Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:44

Natuurlijke selectie ..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:44

Ja dat Amerikaanse systeem wil je ook niet natuurlijk. Het is ook niet uitvoerbaar maar soms denk ik weleens aan maatregelen voor structureel ongezond levende mensen die dan zeer kostbare operaties of medicijnen nodig hebben. En niets veranderen aan hun levensstijl.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:45

_San87_ schreef:
Ja, en dan een soort van Amerikaans stelsel waar zorg alleen voor de goed verzekerden en de rijken is.

Precies.

Vind dat soort uitspraken van “sELlUf bEtALuuH” altijd zo dom.

Tot je zelf een keer iets hebt door een domme fout en 10k kan aftikken want daar zit je zo aan.

(Zo stootte ik m’n hoofd op werk en was 6k kwijt aan revalidatie)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:51

MarlindeRooz schreef:
_San87_ schreef:
Ja, en dan een soort van Amerikaans stelsel waar zorg alleen voor de goed verzekerden en de rijken is.

Precies.

Vind dat soort uitspraken van “sELlUf bEtALuuH” altijd zo dom.

Tot je zelf een keer iets hebt door een domme fout en 10k kan aftikken want daar zit je zo aan.

(Zo stootte ik m’n hoofd op werk en was 6k kwijt aan revalidatie)

Dat is het he. Waar trek je de grens. Waarom heeft een persoon die op een jong onvoorspelbaar paard stapt en eronder terecht komt, wel recht op zorg, maar iemand die rookt en daardoor ziek wordt, niet.

Ik ben dan maar blij dat in ons land iedereen zorg krijgt en dat het betaalbaar is. In Amerika slapen kankerpatienten in hun auto omdat ze hun huis moesten verkopen om de behandeling te betalen.

Cer schreef:
Natuurlijke selectie ..

Natuurlijke selectie?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 02-07-23 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:52

Cer schreef:
Natuurlijke selectie ..

Yes laten we mensen niet meer helpen tijdens bevallingen dat kost bakken geld en zo selecteer je de mensen die natuurlijk kunnen bevallen en maken we onze bevolking sterker. :j :+

Stoppen we ook maar met die achterlijk dure vruchtbaarheidsbehandelingen…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:53

MarlindeRooz schreef:
Cer schreef:
Natuurlijke selectie ..

Yes laten we mensen niet meer helpen tijdens bevallingen dat kost bakken geld en zo selecteer je de mensen die natuurlijk kunnen bevallen en maken we onze bevolking sterker. :j :+

Oh foei, dat mag je niet zeggen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:59

:+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:20

MarlindeRooz schreef:
Cer schreef:
Natuurlijke selectie ..

En mensen die per ongeluk niet goed kijken met oversteken, of niet voor zichzelf kunnen zorgenn om wat voor reden dan ook.

Ik vind het ronduit hypocriet dat bepaalde drugs verboden is en alcohol overal verkrijgbaar.

Ik denk dat soms meebewegen veiliger is dan verzet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:23

Voor mij zou alcohol ook strenger mogen, veel strenger :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:25

Nee, voor mij niet, dat getut.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:26

Nou niets zo goed als een stevige zwarte markt en heel wat mensen die doodgaan aan methanolvergiftiging :j

Zolang mensen willen zuipen blijven ze zuipen, verbod of niet

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:31

En waar komen structureel ongezond levende mensen vandaan? Vaak is het terug te herleiden naar iemand zijn jeugd en zelfs naar de levensstijl van de ouders (ook als die vanaf zwangerschap drastisch verandert zijn). Dan moeten mensen daar maar voor boeten door ze ook nog de kosten in te jagen?

Ik vind het schadelijker dat iedereen zomaar aan kinderen kan beginnen zonder te weten hoeveel invloed stress, levensstijl, genen, voeding, etc heeft, van zelfs al voor conceptie en tot conceptie en alles erna op iemand zijn blauwdruk en ontwikkeling.

En ondanks dat ik keihard tegen het normaliseren van drank en roken ben, ben ik wel voor het legaliseren en gecontroleerd leveren van drugs. Om het uit het verboden en gevaarlijke circuit te krijgen. Als je iets legaliseert, hoef je het niet gelijk te normaliseren, maar kan het wel veiliger gebruikt worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:32

Ik en mijn ontbijtpizza voelen zich aangevallen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:32

:')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:33

Ik heb ook pizza als ontbijt! Niets mis met pizza.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:34

Urbanus schreef:
MarlindeRooz schreef:

En mensen die per ongeluk niet goed kijken met oversteken, of niet voor zichzelf kunnen zorgenn om wat voor reden dan ook.

Ik vind het ronduit hypocriet dat bepaalde drugs verboden is en alcohol overal verkrijgbaar.

Ik denk dat soms meebewegen veiliger is dan verzet.

Ik heb er niet veel verstand van, maar heeft dat strenge verbod op drugs niet ook met hogere verslavingsgevoeligheid te maken?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:35

MarlindeRooz schreef:

Eens. Ik ben hier zo op tegen, hè.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:37

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:44

Alcohol is een stuk verslavender dan xtc, tabak komt na heroine en crack als meest verslavend. Dus dat zal niet de reden zijn. Tripmiddelen als LSD, paddo’s en 2cb zijn eigenlijk niet verslavend.

Cocaïne en amfetamine zijn wel net zo verslavend als alcohol. Maar die verslaafden hou je wel, terwijl snuiven ook niet zo gauw genormaliseerd zal worden denk ik. Behalve alle ritalin verslaafden dan. :')

Verslaafden hou je toch wel, helaas. Maar je kan ze wel beter en makkelijker helpen als drugs niet illegaal is. Ondertussen moet het alleen niet als alcohol en tabak genormaliseerd worden, want je ziet wel dat er veeeeel meer mensen aan alcohol en tabak verslaafd zijn, dan aan andere middelen. Wat mij betreft mogen er speciaalzaken voor al die middelen komen, zodat het duidelijk los staat van je gewone boodschappen, maar je wel spul kan kopen dat getest en veilig is. Eventueel met iemand aanwezig die voorlichting kan geven (als daar behoefte aan is).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:13

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:19

Nu snap ik waarom roken zo heerlijk blijft :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:46

Als er meer mensen aan de mdma / lsd gaan zo af en toe wordt t misschien wel gezelliger :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:00

Ja, vooral leuk als je psychose gevoelig bent *\o/*!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:03

En benzo's worden in grote getallen voorgeschreven door huisartsen, ze hebben nul werking behalve demping en zijn mega verslavend en lastig af te komen. Heel veel mensen weten dit niet, de huisarts schrijft het voor dus het zal wel goed zijn. Dan ben je niet bepaald bewust verslaafd aan het raken maar er af komen is erg moeilijk. Geldt ook voor morfinepreparaten en persoonlijk ben ik ook geen fan van Ritalin en de werking daarvan op het brein van kinderen. Bovendien vind ik het echt een spanningsveld of het dan "jE eIgen ScHuLd" is dat je verslaafd raakt. Als ik zie hoe snel je morfineachtigen krijgt voorgeschreven bij een operatie, dus door een echte dokter, kun je het mensen dan kwalijk nemen dat ze het braaf slikken om pijn te voorkomen?

Ik ben ook tegen het zelf betalen van zorg bij een overdosis, obesitas of roker met een infarct. Tenminste zou ik hem dan aangevuld willen zien met: Bejaarden op een elektrische fiets, bejaarden achter het stuur van een auto, ruiters, skiërs, wielrenners, motorrijders, iedereen die te hard rijdt en iedereen die zo dom is om te bewegen met een telefoon in de hand. Tja, dan blijf je bezig. :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:05

Ik schreef “meer”, niet “iedereen” :)

Hoe gaat alcohol met psychoses eigenlijk! Of weed?