Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:54

Wat ik echt top vond, was dat wij alles op 1 locatie hadden. Bij onze locatie was ook een goede coördinator, dat heeft ook heel veel verschil gemaakt, echt alles liep de hele dag op rolletjes en heel gesmeerd.
Wat daarbij ook hielp, is dat ik alle details en het draaiboek vrij minutieus had gepland (met mijn man samen, mijn beide ouders, mijn beste vriendin en de broers van mijn man die allemaal een rol/"taken" hadden). Vond dat eerst wat overdreven, maar het zorgde ervoor dat iedereen wist waar ie aan toe was en wat de bedoeling was.

Verder... Niet besparen op eten en drinken :D Dat vonden wij heel belangrijk en hebben we ook echt veel complimenten over gehad.

Uiteindelijk is het wel erg persoonlijk denk ik, het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt.

Ik zou alleen de foto's wat anders gepland hebben, onze fotograaf was heel laid back waardoor het een beetje tussendoor ging en ik onze geposeerde foto's niet zo fantastisch vindt. Ik vind ze ook een beetje rommelig. De foto's van tussendoor ben ik wel erg blij mee en die waren voor mij dan ook wel het belangrijkst (documentaire stijl).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:49

Leuk en interessant jullie tops&flops!! Ik heb stiekem ook een draaiboek gemaakt met tijdlijn, wie doet wat en iedereen een eigen pagina. :+ Ik kan het echt niet uit handen geven hoor, zonder dat iedereen exact weet hoe en wat!! Dan mogen ze elkaar er lekker op aanspreken en laten ze mij prinsesje spelen :P

Nog 36 dagen. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 23:33

Nu begrijp ik het.. een bridezilla ben je niet.. een bridezilla wordt je !

1. Rsvp op de uitnodiging. Ongeacht of je komt of niet. Ceremoniemeesters stoppen er een briefje bij in met: alleen even laten weten als je niet komt.. kon dus alsnog 90% van de gasten af om te vragen of ze nou kwamen of niet..

2. Moeder zegt tegen zusje: je mag die en die kleur niet want het pak van mijn vriend is die en die kleur. Uhm.. de jurk van mijn schoonzusje (zijn zusje) is die en die kleur en dat wist ze. Die gaat gewoon onze dresscode even ombuigen. En onze kleuren zijn blauw, wit & goud & rosé, maar vooral blauw/goud dus hoezo bedenkt ze dat? En dan boos zijn dat ik er wat van zeg :+

Ik denk dat ik maar onder een steen ga kruipen tot de grote dag.. dan denk ik dat ik uiteindelijk in een broekpak op een heel andere locatie en vast zelfs een dag later of eerder trouw als het aan mijn gasten/familie ligt _O-

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 08:28

Onze tops:
- alles op 1 locatie
- professionele ceremoniemeester!! Dat is het geld echt waard geweest voor ons :) Vooraf voor het plannen met haar invullijst en ook op de dag zelf, zodat je nergens zorgen over hebt.
- ruim de tijd inplannen, het was super fijn om niets te hoeven haasten. Receptie is normaal 2 uur, wij hebben 3 uur gedaan. Fotoshoot hadden we ruim 2 uur voor gepland en dat hadden we ook nodig. De dag gaat toch al zo snel voorbij en door overal de tijd te nemen, hebben we het iets bewuster meegemaakt ;)

Ik heb eigenlijk geen dingen die ik echt anders had willen doen. Wij hebben heel bewust gekozen voor enkele dingen in onze dag die we heel belangrijk vonden en de rest meer go with the flow gedaan en dat was heel fijn. Wat ik jammer vind is dat een paar van de receptie-gasten op geen enkele foto staan. Ohja en ik had eerder mijn schoenen moeten wisselen tijdens de receptie dan had ik wat minder zere voeten gehad :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:47

pimaude schreef:
Nu begrijp ik het.. een bridezilla ben je niet.. een bridezilla wordt je !

1. Rsvp op de uitnodiging. Ongeacht of je komt of niet. Ceremoniemeesters stoppen er een briefje bij in met: alleen even laten weten als je niet komt.. kon dus alsnog 90% van de gasten af om te vragen of ze nou kwamen of niet..

2. Moeder zegt tegen zusje: je mag die en die kleur niet want het pak van mijn vriend is die en die kleur. Uhm.. de jurk van mijn schoonzusje (zijn zusje) is die en die kleur en dat wist ze. Die gaat gewoon onze dresscode even ombuigen. En onze kleuren zijn blauw, wit & goud & rosé, maar vooral blauw/goud dus hoezo bedenkt ze dat? En dan boos zijn dat ik er wat van zeg :+

Ik denk dat ik maar onder een steen ga kruipen tot de grote dag.. dan denk ik dat ik uiteindelijk in een broekpak op een heel andere locatie en vast zelfs een dag later of eerder trouw als het aan mijn gasten/familie ligt _O-

Oei... Vervelend is dat.
Ik probeer alles zoveel mogelijk los te laten.

Mijn moeder komt uiteindelijk in wit met een paar zwarte strepen. Heel mooie jurk, maar had liever iets gezien wat meer in het thema past. Maar ze heeft echt heel veel moeite gedaan om iets moois te vinden en zat echt met haar handen in het haar. Ik hoop dat het op de foto's niet te veel vloekt met mijn jurk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:59

Oh man, dan mag ik nog in mijn handen knijpen. :(:) ik had die jurk stiekem versmeerd denk ik en dan netjes terug gestopt of even gewassen met een verfmiddel erbij. Je bent veel te lief voor je mama (gelukkig maar voor haar)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:10

Oei, wit met zwarte strepen is niet helemaal geschikt voor een bruiloft nee... Maar goed, zo te horen ben jij (soort van) akkoord.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:12

Ik kom heel even bij jullie inbreken vanonder mijn meeleessteen.

Op 9-9 gaan wij trouwen in onze eigen tuin, onwijs veel zin in, alles is inmiddels aardig geregeld op nog wat kleine dingen na.

Wat ik een lastig punt vind is de fotografie. wij hebben 2 fotograven zodat we de hele dag vanuit meerdere punten foto's hebben. Ze beginnen om 9 uur (klaarmaken, firstlook, shooten etc).

Nou geven de fotograven aan dat ze meestal voor het avondeten ongeveer stoppen, want tijdens diner foto's maken vinden weinig mensen prettig en vaak is voor/tijdens/na het eten best een lange tijd.

Rond 21 uur komen er nog avondgasten bij, fotografie tot 21:30 hadden we dus eerst in gedachten, zodat ook die mensen op foto's staan.

Het kost een paar 100 euro om een half uurtje foto's van avondgasten te krijgen als daarvoor een redelijk lange "fotografie stop" zit (van 17:00 tot 21:00 is even chillen/dineren/rondscharrelen.

Hoe gaan jullie daarmee om? Hoeveel uur fotografie doen jullie?
Laatst bijgewerkt door Wieke op 19-08-22 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:14

Wij hadden de hele dag, ook niet tegen een meerprijs en dat vond ik heel fijn. Ik vind juist de foto's van het diner en het feest erg leuk om te hebben, heeft dus imo wel echt meerwaarde. Wij zijn ook na het diner met z'n tweeën nog even weggeweest met de fotograaf trouwens.

Leek me wel een hele lange dag voor de fotograaf, hij begon om 7 uur in de ochtend of zo, maar goed :') Onze avondgasten kwamen wel al vanaf half 6.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:40

Onze fotograaf heeft ons ook een pakket aangeboden van 09.15 - 21.15. Avondfeest begint 20.00 met een inloop vanaf 19.30. Diner pakt ze mee, en een kwartiertje golden houer na half 8, daarna kan de DJ ons aankondigen. :-) in de avond hebben wij een bekende die wat foto's maakt tijdens het avondfeest voor de fun, niet per se voor het boek.

Kan je niet vragen of er 1 fotograaf later begint, zodat die het diner en een stukje avond meepakt? Of is het een deal met 2 fotografen van hetzelfde bedrijf?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:04

Hier hetzelfde ‘probleem’. Wij gaan van een uur of 9 tot half 5 een fotograaf regelen en dan tijdens het eten zelf wat foto’s maken. Tijdens het feest willen we een nicht vragen die graag foto’s maakt als hobby.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:49

Wij hebben 6uur fotografie, maar wij trouwen om 16.00u. We hebben de fotografen geboekt van 15.00 tot 21.00, zo pakken ze nog mee dat m'n moeder me helpt bij m'n jurk, maar ook als de dansvloer geopend wordt en nog een beetje van het feest.

Van 5 tot 9 is idd wel een lange 'stop' voor de fotografen, ik begrijp dat ze dat ook gewoon doortellen in de kosten. Ik zou dan misschien iemand voor de avond inhuren/vragen of dat die wat foto's maakt tijdens het feest. *-:)

Afgelopen vrijdag heb ik alle stoffen van m'n jurk bij de designer afgegeven, we hebben alles op elkaar gelegd in de juiste volgorde, en ik werd helemaal enthousiast *\o/* Ik zie m'n ontwerp tot leven komen, zo gaaf!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:23

Het is meestal vrij gebruikelijk dat de fotograaf gewoon de hele dag erbij is, tot na de openingsdans. Daarna worden er wat sfeerbeelden gemaakt van de feestende gasten, eventueel nog een leuk moment als het gooien van het boeket of een speech of optreden van familie/vrienden..
Tijdens het eten worden er meestal alleen wat foto's gemaakt van het opdienen van de gangen, en tussen de gangen door, als mensen niet met hun mond vol eten op de foto staan :)) Zelf maak ik dan meestal nog een rondje op de locatie voor wat sfeerbeelden, drone even de lucht in, en soms zijn er nog speeches tijdens het diner.
Er zijn ook best veel fotografen die tijdens zo'n lange pauze even hun laptop erbij pakken en alvast een paar foto's bewerken, zodat je bijvoorbeeld 's avonds wat foto's op het scherm van de DJ kan tonen, of zelf al een paar foto's op Facebook kan zetten.

Bij hobby fotografen voor de avond zou ik er wel rekening mee houden dat dat de lastigste foto's zijn; het is donker, mensen zijn druk aan het bewegen, en om dan een mooi belichte en scherpe foto te krijgen is best een kunst.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:48

Bedankt voor al jullie reacties rondom fotografie! Er zijn zoals jullie ook aangeven meerdere opties en ideeen, we kunnen er nog heel even over nadenken :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:04

Maanlicht schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen?
Bij ons niet zo best. De een na de ander zegt af, sommigen met legitieme redenen, anderen wat minder. We houden echt weinig mensen over zo. Zit er toch aan te denken om op de valreep meer mensen uit te nodigen, maar dat voelt ook wat raar.. wat zouden jullie doen?

Jezelf de vraag stellen voor wie hou/vier je een bruiloft? Kleine groep is toch prima en intiem?
Wij hadden een kleine groep met echt alleen de mensen die we erbij wilde hebben. Dit was perfect <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:47

Kom ik weer zeuren. :D Mag ik jullie fotomoment lijstje zien? :D (Dus het moment dat je foto's maakt waar de gasten bij zijn, welke combinaties maken jullie? Hoe hou je dit leuk voor een fotoschuwe bruidegom? Wat mag je niet vergeten en wat had achteraf toch niet gehoeven?)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 12:26

Wij maakten eerst foto's met ons gezin thuis, in de tuin en in huis.

En later vlak na de ceremonie bij het stadhuis

-met wederzijdse ouders
-met wederzijdse broers en zussen (met en/of zonder aanhang)
-alleen de vrouwen / alleen de mannen
-met wederzijdse getuigen / bruidsmeisjes/jongens

en dan natuurlijk de grote groeps/familie foto's, bij ons stadhuis was een mooie trap waar iedereen op paste

Later is de fotograaf ook nog even mee naar huis gegaan, maar daar zijn geen geposeerde foto's van, gewoon wat spontane plaatjes.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 15:32

Wij doen alleen een groepsfoto en een foto met onze ouders, de rest gewoon spontaan. We hebben zelf een hekel aan hele fotosessies tijdens een bruiloft ('en nu alle mannen!', 'en nu alleen de vrouwen') waar je dan uren aan kwijt bent.

Wij zijn net nog bij de trouwlocatie geweest om alles nog even door te spreken, zo leuk om er weer te zijn!

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:17

Wauw wat een prachtige locatie Maanlicht! <3 Mooi ook dat groen op het gebouw.

Wij doen:
- Groepsfoto met onze bridal party (groomsmen & bridesmaids)
- Groepsfoto familie van mijn kant (is niet zo veel, maar er komen wat nichtjes en een neef :P )
- Foto met m'n ouders + broer
- Groepsfoto familie van mn vriend
- Foto met zijn moeder + zus

En daarna ga ik naar m'n paard waar ik met jurk erop ga voor een foto bij het water :)
Tijdens zonsondergang doen we nog couple photos.

De rest lekker spontaan idd tijdens het feest :j

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:20

Wij hebben ook weinig groepsfoto's gedaan.
- groepsfoto van ons met alle ceremonie gasten
- met ouders (mijn ouders, zijn ouders en samen)
- ouders + zus en man, onze gezinnen zegmaar
- met getuigen
- met beide oma's samen en apart

Dat was wat we graag wilden een daarnaast hebben we nog wat fotos gegaan om wat extra tijd te vullen omdat we voor liepen op schema :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 18:41

Wij hadden:
- Groepsfoto alle gasten
- Foto met ouderlijk gezin met aanhang (dus met ouders, eventuele broers/zussen + zwagers/schoonzussen)
- Foto met ons + beide ouderlijke gezinnen samen (+ zwagers/schoonzussen)
- Foto van hem met vrienden
- Foto van mij met beste vriendinnen

Het werden er iets meer. Hij ging nog apart met de mannen, ik ging er nog bij met zijn vriendengroep en er kwam zelfs een foto met mijn directe collega's, omdat de polaroid net op dat moment leeg was en de fotograaf het toen even kwam vereeuwigen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:09

Wij hebben wel meer foto´s gemaakt maar had van te voren alles opgeschreven en mijn bruidsmeid heeft alles voorgelezen en waren met 15 min klaar. Was echt top, daarna taart en champagne en kon iedereen lekker blijven zitten.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:07

Ik kom ook weer even binnen vallen, sorry topic een beetje verwaarloosd, wel weer alles bijgelezen.

Voor ons komt de dag steeds dichterbij!
Ik denk dat inmiddels alles geregeld is.

Kleine tegenvaller was dat onze trouwambtenaar vorige week woensdag belde om te zeggen dat ze niet meer kon, nu de enige overgebleven ambtenaar die de gemeente nog beschikbaar had gekregen, maar nog steeds niet ontmoet..pff
Moeten daar zelf ook maar weer achteraan, diegene moet zich toch een beetje een beeld vormen van ons.

Gisteren nog naar de locatie geweest, alles nog een keer besproken en van beide kanten nog vragen en onduidelijkheden opgelost.

Morgen nog een keer een afspraak met onze fotograaf, laatste dingetjes door spreken. Wij hebben ook een lijstje gemaakt voor de fotograaf met wie we nog groepsfoto's willen doen. Onze ceremonie meester regelt dan dat degenen die op de foto moeten op de juiste plek zijn.
Dat zal zijn met wederzijdse ouders + zusjes.
Wij samen met opa's en oma's
Ik alleen met vriendinnen groep
Wij samen met vriendengroep

En het leukste volgende week kan ik m'n jurk ophalen, dan is die ingekort en iets ingenomen, ik hoop dat het goed zit :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:07

Jij trouwt een weekje eerder ! Wij hebben de babs ook nog niet ontmoet, die neemt 2 weken van te voren contact op. Wat jammer van de afzegging! Zou ik ook van balen ! En de jurk straks in huis op de valreep !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:02

Citaat:
Juval: 22-2-22 ^&+

M_D_H: 12-3-2022 ^&+

Berriepi: 14-4-2022 ^&+
Eulogy: 15-4-22 ^&+
annepaardoes: 16-4-22 ^&+
Kylan: 22-4-22

_Lorette_: 11-5-22 ^&+
Ynskek: 17-5-2022 ^&+

amandananana: 02-06-2022 ^&+
Amber_: 17-06-2022 ^&+

Eroslover: 22-7-22 ^&+
Braampje: 30-7-2022 ^&+

Vanny_: 18-08-2022 ^&+

Maanlicht: 10-9-22
Patriesz: 10-09-2022
lovemaylo: 16-09-22
Pimaude: 22-09-2022

Jorinda: 14-10-2022

Maanlicht & Patriesz.. Spannend!!! Laatste lootjes, of heb je alles al voor elkaar? :D