingen zoeken ze ook vaak huiskamerdiensten, misschien is dat nog iets?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:32

kosseh schreef:
Ik heb mij deze week al 3 keer verslapen. Vandaag zelfs met 2 uur!

M'n wekker is toch echt 6x afgegaan, maar ik heb het niet meegekregen.

Probeer nu uit te zoeken hoe ik het de komende tijd kan voorkomen.

Denk dat het een opstapelen is van medicijnen die een slaperig effect hebben, maandag weer gestart met sporten na minimaal een jaar en vorige week op kamp zij geweest waar je toch minder slaapt.
Dit weekend dus maar wat extra slapen, om de vermoeidheid zo wat op te vangen.

Is een tril armband niets voor je?

https://www.bol.com/nl/nl/p/wekker-tril ... 229640998/

Maar je hebt ook dingen voor onder het kussen.
Staan wat naar onderen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:41

Nyaleti schreef:

Ik zou zelf flink adverteren daarmee, en wat honden vakantie opvang adressen nabellen of ze nog mensen nodig hebben. Proactief zijn levert vaak toch het meeste op

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:44

Oproepje op FB zetten dat je werk zoekt? In FB personeel groepen in jou buurt?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:49

Idd Facebook, marktplaats, briefjes ophangen bij de plaatselijke supermarkten