Vannacht heel goed geslapen, een paar keer kort wakker geweest om mijn medicatie te nemen en verder geslapen van 22u tot 7.30u. De orka wijkt niet van mijn zijde, heb er zelfs mee in mijn armen geslapen en ik schaam mij er niet voor. Dat wordt echt mijn mental support in deze zware tijden en ik vind het heerlijk. De kaartjes zijn ook een hele fijne oppepper en ik heb van Darkangel gehoord dat er nog onderweg zijn! Jullie zijn lief.
Vanmiddag krijg ik bezoek van mijn stiefzus en mijn lieftallige zoon, morgen komen hij en mijn vriendin samen en dan komt mijn moeder ook even langs. Heel raar, had die absoluut geen kans willen geven na wat zij mij heeft aangedaan, maar oh wat mis ik haar nu in deze situatie. Na morgen zie ik dan wel of ik contact wil houden of niet.
Verder heb ik vandaag vrij weinig pijn, ben wel nog steeds moe en heb na het wassen en ontbijten toch een kort dutje moeten doen. Bizar hoe snel een mens achteruit kan gaan eigenlijk. Ik voel mij met de dag slapper worden en ook de verpleging ziet het aan mij. Mijn gewicht is wel een klein beetje aan het stijgen, maar eigenlijk niet genoeg voor hetgeen ze mij extra geven om aan te komen.
Mooi dat je goed hebt kunnen slapen en dat je vandaag bezoek krijgt van je familie. Het zou fijn zijn als het contact goed verloopt en zij jou ook kunnen steunen in deze moeilijke tijd. Wat mooi om te lezen dat je zoveel steun uit de orka haalt, hij is ook super cute! Hopelijk weinig pijn vandaag en een goede dag met je familie.
heel fijn dat je zoon 2 dagen langs kan komen en dat je banden met familie wat aangehaald worden. Ik hoop dat het positief verloopt en je er steun in kan vinden.
Heerlijk dat je zo'n prachtige orca hebt om bij je te hebben.
Mijn moeder heb ik me morgen op de dag 7 jaar niet meer gezien en tot deze situatie ook niet gesproken. Ben best wel zenuwachtig voor de ontmoeting.
Het bezoek met mijn stiefzus verliep heel goed. Florian heeft wel afgezegd, morgen komt hij wel, maar hij kon vandaag naar zijn vriend en ik heb dan liever dat hij zich amuseert dan dat hij hier in het ziekenhuis moet zitten.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Een slechte nacht gehad. Weinig geslapen en terug veel pijn...
Het weerzien met mijn moeder was er eentje met gemengde gevoelens. Enerzijds heel blij om haar te zien, maar anderzijds maakte het mij echt boos. Boos omdat ze nu wel de rol van moeder opnam, zoals ik wilde dat ze 37 jaar geleden al gedaan had. Boos, omdat zij precies geen last heeft gehad van de breuk, terwijl ze mij mentaal in een diepe put hebben gestoken..
Maar ook geschrokken. Ze is nu 40 kilo zwaarder dan de laatste keer dat ik haar zag en echt oud geworden.
Zoon wist het ook niet goed. Die had dezelfde gemengde gevoelens als ik, maar ipv boosheid had hij het gevoel dat er een wild vreemde tegenover hem zat.
We gaan de ontmoeting binnenkort nog eens overdoen en dan beslis ik of het contact blijvend is of niet.
Ik kan mij heel goed inbeelden dat je gemengde gevoelens had bij het bezoek van je moeder. Het is ook helemaal oké dat je boos bent, daar heb je alle reden toe. Verbroken contact met je ouder(s), terug aanhalen van het contact,... het gaat je niet in de koude kleren zitten allemaal. De impact daarvan is niet te onderschatten. Misschien heeft het (al dan niet onbewust) ook een rol gespeeld in de slechte nacht? Ik hoop dat je desondanks nog wat tijd met je zoon gehad hebt zonder je moeder erbij en dat je daar wel van hebt kunnen genieten.
Zo’n bezoek hakt er flink in. Je hebt veel liefde moeten missen. En dat kan je niet met terugwerkende kracht krijgen helaas. Of je haar nu in je leven wil is aan jou. Jij en je zoon zijn belangrijk.
Lastig hoor Poetser, maar als het lukt zou het mooi zijn om te kunnen genieten van de momenten die jullie nu samen hebben. Het verleden kan je niet meer veranderen.
Heel begrijpelijk al die mixed feelings. Het verleden kun je niet zomaar weglaten. Misschien kun je een brief aan haar schrijven. Niet eens om deze aan haar te geven, maar om je eigen gevoelens en gedachten van je af te schrijven en op een rijtje te zetten.