[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:59

Mijn vriend en ik zijn nog niet zo ver. Hij woont aan de andere kant van het land en werkt in de zorg. Dus hij kan niet in het zuiden zijn.

idinn schreef:
Kan je eigenlijk gewoon zo een abortuskliniek bellen of moet dat via de ha? :o

Het kan beide. Maar ik heb direct de kliniek gebeld. Wij hebben zo’n praktijk met een veelheid aan artsen. Dan weet je niet wie je krijgt. En de vorige keer (was weken achter elkaar ongesteld) moest ik drie dagen wachten tot ik een vrouwelijke ha kon zien.

Achterom schreef:
Wel apart hoor, laatst kreeg ik ook weer te horen... Maar goed dat jij geen kinderen wilde, dat maakte het weghalen van je baarmoeder voor jou tenminste wat minder heftig.

Ik heb een nierontsteking gehad met een buts schade. Verwachting was ook dat het op mijn eileiders en eierstokken was geslagen (blijkbaar niet dus :') )

Dus toen ik na de zoveelste: “wanneer krijg ik kleinkinderen” van mijn pa aan gaf dat dat waarschijnlijk niet ging lukken zei het stiefloeder hetzelfde. Ach, jij wilde toch al geen kinderen. Uhm. Er is iets niet goed. Dat maakt niet dat het minder erg is omdat ik het niet wil gebruiken.

Over een uurtje mag ik mijn pillen inbrengen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 01:42

Ik lees af en toe mee hier in het topic. Luxor sterkte!

Vanavond te horen gekregen dat directe schoonfamilie een kind krijgt. Ze zijn de eerste in de familie en iedereen was natuurlijk ontzettend blij.
Ik kon er helemaal niks mee. Kan me oprecht niet inleven in de emoties die mensen op dat moment hebben e zat er een beetje ongemakkelijk bij.
Ben oprecht blij voor ze maar zelf moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet zo op zit te wachten.
Dit wordt een onderwerp dat nooit meer overgaat. Eerst 9 maanden gekeuvel over een zwangerschap en daarna nog al die jaren.

Dit leverde nog een discussie met mijn schoonmoeder op. Het feit dat ik me hier niet in kon leven was onbegrijpelijk. Dat ik enthousiaster zou zijn bij de aankondiging van een nieuw huisdier ging er helemaal niet in.

Voel me ook een vreemde eend in de bijt dat ik niet net zo enthousiast ben als de rest. Een raar gevoel is dit wat ik niet ken omdat het nog nooit zo dicht bij is geweest. Het zit me allemaal een beetje dwars. Ik hoop dat mensen het hier begrijpen

Luxorvalkje

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 02:22

Het is niet ‘mainstream’ om het maar zo te noemen. Maar ik begrijp je wel.

Het stomme is dat die hormonen echt veel effect op je kunnen hebben. Ik had dat nooit en verzette me tegen al die ‘pro-kind’ mensen. Ook omdat als je maar iets laat doorschemeren over een kind dat niet compleet negatief is, het gezever vaak weer opnieuw.

Ik ben veel geruster in een vriendengroep van mij die het gewoon accepteert. De helft heeft kids, de andere helft niet. Ik kan zo de vader van één van die koters roepen als ik maar het idee heb dat er een een vieze luier heeft. Ze duwen hun kids niet in de handen van kindvrije mensen. Maar gaan ook niet uitdrukkelijk foto’s maken en ooh/aah roepen als ik druk bezig ben om een boek over dino’s toe te lichten aan een kleine.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 07:47

Heel veel succes/sterkte luxor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:04

Sterkte luxor :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:17

Veel sterkte Luxor! Als je het van je af wil kletsen duik je dit topic maar binnen.

Amber_anne: herkenbaar. Toen de aankondiging hier kwam voelde ik vooral teleurstelling, in die zin van "gvd daar gaat onze rust" en helemaal toen mijn vriend de vraag kreeg tot dooppeter. Ik was blij voor hen omdat ik wist dat vooral schoonzus daar immens naar had uitgekeken, maar de keerzijde kwam als een zwarte film over me heen.
Het wordt er niet leuker op want Yep, alles gaat nu de komende jaren om die wurm draaien. En ik zit erbij en kijk ernaar. Dus je bent niet alleen in je gevoel

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:06

Luxor sterkte, ik hoop dat het vlot gaat straks!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:15

Amber_anne schreef:
Ik lees af en toe mee hier in het topic. Luxor sterkte!

Vanavond te horen gekregen dat directe schoonfamilie een kind krijgt. Ze zijn de eerste in de familie en iedereen was natuurlijk ontzettend blij.
Ik kon er helemaal niks mee. Kan me oprecht niet inleven in de emoties die mensen op dat moment hebben e zat er een beetje ongemakkelijk bij.
Ben oprecht blij voor ze maar zelf moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet zo op zit te wachten.
Dit wordt een onderwerp dat nooit meer overgaat. Eerst 9 maanden gekeuvel over een zwangerschap en daarna nog al die jaren.

Dit leverde nog een discussie met mijn schoonmoeder op. Het feit dat ik me hier niet in kon leven was onbegrijpelijk. Dat ik enthousiaster zou zijn bij de aankondiging van een nieuw huisdier ging er helemaal niet in.

Voel me ook een vreemde eend in de bijt dat ik niet net zo enthousiast ben als de rest. Een raar gevoel is dit wat ik niet ken omdat het nog nooit zo dicht bij is geweest. Het zit me allemaal een beetje dwars. Ik hoop dat mensen het hier begrijpen

Ik had dit bij eerste kind van m’n eigen broer. Gek werdt ik er van. Ook iedereen aan m’n kop zeiken wanneer ik dan voor kindje zou gaan bla

Maar uiteindelijk ‘wend’ het en houdt het echt op. Maar ging niet zonder slag of stoot. Want ze gingen de 3D echo laten zien vol met trots ik kon er niet naar kijken vond het net een ailian.

Dus m’n broer klagen dat ik wel wat entausaster kon zijn, nou ik kon dat gwn niet.. m’n ma steeds over de kleinkind dat ik wel eens zei van ma hou op nu weet ik het wel.. afijn dus ik begrijp jou heel goed,

Je mag mij altijd pb sturen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:16

Lucor: sterkte zo en wees lief voor jezelf

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:20

Ik ben nu al de "fun aunt" voor alle dieren van vriendinnen. Zelfs de konijnen van een vriendin weten het al als ik binennkom: FOOOOD. _O- Dus ik ga dat ook zijn voor hun kinderen. Mogen ze af en toe een weekend komen logeren zodat papa en mama kunnen relaxen. Maar ik heb bar weinig vriendinnen met kinderwens. En die dat wel hebben zijn vrijgezel. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:25

Ik ben oprecht blij voor de mensen die zwanger zijn en dat graag willen.
gelukkig breng ik dat ook wel over blijkbaar.
Maar kom idd niet aan met dat gedoe van echo's en weet ik wat. Want dat interesseert me idd niks.
Gelukkig hadden ze dat hier snel door en werd dat ook niet met mij gedeeld.
Mijn tante die nu een kleinkind heeft, die blijkt het helaas niet te begrijpen.
Die komt meteen met een berg foto's aan. Sorry hoor, allemaal dezelfde foto's. Ja staat een kind op..
Zij is totaal geen dierenliefhebber, dan denk ik wel eens, zal ik nu ook de dierenfoto's maar eens laten zien dan.... Maar zoveel fatsoen heb je dan weer dat niet te doen. Eigenlijk raar. Dat toch vaak de kindervrije hun fatsoen beter houden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:25

Ik ben blij om te horen dat ik niet alleen ben in mijn gevoel, zo voelde ik me gister namelijk wel
Het is ook geen familie van mij waardoor het denk ik ook nog anders voelt

Ik heb het gister avond aan mijn vriend proberen uit te leggen en gelukkig was hij begripvol maar ik wil niet een domper zijn terwijl hij wel blij is.

Ben heel dankbaar dat ik hier gewoon mijn gedachtes kon uiten en niemand die je veroordeelt

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:16

Je bent zeker niet alleen Amber_anne. Het is blijkbaar de sociale norm.

Even een update

Ze raden aan niet alleen te zijn. Dit ivm mogelijk heftig bloedverlies, maar ook mogelijke emoties.
Ik heb op dit moment niemand en durfde het wel aan. Mijn moeder kan ik altijd bellen. Maar bij mij thuis kan ze haar eigen ding niet doen, en zij rookt in haar huis wat ik niet fijn vind.

Ook geven ze aan dat er binnen 24 uur iets van bloed uit moet komen, anders moet je bellen.

Aangeraden wordt om vooraf 400 ibu en 2x 500 paracetamol in te nemen, en dit tijdig weer te doen.

Ik had natuurlijk online het een en ander gelezen, dus was wel voorbereid. I know, mensen delen vooral de horror, maar better safe than sorry.

Pijnstillers ingenomen en daarna de pillen ingebracht.
Voor de zekerheid een dikke handdoek op bed gelegd. En ik kon natuurlijk niet meteen slapen.
Het valt tot nu toe mee, maar voor hen die het niet willen weten toch een spoiler.

Spoiler:
Voor de benchmark: Meestal vind ik mijn menstruatie vooral vervelend, en mijn rug voel ik altijd wel.Maar ik hoef er eigenlijk niks voor te slikken.

Ik voelde eigenlijk niks totdat ik in slaap viel.

Had om 7.00 de wekker gezet en toen had ik vooral rugkrampen en bij vlagen mijn buik. Rug herken ik van mijn menstruatie, buik heb ik bijna nooit.
Ook soms een koortsig gevoel maar enkel op mijn onderrug, heel vreemd.
Voorzichtig naar het toilet gelopen en daar was mijn maandverband nog schoon.
Maar op het toilet toch de eerste druppels.
Toen weer de pijnstilling ingenomen.

Nog even terug in bed gedoken, het nieuws gekeken in bed en daarna langzaam aankleden en aan het werk (thuis).
Nog steeds zijn het vooral krampen. En ze voelen iets heftiger als bij mijn normale menstruatie.
Dan slik ik natuurlijk geen pijnstilling.
Het is niet comfortabel, maar zeker niet ondoenlijk. Maar op deze manier gaat het best prima.
Ben ook (nog) niet misselijk.
Soms wel koude rillingen
Net een tweede ronde toilet en toen was het al heftiger. Meer als hoogtepunt menstruatie zeg maar.

Je weet niet wat er nog komen gaat.
Maar tot op heden is het goed te doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:21

Gelukkig lijkt het tot nu toe mee te vallen voor je. En werkt het wel.
Hopelijk ben je hier snel doorheen. :knuffel:

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:59

Pfff pittig luxorvalkje. Hopelijk zet het snel door en 'ben je ervan af'. Mentaal lijkt het me heel lastig.

Ik was wel helemaal hyped toen ik tante werd. M'n neefje en nichtje ben ik ook echt trots op. Ik heb vorige week zelfs m'n nichtje op de wc geholpen (ik heb tot op heden de vieze luiers behendig ontweken). Ze zijn aan het oefenen met zindelijk worden. Er was wel even paniek toen het afvegen ter sprake kwam maar ik dacht een bijna 3 jarige kan dat best zelf na een plasje :')

Ik denk dat ik wel een leuke tante ben. Ik speel en dol graag met ze. Ik heb alleen dus wel een verschrikkelijke hekel aan gil- en huilpartijen. Dan loop ik weg en geef ze pas weer aandacht als ze normaal kunnen doen. Daar heb ik echt het geduld niet voor. Als ze echt verdriet of pijn hebben is dat een ander verhaal natuurlijk. Maar stampij maken omdat je een broek aan moet dan mij niet bellen. Maar na een middag kleine Kids moet ik wel echt ontprikkelen thuis.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:11

Goed dat het te doen is luxorvalkje en hopelijk is het allemaal snel voorbij voor je. Sterkte :(:)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:09

Ik denk dat er in gedachten vandaag in iedergeval heel veel mensen bij je zijn Luxorvalkje. Het helpt je niet, maar mss wel een fijne gedachte. Sterkte vandaag, ik hoop voor je dat het niet erger wordt dan dit. :knuffel:

capopjekop schreef:
Ik denk dat ik wel een leuke tante ben. Ik speel en dol graag met ze. Ik heb alleen dus wel een verschrikkelijke hekel aan gil- en huilpartijen. Dan loop ik weg en geef ze pas weer aandacht als ze normaal kunnen doen. Daar heb ik echt het geduld niet voor. Als ze echt verdriet of pijn hebben is dat een ander verhaal natuurlijk. Maar stampij maken omdat je een broek aan moet dan mij niet bellen. Maar na een middag kleine Kids moet ik wel echt ontprikkelen thuis.

En dat is precies het beste wat je kunt doen. Gewoon geen aandacht aan schenken. Doe ik op mijn werk ook zo. Al breek je de tent af... Je krijgt pas aandacht als je normaal doet en dan kun je het gelijk even opruimen. Werkt prima! (en ze functioneren sociaal-emotioneel op baby niveau, dus een gewoon kind snapt dat ook)
Dat flauwe gedoe tegenwoordig :roll:

Ik moest vanmorgen eigenlijk een inwendige echo, maar ze belde een half uur van te voren af.
Sinds mijn sterilisatie is er iets niet helemaal goed. Sinds begin december bijna constant bloedingen. En 24/7 kotsmisselijk. Gelukkig sinds vorige week minder misselijk. Allerlei onderzoeken gehad maar ze kunnen niks vinden.

Osteopaat denkt dat de misselijkheid door mijn schildklier komt. Hem vertrouw ik volledig, dus ga de voor geschreven druppels proberen.
Maar die bloedingen... Wordt er echt chagrijnig van!
Soms 2 dagen schoon en dan gaan we weer.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:18

TheWelsh schreef:
Ik moest vanmorgen eigenlijk een inwendige echo, maar ze belde een half uur van te voren af.
Sinds mijn sterilisatie is er iets niet helemaal goed. Sinds begin december bijna constant bloedingen. En 24/7 kotsmisselijk. Gelukkig sinds vorige week minder misselijk. Allerlei onderzoeken gehad maar ze kunnen niks vinden.

Osteopaat denkt dat de misselijkheid door mijn schildklier komt. Hem vertrouw ik volledig, dus ga de voor geschreven druppels proberen.
Maar die bloedingen... Wordt er echt chagrijnig van!
Soms 2 dagen schoon en dan gaan we weer.

Ik was vanaf augustus een soort van doorlopend ongesteld. Toen gebruikte ik geen pil. Het enige dat er veranderd was is de coronaprik. Officieel is die link nooit gelegd overigens.

Het stopte bij mij pas toen het wat serieuzer werd met mijn vriend en ik voor de zekerheid aan de pil ging ergens in december.

Misselijkheid is heel naar. Dat had ik gelukkig niet.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:23

Oh bah, wat vervelend TheWelsh. Ook naar dat er niks gevonden kan worden, terwijl er wel wat mis is.

Sterkte luxorvalkje, fijn dat het tot nu toe te doen is. :(:)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:52

Fijn dat het tot nu toe redelijk mee valt luxor.
Hoop dat dit zo blijft voor je
Vind het ook wel bijzonder dat je het zo deelt hier, fijn dat het ook kan, dat je fijne reacties krijgt zeg maar.
Ben je toch niet helemaal alleen, nu je alleen thuis bent.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:53

Luxorvalkje schreef:
Ik was vanaf augustus een soort van doorlopend ongesteld. Toen gebruikte ik geen pil. Het enige dat er veranderd was is de coronaprik. Officieel is die link nooit gelegd overigens.

Het stopte bij mij pas toen het wat serieuzer werd met mijn vriend en ik voor de zekerheid aan de pil ging ergens in december.

Misselijkheid is heel naar. Dat had ik gelukkig niet.

Ik gebruik inderdaad ook niks meer. Ik heb juist onder andere gekozen om mijn eileiders te laten verwijderen zodat ik kon stoppen met hormonen.(ik kon niet tegen de pil)

Ik ben niet gevaccineerd dus daar kan het bij mij niet aan liggen.

Fijn dat het bij jou wel over is gegaan door de pil!

Ik denk dat het mijn slijmvliezen zijn ofzo. Bij het uitstrijkje maken zei de verpleegkundige ook dat ze me maar aan tikte en ik direct een bloeding kreeg. Die duurde ook direct 3 dagen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:33

“Fijne” update LuxorValkje. Hopelijk blijft het zo of ebt het allemaal weg zo. Lief dat je ons op de hoogte houdt ook!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:41

DuoPenotti schreef:
Maar kom idd niet aan met dat gedoe van echo's en weet ik wat. Want dat interesseert me idd niks.

Ik ben totaal niet van de kinderen, maar voor mijn vrienden ben ik precht mega blij als ze een kindje krijgen en ik kijk ook graag naar de echo, babyfoto's etc. Maar nu zijn mijn vriendinnen hele redelijke moeders die ook nog over andere dingen kunnen praten, dus het is niet zo dat ze me overspoelen met kinderfoto's en luierverhalen.
Ik daarentegen reis graag en omgekeerd zullen zij bij de zoveelste uitzichtfoto ook wel eens denken 'het zal wel'. Maar daar ben je toch vrienden voor, om dingen mee te delen :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:28

Ceffyl schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik ben totaal niet van de kinderen, maar voor mijn vrienden ben ik precht mega blij als ze een kindje krijgen en ik kijk ook graag naar de echo, babyfoto's etc. Maar nu zijn mijn vriendinnen hele redelijke moeders die ook nog over andere dingen kunnen praten, dus het is niet zo dat ze me overspoelen met kinderfoto's en luierverhalen.
Ik daarentegen reis graag en omgekeerd zullen zij bij de zoveelste uitzichtfoto ook wel eens denken 'het zal wel'. Maar daar ben je toch vrienden voor, om dingen mee te delen :D

daarom was mijn bericht ook langer dan wat jij alleen quote :)
dacht dat ik daarmee wel duidelijk maakte dat het om de overvloed ging, niet om de enkele

DuoPenotti schreef:
Mijn tante die nu een kleinkind heeft, die blijkt het helaas niet te begrijpen.
Die komt meteen met een berg foto's aan. Sorry hoor, allemaal dezelfde foto's. Ja staat een kind op..
Zij is totaal geen dierenliefhebber, dan denk ik wel eens, zal ik nu ook de dierenfoto's maar eens laten zien dan.... Maar zoveel fatsoen heb je dan weer dat niet te doen. Eigenlijk raar. Dat toch vaak de kindervrije hun fatsoen beter houden.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:34

Excuus, ik las dit:
Citaat:

Ik wilde aangeven dat ik het juist wel leuk vind als vrienden dat met mij delen. Het interesseert mij namelijk wel, omdat ze mijn vrienden zijn en ik wil meedelen in wat voor hen belangrijk is. Ik vind het pas irritant worden als er nooit wat anders besproken kan worden en je de lelijkste snotfoto's voorbij zie komen. Maar heb gelukkig enkel collega's gehad die dat deden en geen vrienden.