Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:59

Captain schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/gpa-first-l ... oductTitle

Zijn er mensen die dit kopen voor deze prijs? _O-
Ik vind het vooral intens grappig dat dit model de standaard is in de polosport, nu hebben een paar dressuurmutsen het ineens "ontdekt," doen alsof het een heel nieuw concept is, en moeten die dingen het vijfvoudige kosten. _O-

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:24

Lalidan schreef:
Prrrr schreef:
Nou wil ik eigenlijk ook geen bodemleven onder mijn terras... O:)

Maar wel in de rest van je tuin en azijn heeft, net als andere vloeistoffen, de vervelende gewoonte uit te spoelen. Dus beter geen azijn (en ook geen zout, want met een regenbui spoelt ook dat natuurlijk gewoon uit). Wat dan geen antwoord is op de vraag wat dan wel, maar dat weet ik ook niet. Bijhouden is denk ik het allerbeste....

Nou moesten we hier toch al beter geen spinazie kweken vanwege de chroomfabriek die hier achter stond...

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:25

Amber_anne schreef:
Wachten tot de zon er op schijnt dan gaat het vanzelf weg {:}

Ik heb vooral last van groene aanslag op het terras op plaatsen waar de zon niet schijnt (zoveel mogelijkheden om een hele foute zin te worden :+ ). Daar werkt dat dus helaas niet.

Vorig jaar heb ik een deel schoongemaakt gewoon met water en een goede schrob bezem. Dat hielp zeker wel.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:37

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik heb vooral last van groene aanslag op het terras op plaatsen waar de zon niet schijnt (zoveel mogelijkheden om een hele foute zin te worden :+ ). Daar werkt dat dus helaas niet.

Vorig jaar heb ik een deel schoongemaakt gewoon met water en een goede schrob bezem. Dat hielp zeker wel.

Er bestaan vast liefhebbers voor een goede schrobbezem op plaatsen waar de zon niet schijnt, maar Bokt lijkt mij niet echt een geschikte plaats om het daarvoor.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:11

oomens schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Er bestaan vast liefhebbers voor een goede schrobbezem op plaatsen waar de zon niet schijnt, maar Bokt lijkt mij niet echt een geschikte plaats om het daarvoor.

Nee precies :') 'op het terras' was een noodzakelijke toevoeging in deze zin.

hagelslag

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:37

Waarom zwellen mijn voeten na 1 biertje drinken direct al?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:07

Oke ik heb een vraag namens een vriendin...

Zij zit af en toe in sollicitatieprocedures, op zoek naar een andere baan. Ze kijkt in de richting van influencermanagement, brandmanger etc. Dus echt social media gerelateerd en ze brengt een heel erg leuke rugzak mee.
Nu krijgt ze telkens na eerste gesprekken de vraag om een assesment te doen. Echter zijn dit telkens assesments waarin ze als opdracht krijgt dat ze een campagne voor het een of ander moet uitdenken.

Is dit normaal? Ik vind het een beetje red flag, maar in mijn werk is zo'n vraag sowieso niet mogelijk. Zij begint ook het idee te krijgen dat dit goedkoop profiteren is van de creativiteit van een ander...

Please enlighten us...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:13

Ik vind het heel normaal om competence based assessments te doen voor een potentiële baan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:22

poes schreef:
Ik vind het heel normaal om competence based assessments te doen voor een potentiële baan.

Wat houdt dat in?
Klinkt als het assessment wat ik voor mijn baan heb gedaan. Stukje inzicht etc.?
Deed mij wat denken aan een IQ test :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:26

Bij competentie based assessment stellen ze vooraf op welke competenties je nodig hebt voor de functie (vb kan een campagne uitwerken). Die kunnen ze dan met een assessment testen: hier zijn wat gegevens, hier is wat tijd om voor te bereiden en doe maar je pitch.
Dat geeft een veel beter beeld dan gewoon vragen ‘ben je goed in campagnes maken?’ Ook werkt het beter dan een competentiegericht interview (geef eens een voorbeeld van een campagne die je succesvol uitgewerkt hebt?).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:31

Meliaforever schreef:
Waar je het beste je tuintegels mee schoon kan maken, wat ook nog het meest milieuvriendelijk is..

Mijn buren hebben goede resultaten met de groene aanslag reiniger van de Action.
Ik durf niets te zeggen over milieuvriendelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:38

poes schreef:
Bij competentie based assessment stellen ze vooraf op welke competenties je nodig hebt voor de functie (vb kan een campagne uitwerken). Die kunnen ze dan met een assessment testen: hier zijn wat gegevens, hier is wat tijd om voor te bereiden en doe maar je pitch.
Dat geeft een veel beter beeld dan gewoon vragen ‘ben je goed in campagnes maken?’ Ook werkt het beter dan een competentiegericht interview (geef eens een voorbeeld van een campagne die je succesvol uitgewerkt hebt?).

Maar waarom zou je een campagne uitwerken voor een bedrijf waar je wellicht gaat werken om te bewijzen dat je past, als je een portfolio hebt van campagnes waar je aan hebt gewerkt? Toch veel logischer om naar de besluitvorming rondom vorige opdrachten te vragen?

En in het laatste geval, waarom heb je twee gesprekken waarin geen enkel moment is gesproken over een assesment. Niet door detacheerder en niet door opdrachtgever...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:38

Roodvos schreef:
Meliaforever schreef:
Waar je het beste je tuintegels mee schoon kan maken, wat ook nog het meest milieuvriendelijk is..

Mijn buren hebben goede resultaten met de groene aanslag reiniger van de Action.
Ik durf niets te zeggen over milieuvriendelijk.

Is dat niet dat spul waar veel honden en katten erg ziek van worden?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:39

Hoe maak je het beste een pet schoon?
Ze zijn niet vies in de zin van vlekken, maar ik loop er natuurlijk wel in te zweten...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:42

Janine1990 schreef:
Maar waarom zou je een campagne uitwerken voor een bedrijf waar je wellicht gaat werken om te bewijzen dat je past, als je een portfolio hebt van campagnes waar je aan hebt gewerkt? Toch veel logischer om naar de besluitvorming rondom vorige opdrachten te vragen?

En in het laatste geval, waarom heb je twee gesprekken waarin geen enkel moment is gesproken over een assesment. Niet door detacheerder en niet door opdrachtgever...

Zo'n portfolio is prachtig, maar je weet niet wat de kandidaat daar precies zelf aan gedaan heeft. En de manier waarop zo'n portfolio (eindresultaat) tot stand komt kan wel helemaal niet bij jouw bedrijf passen.

Wel raar dat er niets over de inhoud van de sollicitatieprocedure is gezegd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:49

Als ik het dus goed begrijp is zo'n opdracht niet zo raar. Maar de inhoud van de opdracht is nooit fictief en de omvang van de opdracht is echt behoorlijk en gedetailleerd. M.a.w. de ontvanger van de opdracht (schriftelijk!) krijgt praktisch een handleiding voor het starten van een campagne inclusief beeldmateriaal. Daar kan je een watermerk in zetten, maar is snel nagemaakt voor een hoop minder centen dan een fte.

Is dat nog steeds normaal?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:54

Afspraken maken. Gebruiken is in dienst nemen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:57

Janine1990 schreef:
Is dat niet dat spul waar veel honden en katten erg ziek van worden?

Geen idee, ik ken het niet. Ik zag ze schrobben en daarna zag ik een mooi schoon terras. Dus even gevraagd wat ze gebruikt hadden.
Maar in het algemeen zijn dergelijke reinigingsmiddelen niet zo fijn of gezond helaas.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 00:45

Palmera schreef:
Ze zijn niet vies in de zin van vlekken, maar ik loop er natuurlijk wel in te zweten...

Ik gooi ze gewoon in de wasmachine, ze komen er als nieuw uit

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 01:12

Janine1990 schreef:
Als ik het dus goed begrijp is zo'n opdracht niet zo raar. Maar de inhoud van de opdracht is nooit fictief en de omvang van de opdracht is echt behoorlijk en gedetailleerd. M.a.w. de ontvanger van de opdracht (schriftelijk!) krijgt praktisch een handleiding voor het starten van een campagne inclusief beeldmateriaal. Daar kan je een watermerk in zetten, maar is snel nagemaakt voor een hoop minder centen dan een fte.

Is dat nog steeds normaal?

Het bedrijf waar ik werkte, gaf solliciterende marketeers altijd een uit te werken case. Dat was vaak een case die we al hadden gehad, of daarop gebaseerd. Werd nooit misbruik van gemaakt in de zin van iemand gratis voor ons een campagne uit te laten werken, was echt als assessment bedoeld.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 01:30

Stel dat ze voor zichzelf zou beginnen? Dan zal ze toch ook echt ideeen moeten pitchen bij potentiële klanten die er mogelijks mee gaan lopen.
Ik heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat ik ‘mijn geheimen prijsgaf’ bij zulke procedures. Aanwerven en onboarden kost ontzettend veel geld (voor een instap functie geef je zo al duizenden euro’s uit aan rekruteren, admin, opleiding en loon voor iemand zichzelf opbrengt) dus elk bedrijf wil dat op een gegeven moment goed doen. Ikzelf heb juist veel meer vertrouwen in bedrijven met sterke uitdagende assessments dan na twee gesprekjes waar je je relatief makkelijk doorlult een voorstel te krijgen.

Dus tenzij die wereld heel anders ineen zit, vind ik het alleen maar positief. Je wil juist realistische voorbeelden omdat dat ook een beter beeld geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 01:36

Palmera schreef:

Ik geloof dat mijn moeder dan iets zou roepen in de trant van 'emmer koud water met wat biotex'. Maar je kunt me niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 07:18

poes schreef:
Stel dat ze voor zichzelf zou beginnen? Dan zal ze toch ook echt ideeen moeten pitchen bij potentiële klanten die er mogelijks mee gaan lopen.
Ik heb er werkelijk nooit bij stil gestaan dat ik ‘mijn geheimen prijsgaf’ bij zulke procedures. Aanwerven en onboarden kost ontzettend veel geld (voor een instap functie geef je zo al duizenden euro’s uit aan rekruteren, admin, opleiding en loon voor iemand zichzelf opbrengt) dus elk bedrijf wil dat op een gegeven moment goed doen. Ikzelf heb juist veel meer vertrouwen in bedrijven met sterke uitdagende assessments dan na twee gesprekjes waar je je relatief makkelijk doorlult een voorstel te krijgen.

Dus tenzij die wereld heel anders ineen zit, vind ik het alleen maar positief. Je wil juist realistische voorbeelden omdat dat ook een beter beeld geeft.

Helemaal eens. :j Die assessments zijn inderdaad doodnormaal, en ik vind het juist alleen maar positief dat je echt kunt laten zien wat je in huis hebt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 07:35

Pet kun je ook in de vaatwasser doen (net als een cap trouwens, dat lijkt me beter dan in de wasmachine)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 07:45

fjordjes schreef:
Pet kun je ook in de vaatwasser doen (net als een cap trouwens, dat lijkt me beter dan in de wasmachine)

Ik zou hem gewoon in de wasmachine doen. Mocht je toch voor de vaatwasser kiezen:
Tip 1.. Doe dit niet onder een la waarin je nog iets hebt met etensresten. Zoals een bestekla erboven waar nog stukjes prei en gehakt aan de vork zitten.
Tip 2, als je iets met tomaat gegeten hebt zoals pasta of soep... Neem die ronde geen stoffen dingen mee zoals mondkapjes of een pet.

Ik heb aan het begin van de mondkapjesperiode wel eens een mondkapje in de vaatwasser gedaan. Deze kwam er uit met oranje vlekken en stukjes prei. _O- _O-