Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... -3-procent
En de boodschappen blijven maar stijgen in prijs. Als je gaat rekenen (het lijkt maar 3%) over een aantal jaar loopt dat best op. En over het jaar heen ook.
purny schreef:Eigenlijk vind ik niet dat je landen met elkaar moet vergelijken.
In België zijn bepaalde producten ook goedkoper dan in Nederland.
Duitsland ben ik nog niet geweest aangezien ik nog een vignet moet halen.
cocktailtime schreef:purny schreef:Eigenlijk vind ik niet dat je landen met elkaar moet vergelijken.
Je hebt alleen een groene sticker nodig in bepaalde steden, maar niet als je de grens alleen over gaat. Ik woon aan de grens
mysa schreef:Toetjes en cake kun je sowieso vaak schrappen als je krap zit. Of je neemt pennywafels en gewone yoghurt.
Citaat:De inflatie in Europa bleef in april 2025 onveranderd op 2,2%, net boven het streefcijfer van de ECB. In Nederland steeg de inflatie echter fors naar 4,1%, vooral door duurdere voeding en diensten. In het kort: De inflatie in de eurozone bleef in april 2025 stabiel op 2,2%, net boven het ECB-doel.
Citaat:In mei 2025 was de gemiddelde HICP in de eurozone 1,9% ten opzichte van mei 2024. Daarmee kwam de inflatie in de eurozone voor het eerst onder de gewenste 2% per jaar uit. Er zijn aanzienlijke verschillen in inflatie tussen de verschillende landen. Hier een overzicht van enkele opvallende cijfers:
België had in mei 2025 een inflatie van 2,8%, een relatief hoog percentage binnen de eurozone.
Nederland noteerde in mei een (voorlopige) inflatie van 3,0%. Aanzienlijk hoger dan het eurozone-gemiddelde, maar wel flink lager dan de 4,1% in april.
Duitsland noteerde een redelijk gemiddelde inflatie van 2,6%.
Frankrijk (0,6%) en Cyprus (0,4%) blijven juist flink onder het gemiddelde.
Estland (4,6%), Slowakije (4,3%) en Kroatië (4,3%) noteerden in mei de hoogste inflatie van de eurozone.
Echwel schreef:Het ging toch over gezond eten
Suikers enz horen daar gewoon niet bij
Suikers is luxe.
Dus die moet je gewoon niet meetellen
Net als koffie lidl of Albert heijnCitaat:Ik wil liever niet dichtgroeien
Dus geen Suikers eten