paasei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:07

We gaan het wel zien, Purny. Voorlopig heb ik al heel wat jaartjes geluk vergeleken met veel andere vrouwen :-)

Over koelende kleding: ik weet dat hier mensen van die koelkasten voor honden ook wel gebruiken om bedden te koelen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:19

Ik heb een tijdje bandanas gebruikt die gevuld waren met die harde kogeltjes die water opzuigen en dan in gelbolletjes veranderen.
Die gooi je iets van 10-20 minuten in een bak met water en daarna in de koelkast.
Na gebruik even uitspoelen, zo nodig weer in een bak water leggen en daarna terug in de koelkast.
Als je ze niet te vol laat zuigen kun je ze vrij makkelijk om je polsen wikkelen, naast je hoofd en hals.
Zulke had ik:
https://www.amazon.nl/Verkoelende-ijsge ... 1679&psc=1

En voor de honden (werkt ook voor mensen :+) deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/yunics-verk ... RUQAvD_BwE

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:21

Dat systeem met die bolletjes ken ik inderdaad al jaren van de Frio-tasjes om insuline in te bewaren. Handig!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:01

Het is nu al warm en benauwd en dan moet de hitte nog komen. Ik dreef gisteren in huis al van mijn stoel bijwijze van spreken.

Ik zie het wel iets zakken dan wat er eerder voorspeld werd

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:19

Gisteren was het hier 26 graden maar doordat ik extreem veel pijn had die door de morfine heen brak heb ik het de hele dag steenkoud gehad. Ik liep met sokken, lange broek en een dik vest. Vannacht ook geslapen onder twee dekens met sokken aan.

Het is hier nu 21 graden en dat is echt heel fijn, totaal niet benauwd en een klein windje met zon. Ontzettend prettig.

@Telpeva, niemand hier bedoeld het verkeerd. Ik denk dat ik ook voor de anderen kan spreken dat we het vooral heel sneu vinden dat ze zich zo rottig voelt. Er wordt dus niet bovenop gedoken. Zie het meer als het feit dat mensen haar een beter gevoel gunnen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:23

Tazzey schreef:
Gisteren was het hier 26 graden maar doordat ik extreem veel pijn had die door de morfine heen brak heb ik het de hele dag steenkoud gehad. Ik liep met sokken, lange broek en een dik vest. Vannacht ook geslapen onder twee dekens met sokken aan.

Het is hier nu 21 graden en dat is echt heel fijn, totaal niet benauwd en een klein windje met zon. Ontzettend prettig.

@Telpeva, niemand hier bedoeld het verkeerd. Ik denk dat ik ook voor de anderen kan spreken dat we het vooral heel sneu vinden dat ze zich zo rottig voelt. Er wordt dus niet bovenop gedoken. Zie het meer als het feit dat mensen haar een beter gevoel gunnen.

Nouja ik vond Popstra bijzonder onvriendelijk in haar bericht. :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:30

Juist door de overgang kun je je zo rottig en depressief gaan voelen..hormonen kunnen rare en nare dingen doen met een mens.

Ik heb wel ervaring met koelarmbandjes trouwens, doe ik om als het warm is en ik naar buiten moet. Het werkt wel om het lichaam koeler te houden. Er zijn inderdaad nog veel meer variaties, koelvesten, natte sokken wil ook nog weleens helpen.

Het weerbericht hier wisselt steeds, maar waar ik van baal is dat de warmere periode steeds langer lijkt te duren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:33

Ja idd
Nu zelfs dinsdag 35 graden...
Dagen daarvoor 30

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:35

Pfft..35? ..dat hoop ik echt niet!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:36

Hier zijn buienradar en 'weer' het niet met elkaar eens :')

Afbeelding

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:37

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:44

Gadverdamme..hier staat er 30 voor dinsdag...maar het veranderd echt per dag.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:47

Ja het veranderd diverse keren per dag. Ook of het gaat regenen of niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:48

Ja want hier regende het net ook ineens...was helemaal niet voorspeld. Ik vind het heerlijk..daar niet van haha..kon het maar zo blijven.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:52

Elke app geeft weer wat anders aan volgens mij. :=

Ik maak mezelf er de komende 2 weken niet druk om, woensdag op donderdag nacht stappen wij in de auto en gaan we naar het zeer zonnige en warme Italië. {:}

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:23

Vanmorgen was het heerlijk hier maar nu breekt de warmte goed door met als gevolg weer hoofdpijn . Had echt zo nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar man wat verlang ik naar koeler weer . Regen erbij geef ik ook niets om .

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 15:03

Kaitlyn schreef:

Ik denk dan ook niet dat Popstra een goede aftekening is van de 'mening van bokt' ;)

Ik twijfelde of ik ook iets neer moest zetten, juist omdat ik niet met z'n allen op morrie wilde springen, maar uiteindelijk toch gedaan en mijn reactie kwam voort uit dat ik zo goed wéét hoe moeilijk het is om uit die negativiteit te komen. Het was vanuit mij dus inderdaad bedoeld als hopen dat ze een fijnere plek in zichzelf vindt.

Het weer vandaag is stom :') Gister prachtig, dus vandaag lekker zonder zorgen naar stal. Stond ik daar in de stromende regen... Zucht, een weekje 22 graden en witte wolkjes, alsjeblieft?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 15:08

VuurVleugels schreef:
Kaitlyn schreef:

Ik denk dan ook niet dat Popstra een goede aftekening is van de 'mening van bokt' ;)

Ik twijfelde of ik ook iets neer moest zetten, juist omdat ik niet met z'n allen op morrie wilde springen, maar uiteindelijk toch gedaan en mijn reactie kwam voort uit dat ik zo goed wéét hoe moeilijk het is om uit die negativiteit te komen. Het was vanuit mij dus inderdaad bedoeld als hopen dat ze een fijnere plek in zichzelf vindt.

Het weer vandaag is stom :') Gister prachtig, dus vandaag lekker zonder zorgen naar stal. Stond ik daar in de stromende regen... Zucht, een weekje 22 graden en witte wolkjes, alsjeblieft?

Oh nee ik wilde ook niet op iedereen "schieten" die commentaar gaf. Het meeste was inderdaad lief en goed bedoeld zo te lezen en er kwamen echt wel zinnige dingen uit. Maar op een gegeven moment is het imo dan ook genoeg. Helemaal als er dan ook nog een bijzonder onvriendelijk bericht achteraan komt.
Dat was voor mij eigenlijk de reden om te zeggen dat het nu wel duidelijk is.

Ik hoop dat het rond een uur of 5 droog is, heb zin in even "lol met je knol" en zonder zadel even rondjes te gaan crossen in de buitenbak. :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 15:50

Ben op het fietsje naar stal geweest was wel lekker maar terug best wind. Ben nu ook wel af.
(Iets met overgang, en in beweging komen _O-) heb zelfs Mandootje nog gereden, was de 2e keer na zijn bevangenheid dus dan doen we in stap oefeningen en paar rondjes draf, maar die heeft momenteel ook de conditie van een goudvis.

Vind het wel lekker, nu even afkoelen in de airco.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 16:21

Ik heb twee koelsjaals. De ene gebruikte ik toen ik mijn voet/enkel moest koelen vanwege een blessure. De ander gebruik ik op hete dagen ook wel in mijn nek. Bij mij helpt het.

Ik baal vooral dat het mijn hele zomervakantie wisselvallig was en als ik vanaf vrijdag weer moet gaan werken wordt het bloedheet. Al heb ik nu meer in mijn vakantie kunnen zien en doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:15

Ohh noo 35 graden dinsdag? Ze komen hier een nieuwe schutting plaatsen. Arme werklui.

Ik heb vanmorgen/vanmiddag een marathon in het bos hardgelopen (42.5km).
Liters en liters zweet kwamen erbij kijken.
Heb in die tijd 3.5 liter gedronken :') .
De warmte heb ik zoveel mogelijk genegeerd, gelukkig was de route prachtig, dat leidde me wel wat af.
Maar geef mij de herfst maar, 12 graden en een zonnetje loopt beter.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:18

Mijn weerapps zijn een soort loterij begonnen denk ik? App 1. dinsdag 33, app 2. dinsdag 36, app 3. dinsdag 25 en het piloten weer gedoe van mijn man zegt 22.
Het is een ware paasei. Ik zie het wel, maandagavond zit in in een airco gekoelde bioscoop muziek te luisteren en een debriefing op het lokale terras en dinsdag zit ik lekker buiten met een boek of lig ik uit te puffen in de airco.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:19

Held.... Wauw.... _/-\o_

Gelukkig in het bos dat scheelt nog iets.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:20

Hier is het dinsdag met 31 graden het warmst, de rest tot nu toe nog onder de 30.

Knap hoor Supervixen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:22

Ik ga het allemaal afwachten zal nog wel een dingetje worden met mijn ab kuurtje. Fele zon vermijden, maar moet wel naar de moestuin.