Je bent zeker niet alleen Amber_anne. Het is blijkbaar de sociale norm.
Even een update
Ze raden aan niet alleen te zijn. Dit ivm mogelijk heftig bloedverlies, maar ook mogelijke emoties.
Ik heb op dit moment niemand en durfde het wel aan. Mijn moeder kan ik altijd bellen. Maar bij mij thuis kan ze haar eigen ding niet doen, en zij rookt in haar huis wat ik niet fijn vind.
Ook geven ze aan dat er binnen 24 uur iets van bloed uit moet komen, anders moet je bellen.
Aangeraden wordt om vooraf 400 ibu en 2x 500 paracetamol in te nemen, en dit tijdig weer te doen.
Ik had natuurlijk online het een en ander gelezen, dus was wel voorbereid. I know, mensen delen vooral de horror, maar better safe than sorry.
Pijnstillers ingenomen en daarna de pillen ingebracht.
Voor de zekerheid een dikke handdoek op bed gelegd. En ik kon natuurlijk niet meteen slapen.
Het valt tot nu toe mee, maar voor hen die het niet willen weten toch een spoiler.
Spoiler:
Voor de benchmark: Meestal vind ik mijn menstruatie vooral vervelend, en mijn rug voel ik altijd wel.Maar ik hoef er eigenlijk niks voor te slikken.
Ik voelde eigenlijk niks totdat ik in slaap viel.
Had om 7.00 de wekker gezet en toen had ik vooral rugkrampen en bij vlagen mijn buik. Rug herken ik van mijn menstruatie, buik heb ik bijna nooit.
Ook soms een koortsig gevoel maar enkel op mijn onderrug, heel vreemd.
Voorzichtig naar het toilet gelopen en daar was mijn maandverband nog schoon.
Maar op het toilet toch de eerste druppels.
Toen weer de pijnstilling ingenomen.
Nog even terug in bed gedoken, het nieuws gekeken in bed en daarna langzaam aankleden en aan het werk (thuis).
Nog steeds zijn het vooral krampen. En ze voelen iets heftiger als bij mijn normale menstruatie.
Dan slik ik natuurlijk geen pijnstilling.
Het is niet comfortabel, maar zeker niet ondoenlijk. Maar op deze manier gaat het best prima.
Ben ook (nog) niet misselijk.
Soms wel koude rillingen
Net een tweede ronde toilet en toen was het al heftiger. Meer als hoogtepunt menstruatie zeg maar.
Je weet niet wat er nog komen gaat.
Maar tot op heden is het goed te doen.